Connect with us
Publicitate

ECONOMIE

FOTO: Daimler a inaugurat o nouă unitate de producţie la Cugir. Investiţie de 36 milioane de euro şi 200 locuri de muncă


Publicat

Schlösser, Pruscha, FurduiStar Transmission, filială a grupului Daimler, a inaugurat joi, la Cugir, o nouă unitate de producţie. Finalizarea acestei noi facilități – o investiție de 36 de milioane de euro și având o suprafață de 11.000 mp – creează oportunități de muncă pentru 200 de angajați, transmit reprezentanţii companiei.

În noua hală de la Cugir, Star Transmission a început producția în serie a patru modele diferite de roți planetare pentru cutia în nouă trepte de viteză 9G-Tronic. Aceasta din urmă se produce tot în România, la Sebeș, unde concernul german a finalizat, la începutul lui 2016, o investiție masivă menită să susțină rețeaua globală de producție Daimler: 300 de milioane de euro și oportunități de lucru pentru 500 de noi angajați.

În cadrul strategiei de creștere sustenabilă a Grupului, investițiile finalizate în acest an la Cugir au vizat și calificarea personalului în fabricile din Germania, dar și implementarea de tehnologii de ultimă generație. Un exemplu e aparatura care monitorizează zgomotul produs de roata planetară în cutia de viteză.

Investiția actuală de la Cugir presupune o creștere în mai multe etape a capacității de producție a roților planetare. Ea urmează investiției de peste 13 milioane de euro din 2016, care a vizat construcția, în cadrul aceleiași baze, a unei noi hale de producție. Star Transmission a devenit, ulterior investiției din 2016, furnizor unic, la nivel mondial, al conductelor de înaltă presiune destinate motoarelor pe benzină.

Grupul Daimler derulează, prin cele două filiale din România, Star Transmission (Cugir) și Star Assembly (Sebeș), o strategie pe termen lung pentru dezvoltarea durabilă a celor două

comunități, oferind locuri de muncă pentru cei peste 2600 de angajați.

Falk Pruscha, Director General Star Transmission & Star Assembly: ”Continuăm să dezvoltăm unitățile de producție din ambele locații”

3.Controlul final al pieseiCalificarea continuă a acestora, constând în traininguri recurente, la sediile Daimler din Germania si nu numai, este dublată de implicarea constantă în susținerea învățământului profesional de tip german în România. Absolvenții acestor cursuri au prioritate la angajarea în Star Transmission, Star Assembly și companiile partenere, deținând competențe și certificări recunoscute atât în România, cât și în străinătate. În cadrul unităților de producție din Cugir și Sebeș funcționează o Școală de Maiștri precum și programe de internship pe durata verii, pentru tinerii studenți din România și Germania, mai precizează reprezentanţii companiei.

Prin cele două filiale din România, grupul Daimler derulează, în cadrul unei strategii de termen lung, programe de dezvoltare a comunității locale, cu accent pe domeniile educație, cultură și sănătate, susținând financiar spre exemplu, lucrările de modernizare a unei grădinițe din Cugir.

Star Transmission, o unitate de producție strategică pentru Grupul Daimler, a luat naștere în 2001, ca rezultat al unui joint-venture româno-german, capitalizând experiența locală de două secole în prelucrarea metalelor și expertiza concernului german, unul din liderii pieței mondiale de mașini premium și vehicule comerciale. În 2013, Daimler devine acționar unic al Star Transmission Cugir și deschide o bază de montaj, Star Assembly Sebeș, consolidându-și poziția și devenind astfel una din cele mai importante investiții străine în România.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

1 Comentariu

1 Comment

  1. costea

    vineri, 24.03.2017 at 09:19

    Cât din suma investită a fost ajutor de stat?
    Pentru…200 de locuri de muncă, în România codului sclavagist al muncii unde…flexibilizarea muncii stă în…pixul mărețului investitor!
    Nu ne îmbătăm noi mai bine cu un ghinars decât cu aqua chiore?…

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

BLAJ

Pasaj nou peste calea ferată, de forma unui cort țigănesc stilizat, la Blaj. Cât va costa realizarea proiectului unic în România

Publicat

Realizarea unui nou pasaj superior peste calea ferată în municipiul Blaj a intrat în linie dreaptă. Este vorba despre un proiect pentru înlocuirea „Podului Minciunilor”. 

Soluția propusă este unică în România, noul pod având forma unui cort țigănesc stilizat, cu cinci benzi de circulație. Trotuarele și pistele de biciclete urmează să fie protejate de tuneluri de sticlă. Investiția se ridică la peste 13,1 milioane de lei, fără TVA. 

Primăria Blaj a lansat vineri, 16 aprilie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru proiectarea și execuția lucrărilor pentru obiectivul de investiție „Realizare pasaj superior peste calea ferată (înlocuire „Podul Minciunilor”) în municipiul Blaj”.

Valoarea totală estimată este de 13.191.188,06 de lei, fără TVA.

Citește și Bani adevărați pentru Podul Minciunilor de la Blaj. Proiectul a primit 7 milioane de lei de la Guvern, după aprobarea bugetului

Potrivit studiului de fezabilitate, prin construirea noului pasaj se va realiza îmbunătățirea calității vieții în municipiul Blaj și se vor asigura servicii publice la un înalt nivel calitativ care să corespundă cerințelor vieții urbane moderne acesta fiind și obiectivul general al proiectului.

În prezent pe amplasamentul propus există un pasaj superior peste calea ferată dublă Teiuș – Sighișoara, magistrala CF de mare viteză reabilitată recent pentru viteza de 160 km/h. În zona analizată, infrastructura de transport nu satisface cerințele actuale de transport, limitând vitezele de trafic și crescând timpii de călătorie, astfel că nu se poate asigura accesibilitatea și conectivitatea la standardele internaționale.

Pasajul existent este prevăzut cu o bandă de circulație pe sens, două sensuri și câte un trotuar de circa un metru lățime. Acesta face parte și dintr-o intersecție extrem de importantă a municipiului Blaj, a șase străzi, din care una are rang de drum național. Practic, pasajul reprezintă puntea de legătură între două intersecții a câte trei străzi.

Potrivit documentului citat, pasajul are durata de viață normată expirată și este extrem de degradat. În plus, pasajul reprezintă o gâtuire a circulației. S-a încercat rezolvarea circulației auto și pietonale prin semaforizare, dar soluția a condus la timpi de până la 5 minute de așteptare în intersecție, fără a rezolva problemele de trafic.

Noul pasaj – soluție constructivă modernă, de forma unui cort țigănesc stilizat, cu trotuare și piste de biciclete protejate de tuneluri de sticlă

Noul pasaj va beneficia de o soluție constructivă modernă, ce va permite reducerea costurilor de întreținere și mentenanță. În același timp, noul pasaj va decongestiona traficul și va crește calitatea vieții a celor care îl vor utiliza.

Vechiul pasaj este propus spre demolare. În locul acestuia se propune crearea unui pasaj rutier cu o lungime de 21 de metri, cu cinci benzi de circulație, astfel:

  • două benzi pe sens, două sensuri, plus o bandă centrală de urgență
  • trotuare dedicate atât deplasării pietonale cât și deplasării cu bicicleta pe ambele părți plus bandă dublă dedicată, de 2,5 metri pe direcția Est-Vest paralel cu axele CF, pentru transportul nemotorizat la și de la Liceu, cu scopul de a reduce timpii de semaforizare pentru pietoni pe zona carosabilului la capetele pasajului, datorită preluării unui flux de pietoni de către această pistă. Pista va fi conectată cu trotuarele pietonale de pe pasaj.

Urmare a implementării proiectului se va prelua traficul din cele două intersecții printr-un pasaj cu patru benzi (câte două pe fiecare sens) plus banda centrală, în loc de numai două benzi câte sunt acum pe pasajul existent, lucru care va contribui substanțial la decongestionarea traficului în zonă.

Podul va avea forma unui cort țigănesc stilizat.

Trotuarele și pistele de biciclete de pe pasaj vor fi protejate de tuneluri de sticlă pe care vor fi desenate figuri reprezentative ale orașului, construcții deosebite, imagini reprezentative pentru oraș.

Zonele pietonale/pistele de biciclete vor fi departajate de benzile de circulație ale autovehiculelor prin panouri mari de metal, decupate.

Pasajul va avea o estetică deosebită, prin aceasta urmărindu-se realizarea unei proporții juste a elementelor de ansamblu și a detaliilor pasajului propus față de elementele deja existente, creând o vizibilitate maximă a participanților la trafic.

Pasajul va avea minunate decorațiuni metalice și care vor genera o priveliște fenomenală noaptea, când va fi iluminat. Soluția propusă pentru pasajul feroviar este unică în România.

Se propune, de asemenea, și un sistem de semaforizare inteligentă. Sistemul va cuantifica număru de mașini sosite în intersecție și va schimba accesul în funcție de trafic, funcționând astfel:

  • sistemul va detecta dacă sunt mașini la semafor pe un flux și dacă nu sunt, stabilește culoarea roșie pe acel flux astfel încât circulația să se desfășoare cât mai eficient pe fluxurile celelalte

Desigur, vor exista și anumite limite ce pot fi configurate în așa fel încât, la anumite intervale să se realizeze, totuși, cicluri complete ale semafoarelor care intergrează și traficul pietonal

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

RADARE de weekend, pe drumurile din ALBA. Locațiile în care Poliția monitorizează traficul rutier. Atenționări pentru șoferi

Publicat

Polițiștii din Alba sunt prezenți în trafic și în acest weekend, pentru monitorizarea circulației rutiere.

Aceștia îi atenționează pe șoferi și pe ceilalți participanți la traficul rutier să respecte regulile de circulație, pentru prevenirea accidentelor.

Șoferilor le este recomandat să ţină cont de limitele de viteză, să nu conducă obosiţi sau sub influenţa alcoolului şi să manifeste respect în trafic.

Amplasarea radarelor în perioada 17 – 19 aprilie 2021:

– Drumul Naţional DN 1 – Alba Iulia – Sântimbru –– Oiejdea – Galda de Jos – Teiuş – Aiud – Inoc – limită cu judeţul Cluj

– Drumul Naţional DN 1 – Sebeş – Cut – Cunţa – limită judeţul Sibiu

– Drumul Naţional DN 7 – Săliştea – Șibot – limită cu judeţul Hunedoara

– Drumul Naţional DN 67C – Sebeş –Petreşti – Săsciori

– Drumul Naţional DN 74 – Ighiu – Zlatna – Feneş – Abrud –– Bucium Cerbu

– Drumul Naţional DN 75 – Câmpeni – Gârda – Arieşeni

– Drumul Naţional DN 75 – Baia de Arieş – Lupşa

– Alba Iulia – Bulevardul Încoronării – Bulevardului Ferdinand I – strada Clujului, strada Regiment V Vânători, Strada Calea Moţilor

– Municipiul Sebeş – strada Lucian Blaga, strada Traian

– Cugir – strada Victoriei

– Ocna Mureş – Războieni – Noşlac

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

OMS: 82% dintre antibioticele autorizate recent nu mai fac față. Au ajuns „călcâiul lui Ahile” pentru asistenţa medicală

Publicat

Lecţiile învăţate în lupta împotriva pandemiei de COVID-19 trebuie să fie folosite pentru a combate un alt flagel ce ameninţă populaţia mondială, rezistenţa la antibiotice, au transmis reprezentanții Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii (OMS). 

„Antibioticele sunt călcâiul lui Ahile pentru asistenţa medicală universală şi pentru siguranţa noastră sanitară. Ocaziile care se prezintă în lumina pandemiei de COVID-19 trebuie să fie fructificate pentru a sublinia nevoia unei investiţii durabile (în cercetare, n.r.) în producţia de noi antibiotice eficace”, a declarat Haileyesus Getahun, coordonator OMS pentru divizia de studiere a rezistenţei antibacteriene, citat de AFP.

Acelaşi oficial a sugerat înfiinţarea unui mecanism mondial ce va permite strângerea de fonduri pentru a combate rezistenţa bacteriilor, după modelul acţiunilor întreprinse pentru a dezvolta vaccinurile anti-COVID-19.

Rezistenţa la bacterii a continuat să crească, pentru că antibioticele sunt utilizate prea mult şi în mod abuziv, fie în creşterea animalelor, fie în tratamentele pentru oameni. Bacteriile dezvoltă astfel rezistenţă şi nu mai răspund la tratamentele existente.

Trebuie deci să fie create noi antibiotice, însă grupurile farmaceutice sunt reticente în a învesti sume mari într-un sector care este considerat puţin rentabil.

Astfel, cele mai multe dintre antibioticele care au fost lansate pe piaţă fac parte din clasele de medicamente descoperite înainte de anii 1980, a subliniat OMS.

În raportul său anual, OMS precizează că niciunul dintre cele 43 de antibiotice aflate în prezent în etapa de dezvoltare nu permite combaterea eficientă a celor mai periculoase bacterii aflate în circulaţie.

Organizaţia a subliniat şi că 82% dintre antibioticele recent autorizate fac parte din clasele de medicamente faţă de care bacteriile s-au arătat deja rezistente.

Pentru prima dată, OMS a alcătuit astfel un catalog al medicamentelor antibacteriene non-tradiţionale. Organizaţia a recenzat 27 de astfel de medicamente, inclusiv antigeni monoclonali şi organisme bacteriofage, virusuri care infectează doar bacteriile şi care au fost îndelung utilizate în spatele „Cortinei de Fier” în perioada Războiului Rece, fiind descoperite în prezent şi în Occident.

sursa: agerpres.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Românii își rezervă sejururi în Grecia, Turcia, Spania şi Egipt, pentru vacanța de vară

Publicat

Românii vor merge la vară în Grecia, Turcia, Spania şi Egipt. Cererea pentru vacanţele din vară există încă din luna ianuarie, dar mulţi turişti îşi rezervă sejururile în ultimul moment.

Apetitul românilor de a călători este mare, mai ales că în ultimul an opţiunile de vacanţă în afara ţării au fost limitate. Cererea pentru vacanţele ce vor avea loc în vară a început să existe încă din luna ianuarie, dar cu toate acestea, cei mai mulţi turişti preferă să îşi rezerve sejururile în ultimul moment. Ţările preferate de turiştii români pentru vara anului 2021 sunt Grecia, Turcia, Spania şi Egiptul, scrie Ziarul Financiar.

„Cerere pentru vacanţe de vară există încă din ianuarie şi rezervări se fac constant. Mai multe campanii de reduceri pe care le-am organizat periodic, fie cu ocazia împlinirii a 14 ani de activitate în acest an, fie cu ocazia târgului de turism, ediţia de primăvară, organizată anul acesta virtual, fie cu ocazia veştilor pozitive despre condiţiile de intrare în Grecia din aprilie, fie campanii proprii pe care le-am lansat, i-au stimulat să cumpere chiar şi pe cei mai reticenţi. Au fost cam­panii în care am oferit reduceri de până la 50% pentru cazare sau transport sau hoteluri cu preţ fix întreg sezonul, în funcţie de destinaţii“, spune Mădălina Balaiban, CEO al agenţiei de turism Hello Holidays.

Ea explică faptul că ceea ce a observat în privinţa preţurilor a fost o creştere a acestora, însă agenţia de turism pe care o conduce a încercat să menţină preţurile la acelaşi nivel din 2019. Agenţia de turism operează şi diverse circuite, mai puţine în această perioadă comparativ cu cele de dinainte de pandemie.

„Adăugăm circuite noi, adaptate vremurilor de acum, Cappadocia şi Coasta Lycia cu avionul, sau oferim şi alte spaţii de cazare în destinaţiile pe care le operăm, precum vile în Grecia. În cazul Turciei, pe lângă circuitele noi, pe lângă curse noi charter cu autocarul spre Bodrum, Marmaris, Kusadasi, cursa directă spre Bodrum este noutatea anul acesta, curse şi din Braşov spre Turcia, dar şi Grecia şi Bulgaria, noutăţi, de asemenea, oferim şi vacanţe în Antalya pe zboruri charter din Bucureşti, Cluj-Napoca şi Oradea“, explică Mădălina Balaiban.

Cu toate acestea, Alin Burcea, CEO al agenţiei de tu­rism Paralela 45, spune că turiştii sunt destul de reticenţi în ceea ce priveşte achiziţionarea vacanţei din timp. Rezervările se fac mult mai aproape de momentul vacanţei, spre deosebire de anii trecuţi, când turiştii îşi cumpărau pachetele de vacanţă cu câteva luni înainte de a merge în vacanţă, astfel încât să profite de diverse oferte.

„Experienţa ne-a arătat că se înscriu mai târziu, în comparaţie cu anii anteriori, şi cer multe informaţii despre destinaţie, condiiile de călătorie, cum îşi pot recupera banii dacă se îmbolnăvesc. Din acest motiv, anul acesta am schimbat şi planul de plată pentru pachetele turistice. Avansul a scăzut la 10%, a doua tranşă este de 15%, iar restul, cu o lună înainte de începerea vacanţei de vară. Şi îi încurajăm să încheie asigurarea storno şi de călătorie, acoperitoare pentru orice situaţie poate apărea“, precizează Alin Burcea.

În privinţa preţurilor, el spune că pe anumite destinaţii tarifele au crescut, dar nu considerabil, însă în general se află la acelaşi nivel ca anii trecuţi. Alin Burcea adaugă faptul că turiştii sunt reticenţi la a-şi rezerva vacanţa din timp, însă compania de vaccinare va reda oamenilor încrederea în faptul că lucrurile revin la normal.

Marius Pandel, owner şi CEO al agenţiei de turism Christian Tour, spune că destinaţiile cele mai cerute de către clienţii touroperatorului sunt Grecia, Turcia, Spania şi Egiptul, însă există interes mai mare pentru rezervările de tip last-minute.

„Există un interes mai mare pentru plecările last minute în această perioadă încă incertă. Cu toate acestea, sunt destui turişti care preferă să îşi rezerve din timp, la hotelurile dorite şi pentru care găsesc cel mai bun preţ din an, în regim Early Booking“, precizează el.

CEO-ul Christian Tour spune că nu a observat o creştere a tarifelor, păstrându-se la nivelul anului trecut, însă destinaţii precum Egiptul chiar înregistrează scăderi ale preţurilor semnificative.

sursă: Mediafax

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate