Descoperire revoluționară în medicină: Au fost creați neuronii artificiali care pot repara circuitele nervoase din creier

Oamenii de ştiinţă au creat neuroni artificiali care ar putea fi implantaţi în pacienţii care suferă de paralizie sau alte probleme cu sistemul nervos.

Potrivit cercetătorilor, neuronii artificiali ar putea fi chiar folosiţi pentru a conecta minţi umane la aparate, relatează The Guardian.

Neuronii bionici pot primi semnale electrice de la celule nervoase sănătoase şi le pot procesa în fel natural, după care pot trimite noi semnale celorlalţi neuroni. Una dintre primele aplicaţii ar putea fi tratarea unei forme de insuficienţă cardiacă petrecută atunci când un circuit neuronal de la baza creierului se deteriorează din cauza vârstei sau a bolilor şi nu mai poate trimite semnalele electrice corecte pentru ca inima să pompeze sânge normal.

Mai degrabă decât să fie implantaţi direct în creier, neuronii artificiali sunt inseraţi în microcipuri late de câţiva milimetri. Cipurile sunt baza unor dispozitive care sunt apoi montate direct în sistemul nervos, de exemplu prin interceptarea semnalelor care călătoresc între creier şi muşchii piciorului.

„Orice zonă care se confruntă cu o boală degenerativă, precum boala Alzheimer, acolo unde neuronii nu mai trimit impulsuri din cauza vârstei, bolii, sau leziunilor, poate fi ajutată de un implant de neuroni artificiali care să facă treaba neuronilor naturali afectaţi”, spune Alain Nogaret, fizicianul care a condus proiectul la Universitatea din Bath.

Descoperirea vine după ce cercetătorii au observat că pot modela neuroni vii într-un program pe calculator şi să le recreeze felul în care trimit impulsuri într-un cip de silicon cu o acurateţe de peste 94%. Programul permite cercetătorilor să copieze întreaga varietate de neuroni care poate fi găsită în sistemul nervos uman.

Cercetătorii descriu în jurnalul ştiinţific Nature Communications cum s-au folosit de două tipuri de neuroni – o parte dintre ei din hipocampus, o regiune a creierului crucială pentru memorie şi învăţare sau neuroni care au un rol în control subconştient al respiraţiei.

Oamenii de ştiinţă spun acum că pot construi neuroni bionici bazaţi pe oricare dintre celule nervoase aflate în creier, coloana vertebrală sau spaţii mai îndepărtate are sistemului nervos periferic, precum neuronii de senzaţie din piele.

Chiar şi cu mai multe eforturi direcţionate spre dezvoltarea neuronilor artificiali, va mai dura până ce aceştia vor putea să ajute pacienţii, dar dacă se dovedesc a fi siguri şi eficienţi, ei ar putea fi folosiţi pentru a soluţiona o multitudine de probleme: scăderea memoriei sau chiar eliminarea paraliziei şi ajutarea pacienţilor care au suferit amputaţii prin montarea de membre robotice cu neuroni artificiali pe post de „baterii”.

sursa: theguardian.com, digi24.ro

ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

AIUD

SONDAJ Alba24: Cine doriți să fie viitorul primar al municipiului Aiud? Lista candidaților la alegerile locale 2020

Lupta pentru locul de primar al municipiului Aiud a început.

Candidații care și-au anunțat până acum intenția de a ocupa această funcție sunt: Delia Angela Gheorghiță – PSD, Dragoș Crișan – USR, Oana Badea – PNL, Dorin Munteanu – PRO Romania, Ionela Danciu – Independent, Ciprian Bogdan – ALDE.

Pe care dintre următorii candidați l-ați vota pentru funcția de PRIMAR al municipiului Aiud?

Loading ... Loading ...

Citeste mai mult

Comunicat: Antreprenorul Andrei Sărmășan, în echipa lui Gheorghe Beleiu, candidatul PRO România la Primăria Alba Iulia (P)

Andrei Sărmășan, antreprenor din Alba Iulia, a intrat în PRO România și va merge alături de avocatul Gheorghe Beleiu, pe listă pentru Consiliul Local Alba Iulia.

Potrivit unui comunicat de presă,” în vârstă de 39 de ani, Andrei Sărmășan este căsătorit, are o fetiță și se află în managementul uneia dintre cele mai cunoscute companii private din Alba, și nu numai. Numele său se va regăsi pe una dintre primele poziții ale listei de candidați PRO România la Consiliul Local al municipiului Alba Iulia.

„Decizia am luat-o după ce m-am convins că PRO România este partidul în care mă regăsesc din toate punctele de vedere. Deja, suntem o echipă determinată, formată din oameni profesioniști, care cunosc realitățile și problemele cu care se confruntă Alba Iulia.

Veți vedea că în  lista pe care o propunem pentru Consiliul Local se regăsesc persoane cu expertiză certă în domeniile lor de activitate, capabili să ofere municipalității soluții pe termen scurt, mediu și lung.”, a precizat Andrei Sărmășan.

CITEȘTE ȘI: SONDAJ Alba24: Cine doriți să fie viitorul primar al municipiului Alba Iulia? Lista candidaților la alegerile locale 2020

Pentru funcția de primar al municipiului Alba Iulia, PRO România l-a nominalizat pe avocatul Gheorghe Beleiu.

„La noi nu merge cu jumătățí de măsură și nu oferim locuri pe listă doar ca să ne aflăm în treabă. Vom veni în fața alegătorilor cu oameni care au demonstrat  și care pot aduce plus-valoare în comunitățile unde candidează. Venirea lui Andrei în echipa noastră e, fără îndoială, un câștig pentru fiecare albaiulian. E un antreprenor de succes, cu ani și ani de muncă în spate dar și un om cu un caracter deosebit”, a transmis Horațiu Florea, coordonatorul filialei Alba a PRO România.

BLAJ

FOTO BLAJ: Aproape 17 tone de îngrășăminte chimice și sute de recipiente în care au fost insecticide, găsite de polițiști

Aproape 17 tone de îngrăşăminte chimice, 8,5 kilograme și 9 litri de produse de protecţie a plantelor, precum și 487 de recipiente care au conținut insecticide foarte toxice, susceptibile a prezenta riscuri pentru sănătatea populaţiei şi a mediului înconjurător, au fost ridicate de polițiștii din Alba, în urma unui control la o societate comercială din Blaj.

Potrivit IPJ Alba, joi, 6 august, poliţiştii din cadrul Serviciului Arme, Explozivi, Substanţe Periculoase din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Alba în urma unui control efectuat la un punct de lucru al unei societăți comerciale din municipiul Blaj, au depistat într-o magazie 487 de recipiente care au conținut insecticide, clasificate ca foarte toxice, 9 litri și 8,5 kilograme de produse de protecție a plantelor cu termenul de valabilitate expirat.

Totodată, o cantitate de 16.950 de kilograme de îngrășăminte chimice, era depozitată în loc neprotejat, în curtea societății comerciale.

În acest caz, cercetările sunt continuate sub aspectul săvârşirii infracţiunilor de neluarea măsurilor de eliminare totală a substanţelor şi preparatelor periculoase care au devenit deşeuri, nerespectarea obligației de depozitare a îngrășămintelor chimice și a produselor de protecție a plantelor, numai ambalate și în locuri protejate și neluarea sau nerespectarea măsurilor obligatorii în desfășurarea activității de colectare, transport, valorificare și eliminare a deșeurilor periculoase.

Recipientele, produsele de protecție a plantelor și întreaga cantitate de îngrășăminte chimice au fost indisponibilizare.

Controalele pentru prevenirea şi combaterea faptelor de natură penală şi contravenţională la regimul substanțelor şi deşeurilor periculoase vor continua.

Citeste mai mult

De LUNI, semafoarele aflate în zona Hotel Cetate din Alba Iulia vor fi reabilitate și înlocuite. Traficul, dirijat de polițiști

Instalația de semaforizare aflată la intersecția dintre B-dul 1 Decembrie 1918 – B-dul Horea – strada Cloșca și strada Unirii din Alba Iulia va fi reabilitată și înlocuită în perioada 10 – 14 august, au transmis reprezentanții Primăriei.

Potrivit acestora, lucrările vor începe luni, 10 august, la ora 09:00.

Pe durata lucrărilor, traficul rutier și pietonal din această zonă va fi dirijat de echipaje de poliție, iar în lipsa agenților vor fi respectate semnele și regulile de circulație în intersecție.