Administrație
Cum se obține de la stat suma de 2500 de lei, pentru angajații care au lucrat în regim de telemuncă. CONDIȚII
Dacă un angajator are angajați care pe timpul stării de urgență au lucrat în regim de telemuncă (adică de acasă) compania poate accesa suma de 2.500 de lei.
Banii se acordă potrivit Ordonantei de Urgenta nr. 132/2020, pentru desfasurarea activitatii in regim de telemunca, în conformitate cu prevederile Legii nr. 81/2018 o singura dată, angajatorilor pentru fiecare telesalariat, în scopul achiziționării de pachete de bunuri și servicii tehnologice necesare desfășurării activității în regim de telemuncă.
Mai exact, dacă un angajator are angajaţi care au lucrat în regim de telemuncă cel puţin 15 zile lucrătoare pe perioada stării de urgenţă, poate accesa suma de 2.500 de lei.
Banii vor putea folosiţi pentru achiziţionarea echipamentelor IT (smartphone, tabletă, laptop), pe care un angajator este obligat să le asigure angajaţilor.
Pentru a accesa banii, angajatorul trebuie să transmită online agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncă mai multe documente.
După 30 de zile de la primirea sumei pentru fiecare angajat, angajatorul are obligaţia de a transmite, tot online, agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncă câteva documente justificative.
Printre acestea acestea se numără facturile fiscale emise de către furnizorii de bunuri şi servicii tehnologice, bonurile fiscale sau extrasele de cont care să ateste plata facturilor, fişele de evidenţă a materialelor de natura obiectelor de inventar date în folosinţa telesalariaţilor.
Dacă nu se respectă termenul de 30 de zile pentru documentele justificative, angajatorul va trebui să restituie integral suma primită.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News