Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Cum vor călători românii în Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord din 1 ianuarie 2021. CONDIȚII și regimul de vize

Publicat

Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord își va asuma pe deplin statutul de stat terț în relația cu statele Uniunii Europene, inclusiv cu România, începând cu 1 ianuarie. Din această perspectivă, regimul de vize și condițiile de călătorie pentru cetățenii europeni, inclusiv cei români, se vor schimba. MAE a transmis, în acest context, cum vor călători românii în aceste țări.

În acest context, Ministerul Afacerilor Externe face următoarele precizări, referitoare la regimul de vize și condițiile de călătorie pentru cetățenii români în Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord, începând cu data de 1 ianuarie 2021:

  • Conform noilor reglementări anunțate de Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord, începând cu 1 ianuarie 2021, cetățenii români vor putea intra pe teritoriul Regatului Unit pentru șederi de scurtă durată (ex.  în scop turistic, în vizită etc.) pentru o perioadă de până la 6 luni într-un an, fără a avea nevoie de o viză de intrare. Cu toate acestea, cetățenii români care doresc să muncească în cele 6 luni trebuie să obțină, în prealabil, o viză de intrare.
  • Până la data de 30 septembrie 2021 inclusiv, intrarea pe teritoriul Regatului Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord se va putea realiza în baza pașaportului sau a cărții de identitate românești valabile, iar ulterior acestei date se va putea călători doar pe baza pașaportului valabil (pașaport simplu electronic, pașaport simplu temporar).
  • Cetățenii români care intră sub incidența Programului EU Settlement Scheme vor putea să călătorească în Regatul Unit folosind documentele naționale de identitate până la data de 31 decembrie 2025.

Cetățenii români care doresc să se deplaseze pe teritoriul Regatului Unit pentru o durată mai mare de șase luni (pentru activități de muncă, pentru studii etc.) au nevoie, începând cu data de 1 ianuarie 2021, de viză din partea autorităților britanice. Autoritățile britanice au prevăzut două modalități pentru obținerea vizei, astfel:

  • Cetățenii români posesori ai unui pașaport simplu electronic pot obține viza online, prin accesarea paginii de internet (https://www.gov.uk/browse/visas-immigration). În cadrul acestui portal, solicitanții au la dispoziție un ghid conținând procedura detaliată de obținere a vizei. Persoanele care posedă un pașaport biometric vor putea completa cererea, inclusiv confirmarea identității, utilizând o aplicație pentru telefoane inteligente (tip smartphone). MAE subliniază că solicitările pentru obținerea vizei nu se pot depune în baza cărții de identitate.
  • Cetățenii români care nu dețin pașaport simplu electronic și aplică în baza unui pașaport simplu temporar trebuie să depună documentația personal la centrul regional pentru vize din România – Bucharest Visa Application Centre, DBH-Group Serviced office, adresa: București, sector 1, strada Buzești nr. 50-52, et.2 Business Center. Pentru depunerea documentației, este necesară programarea prealabilă online, prin accesarea paginii de internet https://pos.tlscontact.com/bbu_en.

Autoritățile britanice au operaționalizat deja procedurile pentru primirea de solicitări de viză în următoarele scopuri: studii, activități de muncă (muncitori calificați, lucrători înalt calificați în anumite domenii/Global Talent, personal medical și asistenți), afaceri (inovare, desfășurarea de afaceri tip start-up). Solicitanții de viză vor avea de plătit o taxă de viză. Lista taxelor este disponibilă la: https://www.gov.uk/government/publications/visa-regulations-revised-table/fees-5-october.

Cu referire la lucrătorii sezonieri, MAE precizează că autoritățile britanice nu au furnizat până la acest moment date cu privire la procedurile aplicabile acestei categorii, urmând ca acestea să fie puse la dispoziție ulterior.

Pentru orice persoană care are mențiuni înscrise în cazierul judiciar, precum și cele cărora le-a fost refuzată, în trecut, intrarea pe teritoriul Regatului Unit, autoritățile britanice recomandă depunerea unei cereri pentru obținerea vizei și pentru deplasările de scurtă durată (sub 6 luni), potrivit datelor comunicate prin intermediul portalului https://www.gov.uk/browse/visas-immigration.

MAE precizează că aceste noi condiții sunt rezultatul deciziei autorităților britanice, care, de la data de 1 ianuarie 2021, vor implementa un nou sistem de imigrație bazat pe puncte (point-based immigration system – PBS).

Informatii suplimentare 

Autoritățile britanice au pus la dispoziție mai multe pagini de internet cu privire la noul sistem de imigrație în Regatul Unit, unele inclusiv în limba română. Acestea pot fi consultate la:

  • https://www.gov.uk/government/news/sistemul-de-imigrare-pe-baza-de-puncte-al-marii-britanii.ro
  • www.gov.uk/MutareainMareaBritanie

În egală măsură, pentru verificarea îndeplinirii condițiilor legate de viză, în autoritățile britanice au elaborat o pagină de internet care permite un ghidaj util aplicanților: https://www.gov.uk/check-uk-visa.

MAE recomandă cetățenilor români să se informeze, în prealabil, anterior efectuării unei deplasări în Regatul Unit, utilizând sursele oficiale sus-menționate și reamintește că, până la data de 31 decembrie 2020, condițiile de călătorie nu se modifică, iar mai multe detalii pot fi accesate la secțiunea: www.mae.ro/travel-conditions/3725#843.

De asemenea, noile reguli nu afectează cetățenii români acoperiți de Acordul de retragere și eligibili pentru EU Settlement Scheme.

Condiții de intrare și ședere în Regatul Unit al Marii Britanii după data de 1 ianuarie 2021

Potrivit siteului oficial al guverului de la Londra începând cu data de 1 ianuarie 2021 Marea Britanie va introduce un sistem de imigrare pe bază de puncte, aplicabil cetăţenilor UE .

”Cetăţenii UE care doresc să vină în Marea Britanie înainte de 1 ianuarie 2021 vor continua să beneficieze de exercitarea drepturilor lor conform prevederilor aranjamentelor de tranziţie, care permit continuarea libertăţii de mişcare între Marea Britanie şi Uniunea Europeană.

Cetăţenii UE care sosesc înainte de expirarea perioadei de tranziţie la 31 decembrie 2020, precum şi respectivii lor membrii de familie, vor fi eligibili pentru Programul de Înregistrare a Cetăţenilor UE (EU Settlement Scheme).

Ei vor avea la dispoziţie perioada de până la 30 iunie 2021 pentru a depune o cerere în baza prevederilor acestei scheme.

În cadrul noului sistem de imigrări, începând cu anul viitor vom trata cetăţenii UE ca cetăţeni ce nu necesită viză, ceea ce înseamnă că pot veni în Marea Britanie ca vizitatori pentru o perioadă de şase luni fără a fi nevoie să obţină o viză.

Un vizitator poate intra în Marea Britanie de mai multe ori în interiorul acestei perioade, dar nu poate ajunge să locuiască efectiv în Marea Britanie prin mecanismul vizitelor repetate sau continue.

Vizitatorii se pot angaja într-o gamă largă de activităţi, cum ar fi efectuarea de vacanţe, participarea la şedinţe şi conferinţe sau participarea la cursuri scurte, dar nu pot munci sau accesa fonduri publice.

Pentru cei care doresc să rămână pe perioade mai îndelungate decât şase luni, cu scopul de a munci, a studia sau locui în Marea Britanie, va fi necesar să depună o cerere de viză.

Cererea va putea fi depusă pe site-ul GOV.UK şi va trebui demonstrat că ei îndeplinesc criteriile relevante şi punctajul necesar vizei pentru care depun cererea.

Cetăţenii UE care primesc viza vor primi acces securizat la informaţiile privind statutul lor de imigrare prin intermediul unui serviciu online, pe care îl vor putea folosi pentru a-şi confirma drepturile şi pentru a accesa servicii diverse, în loc să folosească un document fizic privitor la statutul lor.

Solicitanţii de viză care posedă un paşaport biometric vor putea completa cererea, inclusiv confirmarea identităţii folosind o aplicaţie de smartphone. S-ar putea ca unii solicitanţi să trebuiască să se prezinte la un Centru pentru Cereri de Viză dacă nu posedă paşaport biometric, nu pot folosi aplicaţia sau cip-ul lor biometric nu poate fi citit.

Solicitanţii de viză vor avea de plătit o taxă de cerere de viză. Lista taxelor se poate regăsi aici

În afară de oferta de vize pentru lucrătorii din domeniul Sănătăţii şi Îngrijirii, şi în afară ce cazul în care se aplică o anumită exceptare de la regimul vizelor, toţi solicitanţii care sosesc în Marea Britanie pentru o perioadă mai îndelungată decât şase luni vor trebui de asemenea să achite Suprataxa de Sănătate pentru Imigrare (IHS), care le va permite accesul la sistemul de sănătate din Marea Britanie prin intermediul Sistemului Naţional de Sănătate (NHS). Puteţi regăsi şi alte informaţii despre IHS aici

Verificarea cazierului judiciar

În cadrul noului sistem de imigrări, Marea Britanie va introduce o abordare unitară, coerentă şi mai fermă cu privire la cazierul judiciar ce se va aplica tuturor cetăţenilor. Cei ce doresc să intre pe teritoriul Marii Britanii pot fi refuzaţi dacă:

  • Au o condamnare cu închisoare de cel puţin 12 luni.
  • Au săvârşit o faptă penală care a cauzat daune grave.
  • Sunt recidivişti care dau dovadă de o nesocotire constantă a legii.
  • Caracterul, conduita sau cercul lor de apropiaţi înseamnă că prezenţa lor nu va contribui la binele public.

Folosirea paşapoartelor UE şi a Cărţilor de Identitate

Până pe 1 octombrie 2021 cetăţenii UE, SEE şi Elveţiei pot intra în Marea Britanie cu paşaport sau document naţional de identitate aşa cum o fac şi acum. Începând cu 1 octombrie cetăţenii UE, SEE şi Elveţiei vor avea nevoie de paşaport pentru a călători în Marea Britanie.

Cu toate acestea, cetăţenii UE, SEE şi Elveţiei ale căror drepturi sunt protejate prin Acordul de Retragere, de ex. cei care intră sub incidenţa Programului de Înregistrare a Cetăţenilor UE (EU Settlement Scheme) şi a prevederilor privind micul trafic de frontiera (muncitorii la frontiera) vor putea să călătorească în Marea Britanie folosind documentele naţionale de identitate până la 31 decembrie 2025 cel puţin.

Traseele disponibile pentru a putea munci sau studia în Marea Britanie începând din luna ianuarie 2021

Traseul Muncitorilor Calificaţi

În cadrul noului sistem orice persoană care se deplasează în Marea Britanie pentru a munci va trebui să demonstreze că îndeplineşte un anumit set de cerinţe pentru care li se vor atribui puncte. Nu există un plafon maxim pentru numărul de persoane care pot face cerere pe traseul Muncitorilor Calificaţi.

Pentru a fi eligibili pentru această viză solicitanţii trebuie să demonstreze că:

  • Au o ofertă de muncă – susţinută de un sponsor agreat de Ministerul de Interne – la nivelul de calificare corespunzător, din partea unui angajator cu sediul în Marea Britanie;
  • Au obţinut salariul minim corespunzător calificării (adică 25.600 GBP sau salariul actual pentru locul de muncă efectiv, oricare dintre cele două va fi cel mai mare); şi
  • Stăpânesc limba engleză la nivelul mediu B1 (aşa cum este definit în Cadrul Comun European de Referinţă pentru limbi străine).

Dacă solicitantul câştigă între 20.480 GBP (pragul minim de salariu pentru toţi muncitorii calificaţi) şi 25.600 GBP este posibil să facă totuşi cerere de viză pentru Muncitori Calificaţi ‘dând la schimb’ puncte pentru anumite caracteristici ca să se încadreze în cerinţa salariului.

Este posibil de exemplu să dea puncte la schimb dacă:

  • au un loc de muncă într-un domeniu care suferă de lipsă de forţă de muncă
  • au un doctorat într-un subiect relevant pentru locul de muncă
  • sunt nou-veniţi pe piaţa de muncă din Marea Britanie (cerinţa salariului pentru nou-veniţi va fi cu 30% mai scăzută decât cea pentru muncitori cu experienţă în indiferent de domeniu, până la limita inferioară de 20.480 GBP).

Muncitori Calificaţi: viza pentru lucrătorii din domeniul Sănătăţii şi Îngrijirii

Guvernul Marii Britanii primeşte cu bucurie contribuţia vitală adusă de medici, asistente medicale şi alţi lucrători din domeniul sănătăţii proveniţi din străinătate la Sistemul Naţional de Sănătate (NHS) şi la mai largul Sector de Sănătate şi Îngrijire.

Această ofertă de viză asigură că persoanele ce lucrează în ocupaţii eligibile din domeniul sănătăţii şi au o ofertă de muncă din partea NHS, sectorului social sau de îngrijire sau a unui angajator sau organizaţie care prestează servicii către NHS sunt motivate să vină în Marea Britanie.

Această ofertă de viză face parte din traseul Muncitorilor Calificaţi şi ca atare orice solicitant de viză pentru Sănătate şi Îngrijire trebuie să îndeplinească toate cerinţele pentru traseul Muncitorilor Calificaţi.

Pentru a fi eligibili pentru această viză solicitanţii trebuie să demonstreze că:

  • Au o ofertă de muncă într-unul dintre posturile calificate definite în cadrul NHS sau sectoarelor aflate în legătură directă cu acesta;
  • Au obţinut salariul minim corespunzător calificării; şi
  • Stăpânesc limba engleză la nivelul mediu B1 (aşa cum este definit în Cadrul Comun European de Referinţă pentru limbi străine).

Aceasta este o viză în procedură rapidă, cu taxe de cerere mai mici şi sprijin direct pe tot parcursul procesului de procesare a cererii. Solicitanţii şi aparţinătorii lor vor fi scutiţi de la plata Suprataxei de Sănătate pentru Imigrare şi vor beneficia de taxe de cerere mai mici.

Muncitori Înalt Calificaţi – Traseul Talent Global

Marea Britanie doreşte să atragă cele mai bune şi inteligente talente din întreaga lume. Viza de tip Talent Global permite sosirea în Marea Britanie a solicitanţilor cu cea mai înaltă calificare fără a deţine o ofertă de muncă şi obţinerea anterioară a unui salariu minim.

Solicitanţii nu sunt obligaţi să îndeplinească cerinţa stăpânirii limbii engleze până ce nu fac cerere de rezidenţă permanentă.

De asemenea nu sunt obligaţi să îndeplinească cerinţa mijloacelor financiare de întreţinere. Aceasta este o viză flexibilă, valabilă până la 5 ani. Este disponibilă pentru solicitanţii din următoarele categorii:

  • Ştiinţă şi medicină
  • Ştiinţe umaniste
  • Inginerie
  • Cercetare ştiinţifică
  • Tehnologie informatică
  • Arte şi cultură

Pentru a face cerere de viză, solicitanţii trebuie:

  • Să fie persoane cu recunoaştere internaţională atât la cel mai înalt nivel cât şi ca lideri în domeniul lor respectiv, sau care s-au dovedit foarte promiţători şi au şanse mari să devină lideri în domeniul lor respectiv.
  • Să fie agreate de un organism competent din domeniul Talent Global. Există şase asemenea organisme competente Aprobate de Ministerul de Interne. Organismul competent evaluează aptitudinile, capacitatea şi realizările solicitantului şi dă Ministerului de Interne un aviz consultativ de susţinere. Lista integrală de organisme competente se găseşte aici
  • Să facă cerere de viză la nu mai târziu de 3 luni de la primirea scrisorii de susţinere.

Marea Britanie a introdus o opţiune de procedură rapidă şi pentru savanţi de top ai lumii şi cercetători de top care doresc să vină în Marea Britanie, procedură aflată în competenţa agenţiei naţionale de finanţare UK Research and Innovation (Cercetare şi Inovare Ştiinţifică în Marea Britanie). Această opţiune se adresează solicitanţilor din domeniul științei, tehnologiei, ingineriei şi matematicii (STEM).

Pentru a putea face cerere solicitanţii trebuie:

  • Să fi primit un premiu denumit după o somitate sau o bursă de prestigiu.
  • Să deţină o funcţie universitară de conducere, cum ar fi Profesor Universitar sau Conferenţiar Universitar, în cadrul unei instituţii de învățământ superior, instituţii de cercetare ştiinţifică sau institut eligibile.
  • Să fie membru al unei echipe de cercetători finanţate din fonduri publice şi care a primit finanţări sau premii de prestigiu.

Traseul Studiilor

Vizele de studii

Marea Britanie are un sector al învățământului superior aflat printre cele mai bune din lume şi va continua să primească bucuros studenţi talentaţi şi cu potenţial mare în universităţile sale şi alte forme de învățământ superior, colegii pentru educaţie continuă şi limba engleză, precum şi instituţii de învățământ independente.

Nu există o limită superioară a numărului de studenţi străini care pot veni în Marea Britanie la studii.

Pentru a obţine o viză de studii solicitanţi vor trebui să demonstreze că:

  • Li s-a oferit un loc la un curs desfăşurat de o instituţie de învățământ acreditată, lucru ce se poate demonstra cu ajutorul unei Confirmări de Primire la Studii (Confirmation of Acceptance for Studies – CAS), care este un atestat în format electronic ce conţine detalii despre cursul respectiv. Lista instituţiilor de învățământ acreditate de Ministerul de Interne se găseşte la adresa aceasta
  • Stăpânesc limba engleză la nivelul mediu B2 (aşa cum este definit în Cadrul Comun European de Referinţă pentru limbi străine) atunci când studiile se află la nivel de diplomă de licenţă (RQF 6) sau mai înalt. Studenţii care merg la studii sub nivel de diplomă de licenţă trebuie să demonstreze stăpânirea limbii engleze la nivelul B1.

Traseul vizei de studii necesită o dovadă a existenţei unor mijloace financiare ca parte a procedurii de solicitare.

Cu toate acestea România şi multe alte ţări nu se află de obicei sub incidenţa necesităţii de a dovedi existenţa de mijloace financiare cu excepţia unor situaţii excepţionale.

În asemenea situaţii solicitanţii vor fi contactaţi de Serviciul Britanic pentru Vize şi Imigrări (UK Visas and Immigration) după depunerea cererii. Găsiţi mai mule informaţii despre acest subiect accesând linkul acesta

Taxe de studii

Instituţiile de învățământ superior din Marea Britanie îşi stabilesc fiecare propriile taxe de studii pentru studenţii străini, aşa că persoanele care doresc să meargă la studii trebuie să verifice direct care sunt taxele la acea instituţie la care vor să meargă.

Pentru studenţii care vor ajunge în Marea Britanie după 1 ianuarie 2021 şi vor începe cursurile înainte de sfârșitul lunii iulie 2021:

  • Aceştia vor fi eligibili pentru statutul de plătitor de taxe de studii la nivelul unui student cetăţean britanic şi vor primi şi o subvenţie pentru taxa de studii pe durata cursurilor la care participă. Aici condiţia este de a fi locuit în Marea Britanie, SEE sau Elveţia pe o perioadă mai mare de 3 ani înainte de a fi făcut cerere de viză de studii. Totuşi, în cadrul noului Traseu pentru Studii al sistemului de imigrări al Marii Britanii, ei vor trebui să facă cerere de viză de studii înainte de sosirea în Marea Britanie.

Pentru studenţii care intenţionează să ajungă în Marea Britanie după 1 ianuarie 2021 şi să înceapă cursurile după data de 1 august 2021:

  • Aceştia va trebui să facă cerere de viză de studii înainte de sosirea în Marea Britanie, în cadrul noului Traseu pentru Studii al sistemului de imigrări al Marii Britanii. Ei nu vor mai fi eligibili pentru statutul de plătitor de taxe de studii la nivelul unui student cetăţean britanic. Cei aflaţi la studii în Anglia nu vor fi eligibili pentru sprijin financiar acordat studenţilor. Cei aflaţi la studii în Ţara Galilor, Scoţia sau Irlanda de Nord vor trebui să se consulte cu organismele relevate de finanţare a studenţilor şi să verifice dacă se încadrează în criteriile pentru obţinerea de sprijin financiar acordat studenţilor.

Vize de studii postuniversitare

Traseul pentru studii postuniversitare va fi lansat în vara lui 2021, iar un student eligibil trebuie să fi finalizat cu succes studii de licenţă sau mai înalte în Marea Britanie şi să deţină viză de reşedinţă ca student valabilă la momentul introducerii acestui mecanism.

Traseul pentru studii postuniversitare va da acestor studenți posibilitatea de a locui şi munci în Marea Britanie, sau a căuta un loc de muncă, pe o perioadă de 2 ani (3 ani pentru doctoranzi).

Acest traseu nu beneficiază de nici un fel de subvenţii şi va permite de asemenea solicitanţilor să treacă la traseele pentru muncă dacă pot îndeplini cerinţele.

Solicitanţii sunt cei care vor fi finalizat totalitatea studiilor de licenţă în Marea Britanie cu excepţia cazurilor unde există permisiunea pentru studii din străinătate sau studiile la distanţă au fost necesare din cauza Covid-19.

Nu există obligaţia de a dovedi existenţa de mijloace financiare şi solicitanţi nu vor fi obligaţi să demonstreze stăpânirea limbii engleze deoarece vor fi demonstrat deja acest lucru prin absolvirea studiilor de licenţă la o universitate britanică.

Vize pentru elevi

Există o viză separată pentru Elevi, disponibilă pentru copii cu vârsta între 4 şi 17 ani. Pentru această viză solicitanţii vor trebui să demonstreze că:

  • Posedă o ofertă necondiţionată pentru un loc la o şcoală independentă.
  • Posedă mijloace financiare pentru achitarea taxelor de şcolarizare şi cheltuielilor de trai.
  • Posedă consimţământul în scris al părinţilor sau tutorelui pentru a învăţa în Marea Britanie.
  • Dacă au 16 ani sau peste, că sunt într-adevăr elevi (ceea ce ar putea implica participarea la un interviu pentru stabilirea credibilităţii).

Întreprinzători inovatori

Traseele pentru Inovatori şi Start-up-uri

Traseele pentru Inovatori şi Start-up-uri sunt gândite în aşa fel încât să atragă talentul antreprenorial în Marea Britanie precum şi ideile de afaceri inovatoare care pot apoi creşte la un nivel superior.

Nici unul dintre cele două trasee nu are o limită superioară şi ambele sunt deschise pentru persoane fizice sau echipe care doresc să deschidă o afacere nouă, inovatoare în Marea Britanie.

Viza pentru inovatori

Acest traseu se aplică oamenilor de afaceri cu mai multă experienţă care au lucrat deja într-un domeniu şi caută să deschidă o afacere nouă, inovatoare în Marea Britanie.

Această viză este valabilă 3 ani iniţial şi poate fi prelungită. Pentru a fi eligibili solicitanţii trebuie:

  • Să aibă o idee de afaceri inovatoare, viabilă şi care poate creşte ulterior, sprijinită de un organism de atestare agreat de Ministerul de Interne. Organismele de Atestare sunt fie Furnizori de Studii Superioare fie organizaţii de afaceri care posedă un istoric de sprijinire a întreprinzătorilor cu sediul în Marea Britanie şi au sprijinul unui Minister. Organismele de Atestare evaluează fiecare cerere pentru a se asigura că este vorba de ceva inovator, viabil şi care poate creşte ulterior şi apoi vor răspunde de monitorizarea progreselor firmei căreia îi acordă sprijinul lor. Lista completă de organisme de atestare se găseşte aici
  • Să demonstreze un nivel de finanţare necesar pentru investiţia în firma lor. Nivelul actual este 50.000 GBP.
  • Să demonstreze că posedă mijloacele financiare pentru a-şi acoperi costurile de trai, în afară de cazul în care locuiau în Marea Britanie de 12 luni înainte de depunerea cererii. La ora actuală aceste mijloace se ridică la 1.270 GBP pentru solicitantul principal plus alte cheltuieli pentru aparţinători. Finanţarea trebuie să fi fost deţinută pe o perioadă de 28 de zile consecutive.
  • Să stăpânească limba engleză la nivelul mediu B2 (aşa cum este definit în Cadrul Comun European de Referinţă pentru limbi străine).

Viza pentru Start-up

Această viză se aplică persoanelor care doresc să-şi deschidă prima lor firmă dar în Marea Britanie. Această viză este valabilă 2 ani iniţial dar solicitanţii pot ulterior să treacă în categoria Inovator, dacă îndeplinesc acele condiţii. Pentru această viză solicitanţii trebuie să:

  • Să aibă o idee de afaceri inovatoare, viabilă şi care poate creşte ulterior, sprijinită de un organism de atestare agreat de Ministerul de Interne. Organismele de Atestare sunt fie Furnizori de Studii Superioare fie organizaţii de afaceri care posedă un istoric de sprijinire a întreprinzătorilor cu sediul în Marea Britanie şi au sprijinul unui Minister. Organismele de Atestare evaluează fiecare cerere pentru a se asigura că este vorba de ceva inovator, viabil şi care poate creşte ulterior şi apoi vor răspunde de monitorizarea progreselor firmei căreia îi acordă sprijinul lor. Lista completă de organisme de atestare se găseşte aici
  • Să demonstreze că posedă mijloacele financiare pentru a-şi acoperi costurile de trai, în afară de cazul în care locuiau în Marea Britanie de 12 luni înainte de depunerea cererii. La ora actuală aceste mijloace se ridică la 1.270 GBP pentru solicitantul principal plus alte cheltuieli pentru aparţinători. Finanţarea trebuie să fi fost deţinută pe o perioadă de 28 de zile consecutive.
  • Să stăpânească limba engleză la nivelul mediu B2 (aşa cum este definit în Cadrul Comun European de Referinţă pentru limbi străine).

Ocupaţii specializate

Muncitori sezonieri

Politica Guvernului Marii Britanii privitoare la muncitorii sezonieri începând cu anul 2021 se află la ora actuală în proces de studiu. Mai multe informaţii despre acest subiect vor fi puse la dispoziţie pe site-ul Gov.uk la momentul potrivit.

Mai multe informaţii despre noul sistem de imigrări al Marii Britanii se pot regăsi la adresa aceasta

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.


Publicitate

EVENIMENT

Produse locale în piețe, doar în acte. ANPC atrage atenţia asupra autenticităţii certificatelor de producător

Publicat

Comisarii Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor au făcut verificări în mai multe piețe din țară. Mulți dintre vânzătorii verificați au recunoscut că achiziționează din piețe de gros produsele pe care le revând, susțin reprezentanții ANPC, care atrag atenția asupra certificatelor de producător. 

Potrivit unui comunicat al ANPC, au fost făcute, în cadrul programului „Academia Comisarilor”, verificări în mai multe pieţe din ţară. Conform documentului, la tarabele pline de legume şi fructe, prezentate ca fiind româneşti, se aflau diverse persoane care prezentau echipelor de control „certificate” prin care atestau calitatea de aşa-zis producător, scrie mediafax.ro.

Comisarii ANPC au pornit prin sate pentru a verifica autenticitatea acestor acte şi au cerut, la faţa locului, să vadă grădinile, câmpurile şi livezile unde sunt produse legumele şi fructele găsite pe tarabe, dar, în majoritatea copleşitoare a cazurilor, nu au avut ce să vadă.

„Am demarat această acţiune în urmă cu ceva timp, dar nu am reuşit să obţinem materiale, aşa cum au făcut-o mai tinerii noştri colegi. Dacă ar fi să adunăm cantităţile de legume şi de fructe înscrise în certificatele de producător, ce s-au dovedit şi se vor dovedi a fi false, probabil ne vom da seama că produsele româneşti, şi la acest capitol, sunt în pericol. Exemplul celor din Academia Comisarilor este unul ce trebuie implementat la nivelul fiecărui judeţ. Sper să nu rămânem singurii ce constată acest lucru”, a declarat Horia Constantinescu, preşedintele ANPC.

Reprezentanţii ANPC susţin că mulţi dintre vânzătorii verificaţi au recunoscut că achiziţionează de la diverse pieţe de gros produsele, pe care apoi le revând, sau că le cumpără de la producătorii reali, care se află în cu totul alte zone şi le comercializează, la tarabă, fără a respecta contextul legal al acestei activităţi.

„Unii dintre ei explică, chiar, cum au intrat în posesia <certificatelor de producător>, cum folosesc mici spaţii cultivate, pentru a putea primi certificatele, dar că achiziţionează din alte părţi cantităţile mult mai mari, în realitate, de legume şi fructi, de pe tarabe”, transmis reprezentanţii ANPC care susţin că vor în acest fel să avertizeze autorităţile care emit aceste documente asupra fenomenului atât de des întâlnit în ţară.

sursa: mediafax.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Premierul Ciucă: Am stabilit să majorăm salariile tuturor bugetarilor cu acel sfert din diferenţa prevăzută de Legea 153

Publicat

Coaliţia de guvernare a decis aplicarea unei măriri salariale pentru bugetari cu un sfert din diferenţa prevăzută de Legea 153, a declarat, joi, premierul Nicolae Ciucă.

„Am discutat, a fost o chestiune în care s-au solicitat mai multe intervenţii pe o serie de drepturi salariale. În momentul de faţă Legea 153 tocmai a reuşit prin modificările de-a lungul timpului, de la intrarea în vigoare până acum, să producă o serie de inechităţi şi numai unitară nu mai este.

Am stabilit ca măsura pe care o vom lua la nivelul Guvernului, cu aprobarea întregii coaliţii, a fost o discuţie cu toţi liderii coaliţiei, să aplicăm acel sfert din diferenţa pe 153 la toată lumea, fără niciun fel de discriminare”, a afirmat Ciucă, într-o conferinţă de presă, la Sinaia.

Prim-ministrul a menţionat că Ministerul Muncii urmează să finalizeze modificarea Legii 153 pentru a elimina inechităţile, iar acelaşi lucru se va întâmpla şi cu Legea pensiilor.

Minisitrul Finanțelor: Ordonanţa privind majorarea salariilor bugetarilor ar putea fi aprobată săptămâna viitoare; măsurile privind sporurile, analizate separat

Întârzierea majorării salariilor pentru bugetari a fost cauzată de USR care a atacat la Curtea Constituţională legea respectivă, a declarat, joi, în conferinţa de presă organizată după şedinţa de Guvern, ministrul Finanţelor, Adrian Câciu.

„Am făcut Legea bugetului de stat, am venit în faţa dumneavoastră şi am spus că dăm la zona bugetară doar pentru două familii ocupaţionale – Sănătate şi Educaţie – şi că pentru celelalte familii ocupaţionale, în funcţie de cum evoluează execuţia bugetară, vom încerca la jumătatea anului să venim cu noi măsuri. S-a venit cu această propunere ca toate familiile ocupaţionale care aveau o diferenţă de grilă până în 2022 să primească acest 1/4 şi în direcţia aceasta vom merge. Cred că Ordonanţa va fi aprobată săptămâna viitoare. Restul de măsuri privind sporurile a rămas să fie analizate separat şi să se vină, totuşi, cu o abordare integrată la nivel de întreg aparat bugetar pentru a nu crea noi inechităţi. Sporurile sunt mai sensibile decât salariul de bază… La acest moment decizia a fost ca recuperarea să fie de doar 1/4 la cei care au înregistrat diferenţe faţă de grila 2022”, a menţionat Câciu.

Ministrul de resort a susţinut că atacarea la Curtea Constituţională de către USR a a Legii privind salarizarea bugetarilor a dus la amânarea aplicării prevederilor asumate de către actualul Guvern.

„Acea Ordonanţă are un articol distinct în care se spune că e cu încadrarea în limitele de cheltuieli de personal aprobate. Măsura a fost anunţată de Coaliţie, a fost situaţia din Parlament, atacată legea la Curtea Constituţională care punea totuşi într-o zonă de impredictibilitate când aduci şi poliţiştii şi toate celelalte categorii de personal într-o zonă pe care ţi-ai asumat-o politic. Atunci s-a luat această decizie să se vină cu Ordonanţa. Bugetarii ar trebui să ştie că această întârziere se datorează USR. USR a atacat la Curtea Constituţională legea respectivă. Haideţi să-şi mai asume şi dânşii, că parcă nici nu au fost la guvernare”, a spus oficialul.

Ce prevede noua variantă a proiectului de OUG

Ministerul Muncii a publicat miercuri, 17 august, o nouă variantă a proiectului de Ordonanţă de Urgenţă privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice.

Documentul prevede că toţi bugetarii care nu au ajuns încă la salariile prevăzute în grila din 2022 a Legii Salarizării vor primi o pătrime din diferenţa între suma prevăzută în această grilă şi salariile în plată.

„Se propune adoptarea prezentului proiect de ordonanţă de urgenţă a Guvernului care prevede următoarele măsuri: La Articolul I din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.130/2021 privind unele măsuri fiscal-bugetare, prorogarea unor termene, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative (…), cu modificările ulterioare, se introduc următoarele prevederi: acordarea, prin excepţie de la prevederile alin.(1), începând cu luna august 2022, a unei pătrimi din diferenţa dintre salariul de bază prevăzut de Legea-cadru nr. 153/2017, cu modificările şi completările ulterioare, pentru anul 2022 şi cel din luna decembrie 2021; acordarea, începând cu luna august 2022, pentru personalul nou încadrat, pentru personalul numit/încadrat în aceeaşi instituţie/autoritate publică pe funcţii de acelaşi fel, inclusiv pentru personalul promovat în funcţii sau în grade/trepte profesionale, în perioada ianuarie-iulie 2022, a unei pătrimi din diferenţa dintre salariul de bază prevăzut de Legea-cadru nr.153/2017, cu modificările şi completările ulterioare, pentru anul 2022 şi cel din luna iulie 2022”, se precizează în nota de fundamentare a proiectului de OUG.

Potrivit documentului, aplicarea acestor prevederi se va face cu încadrarea în cheltuielile de personal aprobate prin buget, pe fiecare ordonator principal de credite.

Măsura este motivată prin faptul că actuala criză generată de pandemia de COVID-19 a determinat la nivel naţional luarea unor măsuri de natură sanitară şi economică care au generat dezechilibre la nivelul indicatorilor macroeconomici, iar în lipsa unor măsuri concrete şi rapide ”s-ar vulnerabiliza şi mai mult categoriile de persoane vizate de prezenta ordonanţă de urgenţă, prin diminuarea puterii de cumpărare, cu impact semnificativ asupra standardelor de viaţă ale populaţiei şi prin amplificarea riscului de sărăcire extremă”.

Reamintim faptul că prima variantă a proiectului, publicată în transparenţă în 6 august, prevedea şi că personalul din cadrul Institutului Naţional de Statistică precum şi din cadrul direcţiilor regionale şi judeţene de statistică beneficiază, începând cu luna august 2022, de salariile de bază prevăzute de lege pentru anul 2022.

Totodată, varianta iniţială a proiectului de act normativ acorda o majorare a salariului de bază cu 15% pentru complexitatea muncii pentru funcţionarii publici şi personalul contractual din cadrul Ministerului Culturii şi Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, personalul din cadrul instituţiilor aflate din subordinea, coordonarea sau sub autoritatea acestora, precum şi al serviciilor publice deconcentrate ale acestor ministere, şi personalul din cadrul Institutului Naţional de Statistică precum şi din cadrul direcţiilor regionale şi judeţene de statistică.

sursa: agerpres.ro, ziare.com

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VINERI: Cei mai merituoși elevi din Sebeș, premiați de administrația locală, de Zilele Municipiului Sebeș. LISTA

Publicat

21 de elevi merituoși din Sebeș, șefi de promoție sau care au obținut rezultate remarcabile la Evaluarea Națională și Bacalaureat, vor fi premiați de administrația locală, în cadrul Zilelor Municipiului Sebeș, vineri, 19 august, de la ora 11:00. 

Alături de aceștia urmează să fie premiate alte șase persoane din municipiu.

Consilierii locali din Sebeș au aprobat la începutul lunii un proiect de hotărâre privind premierea elevilor care au obținut rezultate remarcabile la Evaluarea Națională 2022, Bacalaureat 2022, a elevilor șefi de promoție și a unor persoane unice ale urbei.

Astfel, a fost aprobată alocarea sumei de 14.000 lei, în cadrul evenimentului „Zilele Municipiului Sebeș”, pentru premierea elevilor cu rezultate remarcabile la Evaluare și Bacalaureat, a elevilor șefi de promoție și a unor persoane unice ale urbei.

Premiile sunt acordate din sumele provenite din sponsorizările anilor precedenți, aflate la dispoziția municipiului Sebeș pentru activități sociale, culturale și sportive, în contul disponibil deschis la Trezoreria Sebeș.

Lista premianților

Examenul de Evaluare Națională 2022

  • Comșa Natalia – Colegiul Național „Lucian Blaga” Sebeș – nota 10

Examenul de Bacalaureat 2022

  • Hileagă Maria Georgiana – Colegiul Național „Lucian Blaga” Sebeș – nota 9,93
  • Cosma Tudor Mihai – Colegiul Național „Lucian Blaga” Sebeș – nota 9,86
  • Bărăian Adrian Călin – Colegiul Național „Lucian Blaga” Sebeș – nota 9,85
  • Cărpinișan Elena – Colegiul Național „Lucian Blaga” Sebeș – nota 9,81
  • Fățan Ioana – Colegiul Național „Lucian Blaga” Sebeș – nota 9,81
  • Mureșan Ioan Sebastian – Colegiul Național „Lucian Blaga” Sebeș – nota 9,80

Șefi de promoție, clasa a VIII-a

  • Filimon Maia – Școala Gimnazială nr. 2 Sebeș – nota 9,90
  • Covaciu Emilia-Maria – Școala „M. Kogălniceanu” Sebeș – nota 10
  • Jurju Antonia – Școala Gimnazială Petrești – nota 10
  • Vințan Luis Daniel – Liceul cu Program Sportiv Sebeș – nota 9,56
  • Lazăr C. Cleopatra Elena – Liceul Tehnologic Sebeș
  • Răulea Darios – Liceul German Sebeș
  • Anghel Roxana – Liceul German Sebeș
  • Nadrea Iadira Nicola – Colegiul Național „Lucian Blaga” Sebeș – nota 10
  • Tabal Nora Jihane – Colegiul Național „Lucian Blaga” Sebeș – nota 10

Șefi de promoție, clasa a XII-a

  • Popa George Nicolae – Liceul cu Program Spotiv Sebeș – nota 9,28
  • Groza I. Isidor Ioan – Liceul Tehnologic Sebeș
  • Hodoroabă Damaris – Liceul German Sebeș
  • Bărăian Adrian Călin – Colegiul Național „Lucian Blaga” Sebeș, profil real
  • Niță Flavia Antonia – Colegiul Național „Lucian Blaga” Sebeș, profil uman

Persoane unice ale urbei

  • Sterca Nicolae – artist plastic
  • Sentea Flavia – sportiv
  • Dan Sara Maria – sportiv
  • Roberto Burță – sportiv
  • Julia Pienariu – sportiv
  • Sîrbu Nicolae – cetățean al municipiului Sebeș

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Primăria Alba Iulia caută diriginte de șantier pentru urmărirea lucrărilor de restaurare la Poarta a III-a a Cetății Alba Carolina

Publicat

Primăria Alba Iulia caută diriginte de șantier pentru urmărirea lucrărilor de consolidare, restaurare și conservare de la Poarta a III-a a Cetății Alba Carolina.

Primăria Alba Iulia a reluat miercuri, 17 august, procedura de atribuire a contractului de achiziție de servicii de supraveghere a lucrărilor – dirigenție de șantier, pentru urmărirea lucrărilor la obiectivul de investiții „Consolidare, restaurare și conservare a componentelor artistice din piatră la Poarta a III-a a Cetății Bastionare de tip Vauban Alba Carolina – Alba Iulia”. Valoarea estimată a serviciilor este de 5.000 de lei.

Reamintim faptul că reprezentanții administrației locale au lansat, în 15 iulie, o procedură de atribuire a contractului de achiziție de lucrări ce vizează consolidarea, restaurarea și conservarea componentelor artistice la Poarta a III-a a Cetății Bastionare de tip Vauban „Alba Carolina”, valoarea estimată a lucrărilor fiind de 447.721,51 lei, fără TVA.

Potrivit documentației, primele lucrări de intervenție asupra Porții a III-a au fost efectuate 1974-1975 prin amplasarea unui cap de roman pe trupul lui Carol din ansamblul statuar ecvestru Carol al VI-lea și prin spălarea fațadei cu jeturi puternice de apă, lucrări care au deteriorat monumentul istoric.

În anul 1998 s-a realizat un prim proiect de intervenție asupra Porții iar în decembrie 1998 au fost începute lucrările de consolidare, restaurare, conservare și punere în valoare, care au continuat pe parcursul a 10 ani, lucrări care s-au recepționat în anul 2009.

În urma analizelor de laborat efectuate, pe elementele artistice ale Porții a III-a au fost identificate următorii factori de deteriorare:

  • două specii de licheni
  • două specii de mușchi
  • săruri calcitice recristalizate, nitrați

Actualul proiect vizează efectuarea măsurilor minimale, de maximă urgență, pentru materialul litic la Poarta a III-a a Cetății, între care enumerăm:

  • lucrări de biocidare a suprafețelor ce conțin atac biologic
  • lucrări de extragere a sărurilor de pe suprafețele afectate ale materialului litic
  • lucrări de hidrofugare în întregime a suprafețelor materialului litic în vederea conservării lor
  • unde se impun, executare lucrări de refacere a hidroizolațiilor la coronamentul monumentelor

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Statistici T5

Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax