Connect with us
Publicitate

EDUCAȚIE

DEFINITIVAT 2021: Astăzi, proba scrisă. Toate detaliile pentru candidații la examen, din Alba și din țară


Publicat

examen

Miercuri, 14 iulie, în centrele de examen din Alba și din țară este organizată proba scrisă la Definitivat 2021. Nota minimă de promovare a examenului este opt. Rezultatele vor fi comunicate miercuri, 21 iulie.

Concursul de definitivat reprezintă un examen de intrare și avansare în cariera didactică. Examenul poate fi susținut de cadrele didactice care au cel puțin un an vechime în învățământ și este obligatoriu pentru obținerea gradelor didactice.

În județul Alba, centrul de examen este la Colegiul Național ”Horea, Cloșca și Crișan” din Alba Iulia, sălile de examen fiind organizate la etajul II. Sunt 140 de candidați, față de 112 cât erau înscriși anul trecut. Majoritatea sunt educatori și învățători.

Proba se va desfășura la 29 de discipline. Au fost admiși la proba scrisă și sunt așteptați să participe cei 140 de candidați (dintr-un total de 148 de candidați înscriși la începutul anului școlar), care au îndeplinit cumulativ următoarele condiții:

•           efectuarea unui stagiu de predare în specialitate de cel puțin un an

•           calificativul pentru anul școlar în curs „Bine” sau „Foarte bine”

•           media aritmetică a notelor obținute la inspecția la clasă și la evaluarea portofoliului profesional – minimum 8 (dar note nu mai mici de 7 la fiecare din probele respective).

Disciplinele de examen cu cel mai mare număr de candidați înscriși sunt: învățământ preșcolar în limba română (58 de candidați), învățământ primar (17 candidați), educație fizică și sport (12 candidați), matematică (10 candidați).

Accesul candidaţilor în sălile de examen se va face pe baza actului de identitate valabil, în intervalul orar 7.30- 8.00.

Proba scrisă a examenului începe la ora 9.00. Durata de redactare a lucrărilor scrise este de 4 ore, timp ce nu poate fi depăşit.

Subiectele sunt deschise de la ora 10.00.

În structura lucrării scrise, subiectul de specialitate are o pondere de 60%, iar subiectul de metodică de 30%, 10% din punctaj fiind acordat din oficiu.

REGULI la proba scrisă

Candidaţii şi profesorii asistenţi nu pot avea asupra lor, în sala de examen, obiecte sau materiale din următoarele categorii: genţi, poşete, ziare, reviste, cărţi, caiete, mijloace electronice de calcul, telefoane mobile sau orice alte mijloace care intermediază/facilitează comunicarea la distanţă, alte obiecte/materiale a căror utilizare afectează desfăşurarea examenului în condiţii de legalitate, echitate şi obiectivitate.

Vezi integral DEFINITIVAT 2021: Toate detaliile pentru candidați la examenul din 14 iulie. MODELE de SUBIECTE

Materialele şi/sau obiectele nepermise vor fi depuse şi sigilate în sala de depozitare a obiectelor personale, înainte de intrarea în sala de examen.

Candidaţii care introduc în sala de examen materiale nepermise, chiar dacă nu le utilizează în momentul în care sunt depistaţi, sunt eliminaţi din examen pentru tentativă de fraudă, prin decizie motivată a preşedintelui comisiei de examen, situaţie în care profesorii-asistenţi sau membrii comisiei de examen încheie un proces-verbal.

Candidaţii sunt informaţi de către profesorii asistenţi responsabili de săli, la intrarea în sala de examen, cu privire la prevederile metodologice referitoare la desfăşurarea probei scrise şi semnează procese-verbale care să ateste informarea.

Pe uşa fiecărei săli de examen se afişează tabelele nominale cuprinzând numele şi prenumele candidaţilor repartizaţi în sala respectivă şi disciplina la care aceştia susţin examenul.

În fiecare sală de examen se repartizează candidaţi care susţin examenul la cel puţin două discipline diferite. Repartizarea candidaţilor în sală se face potrivit tabelelor afişate, respectarea ordinii de aşezare în bancă fiind obligatorie.

În vederea desfăşurării probei scrise se asigură supravegherea fiecărei săli de către 2 – 3 profesori asistenţi, care verifică identitatea candidaţilor din sala respectivă pe baza actului de identitate prezentat de aceştia şi care răspund de corectitudinea desfăşurării probei scrise în sala respectivă.

Profesorii asistenţi responsabili de săli primesc, sub semnătură, de la secretariatul comisiei de examen tabelul nominal cu candidaţii repartizaţi în sala respectivă, foile tipizate de examen şi ciornele necesare ştampilate, corespunzător numărului candidaţilor din sală.

Înainte de distribuirea subiectelor în săli, profesorii asistenţi instruiesc candidaţii cu privire la modul de secretizare şi securizare a lucrărilor scrise, numerotarea paginilor şi atenţionează candidaţii cu privire la situaţiile care pot conduce la anularea lucrării scrise şi la eliminarea din examen, potrivit prevederilor legale.

Preşedintele comisiei de examen, împreună cu secretarul comisiei, distribuie în sălile de examen plicurile secretizate cu subiecte, astfel încât, la ora 10.00, acestea să poată fi desfăcute, în prezenţa candidaţilor.

Din momentul deschiderii plicului cu subiecte, niciun candidat nu mai poate părăsi sala decât dacă predă lucrarea şi semnează de predare. Candidaţii care nu se află în sală în momentul deschiderii plicului cu subiecte pierd dreptul de a mai susţine examenul în sesiunea respectivă.

După primirea subiectelor, candidaţii verifică dacă au primit subiectul corespunzător specializării/ disciplinei de examen şi semnează pentru conformitate în tabelul pus la dispoziţie de profesorii asistenţi responsabili de sală.

Pentru redactarea lucrărilor se foloseşte cerneală sau pix de culoare albastră; desenele/graficele se execută cu creion negru.

Candidaţii pot avea, în sala de examen, dicţionare – pentru disciplinele latină sau greacă veche – şi planuri de conturi – pentru disciplinele economice.

Candidaţii care doresc să corecteze o greşeală taie fiecare rând din pasajul greşit cu o linie orizontală, iar schemele/desenele, cu o linie oblică.

Candidaţii care, în timpul desfăşurării probei scrise, sunt surprinşi copiind, primind sau transmiţând soluţii cu privire la subiecte sunt eliminaţi din examen, în acest sens încheindu-se un proces-verbal de către profesorii-asistenţi responsabili de sală sau de către membrii comisiei de examen. Aceeaşi măsură se aplică şi pentru orice altă tentativă de fraudă.

Candidatul care se retrage din proprie iniţiativă poate solicita anularea lucrării, pe baza unei declaraţii, predă lucrarea şi foaia cu subiecte şi părăseşte sala după cel puţin o oră, dar nu la mai mult de 3 ore de la deschiderea plicului cu subiecte. În acest caz, lucrarea scrisă nu este evaluată, iar în statistici candidatul respectiv se consideră retras, cu dreptul de a se înscrie în sesiunea imediat următoare, conform prevederilor legale.

În cazuri excepţionale, dacă un candidat solicită părăsirea temporară a sălii, el este însoţit de unul dintre profesorii asistenţi până la înapoierea în sala de examen, fără a beneficia de prelungirea timpului alocat rezolvării subiectelor.

După încheierea lucrării, candidaţii numerotează foile de examen în spaţiul rezervat, cu cifre arabe, indicând pagina curentă şi numărul total de pagini scrise, de exemplu: 3/5 pentru pagina a treia din totalul de 5 pagini scrise. Se vor numerota toate paginile pe care candidatul a scris, inclusiv prima pagină şi paginile incomplete.

Preşedintele comisiei de examen, după consultarea cu membrii comisiei, poate anula lucrările scrise pe care se regăsesc semne distinctive sau dacă se constată nerespectarea:

a) modului de secretizare a lucrării scrise;

b) modului de redactare a lucrării scrise, inclusiv modul de corectare, de către candidaţi, a eventualelor greşeli;

c) modului de completare a denumirii disciplinei de examen pe foaia tipizată (transcrisă întocmai de către candidaţi de pe foaia cu subiecte pe prima pagină a lucrării scrise, în spaţiul rezervat, cu majuscule);

d) modului de numerotare a paginilor în spaţiul rezervat.

Afişarea rezultatelor examenului va fi în 21 iulie 2021.

Înregistrarea contestaţiilor la centrul de examen: 21 iulie până la ora 20.00 și 22 iulie 2021 până la ora 12.00

Afişarea rezultatelor finale: 28 iulie 2021.

Pentru promovarea examenului de definitivare în învăţământ, candidatul trebuie să obţină:

  • minimum 8 media aritmetică a notelor finale la inspecții și portofoliu
  • nu mai puțin de 7 la fiecare din probele respective
  • nota minimă de promovare a examenului este 8

Examenul se organizează distinct pentru fiecare funcţie didactică de predare, pe discipline sau pe specialităţi.

Raportat la funcţia didactică de predare, proba scrisă a examenului se susţine la:

a) disciplina de specialitate şi metodica predării acesteia – pentru profesori din învăţământul de masă şi din învăţământul special, antrenori şi cadre didactice medicale cu studii superioare;

b) limba şi literatura română şi matematică, metodica predării limbii şi literaturii române/comunicării în limba română şi metodica predării matematicii/matematicii şi explorării mediului în învăţământul primar – pentru învăţători, institutori şi profesori pentru învăţământul primar din unităţile şcolare cu limba de predare română;

c) limba şi literatura maternă, limba şi literatura română şi universală pentru copii, matematică, metodica predării limbii şi literaturii/comunicării în limba maternă, metodica predării limbii şi literaturii/comunicării în limba română şi metodica predării matematicii/matematicii şi explorării mediului în învăţământul primar – pentru învăţători, institutori şi profesori pentru învăţământul primar din unităţile şcolare cu limba de predare în una dintre limbile minorităţilor naţionale, având studiile finalizate în limba respectivă;

d) limba română şi literatura pentru copii şi metodica activităţilor instructiv-educative în grădiniţa de copii – pentru educatoare, institutori şi profesori pentru învăţământul preşcolar din unităţile preşcolare cu predare în limba română;

e) limba şi literatura maternă, limba şi literatura română şi universală pentru copii, metodica predării activităţilor în limba maternă şi metodica predării activităţilor în limba română în învăţământul preşcolar – pentru educatoare, institutori şi profesori pentru învăţământul preşcolar din unităţile preşcolare cu limba de predare în una dintre limbile minorităţilor naţionale, având studiile finalizate în limba respectivă;

f) limba şi literatura română şi matematică, metodica predării limbii şi literaturii române/comunicării în limba română şi metodica predării matematicii/matematicii şi explorării mediului în învăţământul primar sau terapie educaţională complexă şi integrată (psihopedagogie specială pentru educatoare, învăţători, învăţători-educatori) – pentru învăţători-educatori, învăţători, învăţători-itineranţi, institutori, profesori pentru învăţământul primar din învăţământul special cu predare în limba română;

g) limba şi literatura maternă, limba şi literatura română şi universală pentru copii, matematică, metodica predării limbii şi literaturii/comunicării în limba maternă, metodica predării limbii şi literaturii/comunicării în limba română şi metodica predării matematicii/matematicii şi explorării mediului în învăţământul primar sau terapie educaţională complexă şi integrată (psihopedagogie specială pentru educatoare, învăţători, învăţători-educatori) – pentru învăţători, învăţători-itineranţi, institutori, profesori pentru învăţământul primar din învăţământul special cu predare în una dintre limbile minorităţilor, având studiile finalizate în limba respectivă;

h) limba română şi literatura pentru copii şi metodica activităţilor instructiv-educative în grădiniţa de copii sau terapie educaţională complexă şi integrată (psihopedagogie specială pentru educatoare, învăţători, învăţători-educatori) – pentru educatoare, institutori, profesori pentru învăţământul preşcolar din învăţământul special cu predare în limba română; i) limba şi literatura maternă, limba şi literatura română şi universală pentru copii, metodica predării activităţilor în limba maternă şi metodica predării activităţilor în limba română în învăţământul preşcolar sau terapie educaţională complexă şi integrată (psihopedagogie specială pentru educatoare, învăţători, învăţători-educatori) – pentru educatoare, institutori, profesori pentru învăţământul preşcolar din învăţământul special cu predare în una dintre limbile minorităţilor, având studiile finalizate în limba respectivă; j) disciplina de specialitate şi didactica acesteia – pentru maiştri-instructori, antrenori şi cadre didactice medicale cu studii medii

Pentru proba scrisă, Centrul Naţional de Politici şi Evaluare în Educaţie elaborează 3 variante de subiecte şi baremele de evaluare aferente.

Evaluarea lucrărilor – Definitivat 2021

Pentru evaluarea lucrărilor scrise şi soluţionarea contestaţiilor se constituie centre de evaluare a lucrărilor scrise, respectiv de soluţionare a contestaţiilor, denumite în continuare centre de evaluare – CEV, respectiv centre de contestaţii – CC.

În structura lucrării scrise, subiectul de specialitate are o pondere de 60%, iar subiectul de metodică de 30%, 10% din punctaj fiind acordat din oficiu.

Fiecare lucrare scrisă este evaluată independent, în săli separate, de doi profesori evaluatori, şi apreciată separat, cu note de la 10 la 1, incluzând şi punctul/punctele din oficiu, conform baremului de evaluare şi notare, fără a se face însemnări pe lucrare.

Fiecare evaluator stabileşte, prin raportare la baremul de evaluare şi notare, nota lucrării scrise. Pentru validarea evaluărilor, diferenţa dintre notele acordate de cei doi evaluatori nu trebuie să fie mai mare de 1 punct.

Dacă diferenţa dintre notele acordate de cei doi evaluatori este mai mică sau egală cu 1 punct, notele sunt trecute pe teze de cei doi evaluatori, care semnează fiecare în dreptul notei acordate. Preşedintele comisiei de evaluare calculează şi scrie, în borderoul centralizator şi pe fiecare lucrare, media aritmetică a celor două note, cu două zecimale, fără rotunjire, aceasta reprezentând nota obţinută de candidat la proba scrisă.

În cazul în care diferenţa dintre notele acordate de cei doi evaluatori este mai mare de 1 punct, lucrarea respectivă este evaluată de un al treilea evaluator, asigurându-se respectarea baremului, în conformitate cu procedura specifică privind evaluarea lucrărilor scrise şi soluţionarea contestaţiilor. Cel de-al treilea evaluator trece nota pe lucrare în spaţiul rezervat şi semnează în dreptul notei acordate. Nota finală acordată lucrării este media aritmetică a notelor acordate de cei 3 evaluatori. În acest caz, pe lucrare, în spaţiul rezervat notei finale, se calculează şi se trece media respectivă, validată prin semnătura preşedintelui.

Nota obţinută la examen se calculează după formula: ND = (NI1 + NI2 + NP + 7NS)/10, unde ND reprezintă nota la examen, NI1 reprezintă nota inspecţiei de specialitate 1, NI2 reprezintă nota inspecţiei de specialitate 2, NP reprezintă nota acordată pentru portofoliu, iar NS reprezintă nota la proba scrisă, toate notele fiind obţinute de candidat în sesiunea de examen curentă. Nota minimă de promovare a examenului este 8 (opt).

Soluționarea contestațiilor – Definitivat 2021

În cazul în care diferenţa – în plus sau în minus – dintre nota acordată la soluţionarea contestaţiei şi nota acordată la evaluarea lucrării este mai mică de 1,5 puncte sau egală cu 1,5 puncte, rămâne definitivă nota acordată la soluţionarea contestaţiei.

În cazul în care diferenţa – în plus sau în minus – dintre nota acordată la soluţionarea contestaţiei şi nota acordată la evaluarea lucrării este mai mare de 1,5 puncte, lucrarea este reevaluată de alţi doi evaluatori, nominalizaţi prin decizie a inspectorului şcolar general, în conformitate cu prevederile procedurii specifice privind evaluarea lucrărilor scrise şi soluţionarea contestaţiilor.

Rezultatul acestei ultime evaluări este definitiv, reprezintă nota finală acordată ca urmare a soluţionării contestaţiei şi poate fi atacat numai prin procedura contenciosului administrativ, contestaţia reprezentând plângerea din cadrul procedurii prealabile reglementate de art. 7 din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

După afişarea rezultatelor finale, candidaţii pot solicita comisiei de examen să îşi vadă lucrarea, fără ca, în urma vizualizării, să obţină reevaluarea lucrării şi/sau modificarea notelor acordate.

Calendarul examenului național de Definitivat 2021:

14 iulie 2021 – Susținerea probei scrise

21 iulie 2021 – Afișarea rezultatelor

21 – 22 iulie 2021 – Înregistrarea contestațiilor

22 – 28 iulie 2021 – Soluționarea contestațiilor

28 iulie 2021 – Afișarea rezultatelor finale

28 iulie – 2 august 2021 – Transmiterea tabelelor nominale cu rezultatele candidaților promovați către Ministerul Educației și Cercetării

2 – 9 august 2021 – Validarea rezultatelor examenului prin ordin al ministrului educației și cercetării



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Directorul ANM anunță cum va fi începutul lunii august: Zile caniculare, nopți tropicale și instabilitate atmosferică accentuată

Publicat

România se topește. ElenaMateescu directorul ANM spune că în acest sfârșit de iulie prognoza meteo arată o vremea a extremelor. Canicula, nopțile tropicale și instabilitatea atmosferică accentuată va continua și la începutul lunii august.

Va fi foarte cald ziua, nopțile vor fi tropicale, insuportabile iar în mai multe zone vom avea parte și de instabilitate atmosferică accentuată cu ploi torențiale, vijelii, descărcări electrice și grindină.

”Ne așteaptă în continuare o vreme caniculară pentru că, mai ales de mâine, vor fi în vigoare avertizările meteorologice de Cod Portocaliu pentru cele șase județe din partea de sud-vest a țării, inclusiv Capitala și dacă astăzi am înregistrat 38 de grade la umbră, la București, Filaret și Afumați, mâine este posibil să consemnăm mai mult

Am înregistrat 40 de grade Celsius la ora 16:00 la Băile Herculane, 39 de grade Celsius la Turnu Măgurele, Alexandria, Bechet, Băilești, Roșiori de Vede, Calafat, iată în foarte multe stații din partea de sud-vest a țării.

Temperatura resimțită a fost peste 40-43 de grade Celsius, iar indicele temperatură umezeală a depășit pragul critic de 80 de unități în partea de vest, sud, sud-est, precum și local în centrul țării.

Următoarele 3 zile temperaturi și de 40 de grade Celsius

Și mâine ne așteptăm ca maximele, așa cum am menționat să consemneze valori mai ridicate. Chiar 40 de grade Celsius în următoarele trei zile, posibil în extremitatea sudică a țării.

Trebuie să asociem și nopțile tropicale pentru că minimele nu vor coborî sub 20 de grade Celsius, dar în același timp trebuie să menționăm și Codul Portocaliu pentru cele zece județe din partea de nord, centru, nord-vest a țării, acolo unde fenomenele de instabilitate atmosferică accentuată vor fi caracterizate de averse torențiale, intensificări ale vântului cu aspect de vijelie, peste 70-80 de km pe oră, posibile căderi de grindină ” spune directorul ANM citat de DCNews.ro

Val de căldură și în primele zile din august

Valul de căldură va fi de interes și pentru primele zile din luna august. Vorbim de valori care pot să depășească 38-39 de grade Celsius la umbră”, a declarat Elena Mateescu. 

Avertizare generală Cod Galben

Interval de valabilitate: 28 – 31 iulie

În intervalul menționat valul de căldură va persista în cea mai mare parte a țării, disconfortul termic va fi ridicat, iar indicele temperatură-umezeală (ITU) va depăși pragul critic de 80 de unități.

În regiunile vestice, sudice și local în restul teritoriului va fi caniculă. Temperaturile maxime se vor situa, în general, între 34 și 39 de grade, iar noaptea, local, temperaturile nu vor coborî sub 20 de grade.

Avertizare generală Cod Portocaliu

Interval de valabilitate: 29, 30, 31 iulie

Zone afectate: județele Mehedinți, Dolj, Olt, Teleorman, Giurgiu, Ilfov, Municipiul București și în sudul județului Caraș – Severin

Pe parcursul zilelor de joi, vineri și sâmbătă (29, 30 și 31 iulie) în județele Mehedinți, Dolj, Olt, Teleorman, Giurgiu, Ilfov, Municipiul București și în sudul județului Caraș – Severin disconfortul termic va fi deosebit de accentuat, iar indicele temperatură umezeală (ITU) se va situa peste pragul critic de 80 de unități.

Temperaturile maxime se vor situa frecvent între 38 şi 40 de grade.

Notă: În zilele de 1 și 2 august valul de căldură va persista în regiunile sudice și sud-estice, unde disconfortul termic se va menține deosebit de accentuat.

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Inițiativă inedită la Cugir: Tinerii care vor să-și construiască o casă pot primi teren gratuit de la primărie. Condiții

Publicat

Primăria Cugir va atribui cu titlu gratuit suprafeţe de teren, unor tineri, pentru construirea unei locuinţe proprietate personală.

Deocamdată, este vorba despre 17 loturi în suprafață de 400 mp, aflate în localitatea Vinerea, pe strada Codrului.

Consiliul Local Cugir a aprobat marți Regulamentul cadru pentru atribuirea terenurilor în baza Legii nr. 15/2003, republicată, privind sprijinul acordat tinerilor pentru construirea unei locuinţe proprietate personală în orașul Cugir.

În condiţiile acestui regulament, sunt considerate eligibile solicitările persoanelor (necăsătorite sau căsătorite) care îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:

a) solicitantul să aibă o singură cerere depusă, în nume propriu sau împreună cu soțul/soția;

Vezi model cerere:

b) solicitantul să aibă vârsta cuprinsă între 18 ani (împliniți) și 35 de ani (neîmpliniți) la data depunerii cererii de atribuire a suprafeţei de teren;

c) solicitantul să aibă cetățenie română și domiciliul stabil în oraşul Cugir;

d) solicitantul și soţul/soţia solicitantului, după caz, la data depunerii cererii, precum şi la data rezolvării acesteia să nu fi avut sau să nu deţină în proprietate o locuinţă ori un teren destinat construirii unei locuinţe proprietate personală, atât în orașul Cugir, cât şi în alte localităţi;

e) părinţii solicitantului să nu deţină sau să nu fi deţinut în proprietate, în ultimii 10 ani, un teren în suprafaţă mai mare de 500 mp în mediul urban şi de 5.000 mp în mediul rural, indiferent de localitatea în care este situat terenul (exclusiv terenul aferent casei de locuit);

f) solicitantul sau soțul/soția, după caz să aibă un loc de muncă în România sau în străinătate / să aibă calitatea de asociat sau administrator al unei societăți comerciale / persoană fizică autorizată în baza OUG nr. 44/2008;

g) să nu aibă o condamnare penală pentru infracțiuni săvârșite cu intenție;

Cererile însoțite de toate documentele prevăzute în Regulament se vor depune la sediul Primăriei oraşului Cugir începând cu data comunicării anunțului si până în data de 3 septembrie anul curent. Dosarele complete şi dosarele incomplete vor fi supuse analizei Consiliului Local al oraşului Cugir, cu propunerea motivată de aprobare sau de respingere, după caz, întocmită de către Comisia de evaluare. Atribuirea loturilor se va face în funcţie de punctajul obţinut de solicitant.

Condiții

Solicitanții cu cereri de atribuire a terenului aprobate în vederea construirii de locuințe și care au depus în dosar o preaprobare financiară au obligația ca, în termen 90 zile de la adoptarea hotărârii consiliului local, să prezinte documente doveditoare care să demonstreze că deţin într-un cont bancar suma minimă de 50.000 lei sau echivalent în euro ori un contract de finanțare din partea unei instituții bancare cu privire la faptul că solicitantul este eligibil pentru obținerea unui credit în vederea construirii locuinței, cu suma de minim 50.000 lei sau echivalent în euro. În acest caz Contractul de comodat va fi semnat după prezentarea dovezii referitoare la obținerea creditului.

Sub sancţiunea retragerii atribuirii, beneficiarul este obligat să înceapă construcţia în termen de un an de la data atribuirii terenului şi să o finalizeze în termen de maxim 3 ani de la data obținerii autorizației de construire, cu respectarea reglementărilor de urbanism impuse prin autorizare. Se consideră data finalizării construcției, data procesului-verbal de recepție a lucrărilor, eliberat de Compartimentul urbanism din cadrul Primăriei orașului Cugir. Legea nr. 15/2003, republicată.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Bărbat din Ighiu, înșelat cu un aparat auditiv care nu funcționa. A apelat la Poliție, care l-a găsit pe vânzător

Publicat

sediu ipj

Un bărbat de 73 de ani, din Ighiu, a reclamat la poliție că a fost înșelat la cumpărarea unui aparat auditiv.

Potrivit reprezentanților IPJ Alba, vânzătorul a fost identificat și s-a ales cu dosar penal. 

”La data de 27 iulie 2021, poliţiştii din Ighiu au identificat un bărbat, de 30 de ani, din comuna Nuşeni, judeţul Bistriţa – Năsăud, ca persoană bănuită de săvârşirea infracţiunii de înşelăciune.

Se pare că, la data de 29 decembrie 2020, i-ar fi vândut și trimis prin intermediul unei firme de curierat, unui bărbat, de 73 de ani, din comuna Ighiu, un aparat de respirat defect” a precizat un reprezentant al IPJ Alba.

La telefon, acesta l-ar fi asigurat pe bărbatul din Șard că aparatul este în stare de funcţionare.

Faţă de bărbatul de 30 de ani cercetările sunt continuate, pentru înșelăciune.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Corporația Politică: Suma incredibilă încasată de partide de la stat în primul semestru al anului. N-au reușit să o cheltuiască

Publicat

bani

Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) a anunțat miercuri că în primul semestru al anului 2021 au fost virate în conturile formațiunilor poltice sume în valoare de 91.069.012,34 lei, reprezentând subvenții de la bugetul de stat.

Politica rămâne cea mai bănoasă afacere, chiar și în contextul pandemiei, când firmele românești trec printr-una dintre cele mai grele perioade din existența lor.

Partidele continuă să încaseze lunar milioane din bani publici, pe care nici măcar nu apucă să îi cheltuiască.

Serviciul de urmărire a respectării destinației subvențiilor din cadrul Autorității Electorale Permanente a constatat că în Semestrul I al anului 2021, au fost angajate cheltuieli în procent de 50,08% din totalul sumelor încasate de partide. Adică jumătate.

Cu toate că au plătit inclusiv consultanță politică, angajați, propagandă și publicitate, o mare sumă din bani a rămas necheltuită, semn că partidele nu mai știu ce să facă cu banii.

 

În structura cheltuielilor angajate din subvenția de la bugetul de stat, ponderea cea mai mare au avut-o cheltuielile pentru presă și propagandă, după cum urmează:

Partidul Social Democrat – 66,95%;

Partidul Național Liberal 66,83%.

La partidul PRO ROMÂNIA cheltuielile cu chiriile și utilitățile au reprezentat 37,22%, iar la USR și PMP, cheltuielile cu personalul au reprezentat 51,31%, respectiv 45,46% din totalul cheltuielilor angajate.

Doar în luna iunie, partidele au primit de la bugetul național o subvenție de aproape 13,7 milioane de lei.

Cele mai mari sume le-au încasat PSD și PNL.

Detalii despre modul în care au cheltuit partidele banii primiți de la începutul anului, găsiți AICI, cu mențiunea că nu au consumat toate sumele primite.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate