Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

De MIERCURI: Firmele şi instituţiile publice pot depune cererile pentru programul RABLA 2014. Câte tichete sunt disponibile pentru persoane juridice şi fizice


Publicat

Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) anunţă deschiderea sesiunii de depunere şi validare a dosarelor pentru persoanele juridice şi instituțiile publice din Programul de stimulare a înnoirii Parcului auto național 2014, începând cu data de 23 aprilie. Anul acesta, AFM a alocat un număr de 3.000 de tichete pentru persoane juridice şi instituţii publice, respective 17.000 pentru persoane fizice.

Tichetele vor fi alocate electronic, în sistemul informatic gestionat de Administraţia Fondului pentru Mediu. Dosarele se vor depune la sediul AFM, până la 1 septembrie 2014.

Persoanele juridice şi instituțiile publice interesate pot consulta Ghidul de finanțare publicat pe site-ul instituției, în care sunt prevăzute atât condițiile de eligibilitate, cât şi documentaţia necesară pentru înscrierea în program.

Lista persoanelor juridice şi a instituțiilor publice, validate să participe în programul „Rabla 2014” , va fi publicată pe site-ul instituției.

RABLA pentru persoane fizice: Situaţia la zi a tichetelor rămase şi paşi de urmat în program

La o săptămână de la lansarea oficială din 8 aprilie a Programului de stimulare a înnoirii Parcului auto național 2014 pentru persoane fizice, au fost înregistrate 1.462 de rezervări, (dintre care 1.421 verificate şi validate la Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor).

Conform centralizării, până în 16 aprilie, în sistemul informatic al AFM, din cele 17.000 de tichete mai erau disponibile 15.192.

Schimbul de informaţii dintre Administrația Fondului pentru Mediu şi DRPCIV se realizează de două ori pe zi, la ora 9.00 şi ora 16.00, astfel încât Programul să se desfăşoare în cele mai bune condiţii, iar persoanele fizice să aibă suficient timp pentru a-şi realize procedurile de casare, radiere şi semnarea contractului de vânzare-cumpărare, precizează reprezentanţii AFM.

Persoanele fizice interesate să achiziţioneze un autovehicul nou prin Programul de Stimulare a înnoirii Parcului auto naţional se pot înscrie, începând din 8 aprilie, la dealerii auto şi, ulterior, să-şi caseze maşinile mai vechi de opt ani la oricare dintre centrele REMAT autorizate de către Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului.

În cadrul Programului din acest an, finanţarea nermbursabilă alocată fiecărui român care vrea să renunţe la maşina învechită şi să cumpere alta nouă, este de 6.500 lei, aceasta reprezentând prima de casare. În plus, persoana fizică poate primi primi câte un eco-bonus în valoare de 500 lei, dar nu mai mult de două eco-bonusuri cumulate în cazul achiziţionării de autovehicule eco-frendly.

În această ediție a Programului se poate înscrie orice persoană care are domiciliul sau reşedinţa în România, nu are obligaţii de plată la bugetul local şi este proprietarul unui autovehicul cu o vechime de minimum 8 ani. Aceasta este de altfel una dintre noutăţile Programului 2014, până acum fiind acceptate doar autovehiculele cu o vechime de cel puţin 10 ani.

O altă noutate este faptul că persoanele fizice care doresc să beneficieze de un tichet electronic se vor adresa direct producătorilor/dealerilor validaţi în program.

De asemenea, în această ediție tichetele nu vor mai fi acordate fizic beneficiarilor, urmând să fie allocate electronic în sistemul informatic al AFM.

Paşii pe care trebuie să-i urmeze persoanele fizice până la momentul achiziţiei prin program a noului autoturismului sunt următorii:

Pasul 1. Proprietarul autovehiculului uzat consultă lista producătorilor validaţi şi îl alege pe cel de la care doreşte să achiziţioneze noua maşină.

Pasul 2. Se prezintă la dealerul ales, în vederea înscrierii în program. În această etapă este nevoie ca proprietarul mașinii să declare dacă va fi beneficiarul direct al tichetului electronic sau cedează acest drept unei alte persoane.

Pasul 3. Producătorul/dealerul introduce, în aplicaţia PSIPAN 2014, date privind proprietarul şi autovehiculul uzat şi îi eliberează proprietarului o notă de înscriere.

AFM verifică în termen de 5 zile datele introduse în aplicaţia PSIPAN şi confirmă/infirmă corectitudinea acestora.

Pasul 4. După confirmarea corectitudinii datelor de către AFM, dealer-ul îi transmite proprietarului că a primit acceptul să meargă la un colector autorizat să îşi caseze autovehiculul uzat în vederea obţinerii certificatului de distrugere şi la Poliţie pentru radierea autovehicului.

Pasul 5. După aceste acţiuni, proprietarul se va prezenta din nou la dealer-ul auto pentru a-şi completa dosarul de participare cu certificatul de distrugere şi certificatul de radiere. Din acest moment, beneficiarul are la dispoziţie 25 de zile să finalizeze contractul de de achiziţie pentru autovehiculul nou şi să achite avansul.

Dacă acest termen nu este respectat, tichetul se pierde, merge înapoi în sistemul naţional şi este redirecţionat către alt beneficiar.

Pasul 6. În termen de 90 de zile de la data încheierii contractului de vânzare – cumpărare, dealer-ul emite factură de livrare a autovehiculului nou.

Prin Programul Rabla au fost investiți până acum 1.744.312.712 de lei, implementarea sa conducând la eliminarea din circulaţie a jumătate de milion de maşini vechi şi foarte vechi.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Campania BlooDoChallenge: Donatorii de sânge și trombocite, recompensați de localul ”La Poartă” din Alba Iulia

Publicat

Localul ”La Poarta” din Alba Iulia a venit partener oficial BlooDoChallenge, ceea ce înseamnă că fiecare donator de sânge sau trombocite poate fi recompensat.

Reprezentanții localului spun că inițiativa lor este menită să încurajeze lumea să doneze.

”Începând de astăzi, oamenii trebuie să-și descarce aplicația, după care să-și facă cont pe aplicație.
Se pot programa pentru donare lunar, iar pentru fiecare donație acumulează puncte, iar pe baza acelor puncte, noi o să avem diverse oferte în aplicație.
Tot ce trebuie oamenii sa facă, este sa scaneze un cod QR oferit la vaccinare pentru a acumula puncte, după care să vină la noi și să aleagă una dintre ofertele din aplicație”, au transmis reprezentanții ”La Poarta”. 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Planetele Venus, Marte și Mercur se pot vedea cu ochiul liber în luna mai 2021. Când poți descoperi pe cer ”Luceafărul de seară”

Publicat

sursa foto: stellarium.org

Trei planete ale sistemului solar pot fi văzute, în luna mai seara, pe cer, cu ochiul liber – Venus, Marte și Mercur. Astronomii anunță că că planeta Venus e mai puțin vizibilă la începutul lunii, Marte nu este foarte strălucitoare, iar Mercur se vede cel mai bine în primele douăzeci de zile din luna mai.

Venus și Mercur urmează să se “suprapună” 

În serile de mai se pot vedea Venus, Mercur și Marte. După ora 2 dimineața răsar Saturn și Jupiter.

Potrivit Observatorului Astronomic “Amiral Vasile Urseanu” din Bucureşti, planeta Venus începe luna mai aproape de orizont, însă se ridică în fiecare zi. La mijlocul lunii mai, planeta apune mai târziu şi este astfel, mai vizibilă.

Venus și Mercur își fac apariția pe cerul de seară. Venus se vede mai greu la începutul lunii, dar din ce în ce mai bine spre sfârșitul ei, și rămâne pe cer pe tot parcursul verii și toamnei.

Mercur se vede ma ușor în primele 20 de zile de mai, deasupra orizontul de vest. Căutați în crepuscul o stea strălucitoare, nu foarte aproape de orizont, dar nici prea sus, a cărei lumină nu pâlpâie. Se poate vedea de la apusul Soarelui până în jurul ore 21:30.

Venus începe luna mai aproape de orizont, dar se ridică în fiecare zi, la mijlocul acesteia începând să apună mai târziu și să se vadă mai ușor. Este mai strălucitoare decât Mercur și vede în aceeași regiune de cer cu acesta, înspre vest.

Cele două planete se apropie aparent una de alta și se vor întâlni în ultima săptămână a lunii mai. Cel mai aproape vor fi între 27 și 30 mai. Practic, între 24 și 31 mai cele două planete se vor putea vedea în același câmp vizual al unui binoclu care mărește de 7ori (7×50).

Luna trece prin preajma celor două planete în serile de 12, 13 și 14 mai.

Cele două planete vor urma să se apropie una de cealaltă şi se vor “suprapune” în ultima săptămână a lunii mai, fenomenul fiind cel mai vizibil între 27 şi 30 mai.

Între 24 şi 31 mai, cele două planete se vor putea vedea în acelaşi câmp vizual al unui binoclu care măreşte de 7 ori (7×50).

Conform informațiilor furnizate de Observatorul Astronomic, pe parcursul lunii mai, planeta Marte va străbate toată constelaţia Gemini.

La sfârşitul lunii, se va afla în preajma stelelor Castor şi Pollux, cele mai strălucitoare din constelaţie.

Planeta se vede de la apusul Soarelui până la miezul nopţii, când apune.

Luna ajunge în preajma planetei în serile de 15 şi 16 mai.

Când se vor putea vedea și alte planete

După ora 2.00 dimineaţa răsare Saturn şi, la o oră după acesta, Jupiter, potrivit oamenilor de știință. Saturn se află într-o constelaţie în care nu se găsesc stele strălucitoare.

Prin urmare, dacă priviţi înspre sud-est, aproape de orizont, veţi vedea planeta, ca o stea strălucitoare care nu pâlpâie.

În stânga sus faţă de planetă, foarte aproape, se află steaua theta Capricorni, aflată la 158 de ani lumină depărtare.

Dacă priviţi în aceeaşi direcţie, după ora 3 veţi vedea două stele strălucitoare, Saturn şi Jupiter (Jupiter fiind mai strălucitor).

Chiar dacă se află în aceeaşi zonă de cer, planetele se află în constelaţii diferite: Saturn este în Capricornus, iar Jupiter în Aquarius.

Jupiter este de două ori mai aproape de noi decât Saturn, la 765 de milioane de kilometri.

Dacă doriţi să le priviţi prin telescop va trebui aşteptaţi până când se ridică pe cer, cândva înainte de răsăritul Soarelui.

Luna trece prin preajma planetelor în dimineţile de 4-5 mai şi 30 mai – 2 iunie.

Dimineaţa răsare şi planeta Neptun, dar aceasta nu se vede cu ochiul liber. Cerul nopţilor de mai este dominat de steaua strălucitoare, de culoare gălbuie, Arcturus din constelaţia Bootes (Bouarul).

Luna în luna mai 2021

Pe 3 mai se produce faza de Ultimul Pătrar, la ora 22:54.

Pe 11 mai se produce faza de Lună Nouă, la ora 22:00.

Începând cu data de 13 mai Luna începe să se vadă seara pe cer.

Pe 19 mai se produce faza de Primul Pătrar, la ora 22:06.

Pe 26 mai se produce faza de Lună Plină, la ora 14:18. Luna pare plină între 25 și 27 mai.

Surse: Observatorul Astronomic ”Amiral Vasile Urseanu”

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO: Recordul mondial pentru cel mai mare urs vânat, stabilit în România. Ursul Lache a fost împușcat de Nicolae Ceaușescu

Publicat

România deține recordul mondial pentru cel mai mare urs împușcat într-o partidă de vânătoare. Ursul se numea Lache și a fost împușcat la o partidă de vânătoare din 1983. Vânătorul a fost chiar președintele României, dictatorul comunist Nicolae Ceaușescu.

Recordul mondial pentru cel mai mare urs vânat a fost înregistrat de către Nicolae Ceaușescu în 1983, la Poiana Brașov, unde apropiații dictatorului organizaseră o sesiune de vânătoare special pentru el.

Citește și Asalt asupra castelului din Riegersburg, aparținând prințului care a împușcat ursul din Covasna. Sute de români lasă comentari

Potrivit DCNews, ursul împușcat de Ceaușescu a primit 687 de puncte și reprezintă un record mondial pentru un astfel de trofeu.

Ursul ucis de Ceaușescu are cu aproape 100 de puncte mai multe decât ursul Arthur, împușcat la Ojdula, Covasna, pe 13 martie 2021, de către Prințul Emanuel von und zu Liechtenstein.

Ceaușescu ar fi împușcat ursul pentru a doborî recordul lui Iosif Broz Tito. Ursul Lache a crescut într-o grădină zoologică și avea peste 400 de kilograme.

Vezi și VIDEO: Urs filmat în apropierea barajului de la Feneșasa. Numărul exemplarelor semnalate în județul Alba a crescut foarte mult

Pentru a fi vânat l-au lăsat în libertate, iar cel care a pus ochii pe ”trofeu” a fost chiar ”primul vânător al țării”, dictatorul Nicolae Ceaușescu.

Oamenii săi l-au ademenit pe animal, iar Ceaușescu a tras destul de aproape, doborându-l imediat. Blana-trofeu este expusă și în ziua de azi la Muzeul Cinegetic din Posada.

sursa: EVZ Capital

Foto: captură video youtube

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Zeci de posturi bine plătite, scoase la concurs în județul Alba. Condiții de participare și documente necesare

Publicat

36 posturi, vacante, în afara organigramei sunt scoase la concurs de Organismul Intermediar Regional pentru Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane Regiunea Centru (OIR POSDRU Centru). 

Posturile vacante sunt pe o perioadă determinată până la sfârșitul anului 2023. 

Înscrierile pentru concurs au început din 27 aprilie și durează până în data de 13 mai la ora 14.00.

Înscrierea la concursul organizat de OIR POSDRU Regiunea Centru se realizează electronic, prin încărcarea dosarului de concurs utilizând link-ul concurs.oirposdrucentru.ro.

Dosarul de concurs reprezintă fişierul cu dimensiunea de maximum 50 MB care va cuprinde toate documentele solicitate la înscriere, scanate unele după altele.

Mai multe detalii și documentele necesare pot fi accesate AICI

Ce posturi sunt scoase la concurs

Compartiment Monitorizare Proiecte – 17 posturi, din care:

– 7 posturi de expert 1A (minim 5 ani vechime în specialitatea studiilor sau în domeniul fondurilor europene);

– 10 posturi de expert 1 (minim 1 an vechime în specialitatea studiilor sau în domeniul fondurilor europene)

Compartiment Verificare Proiecte – Unitate Verificare Proiecte – 16 posturi, din care:
– 5 posturi de expert 1A (minim 5 ani vechime în specialitatea studiilor sau în domeniul fondurilor europene);

– 11 posturi de expert 1 (minim 1 an vechime în specialitatea studiilor sau în domeniul fondurilor europene)

Compartiment Verificare Proiecte – Unitate Verificare Achiziţii şi Conflicte de Interese – 3 posturi, din care:

– 1 post de expert 1A (minim 5 ani vechime în specialitatea studiilor sau în domeniul fondurilor europene)

– 2 posturi de expert 1 (minim 1 an vechime în specialitatea studiilor sau în domeniul fondurilor europene)

Condiţii de participare

II. 1. Condiţii specifice ocupare posturi în cadrul Compartimentului Monitorizare
Proiecte:

a). Expert 1A – 7 posturi în cadrul Compartimentului Monitorizare Proiecte;
– studii superioare absolvite cu diplomă de licenţă sau adeverinţă valabilă emisă de universitate până la eliberarea diplomei (inclusiv sistem Bologna)

– minim 5 ani vechime în specialitatea studiilor sau în domeniul fondurilor europene;

– cunoştinţe de operare/programare pe calculator: Windows, Word, Excel, Power Point, Internet Explorer, Microsoft Outlook – nivel de bază;

– disponibilitatea pentru deplasări poate constitui un avantaj.

b). Expert 1 – 10 posturi în cadrul Compartimentului Monitorizare Proiecte

– studii superioare absolvite cu diplomă de licenţă sau adeverinţă valabilă emisă de universitate până la eliberarea diplomei (inclusiv sistem Bologna)

– minim 1 an vechime în specialitatea studiilor sau în domeniul fondurilor europene

– cunoştinţe de operare/programare pe calculator: Windows, Word, Excel Power Point, Internet Explorer, Microsoft Outlook – nivel de bază;

– disponibilitatea pentru deplasări poate constitui un avantaj

II.2. Condiţii specifice ocupare posturi în cadrul Unității Verificare Proiecte (Compartimentul Verificare Proiecte);

a) Expert 1A – 5 posturi în cadrul Unității Verificare Proiecte;

– studii superioare absolvite cu diplomă de licenţă sau adeverinţă valabilă emisă de universitate până la eliberarea diplomei (inclusiv sistem Bologna);

– minim 5 ani vechime în specialitatea studiilor sau în domeniul fondurilor europene;

– cunoştinţe de operare/programare pe calculator: Windows, Word, Excel, Power Point, Internet Explorer, Microsoft Outlook – nivel de bază;

– disponibilitatea pentru deplasări poate constitui un avantaj.

b). Expert 1 – 11 posturi în cadrul Unității Verificare Proiecte

– studii superioare absolvite cu diplomă de licenţă sau adeverinţă valabilă emisă de universitate până la eliberarea diplomei (inclusiv sistem Bologna)

– minim 1 an vechime în specialitatea studiilor sau în domeniul fondurilor europene;

– cunoştinţe de operare/programare pe calculator: Windows, Word, Excel, Power Point, Internet Explorer, Microsoft Outlook – nivel de bază;

– disponibilitatea pentru deplasări poate constitui un avantaj.

II.3. Condiţii specifice ocupare posturi în cadrul Unității Verificare Achiziţii şi Conflicte de Interese (Compartimentul Verificare Proiecte);

a). Expert 1A – 1 post în cadrul Unității Verificare Achiziţii şi Conflicte de Interese

– studii superioare absolvite cu diplomă de licenţă sau adeverinţă valabilă emisă de universitate până la eliberarea diplomei (inclusiv sistem Bologna);

– minim 5 ani vechime în specialitatea studiilor sau în domeniul fondurilor europene;

– perfecţionări/specializări relevante în domeniul achiziţiilor publice atestate de diplome sau certificate

– cunoştinţe de operare/programare pe calculator: Windows, Word, Excel, Power Point, Internet Explorer, Microsoft Outlook – nivel de bază;

– disponibilitatea pentru deplasări poate constitui un avantaj.

b). Expert 1 – 2 posturi în cadrul Unității Verificare Achiziţii şi Conflicte de Interese

– studii superioare absolvite cu diplomă de licenţă sau adeverinţă valabilă emisă de universitate până la eliberarea diplomei (inclusiv sistem Bologna);

– minim 1 an vechime în specialitatea studiilor sau în domeniul fondurilor europene;

– perfecţionări/specializări relevante în domeniul achiziţiilor publice atestate de diplome sau certificate

– cunoştinţe de operare/programare pe calculator: Windows, Word, Excel, Power Point, Internet Explorer, Microsoft Outlook – nivel de bază;

– disponibilitatea pentru deplasări poate constitui un avantaj.

Dosarul de concurs va conţine, în mod obligatoriu, următoarele documente:

a) Cerere de înscriere (Anexa 1) adresată directorului executiv al OIR POSDRU Regiunea Centru;

b) Curriculum Vitae model Europass;

c) Copia actului de identitate sau orice document care atestă identitatea, potrivit legii, după caz;

d) Copii ale diplomelor, documentelor care atestă nivelul studiilor efectuate și ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum și copiile documentelor
care atestă îndeplinirea condițiilor specifice prevăzute pentru ocuparea postului;

e) Copii ale documentelor care să ateste vechimea în specialitatea studiilor sau în domeniul fondurilor europene, necesară ocupării postului;

f) Adeverință medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate. Adeverința care atestă starea de sănătate conține, în clar, numărul, data, numele emitentului și calitatea acestuia, în formatul standard stabilit de Ministerul Sănătății. Adeverinţa medicală se prezintă în original la data susţinerii interviului.

g) Cazierul judiciar, aflat în termen de valabilitate, sau o declarație pe proprie răspundere că nu are antecedente penale care să-l facă incompatibil cu funcția pentru
care candidează. În toate situațiile, cazierul judiciar va fi depus în original la data susținerii interviului;

h) Acordul privind prelucrarea datelor cu caracter personal (Anexa 2);

Documentele din dosarul de concurs se prezintă în original, pentru verificarea conformităţii cu realitatea, doar de către candidaţii declaraţi ADMIŞI în urma susţinerii interviului.

Calendarul concursului 

1. Publicarea anunțului de concurs: 26.04.2021
2. Constituire comisie de concurs și soluționare a contestațiilor: 26.04.2021
3. Depunerea dosarelor de către candidaţi  27.04.2021 – 13.05.2021, ora 14:00
4. Afișare rezultate selecţie dosare de concurs: 14.05.2021
5. Depunere eventuale contestaţii selecţie dosare: 17.05.2021
6. Soluţionare eventuale contestaţii selecţie dosare: 18.05.2021
7. Perioadă desfăşurare probă interviu:
8. 24.05.2021- 31.05.2021
9. Afişare rezultat interviu: 02.06.2021
10. Depunere eventuale contestaţii interviu: 03.06.2021
11. Soluţionare eventuale contestaţii interviu: 04.06.2021
12. Afişare rezultate finale: 04.06.2021

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate