Eveniment
Dacia lucrează la un model Sandero electric. CEO: Nu va avea „o autonomie de 500-600 km sau încărcare rapidă”. Când va fi lansat
Dacia a început deja să lucreze la cea de-a patra generație a modelului Sandero. Noua mașină care va apărea în 2027 sau 2028 va fi prima electrică de clasă B a companiei, ce va promite o accesibilitate de vârf în segmentul său.
După succesul modelului Dacia Spring în 2021, firma își schimbă acum atenția către electrificarea modelelor de bază existente, menținând costurile scăzute și sporind eficiența prin reducerea greutății. Prima generație Sandero a fost lansată în 2008, a doua în 2013, iar a treia, în 2020. La generația următoare, Sandero va primi propulsie electrică, alături de noi motorizări cu combustie, dar și un propulsor hibrid, asemănător cu cel de pe Jogger.
CEO-ul Dacia, Denis Le Vot, a precizat pentru publicația britanică Autocar, că noua generație (a patra) Sandero va sosi în „2027 sau 2028”. Pentru a-și menține poziția de lider de piață pe acest segment, Dacia Sandero va fi electrificat cât mai simplu posibil. „Vom opta pentru o autonomie mai scurtă și timpi de încărcare mai mari” în comparație cu rivalii electrici din segmentul B, pentru că „ne dorim un preț mai ieftin pentru client”, a explicat Denis Le Vot.
Minimizarea greutății va fi esențială pentru a menține costurile scăzute – și ar putea chiar să permită să fie instalată o baterie mai mică decât cea folosită de alte autovehicule din clasa B. Le Vot spune că s-ar putea încerca o baterie pe bază de sodiu, în ideea de a fi mai mic costul total al bateriei. Noul Sandero Electric va folosi platforma electrificată CMF-BEV, aceeași (într-o versiune simplificată) care va fi utilizată și pe viitorul Renault R5.
Denis le Vot a mai precizat că Dacia Sandero Electric „nu va avea o autonomie de 500 – 600 km și încărcare rapidă de 20 de minute”.
Prin reducerea dimensiunii bateriei și eliminarea unui charger rapid, costurile de producție se reduc la rândul lor, astfel că Sandero Electric ar putea să ajungă la prețuri mai mici decât cele cu care se vinde Spring în prezent.
Șeful de design de la Dacia, David Durand, a oferit indicii despre cum următorul Sandero se va încadra în noua gamă a mărcii și se va diferenția substanțial de mașina actuală, dar a sugerat că va rămâne recunoscută ca hatchback, deoarece Dacia nu vizează un SUV complet. „Ai o mașină pe care o poți folosi în orice condiții. Nu îți este frică de daune dacă ești pe un drum prost; ai suficientă gardă la sol”, a declarat acesta.
sursa: autocar.co.uk
foto: arhivă, Facebook (Dacia)
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News