Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Cum vor fi organizate transporturile de persoane după 15 mai. Purtarea măștilor ar putea fi obligatorie pentru călători


Publicat

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, spune că restricțiile privind transportul de persoane ar urma să fie ridicate gradual, după 15 mai. Purtarea măștilor ar putea fi obligatorie pentru cei care călătoresc cu mijloace de transport în comun.

Vor fi reguli pentru transportatori, dar și pentru pasageri: igienizarea spațiilor și a mijloacelor de transport, evitarea aglomerației, respectarea distanței, obligativitatea purtării măștilor.

În cazul CFR Călători, „vrem să menținem ca regulă de ocupare în vagoane un loc liber, un loc ocupat și introducerea obligativității purtării măștii la bordul trenurilor CFR Călători. Rămâne suspendată posibilitatea de achiziționare de legitimații de călătorie fără loc rezervat, conductorul doar vizualizează biletul de călătorie, fără să-l atingă. Nu vor fi introduse vagoane restaurant”, a precizat Lucian Bode, citat de digi24.ro.

Se ia în calcul să se asigure echipament de protecție pentru tot personalul, potrivit ministrului.

”Noi am spus foarte clar: nu aveți echipament de protecție nu urcați în tren. Nu exclud ca această măsură să fie obligatorie în condițiile în care nu porți echipament de protecție să nu poți să urci în tren chiar dacă ai bilet”, a spus Bode.

În ceea ce privește eventuale ”culoare verzi” pentru turiști, ministrul a precizat că ”menținem relații bune cu Bulgaria și Grecia pentru a găsi cele mai bune soluții pentru cetățenii care vor să călătorească, de pildă, în scop turistic. România are obligația să asigure și garantează libera circulație a cetățenilor”.

Specialiștii Institutului Național de Sănătate Publică au elaborat un set de recomandări de sănătate publică privind măsurile generale de relaxare a restricțiilor impuse de starea de urgență pentru limitarea răspândirii infecției cu virusul SARS COV 2. Acestea include și reguli referitoare la transportul de persoane. Recomandările sunt ca măștile să fie obligatorii, iar numărul de pasageri să fie limitat la jumătate din capacitatea de transport.

Reguli generale de organizare și desfășurare a transportului de persoane (recomandări)

1. Accesul în mijloacele de transport este condiționat de purtarea obligatorie a unei măști medicale sau non-medicale, care să acopere gura și nasul

2. Numărul maxim de pasageri permis va fi limitat la cel mult jumătate din capacitatea maximă de transport a autovehiculului și cu respectarea distanței de minim un metru între călători

3. Angajații vor fi instruiți să rămână acasă dacă au fost expuși direct la virus și / sau prezintă simptome (febră, dificultăți de respirație, tuse uscată). Se va efectua triajul zilnic al angajaților menținând distanțarea de 1 metru, prin interviu și termometrizare înainte de intrarea în tură.

4. Se va asigura maximizarea ratei de ventilație a sistemului de aer condiționat (fără recircularea aerului din interior) și se vor menține ferestrele deschise (când este posibil) în timp ce vehiculul este în funcțiune.

5. Se va efectua obligatoriu curățenia și dezinfecția vehiculului înainte de intrarea în traseu, precum și ulterior, la un interval de cel mult 4 ore. Pentru vehiculele care parcurg un traseu cu durata mai mare de 4 ore, se va efectua curățenia și dezinfecția vehiculului la începutul și la finalul cursei. Va fi evitată măturarea uscată și alte acțiuni mecanice pe suprafețe potențial contaminate pentru a reduce posibilitatea de dispersare a virusul. Se vor utiliza în schimb metode de curățare umedă.

6. Prin stațiile de difuzare din cadrul mijloacelor de transport, acolo unde acestea există, se vor comunica permanent informații cu privire la măsurile de prevenire a infecției COVID – 19.

7. Conducătorii vehiculelor au obligația de a păstra distanța socială în timpul pauzelor și perioadelor de repaus pe drum, evitându-se contactele cu alte persoane (șoferi, pasager, persoane adiacente parcursului, etc).

8. La îmbarcare/debarcare, cât și pe timpul deplasării, pasagerii vor respecta o distanta de minim un metru unul de celălalt.

Reguli specifice de organizare și desfășurare a transportului de persoane pe categorii (recomandări)

I. Mijloace de transport în comun intra-urban de suprafață (autobuz, troleibuz, tramvai, microbuz)

1. Companiile de transport vor lua măsura separării compartimentului dedicat conducătorului auto de restul spațiului destinat transportului pasagerilor;

2. Se vor marca cu un semn vizibil de culoare verde locurile permise pentru transportul pasagerilor, astfel încât să se păstreze distanța de minim un metru între pasageri;

3. Pentru vehiculele cu cel puțin două uși, accesul în interiorul vehiculului se va realiza doar pe ușa din partea frontală a vehiculului, iar coborârea pe cealaltă ușă/celelalte uși;

4. Pentru microbuzele care efectuează transport intra-urban este permis doar transportul persoanelor pe scaune, cu respectarea regulilor generale prezentate mai sus.

II. Mijloace de transport în comun inter-urban/internațional rutier (autobuz, autocar, microbuz)

1. Se vor marca cu un semn vizibil de culoare verde locurile permise pentru transportul pasagerilor, astfel încât să se păstreze distanța de minim un metru între pasageri;

2. Companiile de transport vor lua măsura separării compartimentului dedicat conducătorului auto de restul spațiului destinat transportului pasagerilor;

3. Pentru vehiculele cu cel puțin două uși, accesul în interiorul vehiculului se va realiza doar pe ușa din partea frontală a vehiculului, iar coborârea pe cealaltă ușă/celelalte uși.

III. Mijloace de transport în comun pe căile ferate

1. Se vor marca cu un semn vizibil de culoare verde locurile permise pentru transportul pasagerilor, astfel încât să se păstreze distanța de minim un metru între pasageri;

2. Pentru vagoanele de tip cușetă sau vagoanele de dormit, se permite transportul unui singur pasager per compartiment, cu excepția membrilor aceleiași familii;

3. Este interzisă introducerea vagoanele de tip restaurant în componența garniturilor;

4. Pentru toaletele din vagoane este obligatorie asigurarea apei curente, săpun lichid și dezinfectant de mâini.

IV. Transportul de persoane cu metroul pe reţeaua de căi ferate subterane şi supraterane

1. Se vor marca cu un semn vizibil de culoare verde locurile permise pentru transportul pasagerilor, atât pentru transportul în picioare cât și pentru transportul pe scaune, astfel încât să se păstreze distanța de minim un metru între pasageri;

2. Accesul în stațiile de metrou se va realiza în mod controlat, astfel încât, pe peroanele de așteptare pasagerii să poată păstra distanța de minim un metru între ei.

surse: digi24.ro, insp.gov.ro



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Mircea Hava anunță schimbarea subprefectului Rașcovici. „O atitudine perversă, USR a „pariat” un întreg sistem pe mâna unui om”

Publicat

Europarlamentarul PNL Mircea Hava a anunțat joi seara, pe rețeaua de socializare Facebook, că subprefectul USR de Alba, Viorel Rașcovici „nu va mai fi subprefect”. 

Reamintim faptul că scandalul legat de studiile sub-prefectului de Alba (USR PLUS) a ajuns în faza instituțiilor statului. Reprezentanții Universității ”Babeș Bolyai” din Cluj-Napoca admit într-un răspuns pentru Alba24 că studiile post-universitare pe care actualul subprefect de Alba, Viorel Rașcovici, spune că le-a urmat la Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației, ar putea să nu aibă la bază o diplomă de licență valabilă. 

Citește și UBB Cluj-Napoca, SUSPICIUNI legate de studiile post-universitare ale subprefectului de Alba: Vom proceda la măsuri legale

„Qoud erat demonstrandum!

Evidența care se prefigura de câteva luni de zile ni s-a înfățișat. În adevărata sa lumină, cu acte și confirmare.

„Steaua” meteorică a subprefectului Rașcovici a apus, în ciuda celor care au vrut-o strălucitoare, cu orice preț. Un episod de „stand-up hypocrisy” în care actorul a fost susținut prea mult timp de o audiență incertă, inertă și greu convinsă să nu permită nici măcar genericul celei mai mari aberații din politica locală recentă.

Pata de pe uniforma polițiștilor cinstiți și ofensa adusă autorității și cetățenilor ne rămân exemple ale inconștienței unor politicieni locali dar și de la centru. Oameni care nu au înțeles că orice mic dubiu în privința unei persoane, într-o funcție publică, trebuie tratat cu responsabilitate, nicidecum cu toleranță și îngăduință. Sunt pregătit și de eventualele insinuări ale celor care ar putea spune că și PNL face parte din această coaliție. Da, e adevărat! Nici PNL nu e, întotdeauna, un model de deontologie la capitolul numiri politice. Însă, aici s-a depășit orice putea fi imaginat, fără precedent în Alba, cu un personaj a cărui semnătură nu valorează nimic nici în condica de prezență, cu atât mai puțin pe actele unei instituții ca Prefectura.

Așa cum mulți se așteptau, și cum altfel era normal, domnul Rașcovici nu va mai fi subprefect.

Este trist că sistemul încă permite astfel de erori, însă este bine că același sistem este pregătit să le îndrepte.

La fel de trist este și faptul că „oamenii noi” din USR, o „veritabilă” pepinieră de caractere, au decis să-l nominalizeze pe domnul Rașcovici pentru acest post, în condițiile în care știau foarte bine problemele grave pe care le ridica CV-ul acestuia. Poate chiar mai trist este faptul că însuși domnul Rașcovici, proaspăt îmbrăcat în haine politice și cu insigna USR la rever, a acceptat acest post, știind foarte bine situația în care se află și s-a aflat de-atât timp. Ne-am fi așteptat de la cel care a îmbrăcat niște ani buni haina de subofițer de Poliție, să dea dovadă de coloană vertebrală și corectitudine. Nu să se folosească de o conjunctură de moment ori de pârghiile pe care așa zis noii oameni ai politicii tocmai le-au descoperit, pentru a-și urmări propriu interes și propria căpătuială.

„Falsul de la Alba Iulia” rămâne, dincolo de urmările legale care nu se vor lăsa așteptate, o mostră de atitudine perversă prin care USR a „pariat” un întreg sistem pe mâna unui om.

Vinovăția în cazul Rascovici trebuie înțeleasă fără să facem abstracție de o întreagă conjunctură. De un lung șir de oameni care au girat impostura acestui om. Cu orice preț și orice mijloace. Cu nepăsare, îngâmfare și un, de neînțeles, munte de mediocritate toxică”, a scris joi seara europarlamentarul Mircea Hava, pe pagina de Facebook.

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

RABLA pentru ELECTROCASNICE: Ministerul Mediului AMÂNĂ lansarea anunțată în ”Vinerea Verde” și complică înscrierea în program

Publicat

electrocasnice

Programul Rabla pentru electrocasnice suferă o nouă amânare, transmit surse din cadrul instituţiei. Programul trebuie să înceapă vineri 8 mai, după cum declarase chiar ministrul Mediului.Nu ar fi la prima amânare, anul trecut programul nici măcar nu a mai fost lansat.

Aştfel, Rabla pentru electrocasnice nu va mai debuta pe 7 mai, aşa cum promitea ministrul Mediului Tanczos Barna, ci abia săptămâna viitoare.

În plus programul va fi modificat, iar cei din industrie se tem că înscrierea le va da bătăi de cap clienţilor.

Înscrierea va fi mai complicată în acest an

Anul acesta, transmit aceleaşi surse din cadrul Ministerului Mediului citate de Antena3, înscrierea va fi ceva mai complicată.

Cei care îşi doresc electrocasnice noi, vor fi nevoiţi să îşi facă mai întâi un cont pe site ul AFM, ceea ce înainte nu era o obligaţie.

Mai apoi, voucherele de reducere vor fi obţinute treptat: întâi pentru electrocasnicele mari şi după, pentru celelalte categorii.

La sfârșitul lunii aprilie ministrul Mediului preciza că programul va avea trei subcategorii pentru a nu se transforma într-un „program de cumpărat televizoare”.

Program focusat pe consum mai mic de energie

Potrivit acestuia, programul se va focusa pe aparatură care va avea consum mic de energie și va avea trei subcategorii.

„Eficiența prin reducerea consumului să fie maximă. Ne concentrăm în prima fază pe mașinile de spălat, frigidere, după care venim cu a doua etapă, probabil la două săptămâni, vom veni cu a doua etapă, pentru laptop, tabletă și televizor, astfel încât să asigurăm pentru familiile care trebuie să doteze gospodăria cu tablete și laptopuri.

Copiii au mare nevoie de asemenea sprijin pentru a putea participa la ore. În ultima fază, la probabil 4 săptămâni de la lansare, venim cu programul pentru aparate de aer condiționat, mașină de uscat rufe și ce mai rămâne.

Ele vor fi disponibile pentru cetățeni pe bugete alocate pe fiecare subgrupă, astfel încât eficiența programului să fie maximă și ca nu cumva să transformăm într-un program de cumpărat televizoare”, a mai spus ministrul.

Inițial, Rabla pentru electrocasnice” trebuia să înceapă în 15 decembrie, însă programul a fost amânat.

Fostul ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor Mircea Fechet anunța că Programul are un buget total de 40 de milioane de lei și va permite utilarea caselor cu aparate electrocasnice de ultimă generație, pentru cel puțin 100.000 de români.

Rabla pentru Electrocasnice 2020 a introdus în lista echipamentelor finanțate prin Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) patru produse care nu au existat în edițiile anterioare: aspiratoare, uscătoare de rufe, laptopuri și tablete.

Valoarea voucerelor pentru rabla pentru electrocansnice

Valoarea voucherului pentru fiecare dintre cele 9 echipamente fiananțate este de:

– laptopuri – finanțare de 500 de lei;

– aparate de aer condiționat, frigidere sau combine frigorifice, televizoare, uscătoare de rufe, mașini de spălat vase, cu o finanțare nerambursabilă de 400 de lei;

– tablete și mașini de spălat rufe – finanțare nerambursabilă de 300 de lei;

– aspiratoare, cu o finanțare nerambursabilă de 200 de lei.

Inițial, Rabla pentru electrocasnice trebuia să înceapă pe 15 decembrie 2020, însă programul a fost amânat din cauza problemelor tehnice apărute la platforma de înscriere on-line.

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Cum pot verifica restaurantele care dintre clienți sunt vaccinați, pentru a putea deschide 100%. Cîțu: Putem să avem o aplicație

Publicat

Restaurantele ar putea să verifice fiecare client într-o bază de date, cu CNP-ul introdus într-o aplicație, a anunțat prim-ministrul Florin Cîțu la Constanța, după o ședință cu autoritățile locale și reprezentanții industriei HORECA.

Premierul a fost întrebat cum vor ști restaurantele care dintre clienți sunt vaccinați pentru a putea deschide la capacitatea de 100%.

„Este o propunere pe care o vom discuta vineri, vom avea soluții.

S-ar putea să existe aplicații. Azi se știe că se poate verifica în aplicație, cu un simplu CNP.

Ne gândim să o facem și mai simplu, avem timp până la 1 iunie să găsim soluții, să vedem care va fi forma pentru a redeschide restaurantele. Cred că s-ar putea face o aplicație, dar acum cu CNP se poate verifica dacă cineva e vaccinat în aplicația pe care o avem”, a răspuns Florin Cîțu.

Întrebat dacă în aceste condiții, s-ar putea considera o discriminare față de turiștii nevaccinați, premierul a răspuns: „Propunerile pe care noi le facem le-am văzut și în alte țări care au rată avansată de vaccinare. În Israel erau și penalități, noi nu facem asta. Trebuie să înțelegem propunerile în contextul campaniei de vaccinare”.

sursa: digi24.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Femeie în vârstă de 50 de ani, găsită spânzurată în locuință, într-un cartier din Alba Iulia

Publicat

O femeie s-a sinucis joi după-amiaza, într-o locuință din municipiul Alba Iulia. Potrivit unor surse Alba24, femeia avea 50 de ani și locuia în zona cartierului Ampoi 3. 

Aceasta ar fi fost găsită spânzurată în locuință de către o tânără, care ar fi fiica concubinului femeii.

Tânăra a fost cea care a anunțat mai apoi Serviciul de Urgență 112.

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate