Eveniment
Deputatul de Alba Alin Ignat: Problemele de trafic din cartierul Lipoveni nu devin istorie prin abordarea “Pe aici nu se trece!”
Problemele de trafic din cartierul Lipoveni nu devin istorie prin abordarea “Pe aici nu se trece!”, chiar dacă avem aici și Mărășești, și Mărăști, și Oituz.
Ca albaiulian care a copilărit în acest cartier, ca locuitor, astăzi, al străzii Mărășești, ca om care discută cu vecinii, cu prietenii de pe București, Gheorghe Doja sau Andrei Mureșanu, nu pot să nu remarc public câteva aspecte absolut de neînțeles în abordarea problemei traficului din zonă.
Așa cum mă știți, o spun pe românește:
1. Soluția impusă, chiar și temporar, nu are la bază o minimă consultare a locuitorilor zonei, o minimă dezbatere din care administrația să fi putut afla concret cu ce se confruntă în primul rând acești oameni.
2. Dacă ar fi existat această dezbatere, administrația locală ar fi aflat că:
Pe strada București, există o problemă a locurilor de parcare, casele din zonă având, majoritatea, curți care nu permit parcarea mașinii (vorbim de case vechi), ca urmare se circulă foarte greu din cauza mașinilor parcate pe carosabil. Apoi ar fi căutat soluția la această problemă.
Pe strada Mărășești, blocajele cauzate de trecerea la nivel cu calea ferată se întind mai mereu până la biserica de pe stradă, împiedicând locuitorii din zonă să ajungă acasă sau să plece din curte spre oraș sau spre Centură.
3. Ce face soluția impusă de primărie?
- Păstrează două sensuri pe strada București și nu rezolvă problema locurilor de parcare.
- Amplifică blocajul de pe strada Mărășești, stabilind “drum cu prioritate” pentru strada București și “cedează trecerea” pentru Mărășești.
- Obligă cetățenii de pe strada Mărășești, acum cu sens unic spre calea ferată, să stea la barieră, chiar dacă aceștia vor să ajungă în oraș și nu pe centură, și blochează porțile locuitorilor.
- Instituie un sens unic, fără a echilibra zona cu sensuri unice alternative, cum este normal oriunde mergi în lumea civilizată.
4. Cum văd eu soluția?
- Sens unic pe strada Mărășești, pe direcția dinspre barieră spre oraș (invers decât în prezent). Rezultat: se elimină orice blocaj sau coloană pe Mărășești, realizare cu adevărat istorică.
- Sens unic pe strada București, pe direcția dinspre Prefectură spre barieră, de la intersecția cu strada Tribunalului, și parcarea permisă pe una dintre benzi. Rezultat: Cetățenii de pe București au unde să parcheze, iar traficul se desfășoară nestingherit pe banda rămasă liberă.
- Sens unic pe strada Andrei Mureșanu, pe direcția dinspre strada București (zona REMAT) spre centrul orașului. Rezultat: cetățenii de pe București au alternativă pentru a ajunge în oraș, fără a fi nevoiți să ajungă pe Mărășești pentru a face asta.
- Obligatoriu, dar obligatoriu, consultați locuitorii care știu cel mai bine cu ce se confruntă.
Nu poți să stai într-un birou, cu pixul pe foaie, și să crezi că desenezi soluții perfecte la probleme pe care nu le cunoști, pentru că nu te afectează. Evident, nu e vina ta că nu te afectează. Dar e vina ta că nu întrebi.
În toate funcțiile pe care le-am deținut, am știut că cel mai important este să asculți, apoi să înțelegi, apoi să acționezi având toate elementele care dau, natural, soluția.
Serviciul public, că e la nivel central sau local, e o stradă cu doua sensuri. Chiar și atunci când concluzia lui stabilește, în teren, un drum cu sens unic.
Deputat Alin Ignat (PNL)
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
pilu
miercuri, 26.04.2023 at 20:48
Câtă logică. Poate deveni istorie. Măi finule,dacă consulţi oamenii nu ajungi la nici o concluzie. Fiecare cu părerea lui. Haos. Din ceea ce ai spus tu rezultă că traficul pe Gh. Doja e zero. De ce, aia nu e stradă de circulat ? Nu deageaba ai „umblat” pe la două facultăţi.
Dan
duminică, 30.04.2023 at 21:48
Măsură f.bună! A fluidizat traficul. El nu știe ce vorbește!