Connect with us
Advertisement

ACTUALITATE

De ASTĂZI: Fermierii au acces la 15.000 de euro finanțare nerambursabilă prin PNDR. Condiții


Publicat

De luni, 22 iulie, fermierii pot depune solicitări online pentru 15.000 de euro finanțare prin PNDR, pentru îmbunătățirea managementului fermei, pentru orientarea spre piață a producției, dar și pentru creșterea veniturilor de pe urma eficientizării activității.

Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale (AFIR) a anunțat lansarea sesiunii de primire a solicitărilor de finanțare pentru dezvoltarea fermelor mici, prin submăsura 6.3 din Programul Național de Dezvoltare Rurală 2014 – 2020 (PNDR 2020). Fermierii pot depune solicitările online pe pagina de internet a Agenției, www.afir.info, începând din 22 iulie 2019, ora 9:00 și până cel târziu 31 decembrie 2019, ora 16:00 sau până la epuizarea fondurilor disponibile, potrivit unui comunicat al Agenției.

Alocarea financiară disponibilă pentru această sesiune este de 45.900.000 euro, din care 13.770.000 euro sunt alocați doar pentru fermele din zona montană.

„Luni, 22 iulie 2019, lansăm o nouă sesiune de primire a cererilor pentru dezvoltarea fermelor mici, pentru care sunt disponibile aproape 46 milioane de euro, fonduri insuficiente, din păcate, dacă raportăm la nevoia de finanțare a micilor fermieri. Cei 3.060 de mici fermieri care vor beneficia de finanțare prin PNDR în această sesiune, vor putea utiliza cei 15.000 de euro pe care îi vor primi pentru îmbunătățirea managementului fermei, pentru orientarea spre piață a producției, dar și pentru creșterea veniturilor de pe urma eficientizării activității la nivelul fermei. Ulterior lansării acestor sesiuni, ne vom concentra întregul efort administrativ pe gestionarea modului de implementare a proiectelor depuse și contractate la nivelul AFIR, astfel încât să nu existe niciun risc de întârziere sau de dezangajare a sumelor.”, a menționat directorul general al AFIR, Adrian Chesnoiu.

Finanțarea acordată prin intermediul submăsurii 6.3 „Sprijin pentru dezvoltarea fermelor mici” este 100% nerambursabilă și este în valoare fixă de 15.000 euro. Acest sprijin se acordă în baza unui plan de afaceri, în două tranșe: 75% din cuantumul sprijinului la primirea deciziei de finanțare și 25% din cuantumul sprijinului la momentul finalizării obiectivelor propuse de beneficiar prin Planul de afaceri.

Pragul minim de selecție a cererilor de finanțare depuse la AFIR prin submăsura 6.3 (pentru teritoriul național, inclusiv zona ITI Delta Dunării și pentru zona montană) este de 15 puncte.

Pragurile de calitate lunare sunt următoarele:

85 de puncte (valabil în perioada 22.07 – 31.08.2019);

80 de puncte (valabil în perioada 01.09 – 30.09.2019);

75 de puncte (valabil în perioada 01.10 – 31.10.2019);

70 de puncte (valabil în perioada 01.11 – 30.11.2019);

15 de puncte (valabil în perioada 01.12 – 31.12.2019).


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


TOP articole in ultimele zile

Advertisement

EVENIMENT

Florin Roman cere impozitarea progresivă a pensiilor speciale. Amendament depus la Camera Deputaților

Publicat

Florin Roman, în calitate de lider de grup al PNL de la Camera Deputatilor, alături de liderul senatorilor liberali, Daniel Fenechiu, au depus astăzi, 1 aprilie, un amendament la OUG 29/2020, prin care solicită impozitarea progresiva a pensiilor speciale de la 10% si pana la 95%.

” Este vremea solidarității și a constrângerilor pentru toată lumea, inclusiv a celor care, beneficiind de pensii speciale, pot contribui la efortul financiar de care avem acum, atât de multă nevoie.

Economiile rezultate din impozitarea pensiilor speciale vor merge pentru achiziționarea de aparatură medicală, echipamente și materiale sanitare, dar și pentru stimularea financiară a personalului aflat în prima linie a războiului cu epidemia de coronavirus, fie că vorbim de medici, asistenți, polițiști, armata, jandarmi, pompieri, ambulanțieri, biologi și bio-chimiști, personal de triaj, de la IGSU sau funcționari ai serviciilor sociale din primării, care asigură alimentele și medicamentele necesare la domiciliu pentru vârstnici.

TEXTUL COMPLET AL AMENDAMENTULUI

Propunerea vizează impozitarea cu 10% a pensiilor speciale între 2001-4000 lei, cu 60% a pensiilor speciale cuprinse între 4001-7000 lei și cu 95% a pensiilor speciale care depășesc cuantumul de 7000 lei.

Am optat pentru varianta impozitării progresive, motivată de starea de urgență, pentru a nu intra în conflict constituțional cu decizii ale CCR, care interzic eliminarea totală a acestui tip de privilegii.

În plus, amendarea legii de modificare a OUG poate trece maxim intr-o săptămâna de parlament, dacă exista voința politica. Pentru că sunt convins că se va bucura de susținerea tuturor forțelor politice responsabile!

În categoria pensiilor speciale supuse impozitării progresive am introdus: parlamentarii și funcționarii parlamentari; magistrații și personalul auxiliar, inclusiv judecătorii CCR, funcționarii Curtii de conturi; Avocatul poporului; personalul navigant; personalul diplomatic. Nu intra in categoria impozitării progresive polițiștii și militarii, beneficiari ai unor pensii militare”, a declarat Florin Roman într-un comunicat de presă.

Continue Reading
Advertisement

BLAJ

Donații de peste 400.000 de lei și 2.600 de euro, până acum, pentru achiziția de echipamente la Spitalul din Blaj

Publicat

Peste 400.000 de lei și 2.600 de euro au fost donați până în prezent pentru achiziția de echipamente și dotări la Spitalul din Blaj, desemnat oficial spital suport în care vor fi tratați pacienții testați pozitiv cu noul coronavirus.

În utlimele două zile, asociații, firme și zeci de cetățeni au donat peste 130.000 de lei și aproape 2.000 de euro.

Citește și Spitalul din Blaj, pe LISTA spitalelor de suport pentru pacienții cu coronavirus. REGLEMENTĂRI privind echipamentul de protecție

„Le mulțumim mult tuturor celor care au îmbrățișat, fără rezerve, campania de donații pentru Spitalul Blaj, desemnat spital suport pentru cazurile de COVID-19. În ultimele 48 de ore au fost donați 131.100 lei și 1.955 euro. În total, s-au strâns 404.000 lei și 2.605 euro. Vă prezentăm lista cu cei care s-au alăturat, în ultimele două zile, campaniei de donații pentru Spitalul Blaj! Îi invităm, în continuare, pe toți cei care doresc, persoane fizice și juridice, în măsura posibilităților financiare, să doneze pentru achiziționarea de echipamente și dotări în vederea tratării cazurilor de COVID-19 (coronavirus) la Spitalul Municipal Blaj. Stați acasă și donați!

Donații în lei:

Asociația Club Rotary (100.000 RON), Nicolemn Art (15.000 RON), Răcuci Claudiu Vasile (3.000 RON), Bioflora Apuseni SRL (2.500 RON), Roal Cosmetic SRL (2.000 RON), Groza Pro Consulting (1.000 RON), Solomon Carmen Lucia (1.000 RON), Cristea Ioana Maria (700 RON), Parohia Reformată Petrisat (500 RON), Daisa Diana (500 RON), Prodescu Răzvan Dragoș (500 RON), Țălnar Dan Adrian (500 RON), Bărbat Ioana Maria (500 RON), Brad Iulian (500 RON), Paicu Aurel (500 RON), Pîrlea Ioana – Râșniță Alin Emanuel (500 RON), Ciugudean Ioan Bogdan (300 RON), Isăilă Cristian Dorel (250 RON), Prejoianu Șerban (200), Remete Adrian Nicolae (200 RON), Scheau Teodora Carmen (200 RON), Străjan Gabriel Ioan (200 RON), Costachi Simona (200 RON), David Ion Tudor (100 RON), Ianco Sebastian Marian (100 RON), Pascu Viorica Mihaela (100 RON), Molnar Jozsef Attila (100 RON), Stănuș Ileana Cristina (100 RON), Gînța Cosmina Maria (50 RON).

Donații în euro: 

Moldovan Augusta (1.000 EUR), Isleam Valeria (500 EUR), Avram Emil (150 EUR), Bek Corina Elena (150 EUR), Berthold Gabriela (100 EUR), Salvan Sebastian (30 EUR), Moldovan Maria Gabriela (25 EUR)”, au transmis reprezentanții Primăriei Blaj.

Puteți face donații în următoarele conturi:

CONT LEI

IBAN: RO38 BTRL RONC RT02 8121 4001
BANCA TRANSILVANIA BLAJ

CONT EURO

IBAN: RO85 BTRL EURC RT02 8121 4001
BANCA TRANSILVANIA BLAJ

TITULAR

ASOCIAȚIA 2% PENTRU SPITALUL MUNICIPAL BLAJ
STR. REPUBLICII, NR. 2, BLAJ, JUD. ALBA
COD FISCAL: 32633019

Continue Reading
Advertisement

EVENIMENT

72 de cadre medicale de la Spitalul ”Sfântul Ioan” din București, trimise în IZOLARE din cauza unei bolnave fără simptome

Publicat

În cursul zilei de 31 martie 2020, reprezentanții Spitalului Clinic de Urgență ”Sfântul Ioan” din București au primit confirmarea testului pozitiv la COVID 19 pentru o pacientă cu vârsta de 62 de ani care realiza procedurile de dializă în secția de nefrologie  și dializă a unității sanitare, a informat Grupul de Comunicare Strategică.

Pacienta este asimptomatică și a fost transferată la Spitalul „Carol Davila”, conform procedurilor. În secția respectiva mai realiza proceduri de dializă un alt pacient care a fost, de asemenea transferat. Acest pacient nu este infectat cu COVID 19.

În  acest  caz a fost declanșată o anchetă epidemiologică. Până la finalizarea acesteia, conducerea unității sanitare a luat decizia de a trimite în izolare toate cele 72 de cadre medicale care desfășurau activitatea în acesta secție, în ture. De asemenea, celor 9 rezidenți de pe secție li s- a solicitat să rămână acasă.

Menționăm că toate cadrele medicale sunt asimptomatice și vor fi testate.

Foto: Arhivă, rol ilustrativ

Continue Reading
Advertisement

ACTUALITATE

Comunicat: Demararea proiectului „Modernizarea iluminatului public în Orașul Teiuș”

Publicat

Unitatea Administrativ Teritorială Orașul Teiuș, în calitate de beneficiar, anunță lansarea proiectului „Modernizarea iluminatului public în Orașul Teiuș”, cod SMIS 123596.

Proiectul este finanțat prin Programul Operațional Regional 2014-2020, Axa prioritară 3, Prioritatea de investiții 3.1, Operațiunea C – Iluminat public și are o valoare totală de 4.259.651,65 lei, din care 4.173.117,44 lei reprezintă finanțare nerambursabilă din FEDR. Programul Operațional Regional 2014-2020 este implementat la nivel național de către Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației în calitate de Autoritate de Management, iar la nivel regional de către ADR Centru, Organism intermediar al programului ce monitorizează implementarea acestui proiect în Regiunea Centru.

Proiectul este prevăzut a se derula în perioada 09.12.2019 – 30.09.2021.

Obiectivul general al proiectului „Modernizarea iluminatului public în Orașul Teiuș” îl reprezintă creșterea eficienței energetice în cadrul sistemului de iluminat public de la nivelul orașului Teiuș, prin măsuri de economisire a resurselor de energie și reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră, ca urmare a implementării unor acțiuni de înlocuire a lămpilor cu un consum ridicat de energie electric cu lămpi cu eficiență energetică ridicată și achiziționarea și instalarea unui sistem de telegestiune a iluminatului public local.

Obiectivele specifice ale proiectului sunt:

1. Scăderea consumului anual de energie primară în iluminat public de la 373.512,71 kwh/an valoarea indicatorului la începutul implementării proiectului la 108.352,86 kwh/an valoarea indicatorului la finalul implementării proiectului, în termen de 17 luni de la semnarea contractului de finanțare.

2. Scăderea anuală estimată a gazelor cu efect de seră de la 87,80 echivalent tone CO2 valoarea indicatorului la începutul implementării proiectului, la 25,47 echivalent tone CO2 valoarea indicatorului la finalul implementării proiectului, în termen de 17 luni de la semnarea contractului de finanțare.

Vezi comunicatul (pdf)

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement