Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Deficit bugetar de 6,05 miliarde lei, în primele patru luni din 2018. Cheltuielile de personal, cu 20,4% mai mari


Publicat

Bugetul general consolidat a înregistrat un deficit de 6,05 miliarde lei, respectiv 0,65% din PIB în primele patru luni din 2018, faţă de un excedent de 1,4 miliarde lei, respectiv 0,17% din PIB, în aceeaşi perioadă din 2017, conform datelor operative ale Ministerului Finanţelor Publice, publicate vineri pe site-ul instituţiei.

Veniturile bugetului general consolidat, în sumă de 89,6 miliarde lei, reprezentând 9,6% din PIB, sunt cu 11,8% mai mari, în termeni nominali, față de aceeași perioadă a anului precedent.

Se înregistrează creșteri față de anul precedent în cazul încasărilor din contribuțiile de asigurări (+33,6%) și din veniturile nefiscale (+13,9%). Începând cu luna februarie încasările din contribuțiile sociale au fost influențate pozitiv de condițiile legislative noi privind transferul contribuțiilor din sarcina angajatorului în sarcina angajatului, reglementate prin OUG nr. 79/2017.

Veniturile din TVA în primele patru luni au fost de 17,5 miliarde lei, ceea ce reprezintă o creștere cu 1,1% față de perioada similară a anului precedent, iar veniturile din accize au fost în sumă de 8,8 miliarde lei (0,9% din PIB) cu 14,7% mai mari comparativ cu perioada similară a anului precedent. De asemenea, încasările din impozite și taxe pe proprietate au crescut cu 6,7% față de aceeași perioadă a anului 2017.

S-au înregistrat scăderi ale încasărilor din impozitul pe salarii și venit cu 18,2% pe fondul reducerii, începând cu 1 ianuarie 2018, a cotei impozitului pe venit de la 16% la 10%, măsură care s-a reflectat în încasări începând cu luna februarie 2018. De asemenea, se înregistrează o diminuare cu 14,4% față de aceeași perioadă anului precedent și la taxa pe utilizarea bunurilor, autorizarea utilizării bunurilor sau pe desfășurarea de activități ca urmare a aplicării OUG nr. 52/2017 privind restituirea sumelor reprezentând taxa specială pentru autoturisme și autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule, taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule și timbrul de mediu pentru autovehicule.

Sumele de la Uniunea Europeană în contul plăților efectuate sunt de 5,02 miliarde lei.

Cheltuielile bugetului general consolidat sunt în sumă de 95,6 miliarde lei, cu 21,5% mai mari față de aceeași perioadă din anul precedent.

Cheltuielile de personal sunt cu 20,4% mai mari față de aceeași perioadă a anului precedent, creșterea fiind determinată de majorările salariale acordate în anul 2017, dar și de majorarea salariilor în sectorul bugetar ca urmare a aplicării Legii cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice.

Cheltuielile cu bunuri si servicii au crescut cu 12,2% față de aceeași perioadă a anului precedent. Creșteri semnificative se înregistrează atât la bugetele locale, cât și la bugetul fondului național unic de asigurări sociale de sănătate și la bugetele instituțiilor publice finanțate din venituri proprii și subvenții bugetare.

Subvențiile acordate în primele patru luni ale anului 2018 sunt în creștere cu 26,8% față de aceeași perioadă a anului trecut. Creșterea este determinată, în principal, de plățile efectuate pentru sprijinirea producătorilor agricoli și de subvențiile acordate pentru susținerea transportului feroviar public de călători și a transportului cu metroul.

Dobânzile sunt cu 56,2% mai mari față de aceeași perioadă a anului precedent, respectiv 0,5% din PIB, întrucât în luna aprilie 2018 s-a înregistrat un vârf de plată al dobânzilor, avându-se în vedere cumularea datelor de plată a dobânzilor aferente mai multor titluri de stat de tip benchmark, situație care în anul 2017 s-a reflectat în execuția bugetară aferentă lunii iunie.

Cheltuielile cu asistența socială au crescut față de anul precedent cu 10,8%, fiind influențate, în principal, de majorarea cu 9% a punctului de pensie de la 1 iulie 2017, ajungând la 1000 lei, majorarea și modificarea modalității de stabilire a indemnizației lunare pentru creșterea copilului și stimulentul de inserție.

Cheltuielile pentru investiții, care includ cheltuielile de capital, precum si pe cele aferente programelor de dezvoltare finan=ate din surse interne si externe, au fost de 5,9 miliarde lei, de 2 ori mai mari față de aceeași perioadă a anului trecut.

sursa: mfinante.ro



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Primăria Aiud: Concurs pentru ocuparea unui post vacant. Condiții pentru candidați și calendar

Publicat

primaria aiud

Primăria Municipiului Aiud organizează, la sediul instituției din str. Cuza Vodă, nr. 1, concurs în vederea ocupării, pe durată nedeterminată, a unui post contractual de execuție vacant, cu normă întreagă, de îngrijitor din cadrul Direcției Tehnice, Compartiment Patrimoniu, Transport, Administrativ din cadrul aparatului de specialitate al Primarului municipiului Aiud.

Condiţiile specifice de participare la concurs:

– studii medii liceale absolvite cu diplomă de bacalaureat

Candidații trebuie să îndeplinească condițiile de ocupare a unui post contractual vacant, prevăzute la art. 3 din H.G nr. 286/2011 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind stabilirea principiilor generale de ocupare a unui post vacant sau temporar vacant corespunzător funcţiilor contractuale şi a criteriilor de promovare în grade sau trepte profesionale imediat superioare a personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare.

Condițiile de desfășurare a concursului:

Data, ora și locul desfășurării probei practice: 24.03.2021, ora 10:00 – sediul Primăriei Municipiului Aiud;

Data și locul desfășurării interviului: 29.03.2021- sediul Primăriei Municipiului Aiud, sala Ion I.C.Brătianu.

Dosarele de înscriere la concurs se pot depune până în data de 10.03.2021, ora 16:00 la Biroul Resurse Umane, Control Intern din cadrul Primăriei Municipiului Aiud.

Condițiile de participare şi condiţiile de desfăşurare a concursului, bibliografia şi alte date necesare desfăşurării concursului se afişează la sediul Primăriei Municipiului Aiud şi pe site-ul www.aiud.ro.

Relații suplimentare se pot obţine la sediul Primăriei Municipiului Aiud, situată în Aiud, str. Cuza Vodă, nr. 1, telefon 0258 861310 interior 1013 /fax 0258 861280, e-mail: resurse@aiud.ro, precum și de pe site-ul instituției: www.aiud.ro. Persoana de contact: Morar Angela, consilier în cadrul Biroului Resurse Umane, Control Intern.

Citeste mai mult
Publicitate

CUGIR

Tânără din Cugir, implicată în accident rutier pe DN7 Orăștie – Simeria. A intrat cu mașina într-un parapet

Publicat

O tânără din Cugir a fost rănită într-un accident rutier petrecut miercuri seara pe DN7, aproape de intersecția cu autostrada A1. Aceasta ar fi pierdut controlul volanului din cauza vitezei și a intrat cu mașina într-un parapet.

Potrivit IPJ Hunedoara, miercuri, 24 februarie, la ora 23.08, Poliţia Oraşului Simeria a fost sesizată prin SNUAU 112, despre faptul că pe DN 7, în apropiere de intersecția cu autostrada A1, s-a produs un accident rutier cu victime omenești.

Poliţiştii ajunşi la faţa locului au constatat că o tânără în vârstă de 20 de ani, din Cugir, în timp ce conducea un autoturism pe DN7, pe direcția de mers Orăștie-Simeria, nu a adaptat viteza la condițiile de drum, a pierdut controlul autoturismului și a intrat în parapetul metalic de pe marginea drumului.

În urma accidentului, a rezultat rănirea ușoară a conducătoarei auto și avarierea autoturismului.

Tânăra a fost transportată la spital în vederea acordării de îngrijiri medicale.

foto: arhivă

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

75 de persoane sancționate de jandarmii din Alba pentru nepurtarea măștii de protecție și încălcarea normelor privind circulația

Publicat

Șaptezeci și cinci de persoane au fost sancționate contravențional pentru nepurtarea măștii de protecție și încălcarea normelor privind circulația persoanelor în intervalele în care aceasta a fost interzisă.

Jandarmeria Alba continuă acțiunile executate pentru prevenirea și limitarea infectării cu noul Coronavirus. În acest context, în perioada 22 – 24 februarie 2021, echipajele de jandarmerie, alături de alte structuri și autorități, au acționat pe raza județului Alba.

Pe timpul misiunilor executate în vederea verificării respectării măsurilor impuse prin Legea nr 55 din 2020, privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, au fost verificate de către jandarmi mai multe zone aglomerate, printre care supermarketuri, terase, mijloace de transport în comun și autogări.

Au fost aplicate un număr de 75 de avertismente scrise pentru nepurtarea măștii de protecție și încălcarea normelor privind circulația persoanelor în intervalele în care aceasta a fost interzisă.

Sub coordonarea Instituției Prefectului- Județul Alba, acțiunile vor continua și în perioada următoare, iar scopul acestora este unul preventiv și de informare a cetățenilor cu privire la necesitatea respectării măsurilor de protecție sanitară. Pentru a evita creșterea numărului de infectări și a îmbolnăvirilor, facem apel la cetățeni să respecte cu strictețe prevederile legale incidente și să semnaleze cazurile de încălcare a normelor de protecție sanitară fie direct echipajelor de jandarmerie, fie prin apel la TelVerde 0800 800 165.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Comunicat de presă PSD Alba: Amendament pentru dezvoltarea rețelelor de distribuție a gazelor naturale în Munții Apuseni

Publicat

Zeci de mii de familii din localitățile Munților Apuseni așteaptă să aibă posibilitatea să se racordeze la rețeaua de gaze naturale, în contextul în care încălzirea doar cu ajutorul lemnelor nu este o soluție sustenabilă pe care să ne putem baza pentru mulți ani.  

Împreună cu colegul meu, Călin Gheorghe Matieș, senator de Alba, am depus un amendament pentru realizarea obiectivului de investiții „Dezvoltarea rețelelor inteligente de distribuție a gazelor naturale în vederea creșterii nivelului de flexibilitate, siguranță, eficiență în operare, precum și de integritate a activității de transport, distribuție și consum final, în arealul munților Apuseni, județul Alba”.

Acest proiect de investiții este vital pentru zona Munților Apuseni. Introducerea rețelelor de gaze naturale reprezintă un punct primordial în dezvoltarea unităților de cazare și a turismului, care va genera dezvoltare economică și va crea noi locuri de muncă.

De asemenea, extinderea rețelei naționale de distribuție a gazelor naturale reprezintă un deziderat și pentru consumatorii casnici și va conduce la creșterea calității vieții, va preveni depopularea și va ușura viața persoanelor vârstnice.

Nu în ultimul rând, prin intermediul acestui proiect de investiții se vor aduce îmbunătățiri substanțiale unităților de învățământ, iar elevii își vor putea desfășura programa școlară în condiții optime pe parcursul iernilor geroase.

O asemenea măsură va preveni depopularea satelor și va ușura viața persoanelor vârstnice.

De asemenea, obiectivul are și o puternică componentă de protecție a mediului. În prezent, încălzirea pe timpul iernilor este realizată exclusiv prin arderea materialului lemnos.

Parlamentarii PSD de Alba își manifestă sprijinul în vederea soluționării tuturor problemelor cu care se confruntă locuitorii județului. Avem convingerea că moții merită o asemenea investiție și vom face tot posibilul pentru implementarea ei.

Deputat PSD de Alba, Radu-Marcel Tuhuț

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate