Actualitate
Din 1 iulie, certificatul de atestare fiscală poate fi obţinut și online. Alte documente ce mai pot fi transmise prin Spațiul privat al contribuabilului
Contribuabilii pot obține certificatul de atestare fiscală și online, începând din 1 iulie. Opțiunea e valabilă prin Spatiul privat al contribuabilului, fără să mai fie nevoie astfel să se deplaseze la ghișeele Agenției Naționale de Administrare Fiscală.
Potrivit Ordinului MFP nr. nr. 572/2015, începând cu 1 iulie, se pot transmite prin intermediul Spațiului privat al contribuabilului (SPV) și ”Certificatul de atestare fiscală” și ”Deciziile referitoare la obligațiile de plată accesorii”. Pentru a obține certificatul de atestare fiscală, contribuabulii trebuie să acceseze SPV, unde pot completa și transmite online cererea pentru eliberarea documentului.
ANAF a precizat că certificatul de atestare fiscală va fi comunicat prin serviciul SPV numai dacă cererea a fost transmisă prin intermediul aceluiași serviciu.
Noile documente care se eliberează online, începând de miercuri, 1 iulie, se alătură celor peste 15 care se transmit deja prin intermediul Spațiului privat al contribuabilului, atât dinspre Fisc înspre contribuabil, cât și în sens invers.
Astfel, potrivit ANAF, în prezent, persoanele fizice pot primi automat de la Fisc și:
– Decizii de impunere anuală aferente veniturilor realizate începând cu anul 2013
– Decizii de impunere privind plățile anticipate, cu titlu de impozit pe profit/contribuții de asigurări sociale de sanatate, precum și privind obligațiile de plată cu titlu de contribuții de asigurări sociale (formular 260), pentru veniturile realizate începând cu 2015
– Decizii de impunere privind plățile anticipate cu titlu de asigurări sociale de sănătate pentru veniturile din cedarea folosinței bunurilor (formular 650) pentru veniturile realizate începând cu anul 2015
De asemenea, la cerere, contribuabilii mai pot primi prin intermediul Spațiului privat:
– Situația obligațiilor fiscale de plată la data de …
– Nota obligațiilor de plată
– Situația contribuțiilor de asigurări sociale declarate de către angajatori
– Adeverința de venit
Istoricul actiunilor și Registrul documentelor electronice comunicate prin Spațiul privat virtual
Totodată, contribuabilii pot emite și comunica Fiscului, online, următoarele documente:
– cerere privind Situația obligațiilor fiscale de plata la data de …
– cerere privind Nota obligațiilor de plată
– cerere privind Situația contribuțiilor de asigurări sociale declarate de către angajatori
– Cerere privind Istoricul acțiunilor și Registrul documentelor electronice comunicate prin Spațiul privat virtual
– Cerere de eliberare a adeverinței de venit
– Declarație de venit (formular 200) – pentru veniturile realizate începând cu anul 2014
– Declarație privind venitul estimat/norma de venit (formular 220) – pentru veniturile realizate începând cu anul 2015.
Înregistrarea persoanelor fizice în Spaţiul Privat Virtual AICI şi AICI, mai multe detalii, de pe site-ul ANAF.
sursa: avocatnet.ro
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
Koke
miercuri, 01.07.2015 at 16:49
Un link de acces pe acest portal/site se poate oferi?
Multumesc