Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

DEFINITIVAT 2018: Peste 130 de candidați din Alba au susținut miercuri proba scrisă. Primele rezultate, în 24 iulie


Publicat

examen

Peste 130 de candidaţi din Alba au susţinut miecuri proba scrisă în cadrul examenului naţional de definitivare în învăţământ, sesiunea 2018. Primele rezultate vor fi cunoscute în 24 iulie, iar cele finale, după contestaţii, în 27 iulie.

Potrivit informațiilor transmise de IȘJ Alba, 146 de candidați din județ au fost înscriși la examenul național de definitivare în învățământ – 2018. Dintre aceștia s-au prezentat 136, iar 6 s-au retras. Nu au fost candidați eliminați.

În judeţul Alba, proba scrisă a fost organizată la centrul de examen de la Colegiul Naţional “Horea, Cloşca şi Crişan” Alba Iulia. Candidaţii au avut la dispoziţie 4 ore pentru rezolvarea subiectelor, pe discipline.

Subiectele, traducerea acestora în limbile minorităţilor naţionale la solicitarea candidaților, precum şi baremele de evaluare sunt asigurate de Centrul National de Evaluare şi Examinare şi vor fi afișate, după susţinerea probei scrise, pe site-ul subiecte.edu.ro (ora 16.00) și la avizierele centrelor de examen.

Nota obţinută la examen se calculează după formula: ND = (NI1 + NI2 + NP + 7NS) / 10, unde ND reprezintă nota la examen, NI1 reprezintă nota inspecţiei de specialitate 1, NI2 reprezintă nota inspecţiei de specialitate 2, NP reprezintă nota acordată pentru portofoliul profesional personal, iar NS reprezintă nota la proba scrisă. Nota minimă de promovare a examenului este 8 (opt). Nota la proba scrisă are o pondere de 70% în calculul mediei finale.

Lucrările scrise vor fi evaluate în 6 centre organizate la nivel naţional, anume la nivelul inspectoratelor școlare din județele Alba, Bihor, Brașov, Iași, Prahova și din Municipiul București.

Primele rezultate vor fi afişate în data de 24 iulie, la centrele de examen şi pe definitivat.edu.ro.

Contestaţiile se depun la centrele de examen, conform calendarului aprobat,  în zilele de 24 iulie, după afişarea rezultatelor, şi 25 iulie, până la ora 14.00. Rezultatele finale se afişează la centrele de examen şi pe site-ul anterior menţionat în data de 27 iulie 2018.

În cazul în care diferenţa – în plus sau în minus – dintre nota acordată la soluţionarea contestaţiei şi nota acordată la evaluarea lucrării este mai mică de 1,5 puncte sau egală cu 1,5 puncte, rămâne definitivă nota acordată la soluţionarea contestaţiei.

Cadrele didactice care promovează examenul de definitivat dobândesc dreptul de practică în învăţământul preuniversitar.

Stagiul minim de practică obligatoriu pentru obţinerea definitivării în învăţământ are o durată de un an şcolar (sau ore de predare echivalente normei de un an), fiind un stagiu efectiv de predare la catedră, în sistemul naţional de învăţământ preuniversitar, ca personal didactic calificat conform studiilor absolvite, potrivit metodologiei de examen (OMEN 4814 din 31 august 2017).

Prin dobândirea definitivării în învățământ, cadrul didactic depășește stadiul de debutant şi poate intra pe o rută de profesionalizare ascendentă, având dreptul de a deveni titular în sistemul de învățământ preuniversitar și de a participa ulterior la susținerea examenelor pentru obținerea gradelor didactice.

La nivel naţional, în funcție de opțiunile manifestate, s-a înregistrat un număr mare de candidați înscriși pentru învăţământ preşcolar în limba română (2.253), învăţământ primar în limba română (1.534), educaţie fizică şi sport (887), limba şi literatura română (525) și limba și literatura engleză (511).

Dintre cei 9.475 de candidaţi înscrişi la începutul anului şcolar, au fost admişi la proba scrisă 8.920 de candidaţi care au îndeplinit cumulativ următoarele condiţii: efectuarea unui stagiu de predare în specialitate de cel puţin un an, calificativul pentru anul şcolar în curs „Bine” sau „Foarte bine”, media aritmetică a notelor obținute la cele 2 inspecții la clasă și la evaluarea portofoliului profesional – minimum 8, dar note nu mai mici de 7 la fiecare din probele respective. Comparativ cu sesiunea de anul trecut, organizată în luna aprilie, se constată un plus de peste 2.500 de candidați înscriși.

Structura examenului:

Etapa I – eliminatorie:

– susţinerea a două inspecţii de specialitate;

– evaluarea portofoliului profesional;

Etapa a II-a – finală – proba scrisă.

Examenul a fost organizat distinct pentru fiecare funcţie didactică de predare, pe discipline sau pe specialităţi.

În structura lucrării scrise, subiectul de specialitate are o pondere de 60%, iar subiectul de metodică de 30%, 10% din punctaj fiind acordat din oficiu.

Fiecare lucrare scrisă este evaluată independent, de doi profesori evaluatori, conform baremului de evaluare şi notare.

Reluarea stagiului de practică având durata de un an şcolar (sau ore de predare echivalente normei de un an) este obligatorie în vederea prezentării la o nouă sesiune de examen, pentru candidaţii declaraţi nepromovaţi la proba scrisă sau ale căror lucrări au fost anulate în sesiunea respectivă.

Probele susţinute în cadrul etapei eliminatorii a examenului sunt valabile numai în anul şcolar respectiv.

Prin excepţie, cadrele didactice aflate în anul şcolar 2016 – 2017 pentru prima dată în situaţia efectuării stagiului de practică şi care au susţinut probe în cadrul etapei eliminatorii a examenului pot solicita în scris recunoaşterea probelor susţinute, pentru sesiunea 2018.

Cadrelor didactice angajate în baza unui contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată în învăţământul preuniversitar până la 31 august 2012, cu o vechime mai mare de 7 ani de predare efectivă la catedră cu statut de cadru didactic calificat, care nu au dobândit definitivarea în învăţământ li se modifică durata contractului de muncă din perioadă nedeterminată în perioadă determinată

Pentru candidaţii care nu au dobândit definitivarea în învăţământ, cadre didactice debutante, şi au ocupat un post didactic vacant, prin concurs naţional, directorul unităţii de învăţământ încheie contractul individual de muncă pe o perioadă de cel mult un an şcolar. În situaţia în care aceşti candidaţi promovează în termen de cel mult 6 ani de la ocuparea postului didactic vacant examenul naţional pentru definitivarea în învăţământ, consiliul de administraţie modifică durata contractului individual de muncă din perioadă determinată în perioadă nedeterminată

Cadrele didactice care nu obţin definitivarea în învăţământ pot fi angajate în sistemul naţional de învăţământ preuniversitar numai pe perioadă determinată, cu statut de profesor debutant.

Definitivarea în învăţământ poate fi obţinută, în baza specialităţilor/ programelor de studiu înscrise pe diploma/ diplomele de absolvire/licenţă/ master pe care candidatul le deţine, la una dintre disciplinele pe care cadrul didactic o poate preda conform Centralizatorului privind disciplinele de învăţământ, domeniile şi specializările, precum şi probele de concurs valabile pentru încadrarea personalului didactic din învăţământul preuniversitar, în vigoare în anul şcolar respective.

Drepturile salariale se acordă cadrelor didactice care au promovat examenul, începând cu data de 1 septembrie a anului şcolar următor celui în care s-a desfăşurat examenul.

CALENDAR DEFINITIVAT 2018

18 iulie: susţinerea probei scrise

24 iulie: afişarea rezultatelor la proba scrisă

24 și 25 iulie: depunere contestații

25 – 27 iulie: soluţionarea contestaţiilor

27 iulie: afişarea rezultatelor finale

30 iulie – 3 august: listele nominale cu candidații admiși vor fi transmise la Ministerul Educației Naționale; validarea rezultatelor examenelor prin ordin al ministrului Educaţiei naţionale

 



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Problemă de securitate pentru cardurile VISA contacless. Ce vulnerabilitate conțin

Publicat

card

Conform cercetătorilor în domeniul securității cibernetice de la ETH Zurich, cardurile contactless VISA (inclusiv VISA Credit, Visa Debit, Visa Electron și V Pay Cards) conțin o vulnerabilitate.

Aceasta permite atacatorilor să efectueze tranzacții mari prin intermediul cardurilor pierdute sau furate, fără a cunoaște PIN-ul acestora. 

De asemenea, atacatorii pot realiza tranzacții offline neautentice la PoS.

Vulnerabilitatea este exploatată prin intermediul unui atac tip „man-in-the-middle”, fiind utilizată o aplicație pentru Android ce transmite terminalului informația că verificarea prin PIN nu este necesară, întrucât aceasta a fost efectuată pe dispozitivul clientului.

Informația a fost făcută publică și de către Centrul Național de Răspuns la Incidente de Securitate Cibertentică – CERT – RO, care citează Hackernews.com

 

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Lucrări de reparații pe drumurile comunale și sătești din Bistra. Licitație de 1,9 milioane de lei, lansată în SEAP

Publicat

Primăria comunei Bistra a lansat marți, 22 septembrie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru lucrări de reparații străzi, drumuri comunale și sătești. 

Valoarea estimată a lucrărilor este cuprinsă între 1.600.000 ș1.900.000 de lei, fără TVA. 

Potrivit caietului de sarcini, având în vedere starea precară a străzilor şi drumurilor din comuna Bistra datorate degradărilor evolutive sub acţiunea factorilor climaterici şi mecanici, este necesară executarea lucrărilor de întreţinere specifice acestor tipuri de drumuri, în vederea aducerii acestora la o stare normală de exploatare şi care să asigure siguranţa şi confortul circulaţiei.

Pentru aceasta sunt necesare achiziţionarea a diverse tipuri de piatră – concasată, de construcţie, de carieră, nisip, balast, beton, etc. (livrarea + transportul) şi prestarea de servicii cu utilaje specifice reparaţiilor şi întreţinerii drumurilor (autobasculantă, autogreder, compactor, buldozer, etc.) lucrări reparații străzi asfaltate.

Durata contractului este de 36 luni.

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

VIDEO: Mesajul ministrului Nelu Tătaru, la Alba Iulia, pentru cei care protestează împotriva purtării măștilor în școli și licee

Publicat

Prezent marți, la Alba Iulia unde a viziat Spitalul Județean de Urgență Alba, Ministrul Sănătății, Nelu Tătaru, a fost întrebat de reporteri cum comentează protestele din ultimele zile împotriva purtării măștilor de copii în școli.

Acesta a pus accentul pe prevenție și că masca este cea mai sigură metodă de precauție în spații închise în lupta cu pandemia de coronavirus.

De asemenea, la poarta spitalului au fost prezente și câteva persoane care săptămâna trecută au protestat la Alba Iulia, în fața Prefecturii Alba, împotriva purtatului de măști în școli. Aceștia ar fi vrut să vorbească cu Nelu Tătaru despre acest subiect însă nu au avut ocazia.

”Tot ce înseamna studii, tot ce înseamnă recomandări, tot ce înseamnă evaluări, în această pandemie ne-au arătat că cea mai sigură metodă de precauție este portul măștii. Celelalte sunt complementare.

Unde nu putem respecta și dinstanțarea (n.r. în interiorul claselor de curs) portul măștii rămâne obligatorie. Suntem în spațiu închis, în spațiul de clasă, sunt reguli pe care mă gândesc părinții sau bunicii lor le-au indicat și trebuie să le respecte.(…)

Vrem să avem grijă de ei, vrem să avem grijă de cei de acasă, vrem să terminăm odată cu pandemia asta, trebuie să respectăm regulile”, a declarat Nelu Tătaru la Alba Iulia.

Reamintim că un grup de părinți au protestat în ultimele zile la Alba Iulia, dar și în țară împotriva purtării măștilor în unitățile de învățământ.

VEZI ȘI: VIDEO: Acțiune împotriva purtării măștilor la școală, organizată de un grup de părinți din Alba Iulia

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Dezorganizare și haos în derularea Programului ”Casa Eficientă Energetic”, la câteva zile după ce a fost lansat. ZERO COMUNICARE

Publicat

Programul ”Casa Eficientă Energetic” a început în data de 15 septembrie, însă instituția care o gestionează se zbate într-o dezorganizare deplină. Mai mult, comunicarea cu publicul este inexistentă iar aplicarea proiectului în întregime poate fi pusă sub semnul întrebării.

De fapt, programul în valoare de 430 de milioane de lei este inaplicabil, iar motivele țin de modul în care (nu) a fost gândit de la început, de birocrația excesivă și de modul de organizare al angajaților de la Administrația Fondului de Mediu

Beneficiarii s-au putut înscrie online din data de 15 septembrie, urmând ca ulterior să transmită și dosarul pe hârtie, prin poștă. Majoritatea celor care s-au înscris au aflat însă, în scurt timp că au făcut-o degeaba.

Motivul este acela că toate documentele dosarului trebuiau să fie datate anterior înscrierii, pentru a fi ”valabile”, iar acest lucru nu a fost precizat foarte clar.

Altfel spus, dosarele ar fi trebuit să fie complete la momentul înscrierii, ceea ce, spun beneficiarii, este anormal, în condițiile în care acesta presupune o serie de cheltuieli de bani și de timp pe care ar fi trebuit să le facă în avans, fără garanția că se și pot înscrie.

  • Deși după înscriere au la dispoziție 15 zile pentru a transmite dosarul, documentele trebuiau să conțină date anterioare înscrierii. Altfel spus, fără să știe dacă vor mai prinde un loc la înscriere, oamenii ar fi trebuit să facă un dosar care să conțină: certificatul de atestare fiscală, extrasul de carte funciară, cerere de finanțare, certificat de performanță energetică, raport de audit energetic al clădirii și multe alte documente).

Astfel, după ce s-au înscris, oamenii au aflat că dacă nu și-au făcut dosarele în avans, ele nu sunt valabile. Mai mult, AFM i-a anunțat că trebuie să solicite INVALIDAREA înscrierii, pentru a se putea înscrie din nou.

„Solicitanții care s-au înscris în aplicația informatică și care au constatat că documentația NU este valabilă și/sau completă la data înscrierii (ex. certificatul de atestare fiscală, extrasul de carte funciară, etc., nu erau în posesia solicitantului sau nu erau valabile), sunt invitați să transmită un e-mail, la adresa cee@afm.ro, prin care solicită invalidarea înscrierii.

În solicitare vă rugăm sa specificați CNP solicitant și codul unic de identificare primit la înscriere.
Cei aflați în această situație se pot înscrie din nou în aplicație la momentul la care au documentația completă și valabilă”.

Administratia Fondului pentru Mediu, zero comunicare cu publicul

Doar că, la emailurile care solicită invalidarea pentru o nouă înscriere nu răspunde nimeni și nu se operează invalidarea zile în șir, așa cum nimeni nu răspunde nici la numerele de telefon puse la dispoziție pentru beneficiari.

”Vă rog să verificați de ce la NICIUN număr de telefon afișat pe site-ul https://www.afm.ro nu răspunde NIMENI la telefon.

În total am numărat cel puțin 10 numere de telefon, însă la nici unul nu răspunde nimeni. Cei aflați în această situație se pot înscrie din nou în aplicație la momentul la care au documentația completă și valabilă” este reclamația transmisă către AFM de un beneficiar din Alba.

Răspunsul primit în final a fost acela că doar 4 oameni se ocupă de program, dintre care doar unul răspunde la emailurile care solicită invalidarea. Iar numărul acestora depășește 1.500.

Datele proiectului

Buget: 430 de milioane de lei

Beneficiari 9.000 de proprietari care își vor putea eficientiza energetic locuințele

Primă energetică: 15.000 de euro

Finanțarea nerambursabilă decontează 60% din costul unor astfel de lucrări, dar nu mai mult de suma menționată, respectiv 15.000 de euro.

Finanțarea nerambursabilă este acordată celor care vor să izoleze termic locuința, să schimbe tâmplăria exterioară, să instaleze sau să modernizeze sistemele de încălzire și de furnizare a apei calde, să modernizeze sistemul de iluminat locuința, prin folosirea de becuri cu LED și a senzorilor de mișcare, și să monteze obloane ori jaluzele exterioare.

Finanțarea se acordă o singură dată, doar pentru cheltuieli efectuate în cadrul locuințelor existente și nu se acordă finanțare imobilelor aflate în construcție.

De asemenea, pentru a putea primi bani de la stat, beneficiarul trebuie să instaleze echipamente și aparate electronice noi.

Cheltuieli eligibile în cadrul programului Casa Eficientă Energetic

Sunt considerate cheltuieli eligibile următoarele:

a) cheltuielile cu lucrările de reabilitare termică a elementelor de anvelopă a clădirii privind: înlocuirea tâmplăriei exterioare existente, cu tâmplărie termoizolantă;

· izolarea termică a elementelor de construcție exterioare opace (pereți exteriori, terase, învelitoarea șarpantei și alte elemente similare);

· izolarea termică a planşeului peste sol și/sau peste ultimul nivel al clădirii;

b) cheltuielile cu lucrările de instalare/reabilitare/modernizare a sistemelor de încălzire și de preparare și utilizare a apei calde de consum:

cazane cu condensare; pompe de căldură, cu excepția aparatelor de tip aer-aer (aparate de aer condiționat);

· panouri solare termice;

· izolarea termică a conductelor de distribuție și a unităților de acumulare;

· dotarea cu dispozitive de reglare pentru încalzirea și preparea apei calde de consum;

· înlocuirea, reablitarea componentelor instalației interioare (corpuri de încălzire, conducte, robinete, boilere, schimbătoare de căldură și alte elemente similare din componența instalației de încălzire și preparare a apei calde de consum);

c) cheltuielile pentru achiziționarea și montarea de sisteme de ventilare mecanică cu recuperare a căldurii (eficiența minimă de recuperare a căldurii 75%);

d) cheltuielile cu lucrările de reabilitare/modernizare a sistemului de iluminat aferent clădirii; acestea pot consta în:

· înlocuirea corpurilor și/sau surselor de iluminat fluorescent și incandescent cu corpuri/surse cu tehnologie LED;

· utilizarea senzorilor de mișcare/prezență, acolo unde aceștia se impun pentru economia de energie (poduri, mansarde, debarale) și dispozitive pentru reglarea nivelului de iluminat;

· programatoare orare pentru comanda instalațiilor de încălzire și răcire;

e) cheltuielile aferente implementării de elemente de tâmplărie cu vitraj cu control solar sau sisteme de umbrire exterioară (obloane, jaluzele etc.) cu reglare manuală sau cu reglare automată inteligentă;

f) cheltuieli aferente altor intervenții ocazionate de implementarea măsurilor menționate la lit. a)-e):

·  creșterea etanșeității la aer a anvelopei clădirii și la montarea tâmplăriei termoizolante;

· asigurarea continuității stratului etanș la nivelul îmbinărilor sau străpungerilor în anvelopa clădirii;

· repararea acoperişului tip terasă/şarpantă, inclusiv repararea sistemului de colectare a apelor meteorice de la nivelul terasei, respectiv a sistemului de colectare şi evacuare a apelor meteorice la nivelul învelitoarei tip şarpantă;

· demontarea instalaţiilor şi a echipamentelor montate aparent pe faţadele/terasa clădirii, precum şi montarea/remontarea acestora după efectuarea lucrărilor de intervenţie;

· refacerea finisajelor interioare în zonele de intervenţie;

· repararea trotuarelor de protecţie, în scopul eliminării infiltraţiilor la infrastructura clădirii;

g) manopera și profitul, inclusiv TVA aferentă

h) cheltuielile pentru elaborarea certificatului de performanță energetică și efectuarea auditului energetic înainte de intervenție, elaborarea certificatului de performanță energetică și elaborarea raportului de implementare după intervenție; Autoritatea decontează pentru toate aceste cheltuieli până la 1.500 lei;

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate