Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

De astăzi, firmele și persoanele fizice autorizate se vor putea adresa online Fiscului. Ce documente și informații se pot comunica


Publicat

anaf ajfp finante alba

anaf ajfp finante albaFirmele și persoanele fizice autorizate (PFA) pot să comunice cu autoritățile fiscale de care aparțin prin intermediul Spațiului Privat Virtual (SPV), începând de joi, 1 iunie.

Până acum serviciul online era disponibil doar pentru persoanele fizice, însă acest lucru se va schimba de la începutul lunii iunie, în urma publicării, pe 17 mai, în Monitorul Oficial, a ordinului nr.660/2017 al Ministerului de Finanțe, ce a intrat în vigoare la 1 iunie.

Serviciile de comunicare electronică, respectiv, Comunicarea prin “Spaţiul privat virtual” şi Comunicarea prin serviciul “Buletinul informativ” sunt gratuite şi disponibile 24 de ore din 24.

Persoanele juridice sau alte entităţi fără personalitate juridică se pot identifica în Spatiul Privat Virtual astfel:

a) cu certificatul calificat al persoanei juridice sau al entităţii fără personalitate juridică;

b) cu certificatul calificat deţinut de persoana fizică reprezentant legal al persoanei juridice sau al entităţii fără personalitate juridică;

c) cu certificatul calificat deţinut de reprezentantul desemnat al persoanei juridice sau al entităţii fără personalitate juridică

d) cu certificatul calificat deţinut de împuternicitul persoanei juridice sau al entităţii fără personalitate juridică.

Prin Spatiul Privat Virtual contribuabilii au acces la următoarele informații:

  • declaraţii fiscale întocmite de persoana fizică, persoana juridică sau altă entitate fără personalitate juridică, potrivit legii;
  • cereri adresate de persoana fizică, persoana juridică sau altă entitate fără personalitate juridică Ministerului Finanţelor Publice/Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală pentru obţinerea unor informaţii sau documente în legătură cu situaţia fiscală personală, cum ar fi: cerere de informaţii despre contribuţiile de asigurări sociale declarate de angajatori, cerere de eliberare a certificatului de atestare fiscală, cerere de eliberare a cazierului fiscal, cerere de eliberare a unei adeverinţe de venit, solicitarea unei opinii privind aplicarea legislaţiei fiscale, cereri de audienţă, sesizări, petiţii, reclamaţii, solicitări privind informaţiile publice şi altele asemenea;
  • acte administrative fiscale, acte de executare şi alte acte emise de Ministerul Finanţelor Publice/Agenţia Naţională de Administrare Fiscală în executarea legii, cum ar fi: decizii de impunere, notificări, somaţii şi altele asemenea;
  • documente sau acte emise de Ministerul Finanţelor Publice/Agenţia Naţională de Administrare Fiscală la cererea persoanei fizice, persoanei juridice sau altei entităţi fără personalitate juridică, cum ar fi: certificatul de atestare fiscală, adeverinţa de venit şi altele asemenea;
  • registrul documentelor electronice comunicate în ultimii 2 ani;
  • informaţii referitoare la istoricul acţiunilor;
  • informaţii cu privire la obligaţiile de plată ale persoanei fizice, persoanei juridice sau altei entităţi fără personalitate juridică;
  • informaţii cu privire la livrările/prestările şi achiziţiile efectuate pe teritoriul naţional, conform datelor preluate din declaraţiile informative 394;
  • informaţii relevante, rezultate ca urmare a analizei de risc, în vederea înştiinţării contribuabililor în scopul conformării voluntare.

De asemenea prin Spatiul Privat Virtual contribuabilii au acces la „Situaţia obligaţiilor de plată la data de …..” – date ce sunt disponibile in SPV după data de 10 a lunii curente pentru luna anterioară.

Prin intermediul serviciului Buletin Informativ sunt comunicate o serie de informatii publice cum ar fi: Calendarul obligaţiilor fiscale, Noutăţi legislative, Campanii derulate, Ghiduri fiscale, Comunicate de presă, Anunţuri privind actele administrativ-fiscale, Anunţuri de valorificare de bunuri din proprietatea privată a statului prin licitaţie, Anunţuri de valorificare a bunurilor sechestrate prin licitaţie, vânzare directă etc., Anunţuri de achiziţii bunuri şi servicii, Anunţuri de angajare, Anunţuri de interes general.

sursa: anaf.ro



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Polițist din Sebeș confirmat cu COVID-19, alți 5 colegi în izolare. Toți angajații Poliției Municipale Sebeș au fost testați

Publicat

Un polițist din Sebeș este confirmat cu COVID-19, iar alți cinci colegi ai săi sunt în izolare. Toți angajații Poliției Municipale Sebeș au fost testați, vineri, în urma cazului confirmat.

Situația a fost făcută publică într-o postare pe pagina de Facebook Spr Diamantul, de sindicaliști din poliție.

Reamintim că la Sebeș sunt deja două focare de coronavirus, unul la fabrica de înghețată și celălalt la spital.

Citește și FOCARUL de la firma din Sebeș: Alte 20 de infectări confirmate de DSP Alba. Este vorba despre angajați și apropiați ai acestora

Potrivit Spr Diamantul, polițistul confirmat pozitiv a fost testat după ce soția lui, asistentă la Spitalul Municipal Sebeș, fusese confirmată cu Sars-Cov-2.

Vezi Anchetă epidemiologică la spitalul din Sebeș. Șase cadre medicale, depistate pozitiv COVID-19

Ceilalți colegi care au intrat în izolare sunt ”4 lucrători din cadrul Biroului Ordine Publică și un lucrător din cadrul Biroului Criminalistic”.

Aceleași surse au precizat că toți lucrătorii Poliției Sebeș au fost testați vineri, 22 mai, fapt confirmat de reprezentanții IPJ Alba.

Spr Diamantul: ”de curând, mai exact in data de 22.05.2019, toti lucratorii Politiei Sebes au fost chemati sa se testeze pentru Covid 19, existand suspiciunea ca un coleg al lor ar fi deja infectat.
Dupa prelevarea testelor, acestea au fost trimise spre analiza Spitalului Municipal Alba (DSP), urmand fi comunicate rezultatele. Dupa o asteptare de 8 ore, in care toti lucratorii si-au desfasurat activitatea normal au venit si rezultatele, fiind mentionat de catre conducere faptul ca toti am iesit,, „negativ” si ca totul este ok. Fiind intrebati despre rezultatul colegului care era suspect si care nu aparea pe liste, conducerea a evitat sa raspunda (…).
In cele din urma s-a aflat din alte surse ca acesta a iesit pozitiv, urmand binenteles o stare de agitatie si temere in randul celor care stiau ca au intrat in contact cu persoana infectata si nu numai (…)”.

Vezi AICI integral postarea Spr Diamantul.

Contactați de Alba24, reprezentanții IPJ Alba au confirmat că un polițist din Sebeș este infectat cu COVID-19 și că alți 5 polițiști sunt în izolare, dar și că au fost luate imediat toate măsurile necesare în astfel de situații, potrivit criteriilor DSP, în cadrul anchetei epidemiologice. Toți polițiștii de la Poliția Municipală Sebeș au fost testați și nu sunt alte cazuri confirmate.

Potrivit IPJ Alba, nu sunt probleme privind asigurarea continuității activității la Poliția Sebeș. Cei cinci polițiști aflați în izolare vor fi retestați.

De asemenea, au fost dezinfectate spațiile din instituție.

Polițistul confirmat pozitiv este asimptomatic.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

O nouă funcție în aplicația de chat va fi introdusă de WhatsApp. La ce folosește

Publicat

whatsapp

O nouă funcţie este în teste la WhatsApp. Va permite adăugarea contactelor prin scanarea codurilor QR.

Cele mai mai noi versiuni beta de WhatsApp pentru Android şi iOS au primit un update care aduce posibilitatea adăugării contactelor prin coduri QR.

Funcţia poate fi găsită în meniul de setări al aplicaţiei, unde există opţiuni pentru a afişa propriul cod, precum şi pentru a scana alte persoane.

De asemenea, un cod QR poate fi revocat dacă este distribuit unei persoane căreia utilizatorul nu dorește să îi transmită numărul său.

sursă: startupcafe.ro

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Investiții de 600 euro/locuitor la Blaj, din fonduri europene. Care sunt cele 8 proiecte în derulare pentru dezvoltarea orașului

Publicat

Investițiile din fonduri europene în Blaj sunt de 600 de euro/pe locuitor, potrivit calculelor administrației locale, suma de aproape 13 milioane de euro contractată în perioada 2019-2020 reprezentând bugetul de investiții al primăriei pe 7 ani.

”În 2019 și 2020, Primăria Municipiului Blaj a semnat contracte de finanțare europeană în valoare de 61.430.891,02 lei (12.723.310 euro), ceea ce reprezintă bugetul propriu de investiții al municipiului Blaj pentru o perioadă de 7 ani. Concret, investițiile din fonduri europene se ridică la valoarea de 3.071 lei (600 euro) per locuitor, conform ultimului recensământ efectuat pe raza municipiului Blaj, fiind unul dintre cele mai mari raporturi din țară, din punct de vedere statistic”, a precizat primarul Gheorghe Valentin Rotar.

Toate programele europene derulate pe raza municipiului Blaj sunt implementate de aparatul propriu al Primăriei Blaj, pe fiecare domeniu de activitate, administrația locală blăjeană reușind astfel să evite externalizarea acestor servicii și implicit cheltuielile suplimentare care ar fi rezultat din derularea contractelor semnate, potrivit sursei citate.

În acest moment, Primăria Blaj derulează opt proiecte pe fonduri europene, prin intermediul Agenției de Dezvoltare Regională Centru:

1. Îmbunătățirea calității vieții în municipiul Blaj – Axa 13, în valoare de 28.791.973,92 lei, an de finalizare 2023: Proiectul are în vedere modernizarea și extinderea infrastructurii rutiere – sistem rutier și trotuare cu dale – în cele mai aglomerate cartiere de locuințe colective din municipiul Blaj, Eroilor, Gării și Andrei Mureșianu, construirea străzilor și a rețelei de canalizare din noul cartier din zona Lacului Chereteu, precum și construirea, în centrul orașului, a unei Biblioteci Municipale ultramoderne.

Vezi FOTO: Bibliotecă ultramodernă cu sistem de umbrire, lift și panouri solare, în municipiul Blaj. Cum va arăta clădirea

2. Extindere Ambulatoriu Spital Blaj, în valoare de 10.700.750 lei, an finalizare 2021: Extinderea Ambulatoriului Spitalului Municipal Blaj se va realiza pe orizontală, cu o clădire nouă, similară celei existente și alipită clădirii spitalului.

3. Reabilitare Școlilor Gimnaziale Veza și Ciufud, în valoare de 6.246.548,10 lei, an de finalizare 2021: La școala gimnazială din Ciufud se vor realiza inclusiv lucrări de extindere cu încă un etaj a construcției, iar clădirea va fi complet modernizată la cele mai înalte standarde, în timp ce la școala din Veza vor fi realizate ample lucrări de modernizare, care vizează ridicarea performanțelor funcționale ale clădirii.

Vezi și Două școli din Blaj, extinse, reabilitate și dotate. Peste 450 de elevi vor învăța în săli de clasă și laboratoare noi

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Includerea zonei Roșia Montană în UNESCO. Planul urbanistic a fost aprobat de minister

Publicat

Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației (MLPDA) a aprobat realizarea Planului Urbanistic General la Roșia Montană pentru înscrierea în patrimoniul UNESCO.

”Ministerul Culturii a solicitat sprijin din cadrul Programului pentru finanțarea elaborării Planului urbanistic general pentru comuna Roșia Montană, din județul Alba, pentru a susține procesul de înscriere a Peisajului Cultural Minier din respectivul UAT în lista Patrimoniului Mondial UNESCO. Procedura de înscriere a fost deja inițiată, iar deținerea unei documentații PUG actualizate este o condiție esențială pentru acceptarea demersului. Comuna Roșia Montană se află în lista UAT-urilor pentru care se solicită finanțare și din adresa trimisă către MLPDA de CJ Alba”, a declarat ministrul Ion Ștefan.

MLPDA a aprobat Programul anual privind defalcarea pe consilii judeţene şi consilii locale, a sumelor alocate pe anul 2020, în baza Legii nr. 5/2020 de aprobare a bugetului de stat pe anul 2020, pentru elaborarea şi/sau actualizarea Planurilor Urbanistice Generale (PUG) şi a Regulamentelor Locale de Urbanism (RLU). Prevederile bugetare pe anul 2020, pentru finanţarea elaborării şi/sau actualizării PUG-urilor şi a RLU sunt de 20.000.000 lei, dintre care sume reținute în valoare de 2.000.000 lei, transmite ministerul, într-un comunicat.

Ministerul a primit cereri pentru finanțare de la 39 consilii județene, pentru 957 de unități administrativ-teritoriale care au achiziționat servicii de elaborare a documentațiilor PUG, în diferite stadii (lucrări noi și lucrări în continuare), sumele solicitate totalizând 65.109.938,29 lei.

Pentru că suma solicitată de consilii județene depășește suma alocată pentru acest an, MLPDA consideră necesară prioritizarea în program a UAT-urilor care au documentații PUG în curs de elaborare, pentru care au încheiate contracte de prestări servicii pentru elaborarea sau actualizarea documentațiilor PUG sau sunt în proces de realizare a procedurilor de achiziție pentru acestea.

În vederea stabilirii modului în care va fi alocată suma prevăzută pentru anul 2020, a fost verificată încadrarea localităților propuse la finanțare de către consiliile județene, conform criteriilor stabilite în Normele metodologice privind finanţarea elaborării şi/sau actualizării planurilor urbanistice generale ale localităţilor şi a regulamentelor locale de urbanism, prevăzute în anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 525/1996 pentru aprobarea Regulamentului general de urbanism, modificate prin Hotărârea nr. 273 din 31 martie 2010 și în cadrul cărora se precizează că fondurile asigurate de la bugetul de stat pentru elaborarea planurilor de urbanism generale şi a regulamentelor locale de urbanism aferente se vor aloca pe baza următoarelor criterii:

a) localităţi în care sunt începute lucrările de elaborare a planurilor de urbanism generale şi a regulamentelor locale de urbanism aferente, în vederea finalizării acestora;

b) localităţi care au fost afectate de calamităţi naturale: alunecări de teren, inundaţii, cutremure sau unde există iminenţa de riscuri tehnologice;

c) localităţi nou-înfiinţate sau rezultate în urma desprinderii ori comasării unor unităţi administrativ-teritoriale, care nu au întocmite, conform prevederilor legale în vigoare, planuri de urbanism generale şi regulamente locale de urbanism aferente, cu modificarea corespunzătoare a prevederilor Legii nr. 2/1968 privind organizarea administrativă a teritoriului României, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

d) localităţi care au planuri de urbanism generale cu termenele de valabilitate depăşite şi a căror dinamică de dezvoltare locală creează probleme ce nu îşi găsesc rezolvarea;

e) localităţi turistice şi/sau cu potenţial turistic;

f) localităţi care suferă modificări aduse de prevederi din strategiile şi programele guvernamentale;

g) localităţi care suferă modificări aduse de prevederi din planurile de amenajare a teritoriului;

h) localităţi care suferă modificări majore de intravilan ca urmare a cererilor de autorizare.

Includerea localității Roșia Montană în lista Patrimoniului Mondial UNESCO a fost amânată, în iulie 2018, după dezbaterile de la cea de-a 42-a sesiuni a Comitetului pentru Patrimoniul Mondial UNESCO, la Manama, în Bahrain.

Dosarul „Peisajul Cultural Minier Roşia Montană” a fost trimis de Ministerul Culturii din România la UNESCO, pentru înscrierea în Patrimoniul Mondial, pe 4 ianuarie 2017 și primise recomandare pentru includere din partea International Council on Monuments and Sites (ICOMOS).

Ministrul Culturii, din acel moment, George Ivașcu, a solicitat amânarea deciziei privind includerea Roșiei Montane în Patrimoniul UNESCO motivând că trebuie protejate drepturile statului român în litigiul cu compania Gabriel Resources și că pierderile se pot ridica la 4,4 miliarde de dolari. Într-o adresă transmisă MAE, pe 30 mai, George Ivașcu, mai menţiona că înscrierea localității Roșia Montană în lista Patrimoniului Mondial UNESCO „trebuie să se realizeze în condițiile în care acest sit să nu fie grevat de vreun litigiu”.

surse: mlpda.ro, hotnews.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate