Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

De LUNI: Săptămâna porţilor deschise la Universitatea din Alba Iulia. PROGRAMUL pentru elevi, la „Şcoala Altfel”


Publicat

uab

universitate uab 2În perioada 27-31 martie 2017, Universitatea „1 Decembrie 1918″ din Alba Iulia își deschide larg porțile pentru toți elevii care doresc să participe, alături de studenți și de cadrele didactice, la activitățile UAB. Ateliere interactive, vizite în laboratoare şi alte spaţii ale instituţiei de învăţământ, concursuri, momente artistice şi prezentări sunt pregătite pentru vizitatori, în această perioadă.

Timp de cinci zile, în cadrul evenimentului Săptămâna porților deschise la Universitatea „1 Decembrie 1918 din Alba Iulia”, elevii vor putea participa la workshop-uri, cercuri și ateliere interactive, vor putea vizita laboratoarele din cadrul universității și vor putea afla mai multe despre alegerea carierei, viața de student, activitățile studenților dincolo de porțile UAB și burse de studiu în străinătate.

Program activităților din cadrul evenimentului „Săptămâna porților deschise la UAB”, 27-31 martie:

Luni, 27 martie

– Orele 10.00-11.00: Workshop interactiv cu tema „Personalitatea și profilul ideal al cadrului didactic”

Sala: Amfiteatrul A9

Responsabili activitate: Conf. univ. dr. Ioana Todor, Lect. univ. dr. Cornel Igna

– Orele 11.00-12.00: „Societatea ca spectacol” – Experiment participativ, susţinut de trupa Skepsis

Sala: AULA MICĂ a Universității, Corp C, etajul I

Responsabili activitate: Prof. univ. dr. Mihai Pascaru, Asist. univ. dr. Viorel Cioflică

– Orele 12.00-14.00: „Joaca de-a procesul” – Cerc interactiv de Drept și Științe administrative, cu interactivitate între studenți și elevii participanți

Sala: Amfiteatrul A9

Responsabili activitate: Conf. univ. dr. Laura Cetean Voiculescu, Lect. univ. dr. Maria Ureche

Marți, 28 martie

– Orele 9.00-11.00: Atelier interactiv cu tema ,,Limbile moderne în carieră”

Sala: Amfiteatrul A9

Responsabili activitate: Conf. univ. dr. Teodora Iordăchescu, Asist. drd. Maria Mureșan

– Orele 11.00-13.00: Premierea elevilor participanți la concursul de eseuri cu tema „De ce aleg o carieră de filolog?” și dezbatere cu tema „Filologia, încotro?”, cu participarea cadrelor didactice din domeniul Filologie. Eveniment organizat în parteneriat cu ISJ Alba

Sala: Amfiteatrul A9

Responsabili activitate: Conf. univ. dr. Diana Câmpan, Conf. univ. dr. Georgeta Orian, Asist. univ. dr. Iuliana Wainberg

Orele 12.00-14.00: Vizitarea Laboratorului de Restaurare și prezentarea activităților specifice procesului de conservare-restaurare a artefactelor descoperite în siturile arheologice, cu participarea cadrelor didactice din domeniul Istorie

Responsabil activitate: Lect. univ. dr. Cornelia Popa-Gorjanu

– Orele 9.00-12.00: Vizitarea, cu ghidaj, a expoziției arheologice de la Palatul Apor. Întâlnire cu studenții de la Istorie, cu participarea cadrelor didactice din domeniul Istorie

Responsabil activitate: Lect. univ. dr. Cornelia Popa-Gorjanu

– Orele 14.00-16.00:Vizitarea laboratorului de osteoarheologie al DIAM, cu participarea cadrelor didactice din domeniul Istorie

Miercuri, 29 martie

– Orele 9.00-10.00: Vizitarea laboratoarelor aferente specializărilor gestionate de Facultatea de Științe Exacte și Inginerești (FSEI)

– Orele 10.00-13.00: Ziua porților deschise la FSEI: cuvântul doamnei decan Conf. univ. dr. Corina Rotar; cuvântul reprezentanților specializărilor gestionate de Facultate – prezentarea specializărilor și a oportunităților de angajare; cuvântul reprezentanților mediului de afaceri; prezentare de roboți; prezentare de  aparatură topografică

Sala: Amfiteatrul A9

– Orele: 13.00-14.00: Ateliere practice pe specializări:

specializarea Informatică – sala S3;

specializarea Electronică – sala LIT Apor;

specializarea Ingineria mediului – sala L Chimie;

specializarea Măsurători terestre și cadastru – sala L Cad.

Joi, 30 martie

– Orele 10.00-12.00: „Om sărac – om bogat” – educaţie financiară pentru tineri prin discuţii şi proiecţie de film,

Sala: Amfiteatrul A9

Responsabili activitate: Prof.univ.dr.Cenar Iuliana, Conf.univ.dr. Iuga Iulia, Lect.univ.dr. Teiuşan Ciprian

– Orele 12.00-14.00: „Vreau să fiu antreprenor!”

Sala: Amfiteatrul A9

Responsabili activitate: Conf. univ. dr. Dragolea Larisa, Conf. univ. dr. Paştiu Carmen, Lect. univ. dr. Maican Silvia

Vineri, 31 martie

– Orele 9.00 -9.30: – Întâlnire cu Decanul Facultăţii de Teologie Ortodoxă

Sala: Aula „Dumitru Stăniloae” (Facultatea de Teologie Ortodoxă)

Responsabil activitate: Pr. Prof.univ. dr. Mihai Himcinschi

– Orele 9.30-10.15: – Demo-tutorial Sound of the Team, programe interactive de prezentare a Facultăţii de Teologie Ortodoxă, realizate de echipe mixte de profesori şi studenţi

Sala: TAS 1; TAS 2, TAS 3, TAS 4 (Facultatea de Teologie Ortodoxă)

Responsabili activităţi: cadre didactice, studenţi, ASCOR

– Orele 10.15-11.00: – Tinereţea – între metaforă şi realitate

Sala: Aula MSS (Facultatea de Teologie Ortodoxă)

Responsabil activitate: Pr. Prof.univ. dr. Emil Jurcan

Program permanent la FTO: vizitarea Facultăţii de Teologie Ortodoxă și participarea la activitățile didactice

– Orele 10.00-11.00: „Importanța activității de voluntariat pentru viitoarea carieră” – atelier realizat de Centrul de Informare, Consiliere și Orientare în Carieră (CICOC), prin corpul de voluntari ai Centrului

Sala: Amfiteatrul A9

Responsabil: Conf. univ. dr. Larisa Dragolea

– Orele 11.00-13.00: „Sunt mândru să fiu studentul Cetății!” – Workshop organizat de Liga Studenților (LSUA) și Asociația Absolvenților UAB (ALUMNI UAB), reprezentanți ai tuturor facultăților (despre alegerea carierei, viața de student, activitățile studenților dincolo de porțile UAB, burse de studiu în străinătate etc.).

Sala: Amfiteatrul A9

Activități permanente

Permanent, în perioada 27-31 martie, în intervalul orar 9.00-14.00, se vor organiza vizite ghidate în Universitate și în campusul universitar, cu accesul elevilor la activitățile de curs, seminar sau laborator. Grupurile de elevi vor fi însoțite de cadre didactice și studenți și vor beneficia de prezentări interactive ale UAB.
Turul ghidat va începe din fața Rectoratului (Palatul Apor, Str. Gabriel Bethlen, nr. 5).

De asemenea, în perioada menționată, în holul central al Universității (Corpul C) și la Facultatea de Teologie Ortodoxă, se vor organiza standuri de prezentare a ofertei educaționale a UAB



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

AFM: Aproape 14.000 de proiecte au fost aprobate în cadrul programului Casa Verde Fotovoltaice. Marți, consultare publică online

Publicat

Aproximativ 14.000 de proiecte au fost aprobate în cadrul Programului Naţional „Casa Verde Fotovoltaice”, iar rezultatele pentru toate contestaţiile depuse în aplicaţia informatică vor fi publicate în cel mai scurt timp, anunţă Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM), într-un comunicat de presă.

De asemenea, oficialii instituţiei menţionează că miercuri, 12 august, va avea loc prima consultare publică în cadrul Programului Naţional „Casa Verde Fotovoltaice”, în mediul online.

„În cadrul programului avem aproximativ 14.000 de proiecte aprobate. Îi invităm pe toți beneficiarii să depună ATR-urile la instalatorii validați care le vor genera contractele de finanțare nerambursabilă, de la semnarea cărora au un termen de 8 luni pentru realizarea investițiilor. Rezultatele pentru toate contestațiile depuse în aplicația informatică aferentă Programului Casa Verde Fotovoltaice vor fi publicate pe site-ul instituției noastre – www.afm.ro, în cel mai scurt timp.

Având în vedere volumul foarte mare de documente și raportat la situația actuală a stării de alertă decretată la nivel național, care presupune anumite restricții, precum și la capacitatea instituțională limitată, am depus eforturi consistente, însă soluționarea acestora a presupus mai mult timp”, a transmis președintele AFM, Andreea Kohalmi – Szabo.

Cetățenii sunt invitați ca până luni, 10 august 2020, să transmită sugestii cu privire la Programul Național Casa Verde Fotovoltaice la adresa de e-mail: propunerifotovoltaice@afm.ro.

„Îmi doresc ca pe lângă constatările noastre cu privire la desfășurarea programului, să primim și punctele de vedere ale factorilor interesați, astfel încât în sesiunea din toamnă lucrurile să aibă un parcurs simplificat, atât în ceea ce privește procesul de înscriere, cât și de evaluare a proiectelor.

De asemenea, propunerile primite vor fi dezbătute în cadrul unui eveniment online pe platforma Webex organizat miercuri, 12 august 2020, ora 11:00.

Cei care doresc să participe la evenimentul online se vor înregistra printr-un e-mail la adresa presa@afm.ro, urmând ca link-ul de conectare în platformă să le fie transmis ulterior pe adresa de e-mail”, a mai declarat preşedintele AFM.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO: Aparat de radiologie modern, cu prindere în tavan, instalat în premieră la Spitalul Municipal din Aiud

Publicat

Continuă modernizarea Laboratorului de Radiologie și Imagistică Medicală (LRIM) din cadrul Spitalului Municipal Aiud. Potrivit reprezentanților instituției, a fost finalizată pregătirea spațiului și instalarea aparatului de radiologie Didital DRGEM Co (Corea de Sus), model GXR-82 SD cu prindere în tavan. 

Aparatul digital cu prindere în tavan, o premieră în cadrul LRIM, oferă multiple avantaje operatorilor și permite un diagnostic mai rapid și mai precis.

„Telediagnosticul devine astfel o opțiune nu doar în ceeea ce privește diagnosticul prin Tomografia Computerizată dar și prin Radiodiagnosticul digital.

Sistemul integrat PACS permite transmiterea rapidă a informațiilor către secțiile și specialiștii care au solicitat examinarea din cadrul spitalului sau în afara la instituțiile cu care se colaborează. Documentația pentru obținerea autorizației a fost trimisă la CNCAN conform procedurii urmând ca în scurt timp aparatul să fie efectiv dat în folosință.

Chiar și în această perioadă dificilă încercăm să continuăm dezvoltarea serviciilor medicale pentru a fi la înălțimea chemării pe care o trăim zi de zi”, au transmis reprezentanții instituției medicale.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Cât costă lunar curățenia și întreținerea pasajului subteran dintre B-dul Transilvaniei și Parcul Unirii din Alba Iulia

Publicat

Administrația locală din Alba Iulia plătește 10.000 de lei lunar, fără TVA, pentru curățenia și întreținerea pasajului care face legătura între Parcului Unirii și Bulevardul Transilvaniei din municipiu, pasaj deschis în urmă cu aproximativ trei săptămâni. 

Primăria Alba Iulia a cumpărat la sfârșitul lunii iulie, prin achiziție directă, servicii de curățenie și întreținere pentru grupul sanitar aflat în pasajul subteran dintre B-dul Transilvaniei și Parcul Unirii, servicii de curățenie a pasajului și a lifturilor. Ofertantul este Total Cleaning SRL din Alba Iulia, iar valoarea contractului este de 50.000 de lei, pentru o perioadă de cinci luni.

Vezi și VIDEO: Momentul în care trei minori vandalizează pasajul subteran din Alba Iulia, dat în folosință cu câteva ore înainte

Potrivit descrierii, curățenia grupurilor sanitare va fi asigurată de către trei angajați. Programul va fi zilnic, între intervalul orar 08:00 – 24:00.

Punctul de lucru va fi dotat cu aspirator, cărucior curățenie cu mopuri, detergenți profesionali, dezinfectanți aprobați de Ministerul Sănătății, hârtie igienică, prosoape de mâini, săpun lichid, dispensere pentru consumabile, saci menajeri și odorizant de toaletă.

Vezi și FOTO-VIDEO: Infiltrații după ploaie în pasajul subteran din Alba Iulia, recent inaugurat

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Gheorghe Beleiu: Solicit autorităților locale să își asume măsurile privind descurajarea infracționalității din Alba Iulia (P)

Publicat

Candidatul PRO România la Primăria din Alba Iulia, avocatul Gheorghe Beleiu, va sesiza, prin mijloace legale, autoritățile locale privitor la instalarea, cât mai rapid, a unor camere de supraveghere pe raza muncipiului.

„Aud, tot mai des, de faptul că persoane certate cu legea comit, pe raza municipiului Alba Iulia, diferite fapte penale, plecând de la cele cu violență până la intrări prin efracție sau sustragere de bunuri din diverse locații.

Solicit, imperativ, Primăriei și Consiliului Local să-ia în serios datoria, măcar morală, față de cetățenii pe care îi reprezintă și să găsească banii necesari pentru achiziția și amplasarea de camere de luat vederi.

Vă dau doar exemplul recent a unei firme al cărei sediu a fost spart de 3 ORI, în numai câteva săptămâni. E o dovadă de delăsare, ca să nu spun mai mult, să nu investești în siguranța albaiulienilor. Asta, ca să nu mai spun de faptul că munca de teren a polițiștilor ar fi mult ușurată dacă, la fel ca în lumea civilizată, am avea și noi niște camere de supraveghere. Sunt convins că un oraș ca Alba Iulia își permite costul unei astfel de investiții. Dacă actuala administrație nu e capabilă să implementeze un astfel de proiect, vă promit că, după alegeri, PRO România va arăta că se poate”, a transmis Gheorghe Beleiu, într-un comunicat de presă

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate