Connect with us
Publicitate

EDUCAȚIE

Definitivat 2022 în Alba: 14 candidați au lipsit de la proba scrisă și alți 6 s-au retras din examen. Rezultatele, în 27 iulie

Publicat

hcc

Definitivat 2022: 14 candidați dintre cei 138 cu drept de participare la proba scrisă în cadrul examenului de definitivare în învățământ au absentat miercuri de la testare, potrivit datelor Inspectoratului Școlar Județean Alba. Alți 6 s-au retras. Primele rezultate vor fi cunoscute în 27 iulie.

În județul Alba, examenul s-a desfășurat la Colegiul Național ”Horea, Cloșca și Crișan” din Alba Iulia, durata de redactare a lucrării fiind de 4 ore. A fost organizat pentru 26 de discipline, majoritatea fiind educatori sau învățători, potrivit datelor IȘJ Alba. Au susținut proba 118 candidați.

Nota la proba scrisă are o pondere de 70% în calculul mediei finale, care trebuie să fie de cel puțin 8 (opt) pentru promovarea examenului.

Prin Definitivat, cadrele didactice promovate dobândesc dreptul de practică în învățământul preuniversitar. Prin dobândirea definitivării în învățământ, profesorul depășește stadiul de debutant și poate intra pe o rută de profesionalizare ascendentă, având dreptul de a deveni titular în sistemul de învățământ preuniversitar și de a participa ulterior la susținerea examenelor pentru obținerea gradelor didactice.

Stagiul minim de practică obligatoriu pentru obţinerea definitivării în învăţământ are o durată de un an şcolar (sau ore de predare echivalente normei de un an), fiind un stagiu efectiv de predare la catedră, în sistemul naţional de învăţământ preuniversitar, ca personal didactic calificat conform studiilor absolvite, potrivit metodologiei de examen.

DEFINITIVAT 2022 – CALENDAR:

  • 16 septembrie – 14 octombrie 2021: înscrierea candidaților la unitățile de învățământ
  • 1-7 octombrie 2021: emiterea deciziilor de constituire a comisiilor de examen județene/Comisiei de examen a municipiului București
  • 15-29 octombrie 2021: transmiterea dosarelor de înscriere la inspectoratul școlar, verificarea și avizarea acestora, conform graficului elaborat și comunicat de fiecare inspectorat școlar; înștiințarea candidaților cu privire la admiterea sau respingerea dosarului de înscriere
  • până la 3 iunie 2022: efectuarea inspecțiilor de specialitate
  • 6-17 iunie 2022: completarea dosarelor și validarea datelor de înscriere existente în aplicația informatică specifică
  • 20 iulie 2022: susținerea probei scrise
  • 27 iulie 2022: afișarea rezultatelor
  • 27-28 iulie 2022: înregistrarea contestațiilor
  • 28 iulie—3 august 2022: soluționarea contestațiilor
  • 4 august 2022: afișarea rezultatelor finale
  • 4-9 august 2022: transmiterea la Ministerul Educației a tabelelor nominale cu rezultatele candidaților promovați
  • 9-16 august 2022: validarea rezultatelor examenului prin ordin al ministrului educației

Evaluarea lucrărilor – Definitivat 2022

Pentru evaluarea lucrărilor scrise şi soluţionarea contestaţiilor se constituie centre de evaluare a lucrărilor scrise, respectiv de soluţionare a contestaţiilor, denumite în continuare centre de evaluare – CEV, respectiv centre de contestaţii – CC.

În structura lucrării scrise, subiectul de specialitate are o pondere de 60%, iar subiectul de metodică de 30%, 10% din punctaj fiind acordat din oficiu.

Fiecare lucrare scrisă este evaluată independent, în săli separate, de doi profesori evaluatori, şi apreciată separat, cu note de la 10 la 1, incluzând şi punctul/punctele din oficiu, conform baremului de evaluare şi notare, fără a se face însemnări pe lucrare.

Fiecare evaluator stabileşte, prin raportare la baremul de evaluare şi notare, nota lucrării scrise. Pentru validarea evaluărilor, diferenţa dintre notele acordate de cei doi evaluatori nu trebuie să fie mai mare de 1 punct.

Dacă diferenţa dintre notele acordate de cei doi evaluatori este mai mică sau egală cu 1 punct, notele sunt trecute pe teze de cei doi evaluatori, care semnează fiecare în dreptul notei acordate. Preşedintele comisiei de evaluare calculează şi scrie, în borderoul centralizator şi pe fiecare lucrare, media aritmetică a celor două note, cu două zecimale, fără rotunjire, aceasta reprezentând nota obţinută de candidat la proba scrisă.

În cazul în care diferenţa dintre notele acordate de cei doi evaluatori este mai mare de 1 punct, lucrarea respectivă este evaluată de un al treilea evaluator, asigurându-se respectarea baremului, în conformitate cu procedura specifică privind evaluarea lucrărilor scrise şi soluţionarea contestaţiilor. Cel de-al treilea evaluator trece nota pe lucrare în spaţiul rezervat şi semnează în dreptul notei acordate. Nota finală acordată lucrării este media aritmetică a notelor acordate de cei 3 evaluatori. În acest caz, pe lucrare, în spaţiul rezervat notei finale, se calculează şi se trece media respectivă, validată prin semnătura preşedintelui.

Nota obţinută la examen se calculează după formula: ND = (NI1 + NI2 + NP + 7NS)/10, unde ND reprezintă nota la examen, NI1 reprezintă nota inspecţiei de specialitate 1, NI2 reprezintă nota inspecţiei de specialitate 2, NP reprezintă nota acordată pentru portofoliu, iar NS reprezintă nota la proba scrisă, toate notele fiind obţinute de candidat în sesiunea de examen curentă. Nota minimă de promovare a examenului este 8 (opt).

Soluționarea contestațiilor – Definitivat 2022

În cazul în care diferenţa – în plus sau în minus – dintre nota acordată la soluţionarea contestaţiei şi nota acordată la evaluarea lucrării este mai mică de 1,5 puncte sau egală cu 1,5 puncte, rămâne definitivă nota acordată la soluţionarea contestaţiei.

În cazul în care diferenţa – în plus sau în minus – dintre nota acordată la soluţionarea contestaţiei şi nota acordată la evaluarea lucrării este mai mare de 1,5 puncte, lucrarea este reevaluată de alţi doi evaluatori, nominalizaţi prin decizie a inspectorului şcolar general, în conformitate cu prevederile procedurii specifice privind evaluarea lucrărilor scrise şi soluţionarea contestaţiilor.

Rezultatul acestei ultime evaluări este definitiv, reprezintă nota finală acordată ca urmare a soluţionării contestaţiei şi poate fi atacat numai prin procedura contenciosului administrativ, contestaţia reprezentând plângerea din cadrul procedurii prealabile reglementate de art. 7 din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

După afişarea rezultatelor finale, candidaţii pot solicita comisiei de examen să îşi vadă lucrarea, fără ca, în urma vizualizării, să obţină reevaluarea lucrării şi/sau modificarea notelor acordate.

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.


Publicitate

EVENIMENT

INCENDIU în comuna Doștat. O anexă gospodărească a luat foc. Pompierii intervin cu două autospeciale

Publicat

Un incendiu a izbucnit marți după-amiază, în localitatea Boz din comuna Doștat. Din primele informații, focul a cuprins o anexă gospodărească. 

Potrivit ISU Alba, Secția de pompieri Sebeș în cooperare cu SVSU Șpring și SVSU Doștat intervin pentru localizarea și stingerea unui incendiu în localitatea Boz, comuna Doștat.

Din informațiile preliminare ar fi vorba despre un incendiu izbucnit la o anexă gospodărească.

Pompierii intervin cu două autospeciale de stingere cu apă și spumă și un echipaj de prim ajutor.

Misiunea este în dinamică, revenim cu detalii.

foto: arhivă

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

10 ONG-uri solicită Consiliului Local Alba Iulia revocarea hotărârii privind declanșarea exproprierilor din blocul G2 „Turturica”

Publicat

Zece organizații neguvernamentale fac un apel public și solicită primarului Gabriel Pleșa și membrilor Consiliului Local Alba Iulia să emită o hotărâre prin care să fie revocată hotărârea prin care se decide exproprierea unor imobile (locuințe) situate pe strada Arnsberg, nr. 20, bloc G2 „Turturica”. 

Reprezentanții organizațiilor au transmis marți premierului, ministrului Muncii și Solidarității Sociale și ministrului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației o scrisoare prin care au sesizat modul în care „primarul din Alba Iulia înțelege să se alinieze strategiilor naționale”. 

Citește Scrisoare adresată primarului și consilierilor locali din Alba Iulia (.pdf)

Pentru primarul orașului Alba Iulia – locul de parcare bate dreptul la locuire decentă

În Alba Iulia, Primăria evacuează mai multe familii vulnerabile pentru a construi o parcare. Blocul ce urmează să fie evacuat și demolat este o clădire în care au existat locuințe sociale și locuințe proprietate personală. Începând cu anul 2010, Primăria a refuzat să prelungească contractele de închiriere ale acestor persoane vulnerabile și, în 2017, a evacuat toate familiile care nu aveau drept de proprietate în imobil (foștii chiriași în locuințele sociale), lăsând blocul să se degradeze. Acum, în 2022, dorește golirea completă a imobilului pentru a-l putea dărâma și pentru a construi o parcare supraetajată pe terenul imobilului.

Ultimele șase persoane rămase în bloc (din cei 26 de proprietari, în total) sunt acum în risc iminent de evacuare, în ciuda evidentei imposibilității de a achiziționa o altă locuință cu suma de aproximativ 6.000 de euro pe care o vor primi de la autoritățile publice locale. Soluția propusă de primar – relocarea în containere, cu chirie – contravine tuturor normelor internaționale care fac referire la relocări voluntare, cu acordul explicit al persoanelor, și a nevoii existenței unor alternative de locuire sigură (containerele sunt, în mod evident, structuri de locuire temporare și nu pot ține locul unei locuințe). În ultimii ani, Centrul de Resurse Juridice a documentat acest caz și a redactat un raport disponibil aici.

10 organizații neguvernamentale fac un apel public către USR PLUS, cerându-i acestui partid să solicite primarului din Alba Iulia să emită o nouă hotărâre prin care hotărârea de expropriere să fie revocată. Este paradoxal  că partidul care a avut în coordonare PNRR, un plan care vizează, printre altele, tocmai proiecte care să conducă la diminuarea disparităților sociale din România, să îl aibă ca membru pe primarul care a decis că locurile de parcare sunt mai importante decât accesul la locuire decentă. Am transmis azi, în atenția premierului, a ministrului Muncii și Solidarității Sociale și a ministrului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației o scrisoare prin care am sesizat modul în care primarul din Alba Iulia înțelege să se alinieze strategiilor naționale. De asemenea, am transmis o solicitare în atenția primarului și a membrilor consiliului local Alba Iulia de a revoca hotărârea de consiliu local prin care se decide exproprierea.

Citește Scrisoare deschisă adresată premierului – Măsuri de protecție socială pentru persoane vulnerabile

Considerăm că această decizie reprezintă o formă de violență directă împotriva grupurilor vulnerabile. Deși la nivel național se discută, în dezbateri publice, documente strategice care propun rezolvarea lipsei acute de locuințe sociale, majoritatea autorităților publice locale sunt complet dezinteresate de locuirea socială, în ciuda responsabilității directe pe care o au față de acest sector.

Recent, Guvernul României a dezbătut public Strategia Națională pentru Locuire 2022 – 2030. În document se menționează lipsa acută de locuințe sociale și nevoia de politici de sprijinire pentru îmbunătățirea condițiilor de locuire pentru persoanele vulnerabile. Decizia luată de primarul Municipiului Alba Iulia și de consilierii locali este în mod evident contrară soluțiilor identificate în această strategie.

Mai mult, tot anul acesta au fost dezbătute alte două documente elaborate de Ministerul Muncii și Solidarității Sociale – Politică Publică pentru Incluziunea Socială a Persoanelor fără Adăpost și Strategia națională privind incluziunea socială a persoanelor fără adăpost pentru perioada 2022 – 2027.  Ambele documente vizează tocmai măsuri care să conducă la reducerea fenomenului de insecuritate a locuirii și la prevenirea fenomenului de locuire în stradă.

De asemenea, în iunie 2022, România și-a asumat Lisabon Declaration on the European Platform on Combating Homelessness, prin care statele europene s-au angajat să combată fenomenul locuirii în stradă. În documentul asumat de România, se menționează explicit: „evacuările trebuie să fie prevenite ori de câte ori este posibil și nimeni nu va fi evacuat fără asistență pentru o soluție de locuire decentă”. Mai mult, Comentariul General 4/1991 și Comentariul General 7/1997 al Comitetului Economic și Social al Organizației Națiunilor Unite  critică aspru practicile de evacuare forțată și stipulează dreptul la locuire decentă și sigură. Or, soluțiile propuse de relocare nu reprezintă o formă sigură de locuire, neexistând un drept de proprietate asupra lor și fiind o formă de locuire tranzitorie. Prin decizia E/C. 12/ROU/Q/6 din 15.11.2021, România va trebui să raporteze către Organizația Națiunilor Unite măsurile luate pentru a respecta dreptul la locuire adecvată și prevenirea evacuărilor forțate.

Considerăm că evacuarea unui bloc în care au existat locuințe sociale și demolarea acestuia în ciuda faptului că există proprietari care nu au alternativa unei locuințe decente și sigure, și asta pentru a construi locuri de parcare, contravine flagrant tuturor principiilor asumate de România prin documentele mai sus menționate, atât comunitare, cât și naționale”, au transmis într-un comunicat reprezentanții organizațiilor semnatare.

Organizațiile semnatare avertizează public că, dacă acest imobil va fi evacuat și demolat, vor semnala acest caz în atenția Comitetului de Protecție Socială, de la nivelul Comisiei Europene, organismul ce monitorizează progresele făcute de statele membre în domeniul politicilor sociale, precum și către Comitetul Economic și Social al Organizației Națiunilor Unite.

Semnatari scrisoare:

  1. ActiveWatch
  2. E-Romnja – Asociația pentru Promovarea Drepturilor Femeilor Rome
  3. Asociația Rise OUT
  4. Centrul pentru Inovare Publică
  5. Centrul FILIA
  6. CeRe: Centrul de Resurse pentru participare publică
  7. Frontul Comun pentru Dreptul la Locuire
  8. Asociația Pe Stop
  9. Asociația CIVICA
  10. ARAS – Asociația Română Anti-SIDA

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Decizie unică: Rechizitoriul din „dosarul Revoluției” a fost publicat de Parchetul General

Publicat

Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a publicat marţi, 16 august, pe pagina de internet a instituţiei, rechizitoriul din „dosarul Revoluţiei”.

Volumul I al rechizitoriului conține „istoricul” primelor zile ale Revoluției din 1989 și evenimentele care au urmat, precum și cererile procurorilor în ceea ce îi privește pe inculpați.

„Revoluţia română din decembrie 1989 reprezintă un moment de maximă importanţă pentru istoria naţională.

Având în vedere interesul major al miilor de persoane vătămate şi părţi civile din dosarul 11/P/2014, pentru a fi informate corect cu privire la conţinutul rechizitoriului, precum şi interesul public faţă de împrejurările stabilite prin probe pentru trimiterea în judecată, vol. I al rechizitoriului se publică pe site-ul Ministerului Public”, a informat Parchetul General pe pagina sa de Facebook.

Volumul I al rechizitoriului conține 345 de pagini.

Peste 4.500 de dosare penale

„Evenimentele din decembrie 1989 au făcut obiectul cercetării în 4.544 de dosare penale. Parchetul Militar de pe lângă Tribunalul Militar Bucureşti a efectuat cercetarea în 1244 dosare, Parchetul Militar de pe lângă Tribunalul Militar Iaşi în 17 dosare, Parchetul Militar de pe lângă Tribunalul Militar Cluj în 317 dosare, Parchetul Militar de pe lângă Tribunalul Militar Timişoara în 169 dosare, Parchetul Militar de pe lângă Curtea Militară de Apel în 233 dosare şi Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie – Secţia Parchetelor Militare în 2564 dosare.

Având în vedere incidenţa prevederilor legale referitoare la indivizibilitatea ori conexitatea unor fapte comise în contextul evenimentelor din decembrie 1989, fapte care, iniţial, au făcut obiectul unor cauze distincte, pe parcursul desfăşurării cercetărilor, în 2172 de dosare s-a dispus reunirea cu alte cauze, în raport de zonele în care avut loc evenimentele.

În raport de competenţa parchetelor militare, în 32 de dosare s-a dispus declinarea competenţei de soluţionare în favoarea parchetelor civile. Raportat la gradul de complexitate al unor cauze, o parte dintre dosarele instrumentate iniţial de către parchetele militare de pe lângă tribunalele militare Bucureşti, Iaşi, Cluj şi Timişoara, au fost declinate în favoarea parchetelor militare ierarhic superioare, respectiv preluate de către acestea, în principal de către Secţia Parchetelor Militare din cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie.

În 1882 de dosare, constatându-se existenţa unor cauze care au împiedicat punerea în mişcare a acţiunii penale au fost dispuse soluţii de netrimitere în judecată, reţinându-se în cele mai multe situaţii cazul prevăzut de art. 10 lit. e C.pr.pen cu referire la eroarea de fapt, dar şi cazul prevăzut la art. 10 lit. g C.pr.pen referitor la intervenţia amnistiei, prescripţiei ori a decesului făptuitorului.

În alte 112 dosare, Secţia Parchetelor Militare şi celelalte parchete militare au dispus trimiterea în judecată a 275 de persoane, din care 25 de generali (10 din cadrul MApN şi 15 din cadrul MI), 114 ofiţeri ( 32 din cadrul MApN şi 82 din cadrul MI), 13 subofiţeri (8 din cadrul MApN şi 5 din cadrul MI), 36 militari în termen şi 87 civili, în sarcina cărora s-a reţinut că, prin măsurile dispuse sau acţiunile întreprinse, au contribuit la producerea victimelor înregistrate în timpul evenimentelor din Decembrie 1989”, se arată în rechizitoriu.

Vezi Rechizitoriul din dosarul „Revoluției”. (.PDF)

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO: Coșmarul șoferilor. Cum arată drumul dintre Zlatna și Almașu Mare. Ce spune Consiliul Județean Alba

Publicat

Drumul Județean 705 Zlatna – Almașu Mare este coșmarul șoferilor din zonă, iar situația este așa de așa de foarte mulți ani. 

Sunt gropi și cratere, drumul este crăpat, iar pe unele zone, asfaltul a dispărut. Un cititor Alba24 spune că și-a stricat mașina circulând pe porțiunea respectivă.

 

”Așa arată Drumul Județean 705 Zlatna- Almașu Mare. Este foarte rău, mi-am stricat bucșile și pivoții din cauza acestui drum.

Toata mașina „bate” și doar de vreo 20 de ori am parcurs drumul acesta până acum. Întrebarea este: Pentru ce plătesc rovineta?” a transmis cititorul.

Consiliul Județean Alba a lansat în data de 7 martie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru servicii de proiectare și asistență tehnică pentru obiectivul „Reabilitare drum județean DJ 705: limită jud. Hunedoara – Almaşu de Mijloc – Almaşu Mare – Zlatna (DN 74)”.

Potrivit vicepreședintelui CJ Alba, Marius Hațegan, proiectul tehnic pentru drumul respectiv a fost finalizat, urmând să fie semnat în câteva zile contractul de finanțare pe ”Anghel Saligny”, după care urmează licitația pentru pentru execuția lucrării.

Drumul va costa peste 31 de milioane de lei și vor fi reabilitați 5,5 kilometri.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Statistici T5

Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax