Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

DEFINITIVAT 2018: Peste 160 de candidaţi din Alba, s-au înscris la examen. Condiţii de practică şi calendar


Publicat

Peste 160 de candidaţi din Alba sunt înscrişi la Definitivat 2017, potrivit listei publicate în această săptămână de Inspectoratul Şcolar Judeţean. Majoritatea dau examen pentru posturi de învăţători şi educatori. Proba scrisă la Definitivat 2018 este programată pe 18 iulie. Până în iunie anul viitor se desfăşoară inspecţiile la clasă.

Cadrele didactice care promovează examenul de definitivat dobândesc dreptul de practică în învăţământul preuniversitar.

Stagiul minim de practică obligatoriu pentru obţinerea definitivării în învăţământ are o durată de un an şcolar (sau ore de predare echivalente normei de un an), fiind un stagiu efectiv de predare la catedră, în sistemul naţional de învăţământ preuniversitar, ca personal didactic calificat conform studiilor absolvite, potrivit metodologiei de examen (OMEN 4814 din 31 august 2017).

Vezi lista candidaţilor din Alba înscrişi la examen: Cadre didactice inscrise la Definitivat sesiunea 2018

Structura examenului:

Etapa I – eliminatorie:

– susţinerea a două inspecţii de specialitate;

-evaluarea portofoliului profesional;

Etapa a II-a – finală – proba scrisă.

Subiectele pentru proba scrisă sunt elaborate de Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare, în conformitate cu programele specifice pentru examen, valabile pentru sesiunea respectivă, aprobate prin ordin al ministrului educaţiei naţionale.

Examenul se organizează distinct pentru fiecare funcţie didactică de predare, pe discipline sau pe specialităţi

Candidaţii aflaţi pentru prima dată în situaţia efectuării stagiului de practică s-au putut înscrie la examen dacă în anul de stagiu desfăşoară activitate la catedră cu normă întreagă în calitate de cadru didactic calificat şi pot susţine proba scrisă dacă finalizează stagiul de practică obligatoriu în sesiunea respectivă.

Pot susţine examenul naţional pentru definitivare în învăţământ fără taxă de cel mult trei ori. Prezentările ulterioare la examen sunt condiţionate de achitarea, la unitatea de învăţământ la care se depune dosarul de înscriere, a unei taxe în cuantum de 300 lei.

Absolvenţii învăţământului superior s-au putut înscrie la examen şi în baza:

– diplomelor/ certificatelor de absolvire a unor cursuri postuniversitare, cu durata de cel puţin un an şi jumătate, aprobate de Ministerul Educaţiei Naţionale – studii aprofundate, studii academice postuniversitare, studii postuniversitare de specializare, studii postuniversitare de masterat, ori a certificatului de absolvire a unui modul de minimum 90 de credite transferabile care atestă obţinerea de competenţe de predare a unei discipline din domeniul fundamental aferent domeniului de specializare înscris pe diplomă/certificat

– diplomelor dobândite prin programele de conversie care asigură dobândirea de noi competenţe pentru noi specializări şi/ sau ocuparea de noi funcţii didactice, altele decât cele ocupate în baza formării iniţiale, în concordanţă cu Centralizatorul diplomelor dobândite în baza studiilor universitare de masterat/ master, care au minimum 90 de credite transferabile, în profilul postului, finalizate cu diplomă obţinută ulterior finalizării cu diplomă a studiilor universitare de lungă durată

– diplomelor dobândite în baza studiilor universitare de masterat/ master, care au minimum 90 de credite transferabile, în profilul postului, finalizate cu diplomă obţinută ulterior finalizării cu diplomă a studiilor universitare de licenţă şi masterat necesare pentru ocuparea de posturi didactice/ catedre de nivel liceal/ postliceal

 

Candidaţilor respinşi nu li se efectuează inspecţiile de specialitate.

Etapele de examen

Inspecţiile de specialitate se efectuează la 4 activităţi didactice, se evaluează prin note de la 1 la 10 care nu pot fi contestate şi sunt valabile numai în sesiunea pentru care candidatul s-a înscris.

În situaţia în care candidatul este încadrat conform specialităţilor/ programelor de studiu înscrise pe diploma/ diplomele de absolvire/licenţă/ master sau pe una dintre disciplinele pe care o poate preda conform Centralizatorului, respectiv este încadrat suplinitor calificat, inspecţiile la clasă se efectuează la disciplina pe care cadrul didactic este încadrat în anul şcolar respectiv.

Cadrele didactice titulare, aflate sub incidenţa prevederilor art. 255 alin. (1) – (3) şi (5) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, înscrise la examenul naţional de definitivare în învăţământ, trebuie să efectueze cel puţin 4 ore de predare, săptămânal, în anul susţinerii inspecţiilor de specialitate.

Portofoliul profesional personal este particularizat pentru una din clasele/grupele din norma didactică a candidatului şi evaluează nivelul de competenţă didactică a acestuia, urmărind adaptarea pregătirii psihopedagogice la specificul clasei/grupei selectate. În elaborarea portofoliului profesional personal, candidatul respectă precizările formulate în programa de pedagogie şi elemente de psihologie şcolară în vigoare, corespunzătoare funcţiei didactice ocupate

Portofoliul profesional personal cuprinde:

– curriculum vitae;

– o scrisoare de intenţie, având între 200 şi 400 de cuvinte, în care se prezintă motivaţia participării la examenul de definitivat, obiectivele şi aşteptările proprii în formarea personală ca profesor, autoaprecierea activităţii/experienţei câştigate pe parcursul semestrului, autoaprecierea portofoliului profesional şi propuneri de ameliorare;

– un raport de progres şcolar, însoţit de următoarele documente-suport:

– planificările: anuale, semestrială şi pe unităţi de învăţare;

– minimum 10 proiecte didactice, pentru tipuri de lecţii diferite;

– instrumente de evaluare (un test predictiv, cu baremul aferent, rezultatele testării, măsuri);

– catalogul profesorului;

– resursele didactice adaptate nivelului clasei/grupei;

– autoevaluarea portofoliului profesional, conform grilei de evaluare prevăzute în anexa nr. 4

Portofoliul profesional personal este notat cu note între 1 şi 10. Nota acordată nu poate fi contestată.

Proba scrisă

Pentru a se putea prezenta la proba scrisă din cadrul examenului, candidaţii trebuie să îndeplinească, cumulativ, următoarele condiţii:

– să aibă calificativul „Bine” sau „Foarte bine” pentru activitatea desfăşurată în anul şcolar curent, conform Calendarului;

– media aritmetică a notelor finale la inspecţii şi portofoliu să fie minimum 8, dar nu mai puţin de 7 la fiecare dintre probele respective;

– să îndeplinească condiţiile privind durata stagiului de practică obligatoriu la catedră.

La proba scrisă din cadrul examenului naţional de definitivare în învăţământ se pot prezenta şi cadrele didactice al căror contract de muncă, la data desfăşurării acestei probe, este suspendat sau a încetat.

Proba scrisă se susţine după finalizarea cursurilor în anul şcolar curent, la data prevăzută în calendar, în centrele de examen care se stabilesc de către consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar în unităţi de învăţământ care permit organizarea în aceeaşi clădire a sălilor de examen şi a sălilor în care îşi desfăşoară activitatea comisia de examen.

Structura probei scrise a examenului:

– disciplina de specialitate şi metodica predării acesteia – pentru profesori din învăţământul de masă şi din învăţământul special, antrenori şi cadre didactice medicale cu studii superioare;

-limba şi literatura română şi matematică, metodica predării acestora – pentru învăţători, institutori şi profesori pentru învăţământul primar din unităţile şcolare cu limba de predare română;

-limba şi literatura română şi universală pentru copii, limba şi literatura maternă, matematică, metodica predării acestora la clasele cu predare în limbile minorităţilor – pentru învăţători, institutori şi profesori pentru învăţământul primar din unităţile şcolare cu limba de predare în una dintre limbile minorităţilor naţionale;

– limba română şi literatura pentru copii, metodica activităţii instructiv-educative din învăţământul preşcolar – pentru educatoare, institutori şi profesori pentru învăţământul preşcolar din unităţile preşcolare cu predare în limba română;

– limba şi literatura română şi universală pentru copii, limba şi literatura maternă, metodica predării acestora – pentru educatoare, institutori şi profesori pentru învăţământul preşcolar din unităţile preşcolare cu limba de predare în una dintre limbile minorităţilor naţionale;

– limba română şi literatura pentru copii, matematică, metodica predării acestora sau terapie educaţională complexă şi integrată – pentru învăţători-educatori, învăţători, învăţătorii-tineranţi, institutori, profesori pentru învăţământul primar din învăţământul special cu predare în limba română;

– limba şi literatura română şi universală pentru copii, limba şi literatura maternă, matematica, metodica predării acestora la clasele cu predare în limbile minorităţilor sau terapie educaţională complexă şi integrată – pentru învăţători, învăţători-itineranţi, institutori, profesori pentru învăţământul primar din învăţământul special cu predare în una dintre limbile minorităţilor;

– limba română şi literatura pentru copii, metodica activităţii instructiv-educative în învăţământul preşcolar sau terapie educaţională complexă şi integrată – pentru educatoare, institutori, profesori pentru învăţământul preşcolar din învăţământul special cu predare în limba română;

– limba şi literatura română şi universală pentru copii, limba şi literatura maternă, metodica predării acestora sau terapie educaţională complexă şi integrată – pentru educatoare, institutori, profesori pentru învăţământul preşcolar din învăţământul special cu predare în una dintre limbile minorităţilor;

– disciplina de specialitate şi didactica acesteia – pentru maiştri-instructori, antrenori şi cadre didactice medicale cu studii medii.

Reguli pentru examen

Pentru proba scrisă, Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare elaborează 3 variante de subiecte şi baremele de evaluare aferente. Procedura specifică de transmitere şi de preluare a subiectelor şi baremelor se stabileşte de către Ministerul Educaţiei Naţionale şi se comunică inspectoratelor şcolare

Proba scrisă se desfăşoară începând cu ora 10.00, durata de redactare a lucrării fiind de 4 ore.

Prezentarea comisiei la centrul de examen se face în intervalul orar 7 – 7,30, pe baza buletinului/cărţii de identitate şi a delegaţiei de serviciu.

Accesul candidaţilor în centrul de examen la proba scrisă se face în intervalul 8,00 – 8,45, pe baza actului de identitate valabil – carte de identitate, carte de identitate provizorie sau buletin de identitate – ori, în lipsa acestuia, pe baza paşaportului în termen de valabilitate.

Candidaţii şi asistenţii supraveghetori nu pot avea asupra lor, în sala de examen, obiecte sau materiale din următoarele categorii: genţi, poşete, ziare, reviste, cărţi, caiete, mijloace electronice de calcul, telefoane mobile sau orice alte mijloace care intermediază/ facilitează comunicarea la distanţă, alte obiecte/materiale a căror utilizare afectează desfăşurarea examenului în condiţii de legalitate, echitate şi obiectivitate. Materialele şi/sau obiectele nepermise vor fi depuse în sala de depozitare a obiectelor personale, înainte de intrarea în sala de examen.

Candidaţii care introduc în sala de examen materiale nepermise sau compatibile cu acelea, chiar dacă nu le utilizează în momentul în care sunt depistaţi, sunt eliminaţi din examen pentru tentativă de fraudă, prin decizie motivată a preşedintelui comisiei de examen, situaţie în care asistenţii supraveghetori sau membrii comisiei de examen încheie un proces-verbal.

Preşedintele comisiei de examen, împreună cu secretarul comisiei, distribuie în sălile de examen plicurile secretizate cu subiecte, astfel încât, la ora 10,00, acestea să poată fi desfăcute, în prezenţa candidaţilor.

Din momentul deschiderii plicului cu subiecte, niciun candidat nu mai poate părăsi sala decât dacă predă lucrarea şi semnează de predare. Candidaţii care nu se află în sală în momentul deschiderii plicului cu subiecte pierd dreptul de a mai susţine examenul în sesiunea respectivă.

Pentru redactarea lucrărilor se foloseşte cerneală sau pix de culoare albastră; desenele/ graficele se execută cu creion negru.

Candidaţii pot avea, în sala de examen, dicţionare – pentru disciplinele latină sau greacă veche – şi planuri de conturi – pentru disciplinele economice.

Candidaţii care doresc să corecteze o greşeală taie fiecare rând din pasajul greşit cu o linie orizontală, iar schemele/ desenele, cu o linie oblică

Candidatul care se retrage din proprie iniţiativă poate solicita anularea lucrării, pe baza unei declaraţii, predă lucrarea şi foaia cu subiecte şi părăseşte sala după cel puţin o oră, dar nu la mai mult de 3 ore de la deschiderea plicului cu subiecte. În acest caz, lucrarea scrisă nu este evaluată, iar în statistici candidatul respectiv se consideră retras, cu dreptul de a se înscrie în sesiunea imediat următoare, conform prevederilor legale.

În cazuri excepţionale, dacă un candidat solicită părăsirea temporară a sălii, el este însoţit de unul dintre asistenţii supraveghetori până la înapoierea în sala de examen, fără a beneficia de prelungirea timpului alocat rezolvării subiectelor.

Lucrarea scrisă este apreciată cu note de la 1 la 10, conform baremului de evaluare şi notare.

În structura lucrării scrise, subiectul de specialitate are o pondere de 60%, iar subiectul de metodică de 30%, 10% din punctaj fiind acordat din oficiu.

Fiecare lucrare scrisă este evaluată independent, de doi profesori evaluatori, conform baremului de evaluare şi notare.

Nota obţinută la examen se calculează după formula: ND = (NI1 + NI2 + NP + 7NS) / 10, unde ND reprezintă nota la examen, NI1 reprezintă nota inspecţiei de specialitate 1, NI2 reprezintă nota inspecţiei de specialitate 2, NP reprezintă nota acordată pentru portofoliul profesional personal, iar NS reprezintă nota la proba scrisă. Nota minimă de promovare a examenului este 8 (opt).

Contestaţiile se depun la centrele de examen, în termenul prevăzut în calendar

În cazul în care diferenţa – în plus sau în minus – dintre nota acordată la soluţionarea contestaţiei şi nota acordată la evaluarea lucrării este mai mică de 1,5 puncte sau egală cu 1,5 puncte, rămâne definitivă nota acordată la soluţionarea contestaţiei.

Candidaţii care, din motive obiective, nu pot participa la efectuarea inspecţiilor de specialitate la clasă sau care sunt declaraţi absenţi sau retraşi la susţinerea probei scrise nu sunt consideraţi nepromovaţi, au dreptul de a se înscrie la examen în sesiunea următoare, iar sesiunea respectivă nu este luată în considerare între cele 3 sesiuni fără taxă prevăzute de lege.

Alte condiţii din meteodologie

Reluarea stagiului de practică având durata de un an şcolar (sau ore de predare echivalente normei de un an) este obligatorie în vederea prezentării la o nouă sesiune de examen, pentru candidaţii declaraţi nepromovaţi la proba scrisă sau ale căror lucrări au fost anulate în sesiunea respectivă.

Probele susţinute în cadrul etapei eliminatorii a examenului sunt valabile numai în anul şcolar respectiv.

Prin excepţie, cadrele didactice aflate în anul şcolar 2016 – 2017 pentru prima dată în situaţia efectuării stagiului de practică şi care au susţinut probe în cadrul etapei eliminatorii a examenului pot solicita în scris recunoaşterea probelor susţinute, pentru sesiunea 2018.

Cadrelor didactice angajate în baza unui contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată în învăţământul preuniversitar până la 31 august 2012, cu o vechime mai mare de 7 ani de predare efectivă la catedră cu statut de cadru didactic calificat, care nu au dobândit definitivarea în învăţământ li se modifică durata contractului de muncă din perioadă nedeterminată în perioadă determinată

Pentru candidaţii care nu au dobândit definitivarea în învăţământ, cadre didactice debutante, şi au ocupat un post didactic vacant, prin concurs naţional, directorul unităţii de învăţământ încheie contractul individual de muncă pe o perioadă de cel mult un an şcolar. În situaţia în care aceşti candidaţi promovează în termen de cel mult 6 ani de la ocuparea postului didactic vacant examenul naţional pentru definitivarea în învăţământ, consiliul de administraţie modifică durata contractului individual de muncă din perioadă determinată în perioadă nedeterminată

Cadrele didactice care nu obţin definitivarea în învăţământ pot fi angajate în sistemul naţional de învăţământ preuniversitar numai pe perioadă determinată, cu statut de profesor debutant.

Definitivarea în învăţământ poate fi obţinută, în baza specialităţilor/ programelor de studiu înscrise pe diploma/ diplomele de absolvire/licenţă/ master pe care candidatul le deţine, la una dintre disciplinele pe care cadrul didactic o poate preda conform Centralizatorului privind disciplinele de învăţământ, domeniile şi specializările, precum şi probele de concurs valabile pentru încadrarea personalului didactic din învăţământul preuniversitar, în vigoare în anul şcolar respective.

Drepturile salariale se acordă cadrelor didactice care au promovat examenul, începând cu data de 1 septembrie a anului şcolar următor celui în care s-a desfăşurat examenul.

Înscrierea la examen se face în baza diplomei/ diplomelor de absolvire/ licenţă/ master pe care candidatul le deţine.

CALENDAR DEFINITIVAT 2018

– până la 2 octombrie 2017: emiterea deciziilor de constituire a comisiilor de examen județene/a Municipiului București

– până la 9 octombrie 2017: înscrierea candidaţilor la unităţile de învăţământ; transmiterea dosarelor de înscriere la inspectoratele școlare, în paralel cu verificarea și avizarea acestora

9 – 31 octombrie: informarea candidaților cu privire la admiterea sau respingerea dosarului de înscriere

– până la 1 iunie 2018: inspecțiile de specialitate

3 – 10 iunie 2018: completarea şi validarea dosarelor de înscriere ale candidaților din baza de date, în vederea susținerii probei scrise.

18 iulie: susţinerea probei scrise

24 iulie: afişarea rezultatelor la proba scrisă

24 și 25 iulie: depunere contestații

25 – 27 iulie: soluţionarea contestaţiilor

27 iulie: afişarea rezultatelor finale

30 iulie – 3 august: listele nominale cu candidații admiși vor fi transmise la Ministerul Educației Naționale; validarea rezultatelor examenelor prin ordin al ministrului Educaţiei naţionale

Vezi integral: 1174_OMEN Metodologie MO 2017_2018


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

GRAFIC: Cum a evoluat numărul de infectări cu coronavirus în județul Alba, de la primul caz descoperit. Situația în 10 aprilie

Publicat

Numărul de infectări cu coronavirus a înregistrat o creștere exponențială și a ajuns în județul Alba la 98, după aproximativ 3 săptămâni de la primul caz descoperit.

În paralel, în județ a crescut foarte mult și numărul de testări, ajungându-se la un număr de 1.500 de testări finalizate (și 200 în lucru).

Vezi și HARTA: LISTA pe localități a cazurilor de coronavirus din Alba. Cele mai multe, în Alba Iulia

Cea mai mare creștere a fost înregistrată între 5 și 7 aprilie. Cazurile de infectare au fost înregistrate în 24 de localități ale județului Alba.

Situația acestor cazuri, pe fiecare localitate, poate fi consultată aici.

În cele 3 săptămâni au fost înregistrate din păcate 4 decese. De asemenea, 3 persoane au fost declarate vindecate.

În prezent, potrivit autorităților, 40 de persoane sunt internate în spitalele de la Alba Iulia şi Blaj. Restul au forme uşoare ale bolii sau nu au simptome şi sunt izolate la domiciliu sau în centre amenajate special.

 

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Primăria Blaj: Ce trebuie să resepecte comercianții și clienții de la piața agroalimentară din municipiu. Program

Publicat

Primăria Blaj anunță că, de duminică, 12 aprilie, toate persoanele care nu vor purta măști de protecție sau nu vor avea gura și nasul acoperite cu fulare, eșarfe sau alte elemente de protecție, nu vor fi lăsate să intre în Piața Mare Agroalimentară.

Potrivit sursei citate, măsura se va aplica atât producătorilor agricoli, cât și celor care își fac cumpărăturile.

În Săptămâna Mare, Piața Mare Agroalimentară Blaj va fi deschisă joi, 16 aprilie, și sâmbătă, 18 aprilie, între orele 09:00 și 13:00. Va fi interzisă comercializarea animalelor vii (miei și păsări).

Locuitorii din Blaj vor putea să cumpere carne de miel din magazinele alimentare de specialitate, de la abatorul SC Montana Popa (abator autorizat de DSVSA Alba) sau direct de la crescătorii de ovine.

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Simulările la Evaluarea Națională și Bacalaureat au fost ANULATE. Ordinul, publicat în Monitorul Oficial

Publicat

Ordinul ministrului Educaţiei privind suspendarea organizării şi desfăşurării Evaluării Naţionale la finalul claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a, a simulării Evaluării Naţionale pentru absolvenţii clasei a VIII-a şi a simulării probelor scrise ale examenului de bacalaureat naţional în anul şcolar 2019 – 2020 a fost publicat vineri în Monitorul Oficial.

Conform documentului, la data intrării în vigoare a ordinului se abrogă atât calendarul desfăşurării Evaluării Naţionale la finalul claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a, cât şi cel privind simularea pentru absolvenţii clasei a VIII-a şi probele scrise ale bacalaureatului, potrivit Agerpres.

Citește și Ministrul Educației: Examenele de Evaluare Națională și Bacalaureat, probele scrise ar putea fi organizate în iulie. Alte măsuri

La începutul acestei săptămâni, Ministerul Educaţiei şi Cercetării anunţa că a agreat cu partenerii educaţionali – reprezentanţii elevilor, studenţilor, părinţilor, cadrelor didactice şi cei ai Consiliului Naţional al Rectorilor – măsurile care se impun în vederea reluării cursurilor şi a finalizării cu succes a anului şcolar şi universitar 2019 – 2020, în contextul pandemiei de SARS-CoV-2.

Conform MEC, în funcţie de data la care se vor relua cursurile, probele scrise ale Evaluării Naţionale şi examenului de bacalaureat ar putea fi organizate în luna iulie. Programa de examen pentru Evaluarea Naţională şi bacalaureat nu va cuprinde materia aferentă semestrului al II-lea. Sesiunea specială a examenului de bacalaureat pentru olimpici va fi anulată.

Citește și EVALUARE NAȚIONALĂ 2020: Noile MODELE de SUBIECTE pentru clasa a VIII-a. Ce trebuie să știe elevii

Situaţia şcolară a elevilor se va încheia cu minimum două note, la care se adaugă nota din teză, acolo unde este cazul.

Subiectele pentru tezele de pe semestrul al II-lea vor fi concepute doar din ce s-a studiat până la data de 11 martie 2020.

Calendarele pentru înscrierea în clasa pregătitoare, grădiniţă şi cel de mobilitate a personalului didactic vor fi decalate.

Citește și BACALAUREAT 2020: Teste de pregătire pentru clasa a XII-a, publicate de minister. Vezi modelele de subiecte, pe discipline

sursa: agerpres.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

HARTA: LISTA pe localități a cazurilor de coronavirus din Alba. Cele mai multe, în Alba Iulia

Publicat

Situația cazurilor confirmate de coronavirus din județul Alba, pe localități. Alba24.ro a obținut pe surse lista cazurilor înregistrate în fiecare localitate în parte, până în acest moment.

Un număr de 24 de unităţi administrativ-teritoriale din Alba înregistrează vineri, 10 aprilie, cazuri de îmbolnăvire cu noul tip de coronavirus. Cele mai multe sunt la Alba Iulia, 23 de cazuri.

Lista cazurilor înregistrare în Alba

Alba Iulia – 23 cazuri dintre care o persoană a decedat

Ciuruleasa – 14 cazuri

Cugir – 9  cazuri

Sebeș – 8 cazuri

Abrud – 7 cazuri

Zlatna – 6 cazuri dintre care două persoane au decedat

Ocna Mureș – 5 cazuri dintre care o persoană a decedat

Bistra – 3 cazuri

Aiud – 2 cazuri

Blaj – 2 cazuri confirmate în localitate, o persoană s-a vindecat

CITEȘTE ȘI: OFICIAL: 8 cazuri noi de coronavirus confirmate în ultima zi, în Alba. Bilanțul pe județ: 98 de persoane infectate și 4 decese

Teiuș – 2 cazuri confirmate în localitate, o persoană s-a vindecat

Galda de Jos – 2  cazuri

Ighiu – 2 cazuri

Șugag – 2 cazuri

Vințu de Jos –  2 cazuri

Meteș – 1  caz

Mihalț – 1  caz

Ohaba – 1 caz

Rădești – 1 caz

Roșia de Secaș – 1  caz

Sâncel – 1  caz

Sântimbru – 1 caz

Șibot – 1  caz

Șpring – 1 caz

În total, la nivelul judeţului sunt 98 de cazuri testate pozitiv. De asemenea, au fost înregistrate 4 decese şi 3 cazuri vindecate. 40 de persoane sunt internate în spitalele de la Alba Iulia şi Blaj. Restul până la 91 au forme uşoare ale bolii sau nu au simptome şi sunt izolate la domiciliu.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate