Connect with us
Publicitate

Eveniment

Cum te poți înscrie pentru vot, dacă ești în străinătate. Procedura de înregistrare și documente necesare. Precizări AEP

Publicat

Românii care doresc să voteze prin corespondenţă sau la o secţie de votare din străinătate mai aproape de domiciliu sau reşedinţă se pot înregistra, începând de luni.

Înregistrarea se face online pe portalul www.votstrainatate.ro, a informat Autoritatea Electorală Permanentă (AEP).

Portalul cuprinde două secţiuni: Alegerea Preşedintelui României şi Alegerea Senatului şi a Camerei Deputaţilor.

În cadrul fiecărei secţiuni există două categorii: Alegător în străinătate la o secţie de votare şi Alegător în străinătate prin corespondenţă, a precizat AEP, citat de Agerpres.

Votul prin corespondență: formular online

Alegătorul care doreşte să se înscrie pentru votul prin corespondenţă trebuie să completeze un formular online.

Menţionezează numele, prenumele, codul numeric personal, adresa de domiciliu sau reşedinţă, adresa de e-mail.

De asemenea, precizează opţiunea de transmitere în ţară sau la reprezentanţa diplomatică a votului exprimat prin corespondenţă.

La acest formular, alegătorul trebuie să anexeze copia scanată sau fotografia actului de identitate şi a documentului care dovedeşte dreptul de şedere, eliberat de autorităţile străine.

Lista documentelor care atestă reşedinţa în străinătate este cuprinsă în Ordinul ministrului afacerilor externe nr. 373/2024.

Vot în străinătate: formular și documente

Alegătorul român care optează să voteze în străinătate la o secţie de votare va completa un formular online.

Va înscrie numele, prenumele, codul numeric personal, adresa de e-mail, localitatea şi statul unde optează să voteze. Anexează copia scanată sau fotografia actului de identitate.

O secţie de votare poate fi înfiinţată la cererea a minimum 100 de cetăţeni din aceeaşi localitate sau dintr-un grup de localităţi.

Confirmarea înregistrării

După finalizarea procedurii de înregistrare pe portal, alegătorul va primi un e-mail de verificare.

Acesta conţine un link valabil pentru 24 de ore, ce trebuie să fie accesat pentru confirmarea cererii: În caz contrar nu se face validarea înregistrării.

Soluţionarea cererii alegătorului din străinătate pentru votul la secţia de votare se face de către AEP, în termen de 10 zile lucrătoare de la confirmarea, de către acesta, a e-mailului de verificare.

Soluţionarea cererii alegătorului din străinătate pentru votul prin corespondenţă se face de către AEP, în termen de 5 zile de la confirmarea, de către acesta, a e-mailului de verificare.

Întrebări şi sesizări legate de procedura de înregistrare pot fi transmise la adresa de e-mail contact@vostrainatate.ro.

Cadrul legal în vigoare permite opţiunea votului prin corespondenţă doar la alegerile pentru Preşedintele României, respectiv la alegerile pentru Senat şi Camera Deputaţilor, aminteşte AEP.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

1 Comentariu

1 Comentariu

  1. Yoga

    marți, 02.04.2024 at 05:10

    Luati de aici diaspora minunata !Vreti sa votati ,ia faceti voi o cerere si mai vedem.Ce bine functioneaza alianțele .

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate