Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Cum poţi fi ajutat să te transformi din şomer în antreprenor. Proiect derulat prin AJOFM Alba


Publicat

ajofm alba sediu

Sediul AJOFM Alba

Oricât de grea ar fi situaţia economică din România,sunt şi persoane neangajate care nu se mulţumesc doar să beneficieze de indemnizatia lunară de somaj. Sprijinul poate veni tot din partea statului, prin modernizarea serviciilor de consultanţă antreprenorială si consiliere profesională asigurate şomerilor prin Agentiile de Ocupare a Fortei de Muncă (AJOFM), în calitate de Serviciu Public de Ocupare (SPO). O soluţie de îmbunătăţire a serviciilor din regiunile de dezvoltare Centru şi Vest este adusă prin proiectul „Şomer ANtreprenor? Se poAte! – ŞANSA. Servicii publice pentru ocuparea şi inovarea forţei de muncă, consultanţă şi sprijin pentru SPO din regiunile Centru si Vest, în dezvoltarea de servicii noi pentru promovarea antreprenoriatului“.

Proiectul este derulat de AJOFM Alba, în parteneriat cu „Tobimar Construct” SRL Alba Iulia, AJOFM Caraş-Severin şi trei companii din Italia: Omniacom – Consorzio Europeo per la formazione integrata, I.F.O.A.- Instituto Formazione Operatori Aziendali şi Obiettivo Lavoro SPA.

În primele 11 luni de implementare a proiectului, au fost întocmite două analize interegionale. Una dintre ele a surprins realităţile de pe piaţa muncii din cele 10 judeţe implicate în proiect. Prin cealaltă s-a urmărit câţi dintre şomerii care au primit consultanţă antreprenorială de la specialiştii AJOFM şi-au început o afacere pe cont propriu şi în ce domenii de activitate.

Rezultatele studiului arată că numărul persoanelor fără un loc de muncă care şi-au schimbat statutul din şomer în antreprenor este unul scăzut în Regiunile Centru şi Vest. Proiectul vine cu soluţii de îmbunătătire si diversificare a serviciilor pe le primească şomerii care sunt dispuşi să conducă o antrepriză. În lucru sunt instrumentele şi metodele pe care le vor folosi angajatii AJOFM în evaluarea impactului serviciilor de antreprenoriat şi consiliere profesională oferite clienţilor, dar şi cele de creştere a capacităţii de prognoză sş planificare în cadrul Agenţiilor Judeţene de Ocupare a Forţei de Muncă. Specialiştii care asigură consilierea profesională a celor aflaţi în căutarea unui loc de muncă în cele 10 judete ţintă din cele 2 regiuni de dezvoltare (Centru şi Vest ) vor avea la îndemână şi un plan de consiliere personalizat denumit sugestiv „Cum să devin antreprenor“.

Centru rural interegional de promovare a antreprenoriatului

Specialisti AJOFM din cele două regiuni-ţintă care furnizează servicii de consiliere şi dezvoltare antrepenorială, dar şi din echipa de management şi de implementare a proiectului, în total 10 persoane, vor face o vizită de lucru, în perioada 15-18 mai 2012, la partenerii din Italia implicaţi în proiect.

Prin proiect AJOFM Alba va dezvolta în comuna Vinţu de Jos un Centru interegional de promovare gratuită a antreprenoriatului în rândul persoanelor fără un loc de muncă din mediul rural si urban denumit sugestiv „Cariera mea-Antreprenoriatul!”. Specialistii proiectului vor realiza o platformă de „relatii publice” în domeniul „Antreprenoriat pentru şomeri”, al cărei soft-ul va cuprinde: E-Toolkit de orientare sustenabilă în antreprenoriat (iniţiere în afaceri; tineri antreprenori; profil antreprenorului de succes; sfatul antreprenorilor pentru noii antreprenori); programe de instruire online pentru şomeri, E-consultanţă pentru potenţialii antreprenori (idei simple de conducere a afacerilor; lucruri simple de făcut înainte de lansare în antreprenoriat; înţelegere structuri de afaceri; plan de afaceri pas cu pas; stabilirea de noi afaceri; protejează-ţi avantajele).

Centrul va asigura schimbul de date între AJOFM-urile din cele două regiuni (Centru şi Vest ) şi va găzdui evenimente şi programe pentru persoanele fără un loc de muncă, care vor să-şi schimbe statutul din şomer în antreprenor.

Pe parcursul celor trei ani de implementare a proiectului se urmăreşte orientarea şomerilor spre o modalitate mai provocatoare de abordare a muncii: antreprenoriatul.

Proiectul este finanţat de Fondul Social European, prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane (POSDRU) 2007 – 2013 „Investeşte în oameni!”, Domeniul major de intervenţie  4.1„Întărirea capacităţii SPO pentru furnizarea serviciilor de ocupare”.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Dosar penal pentru amenințare, la Aiud. Polițiștii au emis ordin de protecție

Publicat

Un bărbat din Aiud s-a ales cu dosar penal, soția sa acuzându-l că a amenințat-o cu moartea. Polițiștii au emis un ordin de protecție provizoriu.

Potrivit IPJ Alba, joi, polițiștii din Aiud au fost sesizați, de către o femeie din municipiu, cu privire la faptul că ar fi fost amenințată cu moartea de către soț.

În urma aplicării formularului de evaluare a riscului, față de bărbatul de 63 de ani, din Aiud, polițiștii au emis un ordin de protecție provizoriu, pe o perioada de 5 zile.

Față de acesta, cercetările sunt continuate sub aspectul săvârșirii infracțiunii de amenințare.

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Măsura 3: Modificări anunțate de ministrul Economiei la reluarea înscrierilor de la zero pentru granturi de până la 200.000 euro

Publicat

Ministrul Economiei, Claudiu Năsui, a anunțat trei modificări la reluarea de la zero a înscrierilor la Măsura 3 – granturi de investiții de câte 50.000-200.000 de euro pentru firme.

Acestea sunt:

  • secretizarea ermetică a procentelor de cofinanțare introduse în aplicație de către beneficiari, până la terminarea sesiunii de înscriere,
  • eliminarea cheltuielilor eligibile cu imobiliarele,
  • introducerea unor noi coduri CAEN eligibile, care au fost prevăzute prin legea 220/2020, prin care s-a modificat OUG 130/2020.

Ministrul a spus că persoanele care au aplicat corect la sesiunea inițială de la Măsura 3 vor fi eligibile și la reluarea de la zero a sesiunii de înscrieri.

„Pe Măsura 3, dorința noastră, în secunda aceasta, este să o reluăm, pentru că au fost 27.000 de aplicanți. Dintre aceștia, aproximativ 3.000 sunt potențial eligibili. Avem o rată destul de mare de oameni eligibili care au aplicat pe ultima sută de metri cu niște procente de cofinanțare foarte apropiate de procentul de cofinanțare eligibil, cam 1100 de firme.

Schema a inclus și investiții imobiliare, lucru pe care nu-l încurajăm. Vrem investiții productive. Și atunci, dorința noastră este să reluăm această schemă de la zero fără acest criteriu de eligibilitate și mai ales cu respectul legii, pentru că, așa cum a pornit această schemă, ea nu includea codurile CAEN care au fost introduse în Parlament.

Toată lumea care era eligibilă va fi eligibilă și după ce vom reface call-ul. Și-l vom reface corect și cu respectul legii. Și asta trebuia să se fi întâmplat și din prima, anume să respectăm Legea 220, care a introdus niște CAEN-uri suplimentare. Legea trebuie respectată”, a spus Năsui, potrivit startupcafe.ro.

Însă, în condițiile în care se introduc coduri CAEN noi față de sesiunea inițială, șansele celor care au aplicat în sesiunea inițială vor scădea, pentru că va crește concurența pe fonduri.

Iar Legea 220/2020 a modificat și grila de punctaj de la Măsura 3. A fost eliminat indicatorul ratei interne de rentabilitate (RIR) și s-a introdus la punctaj numărul de locuri de muncă create. Aceste modificări prevăzute de Legea 220/2020 au fost prorogate de fostul guvern Orban prin OUG 199/2020.

Surse din Ministerul Economiei au declarat pentru StartupCafe.ro că la reluarea sesiunii de la zero vor fi introduse suplimentar din Legea 220/2020 doar codurile CAEN prevăzute în plus.

O altă problemă cu Măsura 3 este lipsa de finanțare disponibilă la acest moment. Toată schema COVID, cu cele 3 măsuri, avea alocat inițial un buget de 1 miliard de euro cu tot cu cofinanțările aplicanților. Ulterior, Guvernul Orban a decis suplimentarea Măsurii 2, pentru că au rămas pe dinafară foarte multe firme care au aplicat, bugetul fiind mult sub nivelul cererii. Bugetul inițial al schemei a fost prevăzut din fondurile UE de pe Programul Operațional Competitivitate. Suplimentarea, însă, a fost prevăzută din altă sursă de bani europeni: facilitatea React EU.

„În secunda aceasta, problema este mai ales de finanțare. Noi avem 500 de milioane de euro lipsă. Asta este cea mai mare problemă, de aceea avem și întârzierile acestea pe Măsura 2. De aceea, este foarte important să avem programarea acestui fond european pe care să-l putem accesa și să finanțăm toate aceste scheme”, a explicat Claudiu Năsui.

Referitor la Măsura 2 – granturi de capital de lucru de câte 2.000-150.000 euro, ministrul Economiei afirmă că mai trebuie deblocați și banii din facilitatea React EU.

sursă: startupcafe.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO: Circulație reorganizată în Alba Iulia, la ieșirea spre Sebeș. Insulă de întoarcere în Partoș, înainte de podul peste Mureș

Publicat

Autoritățile locale din Alba Iulia au realizat vineri o amenajare pentru circulația rutieră pe strada Regimentul V Vânători, în vecinătatea podului peste Mureș, la intersecția cu strada Liliacului. De asemenea, sensul provizoriu de la intersecția cu strada Dacilor din cartierul Partoș a fost desființat.

Circulația rutieră a fost astfel reorganizată pentru a facilita accesul șoferilor care vin dinspre zona Gării și trec pasarela – spre șoseaua de centură și Autostrada A10 Sebeș – Turda. 

„Am realizat, astăzi, o amenajare pentru circulația rutieră pe strada Regimentul V Vânători, în vecinătatea podului peste Mureș, la intersecția cu strada Liliacului.

Prin amenajarea rutieră realizată, se asigură întoarcerea vehiculelor de pe sensul de circulație Alba Iulia – Sebeș pe sensul opus Sebeș – Alba Iulia, pentru accesul spre șoseaua de centură și spre Autostrada A10.

Au fost prevăzute canalizații de trafic realizate din marcaj rutier și ghidare verticală cu stâlpi reflectorizanți. Traficul rutier pe direcția principală Alba Iulia – Sebeș nu este afectat, iar circulația se poate realiza în toate direcțiile.

Dorim să reamintim faptul că amenajarea rutieră este provizorie, strada Regimentul V Vânători fiind inclusă într-un proiect de mobilitate urbană aflat în derulare.

Sensul giratoriu provizoriu de la intersecția străzii Regimentul V Vânători cu strada Dacilor a fost desființat”, a transmis primarul Gabriel Pleșa, pe Facebook.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Doi reținuți și bunuri confiscate după percheziții în Alba și alte 27 de județe la firma care verifica protecția la incendii

Publicat

Polițiștii au confiscat aproximativ 154.800 de lei, peste 133.000 de euro, aur, calculatoare, documente, iar doi bărbați au fost reținuți, în urma perchezițiilor din Alba și alte 27 de județe în legătură cu firma care încărca sau repara extinctoare din instituții publice, inclusiv spitale, școli, unități militare, penitenciare.

În total, joi, polițiștii Serviciului de Investigare a Criminalității Economice Mureș, sub coordonarea Direcției de Investigare a Criminalității Economice au descins în 218 de locații, în București și în 28 de județe, fiind vizate persoane bănuite de înșelăciune, evaziune fiscală, spălare a banilor, complicitate la spălare a banilor, fals în înscrisuri sub semnătură privată și uz de fals.

Acțiunea s-a desfășurat sub supravegherea Parchetului de pe lângă Tribunalul Mureș și a avut loc în București (40), Mureș (23), Arad (2), Alba (3), Argeș (7), Bacău (1), Brașov (8), Buzău (8), Bistrița-Năsăud (2), Călărași (2), Cluj (32), Constanța (8), Dâmbovița (4), Dolj (5), Hunedoara (3), Galați (1), Giurgiu (1), Iași (4), Ilfov (7), Maramureș (7), Mehedinți (3), Olt (13), Prahova (6), Satu-Mare (4), Sălaj (3), Suceava (8), Timiș (6) Teleorman (1) și Vâlcea (6).

Din cercetări a reieșit că o societate comercială din București, având ca obiect principal de activitate „activități de luptă împotriva incendiilor și de prevenire a acestora”, începând din 2019, ar fi avut acces la numeroase contracte cu instituții publice și private de interes național.

În baza contractelor, ar fi avut obligația să presteze servicii de mentenanță (verificare, încărcare, reparare) a echipamentelor de protecție (extinctoare, hidranți). Aceste servicii s-ar fi realizat fără verificarea efectivă a bunei funcționări, astfel s-ar fi înlocuit sigilii, etichete de conformitate și de valabilitate.

Gravitatea era dată de amploarea actelor materiale care vizau inclusiv spitale, școli, unități militare, penitenciare, sedii ale unor instituții publice, stații de alimentare cu carburant, companii de transport public, companii de transport aeriene, companii de producere a energiei termice, electrice și nucleare, combinat chimic etc.

Beneficiarii s-ar fi aflat în eroare cu privire la funcționalitatea și calitatea echipamentelor de stingere a incendiilor, fapt pentru care ar fi achitat sume considerabile pentru aceste servicii.

Totodată, pentru maximizarea profitului și evitarea taxelor datorate bugetului consolidat al statului, societatea, prin administratorul său, nu ar fi înregistrat totalitatea veniturilor realizate.

Gradul de periculozitate al faptelor comise era foarte ridicat prin crearea unei stări de pericol cu privire la viața, sănătatea, și integritatea persoanelor, cât și cu privire la patrimoniul acestora.

În urma perchezițiilor, au fost ridicați aproximativ 154.800 de lei, peste 133.000 de euro, aur. Totodată, polițiștii au ridicat și mijloace electronice de stocare a datelor, documente, precum și echipamente IT. Trei mandate de aducere au fost puse în executare. În urma acțiunii de ieri, doi bărbați, de 33 și 52 de ani, au fost reținuți pentru 24 de ore, urmând a fi prezentați instanței, pentru dispunerea măsurilor legale.

Suportul de specialitate a fost asigurat de Direcția Operațiuni Speciale din cadrul Poliției Române.

La activități au participat luptători ai Serviciului pentru Intervenţii şi Acţiuni Speciale și lucrători din cadrul D.G.A. Mureș.

sursa: IGPR

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate