Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

DEFINITIVAT 2017, în ALBA: Un candidat, ELIMINAT din sala de examen. SUBIECTE şi BAREME. Primele rezultate la proba scrisă, în 25 aprilie


Publicat

hcc

hcc 370 de candidaţi din Alba, dintre cei 76 validaţi pentru participarea la concursul de Definitivat au susţinut joi proba scrisă, la Colegiul Naţional „Horea, Cloşca şi Crişan” din Alba Iulia. Primele rezultate vor fi cunoscute în 25 aprilie, iar contestaţiile se pot depune până în 26 aprilie, inclusiv, la centrul de examen.

Potrivit inspectorului şcolar general IŞJ Alba, Marcela Dărămuş, proba scrisă s-a desfăşurat la Colegiul Naţional „Horea, Cloşca şi Crişan” din Alba Iulia, începând cu ora 10.00. Candidaţii au avut la dispoziţie patru ore pentru rezolvarea subiectelor. Unul dintre candidaţi a fost eliminat din sală, pentru tentativă de fraudă. I-a sunat telefonul în timpul probei scrise.

Majoritatea celor care au susţinut examenul de definitivat au dat proba scrisă pentru specialitatea învăţământul primar.

Rezultatele vor fi cunoscute în 25 aprilie, iar eventualele contestaţii se pot depune până în 26 aprilie inclusiv, la centrul de examen. Rezultatele finale vor fi afişate în 30 aprilie.

SUBIECTE şi BAREME publicate de Ministerul Educaţiei – proba scrisă – Definitivat 2017:

Def_009_Biologie_P_2017_var_03_LRO

Def_009_Biologie_P_2017_bar_03_LRO

Def_010_Chimie_P_2017_var_03_LRO

Def_010_Chimie_P_2017_bar_03_LRO

Def_027_Ed_fizica_P_2017_var_03_LRO

Def_027_Ed_fizica_P_2017_bar_03_LRO

Def_028_Ed_fizica_A_2017_var_03_LRO

Def_028_Ed_fizica_A_2017_bar_03_LRO

Def_083_Limba_romana_I_2017_var_03_LRO

Def_083_Limba_romana_I_2017_bar_03_LRO

Def_074_Limba_literatura_romana_P_2017_var_03_LRO

Def_074_Limba_literatura_romana_P_2017_bar_03_LRO

Def_096_Limba_romana_E_2017_var_03_LRO

Def_096_Limba_romana_E_2017_bar_03_LRO

Def_109_Matematica_P_2017_var_03_LRO

Def_109_Matematica_P_2017_bar_03_LRO

Def_054_Istorie_P_2017_var_03_LRO

Def_054_Istorie_P_2017_bar_03_LRO

Def_113_Pedagogie_P_2017_var_03_LRO

Def_113_Pedagogie_P_2017_bar_03_LRO

Def_060_Limba_engleza_P_2017_var_03_LRO

Def_060_Limba_engleza_P_2017_bar_03_LRO

Def_121_Psihoped_spec_P_2017_var_03_LRO

Def_121_Psihoped_spec_P_2017_bar_03_LRO

Def_045_Fizica_P_2017_var_03_LRO

Def_045_Fizica_P_2017_bar_03_LRO

Def_046_Geografie_P_2017_var_03_LRO

Def_046_Geografie_P_2017_bar_03_LRO

Lista, integral, pe edu.ro.

Reamintim că din acest an au avut acces la înscrieri şi candidaţii care nu au reuşit să promoveze acest examen de trei ori, dar şi cei care au depăşit perioada de 7 ani de la obţinerea licenţei. Condiţia a fost să aibă un stagiu de un an de practică.

Susţinerea probei scrise a fost precedată de o etapă eliminatorie care constă în două inspecții de specialitate la clasă și, în plus față de sesiunile anterioare, din evaluarea portofoliului profesional personal.

Prin excepţie, cadrele didactice aflate în anul şcolar 2016-2017 la debutul carierei parcurg doar etapele eliminatorii (inspecţiile + evaluarea portofoliului), urmând ca proba scrisă să fie susținută în sesiunea 2018, după finalizarea stagiului de practică de un an, prevăzută de normele legale în vigoare.

Pentru a putea susține proba scrisă, pe lângă condițiile privind vechimea efectivă de predare și calificativul “Bine” sau “Foarte bine” – condiții care se mențin din sesiunile anterioare – candidaţii trebuie să îndeplinească şi criteriul mediei. Mai exact, media aritmetică a notelor finale la inspecţii şi portofoliu să fie minimum 8, dar nu mai puţin de 7 la fiecare dintre probele respective.

AICI, rezultatele după inspecţiile la clasă.

AICI, rezultatele după analiza portofoliilor profesionale.

Nota minimă de promovare a întregului examen a rămas 8 (opt), dar, spre deosebire de sesiunile anterioare, în care nota la examen era rezultatul obţinut la proba scrisă, în sesiunea 2017 nota va fi calculată pe baza unei formule ce include notele de la inspecţiile de specialitate, nota acordată pentru portofoliul profesional personal şi nota la proba scrisă.

Nota minimă de promovare a examenului este 8. ND (nota de examen) = (NI1+NI2+NP+7NS)/10, unde ND reprezintă nota la examen, NI1 este nota inspecţiei de specialitate 1, NI2 este nota inspecţiei de specialitate 2, NP este nota acordată pentru portofoliul profesional personal, iar NS este nota la proba scrisă.

O noutate esenţială este şi simplificarea probei scrise de la trei la două subiecte: un subiect centrat pe specialitatea candidatului (cu o pondere de 60%) iar celălalt subiect pe metodica predării specialității (cu o pondere de 30%), 10% din punctaj fiind acordat din oficiu. În acest nou context, lucrările scrise sunt evaluate de o comisie alcătuită din două cadre didactice din învățământul universitar sau preuniversitar, având specialitatea respectivă.

Portofoliul profesional evaluează nivelul de competenţă didactică, cu accent pe adaptarea pregătirii psihopedagogice la specificul clasei/grupei selectate. Portofoliul este alcătuit de fiecare candidat pe parcursul unui semestru, pentru una din clasele/ grupele din norma didactică la care îşi desfăşoară activitatea, cu respectarea precizărilor formulate în programa de pedagogie şi a elementelor de psihologie şcolară în vigoare, corespunzătoare funcţiei didactice ocupate.

Portofoliul profesional personal cuprinde curriculum-ul vitae, autoevaluarea portofoliului profesional şi o scrisoare de intenţie, având între 200 şi 400 de cuvinte, în care se prezintă motivaţia participării la examenul de definitivat, obiectivele şi aşteptările proprii în formarea personală ca profesor, autoevaluarea activităţii/experienţei câştigate pe parcursul semestrului, autoaprecierea portofoliului profesional şi propuneri de ameliorare. De asemenea, portofoliul profesional conţine un raport de progres şcolar, însoţit de următoarele documente-suport: planificări (anuale, semestriale şi pe unităţi de învăţare), minimum 10 proiecte didactice (pentru tipuri de lecţii diferite), instrumente de evaluare (un test predictiv, cu baremul aferent, rezultatele testării, măsuri), catalogul profesorului şi resursele didactice adaptate nivelului clasei/grupei.

Evaluarea portofoliului profesional personal s-a realizat de comisia care efectuează inspecția, conform grilei prevăzute în metodologie, în ziua în care a fost efectuată a doua inspecţie de specialitate. Portofoliul profesional personal este notat cu note între 1 şi 10. Nota acordată nu poate fi contestată.

Un alt element de noutate îl constituie eliminarea obligației de a prezenta copii legalizate ale actelor de studii. Astfel, dosarul de înscriere a inclus doar documente certificate „conform cu originalul” de conducerea unității de învățământ unde sunt încadrați candidaţii, inclusiv adeverința privind calificativul obținut pentru anul școlar precedent anului în care susțin proba scrisă.

AICI, integral, metodologia de examen.

CALENDAR DEFINITIVAT 2017

31 martie – 10 aprilie 2017: completarea dosarelor şi validarea datelor de înscriere existente în aplicaţia electronică

20 aprilie 2017: susţinerea probei scrise

25 aprilie 2017: afişarea rezultatelor

25-26 aprilie 2017: înregistrarea contestaţiilor şi transmiterea acestora la centrele de evaluare/ contestaţii

26-29 aprilie 2017: soluţionarea contestaţiilor

30 aprilie 2017: afişarea rezultatelor finale

2-22 mai 2017: transmiterea la Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice a tabelelor nominale cu candidaţii admişi şi validarea rezultatelor examenului prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetării ştiinţifice.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

BLAJ

Divizia pentru Soluții Informatice a BOSCH are 17.000 de angajați și va începe munca în ianuarie. Cum va schimba industria auto

Publicat

Bosch a obținut comenzi în valoare de câteva miliarde de euro pentru computerele sale destinte industriei auto, au anunțat vineri, 15 ianuarie, reprezentanții din Germania ai companiei. Dintre acestea, peste 2,5 miliarde de euro reprezintă contracte noi obținute începând din vara trecută.

Noua Divizie pentru Soluții Informatice Integrate a Bosch are 17.000 de angajați și va începe lucrul în ianuarie. Compania anunță că dezvoltă în prezent tehnologii care vor schimba fața industriei auto așa cum este în prezent. Este vorba despre computere puternice, capabile de câteva miliarde de operații pe secundă.

”Calculatoarele auto Bosch vor face posibilă chiar și gestionarea funcțiilor de conducere foarte complexe”, anunță compania.

„Computerele auto reprezintă un potențial imens pentru Bosch. Chiar și acum, computerele noastre de înaltă performanță reprezintă garanția că producătorii auto ne consideră unul dintre partenerii lor principali în materie de inginerie și tehnologie”, a declarat Harald Kroeger, membru al Consiliul de Administrație al Robert Bosch GmbH.

Citește și: FOTO-VIDEO: Bosch a inaugurat propriul centru medical, la Blaj. Servicii medicale gratuite pentru angajați și familiile acestora

Potrivit unui comunicat al companiei, computerele auto sunt esențiale pentru eforturile Bosch de extindere a rolului de lider în domeniul sistemelor electronice care depind de software.

Datele prezentate de Bosch arată că piața acestor sisteme are o valoare de aproximativ 20 de miliarde de euro și urmează să crească anual cu 15 procente, începând din prezent și până în 2030.

Pentru a satisface această cerere, noua Divizie pentru Soluții Informatice Integrate și cei 17.000 de angajați ai săi își vor începe activitatea în ianuarie 2021.

În cadrul acestei divizii, Bosch reunește ingineria hardware și software pentru computere auto, senzori și unități de comandă pentru toate domeniile auto.

În acest moment, Bosch dezvoltă computere auto pentru toate aplicațiile din industria automotive.

”Aceste computere, noile versiuni multifuncționale ale echipamentelor electronice auto, încorporează din ce în ce mai multe funcții ale unităților de comandă individuale în module electronice centrale, foarte puternice.

De peste un an, computerele auto Bosch controlează funcții precum sistemele de asistență pentru șofer și mișcările de deplasare ale autovehiculelor produse.

Și în curând li se vor alătura computerele centrale pentru funcțiile cabinei și echipamentele electronice ale caroseriei” precizează șefii companiei.

Impactul major al unităților de comandă

În viitor, unitățile de comandă performante vor fi un element esențial pentru toate autovehiculele. Aceste noduri centrale sunt punctele în care se întâlnesc toți „nervii” autovehiculului.

Vezi și: INTERVIU cu directorii Bosch Blaj: “Bosch angajează oamenii, îi califică și îi păstrează. Dar acum avem nevoie de suport”

Datorită puterii lor de calcul enorme, de câteva miliarde de operații pe secundă, computerele centrale sunt capabile chiar și să prelucreze volumele mari de date necesare conducerii automatizate, serviciilor pe bază pe date și actualizărilor software permanente.

Potrivit McKinsey, cota software-ului în valoarea unui autovehicul va crește de la doar 10 procente, astăzi, la 30 de procente, în viitor.

Această dezvoltare subliniază cât de importanți vor fi biții și octeții pentru autovehicule în viitor.

Iar computerele auto care pot gestiona astfel de funcții software și volume de date vor deveni, curând, o caracteristică standard pentru toate autovehiculele, indiferent dacă sunt modele compacte, sedan premium sau camioane de 40 de tone.

Bosch dezvoltă computere pentru cabină și funcții de conectivitate, pentru sisteme de asistență pentru șofer și conducere automatizată, precum și pentru sistemul de propulsie și echipamentele electronice ale caroseriei.

Astfel, va fi posibilă o concentrare a controlului asupra tuturor funcțiilor centrale ale autovehiculului doar cu ajutorul câtorva computere centrale de înaltă performanță.

Pentru următoarea generație de autovehicule, computerul va prelua sarcinile îndeplinite de până la zece unități de comandă. În prezent, unele autovehicule au în total peste 100 de unități de comandă, iar această schimbare va permite producătorilor auto să reducă semnificativ acest număr.

„Computerele auto sunt esențiale pentru reducerea semnificativă a complexității sistemelor electronice și pentru a le face cât mai sigure posibil”, a declarat Kroeger.

Mai mult decât atât, instalarea mai multor computere centrale de înaltă performanță va reduce costurile cu cablurile necesare și, astfel, costurile totale, greutatea și spațiul de instalare.

Un singur computer va prelua controlul asupra automobilului

Reprezentanții Bosch se bazează pe faptul că în anii următori, computerele auto vor prelua sarcini de la diferite părți ale autovehiculului – sau domenii, așa cum le numesc experții.

Când se va întâmpla acest lucru, un singur computer central va fi responsabil pentru controlul nu numai al mișcării autovehiculului, ci și al echipamentelor electronice ale caroseriei.

”Astfel de computere centrale vor fi cu mult mai puternice: în ultimii 20 de ani, puterea de calcul a unei unități de comandă destinate inițial navigării a crescut cu un factor de 3.000.

Așadar, de trei ori creșterea prevăzută de legea lui Moore, care afirmă că puterea de calcul se dublează la fiecare doi ani.

Rezultatul este un computer modern care poate controla nu numai afișajele, sistemul de infotainment și comenzile vocale, ci și sarcinile altor domenii, precum anumite funcții de asistență” precizează aceștia în comunicatul de presă.

Calculatoarele auto Bosch vor face posibilă chiar și gestionarea funcțiilor de conducere foarte complexe din domeniile individuale ale autovehiculelor”, a declarat dr. Mathias Pillin, care va prelua funcția de președinte a noii Divizii pentru Soluții Informatice Integrate din ianuarie 2021.

Divizia va reuni capacitățile din domeniul ingineriei software, electrice și electronice din domeniile sistemelor de asistență pentru șofer și conducerii automatizate, sistemului multimedia auto, sistemului de propulsie și echipamentelor electronice ale caroseriei.

Designul modular asigură potențial comercial

Bosch pune la dispoziție computere auto sub forma unui kit scalabil, care conține sistemul electronic potrivit, inclusiv hardware și software, pentru toate cerințele și condițiile.

Obiectivul final este reprezentat de o arhitectură de programe software și sisteme pentru întregul autovehicul, în care toate computerele centrale, senzorii și unitățile de comandă sunt perfect compatibile.

Pentru producătorii auto, avantajul unui astfel de design modular este că le oferă o flexibilitate suplimentară când dezvoltă computere pentru diferite modele de autovehicule.

De ce este important. În cazul unui autovehicul premium, funcțiile suplimentare pot fi furnizate prin adăugarea de module software suplimentare sau cipuri speciale pe plăcile de circuite imprimate.

În cazul unui model compact, structura computerului poate fi modificată astfel încât să asigure controlul central asupra funcțiilor de bază relevante pentru siguranță.

„Designul nostru modular pentru computerele auto și portofoliul nostru vast înseamnă că Bosch poate satisface toate nevoile producătorilor auto”, a declarat Pillin. Acest principiu de proiectare înseamnă, de asemenea, un potențial comercial imens pentru aceste computere de înaltă performanță, deoarece va permite Bosch să intre pe o piață enormă.

Grupul Bosch în România

Grupul Bosch este prezent pe piaţa din România de peste 25 de ani şi numără peste 8.000 de angajaţi în cinci entităţi. În anul 2019, Bosch a înregistrat un volum de vânzări de 436 milioane de euro pe piaţa din România.

Vezi și: INTERVIU Dirk Arnold, director BOSCH: Decizia de a nu concedia oameni a funcționat. Acum angajăm pentru a face față comenzilor

Vânzările totale nete, incluzând vânzările companiilor neconsolidate și livrările interne către companiile afiliate, au atins 1,4 miliarde de euro.

Pe lângă centrul de cercetare – dezvoltare din Cluj şi unităţile sale de producţie pentru Soluţii de mobilitate din Cluj şi din Blaj, Bosch mai operează şi o unitate de producţie de tehnologie industrială, localizată de asemenea în Blaj, precum şi un centru de servicii de externalizare a proceselor de afaceri (BPO) în Timişoara.

În Bucureşti, Bosch operează un birou de vânzări pentru produsele sectoarelor Soluţii de mobilitate, Bunuri de larg consum şi Tehnologie pentru construcţii şi energie. În plus, o filială a BSH Hausgeräte GmbH, activă pe piaţa electrocasnicelor, are sediul, de asemenea, în capitala ţării.

Sursă și foto: Bosch

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Meteo: Vremea se încălzește în următoarele săptămâni. Temperaturi mai ridicate decât cele normale pentru această perioadă

Publicat

cetate
Meteorologii anunţă temperaturi mai ridicate decât cele normale în următoarea perioadă în vest, nord-vest şi extremitatea sudică a ţării, dar şi în sud-est în următoarele patru săptămâni, precum şi precipitaţii abundente în toată ţara în ultima săptămână din ianuarie.

Săptămâna 18.01.2021 – 25.01.2021

Valorile termice se vor situa în general în jurul celor specifice pentru acest interval, posibil uşor mai ridicate, local, în vest şi nord-est.

Regimul pluviometric va fi deficitar în regiunile extracarpatice, dar şi local excedentar în nord-vest, iar în rest va fi apropiat de cel normal pentru această perioadă.

Săptămâna 25.01.2021 – 01.02.2021

Temperatura medie a aerului va avea valori mai ridicate decât cele normale pentru această săptămână, în toate regiunile, dar mai ales în extremitatea de sud a ţării.

Cantităţile totale de precipitaţii vor fi excedentare în toată ţara, dar mai ales în regiunile vestice, nord-vestice şi în zona montană aferentă.

Săptămâna 01.02.2021 – 08.02.2021

Temperaturile medii ale aerului se vor situa peste cele normale pentru acest interval, pe întreg teritoriul României, dar mai ales în regiunile sud-estice

Regimul pluviometric estimat pentru acest interval va fi în general apropiat de cel normal pentru această perioadă, cu o tendinţă uşor excedentară, local, în regiunile vestice şi sudice.

Săptămâna 08.02.2021 – 15.02.2021

Mediile valorilor termice vor fi apropiate de cele specifice pentru această săptămână, în toate regiunile.

Cantităţile de precipitaţii se vor situa în jurul celor normale pentru această perioadă, la nivelul întregii ţări.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Furtuna Leandros îngheață Grecia. Temperaturile au scăzut de la 20, la minus 20 de grade Celsius, în anumite zone ale țării

Publicat

ger, frig

Furtuna Leandros a generat o scădere bruscă a vremii în Grecia: de la 20 de grade Celsius, la minus 20 de grade. 

S-a întâmplat în oraşul Florina, situat în nordul Greciei, care a înregistrat minus 20 de grade vineri dimineaţă, potrivit Agerpres. Alte regiuni au înregistrat de asemenea temperaturi sub zero grade Celsius.

Frontul de vreme rece urmează să se deplaseze către sud pe perioada weekendului, aducând pentru prima dată după mult timp temperaturi care se apropie de zero în capitala Atena, potrivit meteorologilor.

Citește și: Totul despre vortexul polar care îngheață Europa: ce este și cum funcționează. Cum va arăta vremea după destrămarea lui

Cu toate acestea, sunt aşteptate temperaturi mai ridicate pe parcursul săptămânii viitoare.

Săptămâna trecută, un val de căldură cu maxime de 28 de grade Celsius i-a determinat pe greci duminică să treacă peste restricţii şi să iasă în număr mare la plajă sau în parcuri.

Potrivit Observatorului naţional de la Atena, temperatura la Chania, pe insula meridională Creta, a atins 28,3 grade C în jurul prânzului, una din temperaturile cele mai ridicate înregistrate în ianuarie în ultimii 50 de ani.

La momentul respectiv, furtuna Filomena provoca probleme mari în Spania, care se confrunta cu cele mai mari căderi de zăpadă din ultimele decenii.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

190.000 de oameni s-au programat în prima zi pe platforma online de înscriere la vaccinare, 50.000 dintre aceștia în prima oră

Publicat

În prima oră pe platforma pusă la dispoziție de Guvern pentru înscrierea la vaccinare s-au programat circa 50.000 de oameni, iar în total, în prima zi, aproximativ 190.000.

Coordonatorul campaniei de vaccinare în România, medicul Valeriu Gheorghiță, a declarat la Digi24 că etapa a doua de vaccinare a debutat cu un număr foarte mare de utilizatori .

În prima oră de funcționare a platformei au fost alocate peste 100.000 de sloturi, ceea ce înseamnă 50.000 de români programați, a afirmat Gheorghiță, la Digi24.

În total, vineri, în prima zi a etapei a doua de vaccinare s-au programat la nivel național 190.000 de oameni, între care 50.000 în Capitală, acolo unde locurile sunt ocupate pentru următoarele 20 de zile. 

„Pot să vă spun că acum o oră erau 18.000 de utilizatori pe minut. Este una dintre cele mai mari programări informatice. Este peste platforma marilor magazine din perioada de Black Friday. În prima oră erau alocate peste 100.000 de sloturi, adică 50.000 de persoane programate”, a declarat coordonatorul campaniei de vaccinare.

Pentru a realiza o programare online, o persoană poate să înscrie pe platformă maximum zece persoane din familie. „Au fost 35.000 de utilizatori unici care au putut înscrie maximum 10 persoane pe platformă”, a mai spus medicul Valeriu Gheorghiță. 

Din etapa a doua de vaccinare fac parte persoanele cu vârste de peste 65 de ani, cele cu boli cronice și cele care asigură activități esențiale.

Românii se pot înscrie în etapa a doua de vaccinare pe platforma vaccinare-covid.gov.ro, prin medicul de familie, prin call center-uri sau prin serviciile de asistență socială din primării.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate