Connect with us
Publicitate

Administrație

De anul viitor, aiudenii pot primi scutiri sau reduceri la plata impozitului pe clădiri, dacă le reabilitează termic

Publicat

Veşti bune pentru locuitorii din Aiud. Direcţia Tehnică, Urbanism a Primăriei municipiului Aiud pregăteşte un regulament privind lucrările de reabilitare la clădiri, care va fi supus aprobării Consiliului Local Aiud, cel mai probabil în luna noiembrie, lucru ce le va aduce o scutire de la plata impozitului pe o perioadă de 5 ani, cu condiţia să fie respectate normele legislative în domeniu.

Regulamentul în cauză se elaborează în baza OG nr. 30/31 august 2011 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, precum şi pentru reglementarea unor măsuri financiar-fiscale, un act normativ conform căruia Consiliul Local poate acorda scutire de la plata impozitului pe clădiri sau o reducere a acestuia pe o perioadă de minimum 7 ani, cu începere de la data de 1 ianuarie a anului fiscal următor finalizării lucrărilor de reabilitare a clădirilor.

Conform aceleiaşi Ordonanţe de Guvern, Consiliul Local poate acorda proprietarilor care execută lucrări în condiţiile Legii nr. 153/2011 privind măsuri de creştere a calităţii arhitectural-ambientale a clădirilor o scutire de la plata impozitului pe o perioadă de 5 ani.

Documentul, de a cărui pregătire se ocupă în prezent specialiştii Direcţiei Tehnică, Urbanism, a fost solicitat de primarul Mihai Horaţiu Josan, care a considerat că aiudenii au nevoie de un instrument care să le vină în ajutor în momentul în care decid să-şi reabiliteze locuinţele şi, prin care, să cunoască toţi paşii legali pe care trebuie să îi urmeze, astfel încât să poată beneficia de facilităţile prevăzute de lege la plata impozitului.

Condiţiile care trebuie întrunite pentru a beneficia de scutiri la plata impozitului

Începând cu anul fiscal 2012, aiudenii trebuie să ştie că în momentul în care decid să execute lucrări de reabilitare a clădirilor au nevoie mai întâi de certificat de urbanism, apoi de un audit energetic al clădirii şi implicit de certificatul de performanţă energetică al acesteia, pe care îl emite auditorul şi de proiectul pentru autorizaţia de construire. Aceste documente se vor depune la sediul Primăriei Aiud, în scopul obţinerii autorizaţiei de construire pentru reabilitare. Odată emisă această autorizaţie, Primăria municipiului Aiud şi Inspectoratul în Construcţii Alba vor comunica începerea lucrărilor, care, odată finalizate, trebuie recepţionate. Toate documentele aferente lucrărilor vor fi anexate unei cereri adresate Consiliului Local Aiud privind acordarea facilităţilor la plata impozitului pe clădiri.

În cazul clădirilor de locuinţe colective, este necesară şi Hotărârea Asociaţiei de Proprietari privind demararea lucrărilor de reabilitare/intervenţie, iar colocatarii trebuie şi să facă dovada proprietăţii asupra imobilului.

Regulamentul va fi supus aprobării Consiliului Local Aiud de către primarul Mihai Horaţiu Josan, după aprobarea taxelor şi impozitelor locale pe anul 2012, care se află în dezbatere publică, până în 11 octombrie.

Cei care sunt interesaţi şi de acest proiect pot consulta toate documentele necesare fie la sediul Primăriei, fie pe portalul instituţiei şi îşi pot prezenta propunerile, conform Legii nr. 52/2003 privind transparenţa decizională.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate