Connect with us
Publicitate

Eveniment

De astăzi poate fi obținut Certificatul Digital Covid. Platforma a devenit funcțională joi dimineața, la ora 8

Publicat

Certificatele digitale COVID urmează să fie eliberate de azi. Reprezentanții STS au explicat cum funcționează. După mai multe ore în care nu a funcționat, platforma care elibează certificatul verde digital a redevenit funcțională, în jurul orei 8.15, joi dimineața.

Platforma pusă la dispoziție de STS, care eliberează certificatul digital COVID-19 pentru călătoriile în Uniunea Europeană nu a funcționat până la ora 8.15.

Certificatele eliberate sunt valabile astfel:

– certificatele de vaccinare până la data de 30 iunie 2022

– certificatele de testare 24 de ore pentru testul rapid și 72 de ore pentru testul PCR

– certificatele de vindecare 180 de zile de la data primului rezultat pozitiv la testul pentru Sars Cov-2 înregistrat în platforma informatică „Corona-Forms”.

Certificatele pot fi eliberate în format digital, iar pentru persoanele care nu au acces la acest format primăriile, direcțiile de evidență a populației și direcțiile de sănătate publică vor putea asista oamenii pentru eliberarea lor pe hârtie.

Certificatul digital COVID-19 pentru călătoriile în Uniunea Europeană facilitează libera circulaţie, spune ministrul Sănătăţii, Ioana Mihăilă.

Portalul de pe care îţi pot descărca oamenii certificatele digitale UE este pregătit pentru lansare, anunţau, miercuri, reprezentanţii STS.

„Certificatul este gratuit. În cazul minorilor sub vârsta de 14 ani, este necesar acordul părinţilor. Timpul de generare a certificatului poate fi de la câteva secunde până la o oră, în funcţie de numărul de solicitări. În momentul generării certificatului, persoana care l-a solicitat este notificată prin e-mail.

La intrarea în statele membre ale Uniunii Europene, verificarea certificatelor se realizează prin scanarea codului QR. Utilizatorul îl poate accesa şi vizualiza atât din lista de certificate – prin selectarea certificatului, cât şi prin descărcarea efectivă, în format pdf, a documentului, care se poate tipări”, au explicat reprezentanţii STS.

Pentru informaţii privind emiterea şi utilizarea certificatelor, a fost deschis un call center la numărul de telefon 021.414.44.25. De asemenea, certificatul poate fi obţinut pe hârtie prin intermediul primăriei, direcţiei de sănătate publică sau serviciului public comunitar de evidenţă a persoanelor.

Cum se descarcă Certificatul Digital Covid din platforma STS

Serviciul de Telecomunicații Speciale a oferit detalii despre portalul web de pe care cetățenii români sau străini își pot genera certificatele digitale UE privind COVID și obținerea acestora în mai puțin de 10 pași.

Portalul este pregătit să fie lansat joi, 1 iulie 2021.

Cei care vor dori un certificat pentru a călători în siguranță pe timpul pandemiei de COVID-19 vor avea la dispoziție, începând de joi, platforma https://certificat-covid.gov.ro.

Cum poate fi descărcat certificatul, în mai puțin de 10 pași:

1. Autentificarea se face pe baza unei adrese de e-mail.

2. Dacă e-mail-ul este valid, sistemul informatic trimite un link, care după accesare va direcționa utilizatorul în pagina principală a platformei.

3. Se accesează butonul verde „Certificat nou”.

4. Se alege tipul actului de identitate în baza căruia solicitantul a fost înregistrat la testare sau vaccinare.

5. Cetățenii români și cei cu CNP emis de autoritățile române accesează butonul „CNP”, urmat de categoria de vârstă. În câmpurile dedicate, introduc: codul numeric personal, seria și numărul actului de identitate, inițiala numelui, inițiala prenumelui și tipul certificatului dorit. Cetățenii străini selectează opțiunea „Pașaport/Act de identitate” și completează câmpurile care cuprind: „Țara care a emis pașaportul”, numărul „pașaportului sau al cărții de identitate”, inițialele numelui și prenumelui, iar apoi aleg tipul de certificat.

6. În funcție de categorie, se completează:

  • pentru generarea certificatului de vaccinare, se alege tipul serului administrat, județul în care a fost vaccinat și se introduce numărul corespondent lunii în care a avut loc vaccinarea
  • pentru generarea certificatului de recuperare după COVID, se alege județul în care s-a realizat testarea și luna în care persoana a fost confirmată pozitiv
  • pentru generarea certificatului de testare, se alege județul în care s-a realizat testarea și luna în care s-a efectuat; pentru acest tip de certificat, valabilitatea este de maximum 72 de ore de la realizarea testului negativ

7. Se apasă butonul „Salvează”, iar aplicația înregistrează cererea de generare a certificatului digital UE privind COVID.

8. Ulterior, în secțiunea „Listă certificate” se vor putea vizualiza toate certificatele emise de pe acel cont de e-mail.

Precizări:

  • Certificatul este gratuit.
  • În cazul minorilor sub vârsta de 14 ani, este necesar acordul părinților.
  • Timpul de generare a certificatului poate fi de la câteva secunde, până la o oră, în funcție de numărul de solicitări.
  • În momentul generării certificatului, persoana care l-a solicitat este notificată prin e-mail.
  • La intrarea în statele membre ale Uniunii Europene, verificarea certificatelor se realizează prin scanarea codului QR. Utilizatorul îl poate accesa și vizualiza atât din lista de certificate – prin selectarea certificatului, cât și prin descărcarea efectivă, în format *pdf, a documentului, care se poate tipări.

Pentru suport în emiterea certificatelor sau obținerea altor informații privind utilizarea lor, a fost operaționalizat un Call Center la numărul de telefon 021.414.44.25. De asemenea, certificatul poate fi obținut în format letric prin intermediul primăriei în raza căreia își are domiciliul persoana, direcției de sănătate publică sau serviciului public comunitar de evidență a persoanelor.

În situațiile în care apar inadvertențe între informațiile completate de o persoană și cele înregistrate în bazele de date conectate cu platforma https://certificat-covid.gov.ro trebuie realizate corecții de date. De aceea, solicitarea de eliberare a certificatelor de vaccinare trebuie realizată cu cel puțin 5 zile lucrătoare înainte de momentul utilizării, iar pentru cele de testare cu cel puțin 12 sau 48 de ore, în funcție de tipul de test efectuat – rapid sau PCR.

Certificatul nu este un document obligatoriu, însă cu ajutorul lui persoanele care s-au vaccinat anti COVID-19, s-au recuperat după această afecțiune sau dețin un rezultat negativ la testarea COVID-19 pot dovedi situația lor epidemiologică, transmite STS.

Pentru generarea certificatelor, sistemul informatic preia datele necesare din Registrul Electronic Național de Vaccinări pentru persoanele care s-au vaccinat și din Aplicația Corona-Forms pentru persoanele care au fost testate și au un rezultat negativ sau un rezultat pozitiv, dar s-au recuperat după COVID-19. Certificatele includ un cod QR care va conține o semnătură digitală, astfel încât, la citirea acestuia, să poată fi verificată autenticitatea, integritatea și validitatea documentului. Semnătura digitală este pusă la dispoziție de STS, astfel încât cetățenii nu au nevoie de o semnătură digitală proprie.

Pentru verificarea, la intrarea în țară, a codurilor QR de pe certificatele digitale, STS a distribuit către Poliția de Frontieră echipamentele necesare: 271 de scannere mobile și 271 de telefoane mobile smart, care au instalată aplicația „CoronaScan”. La intrarea în orice stat membru al Uniunii Europene, certificatul poate fi prezentat atât în format digital, pe un dispozitiv mobil, cât și tipărit pe hârtie.

Au fost implementate măsuri de securitate cibernetică la nivelul sistemelor informatice.

 

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate