Connect with us
Advertisement

Eveniment

„Curățăm România”: Primăriile, consiliile județene și asociațiile de dezvoltare pot primi fonduri pentru campanii de ecologizare

Publicat

Începând de miercuri, 5 aprilie, unitățile unitățile administrativ – teritoriale organizate la nivel de comună, oraș, municipiu, județ, subdiviziunile administrativ – teritoriale și asociaţiile de dezvoltare intercomunitară se pot înscrie în programul privind ecologizarea zonelor afectate de deșeuri – „Curățăm România”.

Campania Naţională „Curăţăm România!” se adresează tuturor românilor, fiind prima campanie de acest fel, în care sunt implicate autorităţile centrale şi cele locale, precum şi asociaţiile de profil. Campania a început luni, 4 aprilie, şi se va desfăşura până pe 4 mai, sub sloganul „Vrem o ţară fără deşeuri abandonate!”.

„Venim cu sprijin financiar la UAT-uri, le asigurăm finanţare printr-un program derulat de Agenţia Fondului de Mediu. Finanţare înseamnă sume cuprinse între 3.000 şi 30.000 de lei, în funcţie de numărul de locuitori dintr-un UAT – şi pot deconta cheltuielile ocazionate cu această campanie, cu campaniile de ecologizare şi curăţire. Sunt eligibile toate unităţile administrativ-teritoriale, fără excepţie. Dorim ca această lună aprilie, care este perioada Sărbătorilor pascale, să nu fie doar o perioadă în care ne concentrăm doar pe curăţarea sufletului, dar şi pe ecologizarea şi curăţarea localităţilor”, a declarat recent ministrul Mediului, Barna Tanczos.

Ghidul de finanțare a Programului Curățăm România și Instrucțiunile de înscriere în program pot fi consultate pe site-ul Administrației Fondului pentru Mediu, la secțiunea Programe de finanțare – aici.

Pentru aprobarea finanțării, AFM, analizează cererea de finanțare și celelalte documente prevăzute, stabilește dacă acestea sunt conforme cu prevederile Ghidului, eligibilitatea cheltuielilor, dacă solicitantul este UAT organizat la nivel de comună, oraș, municipiu, județ, subdiviziune administrativ-teritorială sau ADI și dacă valoarea solicitată se încadrează în una dintre categoriile:

  • 30.000 lei, pentru solicitantul care are ≥ 400.001 locuitori;
  • 27.000 lei, pentru solicitantul care are între 200.001 şi 400.000 locuitori;
  • 24.000 lei, pentru solicitantul care are între 100.001 şi 200.000 locuitori;
  • 21.000 lei, pentru solicitantul care are între 50.001 şi 100.000 locuitori;
  • 18.000 lei, pentru solicitantul care are între 20.001 şi 50.000 locuitori;
  • 15.000 lei, pentru solicitantul care are între 10.001 şi 20.000 locuitori;
  • 12.000 lei, pentru solicitantul care are între 5.001 şi 10.000 locuitori;
  • 9.000 lei, pentru solicitantul care are între 3.001 şi 5.000 locuitori;
  • 5.000 lei, pentru solicitantul care are între 1.501 şi 3.000 locuitori;
  • 3.000 lei, pentru solicitantul care are ≤ 1.500 locuitori.

Ministerul Mediului, prin Garda de Mediu şi prin Agenţiile de Protecţia Mediului vor ajuta la organizare, la coordonare şi la centralizarea datelor cu privire la cantităţile de deşeuri.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement