Actualitate
Deplasare rapidă pe mai multe drumuri europene: Ministrul Transporturilor vrea ridicarea limitei de viteză în localități la 70 de km pe oră
Ministrul Transporturilor analizează posibilitatea ridicării limitei de viteză la 70 de km pe oră în localități, pe mai multe drumuri europene. Acesta a anunțat că sunt purtate discuții cu Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale, precum și cu Inspectoratul General al Poliției Române.
„În viitorul apropiat se vor analiza proiectele de semnalizare rutieră pentru drumurile europene aflate spre finalul lucrărilor de reabilitare, cu intenția de a realiza semnalizarea rutieră direct în lumina asigurării limitei de viteză sporite ăn localitati”, se arată în comunicatul MTI.
Aceste tronsoane sunt:
- E81 – Halmeu – Livada – Satu Mare;
- E58 – Livada – Baia Mare – Dej;
- E578 – Sărățel – Reghin;
- E581 – Bârlad – Albița;
- E70 – Craiova – Caracal – Alexandria.
„În anii care au trecut de la ridicarea limitei de viteza la 70 km/h în localitățile de pe DN 1 între Bucuresti și Predeal, șoferii români au dat dovadă de maturitate și nu au abuzat, în marea lor majoritate, de această prevedere”, a declarat Ovidiu Silaghi, Ministrul Transporturilor si Infrastructurii.
Potrivit Ministerului Transporturilor, creșterea limitei de viteză în localități va conduce la o reducere a duratei de deplasare pe tronsoanele respective, la sporirea capacității drumului prin creșterea fluenței traficului și prin reducerea ambuteiajelor – fapt care va reduce și poluarea mediului înconjurător, cauzată de transportul rutier.
Ministerul Transporturilor și Infrastructurii intenţionează să aplice aceste măsuri şi pe tronsoanele:
- E671 Satu Mare – Timișoara
- E60 Oradea – Brașov
- E81 Satu Mare – Pitești
- E58 Dej – Suceava
- E85 Suceava – București
- E583 Sabaoani – Iași
- E68 Nădlac – Brașov
- E578 Reghin – Chichiș
- E70 Moravița -Craiova
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
Calator
joi, 16.08.2012 at 08:01
Era si cazul, in situatia in care lipsesc drumurile rapide si autostrazile, sa se analizeze posibilitatea deplasarii si tranzitarii teritoriului tarii cu viteza mai mare la nivelul celor mai multe localitati situate pe drumuri europene. Cu restrictiile la 50 km./ora,exista oricum tendinta de incalcare frecventa a normei si de a determina un trafic lent, enervant si ineficient.