EDUCAȚIE
Definitivat 2025: Examenul, organizat cu aproape două săptămâni mai devreme față de anul trecut. Anunțul ministrului Educației
Definitivat 2025: Examenul va fi organizat cu aproape două săptămâni mai devreme față de anul trecut. Ministrul Educației a făcut anunțul pentru profesori.
”Important pentru profesorii care susțin în anul acesta școlar definitivatul: proba scrisă va avea loc cu aproape două săptămâni mai devreme decât anul trecut”, a scris Ligia Deca, pe Facebook.
Proba scrisă va avea loc în 8 iulie 2025. Anul acesta, a fost organizată în 24 iulie.
Profesorii se pot înscrie la examen până în 10 octombrie.
Prin concursul de definitivat, cadrele didactice cu cel puțin un an de vechime în învățământ dobândesc titlul de profesor cu drept de practică în învăţământul preuniversitar. Examenul este obligatoriu pentru obținerea gradelor didactice.
Definitivat 2025. Calendarul examenului
Până la 10 octombrie 2024: Înscrierea candidaților la unitățile de învățământ
1—11 octombrie 2024: Emiterea deciziilor de constituire a comisiilor de examen județene/Comisiei de examen a municipiului București
14—25 octombrie 2024: Transmiterea dosarelor de înscriere la inspectoratul școlar, verificarea și avizarea acestora, conform graficului elaborat și comunicat de fiecare inspectorat școlar. Înștiințarea candidaților cu privire la admiterea sau respingerea dosarului de înscriere
Până la 30 mai 2025: Efectuarea inspecțiilor de specialitate:
- prima inspecție de specialitate până la 7 februarie
- a doua inspecție de specialitate până la 30 mai.
2—13 iunie 2025: Completarea dosarelor și validarea datelor de înscriere existente în aplicația informatică specifică
8 iulie 2025: Susținerea probei scrise
15 iulie 2025: Afișarea rezultatelor inițiale
15—16 iulie 2025: Înregistrarea contestațiilor
16 iulie—20 iulie 2025: Soluționarea contestațiilor
21 iulie 2025: Afișarea rezultatelor finale
21—23 iulie 2025: Transmiterea la Ministerul Educației a tabelelor nominale cu rezultatele candidaților promovați
24 iulie—14 august 2025: Validarea rezultatelor examenului prin ordin al ministrului educației
Definitivat 2025: Acte necesare pentru înscriere
- fișa-tip de înscriere, potrivit edupedu.ro
- copie a cărții de identitate –autentificată la unitatea de învățământ “conform cu originalul”
- copie a certificatului de naștere – autentificată la unitatea de învăţământ “conform cu originalul”
- copie de pe certificatul de căsătorie, autentificată la unitatea de învățământ “conform cu originalul” (în cazul schimbării numelui). În caz de divorț sau recăsătorie se depun acte doveditoare în acest sens
- copia deciziei de repartizare pe post – autentificată la unitatea de învățământ “conform cu originalul”
- copia actelor de studii: diploma(-e) de licență (adeverința, dacă nu s-a eliberat diploma) – autentificată la centrul financiar “conform cu originalul”
- copie de pe foaia matricolă/supliment, care însoţeşte diploma de studii – autentificată la unitatea de învăţământ “conform cu originalul”
- copie de pe certificatul de absolvire al pregătirii psihopedagogice și metodice pentru specializarea la care se înscrie la examen (Modul psihopedagogic) și foaia matricolă a acestui certificat (pentru candidații care au terminat studiile după 2009) – autentificată la unitatea de învățământ “conform cu originalul”
- pentru educatoare şi învăţători atestatul de calificare profesională sau foaia matricolă
- adeverinţă privind calificativul “Bine” sau „Foarte bine” acordat pentru ultimul an şcolar în care candidatul a desfăşurat activitate didactică (excepție debutanții din sistem)
- adeverinţă privind achitarea taxei de înscriere (300 lei) pentru candidații care au fost respinși deja la trei sesiuni de examen (numai dacă este cazul). Taxa se achită la centrul de examen desemnat pentru sesiunea din 2025
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
Dacă ți-a plăcut articolul:
ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.