Contacteaza-ne si pe
Publicitate

ACTUALITATE

Cum poţi deveni consultant fiscal. Înscrieri la examen, până în 20 octombrie. Condiţiile de participare

avatar

Publicat

finante cod fiscalDin această săptămână au început înscrierile pentru examenul de atribuire a calităţii de consultant fiscal sau consultant fiscal asistent. Testarea este organizată de Camera Consultanţilor Fiscali, va avea loc în 4 noiembrie, la Bucureşti, iar înscrierile se fac până vineri, 20 octombrie, inclusiv.

Dosarele se pot transmite prin servicii poştale cu confirmare de primire, la adresa str. Alecu Russo nr.13-19, et.4, ap.9, sectorul 2, Bucureşti, dar înscrierile se pot face şi pe site-ul: www.ccfiscali.ro.

Confirmarea înscrierii, numărul de înregistrare şi modul de soluţionare a cererii de înscriere, se face prin afişare pe site-ul CCF, numai după primirea dosarului, verificarea documentelor solicitate pentru înscriere şi înregistrarea acestuia.

Examenul din 4 noiembrie va avea loc la Bucureşti şi va fi test-grilă cu întrebări din: legislaţia fiscală, legislaţia privind administrarea fiscală şi legislaţia vamală, 90%; dreptul comercial şi dreptul financiar-fiscal, 5%; gestiunea financiară şi contabilitatea întreprinderii, 5%. Durata de elaborare a răspunsurilor pentru proba scrisă este de 3 ore.

Atribuţiile consultanţilor fiscali

Un consultant fiscal va acorda asistenţă şi va presta servicii profesionale în domeniul fiscal. Va realiza expertize fiscale extrajudiciare la solicitarea organelor fiscale sau a oricăror altor persoane sau entităţi interesate, precum și prestarea de servicii şi asistenţă de specialitate pentru întocmirea declaraţiilor fiscale.

Un consultant fiscal se ocupă și de certificarea declarațiilor fiscale, oferă asistență și servicii pe probleme de procedură fiscală, realizează expertize fiscale judiciare la solicitarea organelor judecătorești sau de cercetare penală, dar și de asistență și reprezentare în fața organelor fiscale.

Singurul mod de a deveni un consultant fiscal este susținerea unui examen organizat de CCF. Există însă și anumite categorii de persoane care scapă de susținerea lui și care trebuie doar să dea un interviu în fața unei comisii de evaluare din cadrul CCF.

Este vorba de persoanele care au titlul de academician, profesor sau conferenţiar universitar, doctor în economie, doctor docent, cu specialitatea finanţe-contabilitate, precum şi membrii şi specialiştii Comisiei pentru buget, finanţe şi bănci din Parlamentul României, care verifică şi analizează actele normative din domeniul fiscal supuse spre aprobare Parlamentului.

Persoana care promovează examenul de consultant fiscal (asistent) trebuie să se înregistreze apoi în Registrul consultanţilor fiscali şi al societăţilor de consultanţă fiscală, la secţiunea corespunzătoare, în termen de cel mult 12 luni de la data comunicării rezultatului examenului.

Condiţii:

Pentru candidaţii la examenul de atribuire a calităţii de consultant fiscal:

– să fie licențiați ai unei facultăți cu profil economic;

– să aibă o experiență profesională de minimum 5 ani, dintre care minimum 3 ani în una sau mai multe dintre următoarele activități: elaborarea, avizarea, aprobarea sau aplicarea legislației fiscale; administrare fiscală; elaborarea sau aplicarea reglementărilor contabile; activitate financiar-contabilă; activitate didactică universitară în domeniul finanțelor publice, fiscalitate, politici fiscale și bugetare, contabilitate financiară, finanțele instituțiilor publice;  activitate de consultant fiscal asistent;

– să nu aibă antecedente penale pentru săvârșirea unor infracțiuni sancționate de legile fiscale, financiar-contabile, vamale, cele care privesc disciplina financiară, precum și alte infracțiuni în legătură cu exercitarea activităților prevăzute mai sus;

– să aibă capacitate deplină de exercițiu;

– să fie apți din punct de vedere medical pentru exercitarea profesiei;

Dosarul de înscriere va conține următoarele documente:

– cererea de înscriere la examenul pentru atribuirea calității de consultant fiscal

– curriculum vitae;

– diploma de studii superioare în copie legalizată, precum şi copii legalizate ale actelor doveditoare, în cazul schimbării numelui;

– carnetul de muncă, în copie certificată de angajator sau în copie legalizată, după caz, adeverinţă eliberată de angajator, adrese eliberate de asociaţiile profesionale din care fac parte, în cazul profesiilor liberale;

– actul de identitate, în copie;

– certificatul de cazier judiciar;

– certificatul de cazier fiscal;

– adeverinţă medicală eliberată de medicul de familie sau de instituţia medicală la care este înregistrat;

– documentul de plată a taxei de înscriere la examen, în original (500 lei). Plata taxei se poate face în contul Camerei Consultanţilor Fiscali (CUI 18677087) deschis la Banca Transilvania, Sucursala Lipscani – IBAN RO36BTRL04101202D58602XX sau în contul deschis la BCR Sucursala Sector 4 – IBAN RO91RNCB0075119726870001

– trei fotografii 2/3 cm.

Candidaţii la examenul de atribuire a calităţii de consultant fiscal asistent trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:

– să aibă calitatea de licențiat al unei instituții acreditate de învățământ superior cu durata stabilită de lege;

– să aibă o experiență profesională de minimum 2 ani;

– să nu aibă antecedente penale pentru săvârșirea unor infracțiuni sancționate de legile fiscale, financiar-contabile, vamale, cele care privesc disciplina financiară, precum și alte infracțiuni în legătură cu exercitarea activităților prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. b) din OG nr.71/2001;

– să aibă capacitate deplină de exercițiu;

– să fie apți din punct de vedere medical pentru exercitarea profesiei.

Dosarul de înscriere va conţine următoarele documente:

– cererea de înscriere la examen pentru atribuirea calității de consultant fiscal asistent

– curriculum vitae;

– diploma de studii superioare în copie legalizată, precum şi copii legalizate ale actelor doveditoare, în cazul schimbării numelui;

– carnetul de muncă, în copie certificată de angajator sau în copie legalizată, după caz, adeverinţă eliberată de angajator, adrese eliberate de asociaţiile profesionale din care fac parte, în cazul profesiilor liberale;

– actul de identitate, în copie;

– certificatul de cazier judiciar;

– certificatul de cazier fiscal;

– adeverinţă medicală eliberată de medicul de familie sau de instituţia medicală la care este înregistrat;

– documentul de plată a taxei de înscriere la examen, în original (500 lei). Plata taxei se poate face în contul Camerei Consultanţilor Fiscali (CUI 18677087) deschis la Banca Transilvania, Sucursala Lipscani – IBAN RO36BTRL04101202D58602XX sau în contul deschis la BCR Sucursala Sector 4 – IBAN RO91RNCB0075119726870001.

– trei fotografii 2/3 cm.

sursa: ccfiscali.ro

 

Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ȘTIREA TA - Evenimentele nu se întâmplă doar în fața reporterilor profesioniști. Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite să vadă și alții ceea ce tu ai trait "live". Poți trimite prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

loading...
loading...
Publicitate

Publicitate

ADMINISTRATIE

Concurs fără câștigător pentru postul de șef al Poliției Județului Alba. Unul nu s-a prezentat, doi nu au promovat

avatar

Publicat

Nici unul dintre cei trei candidați care s-au înscris în cursa pentru postul de șef al Inspectoratului de Poliție al Județului Alba, nu a promovat examenul. Este vorba despre Ioan – Sorin Cioancă, în prezent împuternicit în această funcție, adjunctul său Mihai Rus și despre Florin Dogaru, șeful Serviciului de Investigare a Criminalității Economice.Surse din […]

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

CCR: Legea care reglementează detenția la domiciliu, inclusiv pentru cei condamnați pentru corupție, e neconstituțională

avatar

Publicat

Curtea Constituţională a admis, marţi, sesizarea preşedintelui Klaus Iohannis cu privire la modificările aduse Legii nr.254/2013 privind executarea pedepselor şi a măsurilor privative de libertate dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal. Este vorba de introducerea unui regim de detenţie la domiciliu pentru condamnările de până la un an de închisoare, inclusiv pentru cei […]

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

Greşeli grave şi în Manualul de Istorie de clasa a VI-a. Anunţul Societăţii de Ştiinţe Istorice din România

avatar

Publicat

manuale

Manualul de Istorie de clasa a VI-a publicat, de Editura Didactică şi Pedagogică, are patru abateri de la programa şcolară, deficienţe de calibrare şi selecţie a informaţiei, erori factuale, deficienţe de terminologie, inadecvări ale materialelor didactice şi ale activităţilor de învăţare, precum şi un număr prea mare de greşeli lingvistice, de scriere şi de tehnoredactare, […]

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

VINERI: Şedinţă extraordinară la Consiliul Local Alba Iulia. Rectificări de buget şi finanţarea unor proiecte de investiţii

avatar

Publicat

Consilierii locali din Alba Iulia se reunesc vineri, 21 septembrie, de la ora 13.00, în şedinţă extraordinară, cu două proiecte pe ordinea de zi. Vor avea de aprobat rectificare de buget şi utilizarea excedentului bugetar pentru investiţii.Ordinea de zi:1. Rectificarea bugetului general de venituri și cheltuieli al municipiului Alba Iulia, pentru anul 2018 (sunt incluse […]

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

Peste 650 de elevi ai Colegiului Economic din Alba Iulia, mutați pentru doi ani și jumătate. Deocamdată nimeni nu știe unde

avatar

Publicat

Aproximativ 650 de elevi din 23 de clase ale celui de-al doilea liceu, ca mărime, din Alba Iulia, vor fi relocați pentru 2 ani și jumătate, din cauza lucrărilor la clădirile în care învață în prezent. Colegiul Economic ”Dionisie Pop Marțian” va fi modernizat cu aproximativ 1,6 milioane de euro. Autoritățile nu au deocamdată soluții, […]

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate