Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Dezbaterea lui Klaus Iohannis cu jurnaliștii: Cum s-a poziționat președintele în raport cu cele mai importante teme ale țării


Publicat

iohannis

Klaus Iohannis, candidatul PNL la prezidențiale, a vorbit la dezbaterea organizată marți seară la Biblioteca Centrală Universitară despre marile teme prezidențiale și a dat răspunsuri fără echivoc când a fost întrebat despre relațiile cu Rusia, China, SUA, UE și NATO. Iohannis a spus în repetate rânduri că Secția specială trebuie desființată, a refuzat să intre în chestiunea presupuselor abuzuri din din Justiție și a promis refacerea legilor justiției.

Jurnaliștii de la G4Media scriu că președintele a refuzat un atac facil la adresa Vioricăi Dăncilă când a fost întrebat de un student dacă un președinte trebuie să știe limbi străine. Iohannis a spus că pe el l-au ajutat, dar, în loc să facă o trimitere la dificultățile ex-premierului în acest domeniu, a spus că există membri ai Consiliul European care nu cunosc nici o limbă străină.

Cele mai importante poziționări ale lui Klaus Iohannis:

  • Despre Rusia: ”Rusia încearcă să recâștige sferele de influență pierdute, Rusia se militarizează tot mai mult, mai ales în vecinătatea României, în Crimeea. Abordarea noastră e cea îpărtășită cu NATO în privința securității și cea împărtășită cu UE în privința sancțiunilor.”
  • Despre NATO: ”NATO e pentru noi garanția securității”
  • Despre China: ”Locul nostru e în spațiul euroatlantic, acolo aparținem noi. Punct. Trebuie să observăm că există evident și alte state cu care putem avea interese comerciale. Cu China putem să avem schimburi economice, dar nu ne considerăm parte din spațiul de valori promovat de ei. Nu am avem obligații provenite din istorie față de ei. Nu cred că putem ignora anumite semnale, nu credă că putem merge prea departe în colaborare cu state din Asia, valorile de care ținem sunt cele europene”.
  • Despre o armată europeană: ”O armată europeană nu e fezabilă. Există politicieni europeni care cer sisteme de apărare proprii în Europa, ceea ce cred că e ok, dar în viziunea mea acestea nu trebuie să fie în afara NATO. Un paralelism cu NATO nu ajută pe nimeni”.
  • Despre Secția Specială de investigare a magistraților: ”Îmi mențin opinia de a desființa Secția Specială. Am cerut și primit opiniile Comisiei de la Veneția, GRECO, MCV. Toate spun că nu e nevoie de această secție. Dacă toți spun că așa nu, eu sunt de părere că așa nu. Înseamnă că ne bazăm pe ceva. Sunt de părere că această secție poate fi transformată în ceva cu care se poate exercita control neconstituțional asupra magistraților.”
  • Despre atacurile PSD la adresa justiției: ”Am început campania din 2014 cu promisiunea că voi întări statul de drept și voi sprijini lupta anticorupție. Fără mine, statul de drept din România s-ar fi rupt. Nu s-a rupt, a rămas în picioare. Am corectat în exterior imaginea catastrofală proiectată de PSD”

Citește mai jos dialogurile lui Klaus Iohannis cu studenții și cu cei 9 invitați la dezbaterea pe care a organizat-o și moderat-o la BCU (Ramona Avramescu, Clarice Dinu, Moise Guran, Ion M. Ioniţă, Cristian Leonte, Silviu Mănăstire, Cristian Pîrvulescu, Cristina Şincai și Radu Tudor). Relatarea este în ordine invers cronologică.

Întrebare de la un student: Ce planuri aveți pentru studenți după terminarea studiilor?

Iohannis: Am abordat aceste chestiuni într-un Consiliu European special dedicat acestui subiect, la Gotteborg. Extinderea programului Erasmus + și a consorțiilor de universități

Întrebare de la o studentă: În programul dvs, ați reflectat asupra impactului digitalizării pe piața muncii (venit universal de bază)?

Iohannis: Mă preocupă. Nu o spun din complezență. Am început discuțiile cu guvernul și pe această temă. Noi am rămas mult în urmă în marile sisteme publice în privința digitalizării.

Radu Tudor coboară în sală și îl roagă pe premierul Ludovic Orban să îi adreseze o întrebare incomodă lui Iohannnis.

Ludovic Orban: Cât credeți că veți obține duminică?

Iohannis: Sunt convins că voi obține toate voturile românilor care vor ca eu să fiu președinte (Râsete în sală)

Acum, Iohannis ia întrebări de la studenții din sală.

1. De ce nu ați invitat jurnaliști care să vă pună și întrebări incomode?

Iohannis: Eu consider că au fost întrebări de mare substanță.

2. E important pentru președinte să cunoască mai multe limbi străine?

Iohannis: Pe mine m-a ajutat. Dar să știți că în Consiliul European sunt care nu vorbesc limbi străine. Dar e indicat ca președintele să cunoască măcar o limbă de circulație internațională.

3. Cum vedeți viitorul studenților?

Iohannis: Merită să rămâneți în țară. Dar e binevenit un stagiu afară. Eu am decis să rămân în România, e o decizie conștientă. Eu am ales să rămân în țară.

4. Ce soluție putem implementa de mâine pentru a îmbunătăți educația?

Iohannis: Nu există o soluție de mâine, dar există multe îmbunătățiri punctuale. Am discutat deja cu doamna ministru Anisie și vom îmbunătăți lucrurile. Soluția este maturizarea și implementarea proiectului România educată.

5. Vă credeți un președinte de tranziție?

Iohannis: Nu, ci un președinte de construcție

6. Activați politic dacă nu veți fi reales președinte?

Iohannis: Da.

7. Ce se poate face în sport, infrastructura e la pământ?

Iohannis: Fără sport de masă vom avea o societate bolnavă. Performanța fără sprijin organizat nu putem avea decât punctual. Tot sistemul din sport e anacronic, nefuncțional

—————–

Ion M. Ioniță: Asistăm la o prăbușire de calitate a clasei politice. E România educată un succes?

Iohannis: Nu rămâne în sertar. E proiectul meu prezidențial și vă garantez că-l duc mai departe. România educată merge mai departe și va ajunge la maturitate și va fi implementat. Va începe cu un acord politic, apoi în legislație și implementare. România va avea o reală problemă fără acest proiect.

Ion M. Ioniță: Florin Cîțu a declarat că sănătatea și educația nu sunt o prioritate. Împărtășiți această viziune?

Iohannis: Ele sunt o prioritate. Și va avea și el această viziune.

Ion M. Ioniță: Macron a spus că NATO e în moarte cerebrală și că SUA nu mai pot garanta securitatea europei. De ce nu l-ați sunat pentru a-i explica? Ce poziție veți avea la summitul NATO?

Iohannis: Nu mă înscriu în lunga listă a comentatorilor. Noi discutăm permanent. NATO e pentru noi garanția securității. Chestiunile legate de declarația președintelui Macron le vom discuta la summitul NATO. Nu trebuie să exacerbăm aceste chestiuni.

Relația cu Rusia e foarte complicată. Rusia încearcă să recâștige sferele de influență pierdute, se militarizează tot mai mult. Abordarea noastră e cea împărtășită cu NATO în privința securității și cea împărtășită cu UE în privința sancțiunilor.

——————

Silviu Mănăstire: În 2014 ați fost investigat de ANI, judecătorii s-au pronunțat, dosarul s-a închis. A fost cazul Portocală de la Ploiești. Vă supun atenției cazul unui judecător investigat de SIIJ. Nu ar fi mai bine ca SIIJ să rămână, dar populată cu cei mai buni procurori ai României, pentru a trata abuzurile din justiție? Vă mențineți opinia de a desființa Secția Specială?

Iohannis: Da, îmi mențin opinia de a desființa Secția Specială. Am cerut și primit opiniile Comisiei de la Veneția, GRECO, MCV. Toate spun că nu e nevoie de această secție. Dacă toți spun că așa nu, eu sunt de părere că așa nu. Înseamnă că ne bazăm pe ceva. Sunt de părere că această secție poate fi transformată în ceva cu care se poate exercita control neconstituțional asupra magistraților.

Silviu Mănăstire: Dar sunt multe abuzuri, dosare cu bază factuală foarte adevărată. Ce se întâmplă cu acestea?

Iohannis: Rămân la opinia spusă. Evident, decizia nu o iau eu, ci în Parlament.

Silviu Mănăstire: SUnteți pro sau contra armatei europene?

Iohannis: Noi am creionat împreună un proiect comun pe apărare europeană, PESCO. E centrat pe industria de apărare, cercetare, nu e centrat pe apărarea armată. Există politicieni europeni care cer sisteme de apărare proprii în Europa, ceea ce cred că e ok, dar în viziunea mea acestea nu trebuie să fie în afara NATO. Un paralelism cu NATO nu ajută pe nimeni. O armată europeană nu e fezabilă.

Silviu Mănăstire: Cum vreți să rămâneți în cartea de istorie? Cum îi vedeți pe ceilalți președinți, scurte definiții.

Iohannis: Mă feresc de aceste categorisiri, judecăți de valoare. Pe mine mă preocupă să reprezint bine România, cu demnitate, cu mândrie, în sutele de aspecte care contează pentru români. Eu sunt un om orientat spre construcție și soluție.

——————

Radu Tudor: Cât faceți până la Sibiu?

Iohannis: Cât fac cu ce?

Radu Tudor: În general cu ce mergem și noi pământenii. Cu mașina

Iohannis: Cam 4 ore

Radu Tudor: Mă ajutați să ajung și eu mai repede la Sibiu? Să fiți mai puțin indulgent cu guvernul, după 7 ani de promisiuni, infrastructura e un eșec rușinos.

Iohannis: Eu sunt ferm decis să facem lucrurile acestea. După 30 de ani de tranziție și dispute profunde între diferitele partide, e cazul să ajungem în situația în care un președinte care știe ce e de făcut șiu un guvern să se apuce de treabă. Eu voi fi foarte ferm, chiar intransigent. Aceste discuții trebuie să producă rezultate. Nu avem timp să ne pierdem în discuții de complezență. Aceste chestiuni auf st discutate într-o primă rundă.

Radu Tudor: Trăim într-un mediu tot mai complicat, cu un mare pericol de la Est prin manipulări și fake-news care stimulează curente suveraniste antieuropene.

Iohannis: Împreună cu instituțiile din domeniul securității naționale lucrăm foarte serios pe aceste chestiuni, cu rezultate foarte bune. Multe dintre aceste chestiuni nu pot fi făcute publice din motive lesne de înțeles

——————

Cristian Leonte: În ianuarie 2016 ați promulgat o completare la legile siguranței naționale privind tăierile de păduri. Ce ați făcut ca președinte ca prevederea să fie aplicată?

Iohannis: Am făcut tot ce poate președintele. Am dezbătut în mai multe ședințe CSAT de atunci, am chemat instituțiile la raport, le-am cerut strategii sectoriale coerente. Unele au funcționat, altele nu. Suntem cam la 15% din optim. Mai e foarte mult de lucru. Am discutay cu guvernul, am de gând să modificăm lucrurile.

Leonte: 5 pădurari au fost uciși, sute alții agresați, de ce nu ați făcut presiune publică pe acest subiect?

Iohannis: Mecanismele au început să funcționeze, suboptimal. Vom face în continuare nu doar presiuni, ci și politici. În ce privește pădurarii, e un profund regret că autoritățile nu au putu face mai mult.

Leonte: Din aceste autorități vă excludeți?

Iohannis: Mă exclud pentru că nu am atribuții executive, guvernul are. Dar voi face mai multe în acest sens. Intenția mea e extrem de solidă. Voi avea grijă să se miște lucrurile.

——————

Clarice Dinu: Ați avut informații că va degenera mitingul din 10 august 2018?

Iohannis: Nu am avut informații dinainte. Se pare că s-au pregătit în mare secret. Acea intervenție împotriva demonstanților a fost cea mai gravă intervenție a statului împotriva cetățenilor de la mineriade încoace. Filosofia cu care s-a intervenit a dovedit că PSD e antiromân și antidemocratic.

De asta nu pot să am o dezbatere cu contracandidata. Ea reprezintă un sistem represiv de sorginte comunistă. Stattul care acționează voit împotriva propriilor cetățeni e un sistem represiv.

Clarice Dinu: Ați încercat să luați legătura atunci cu premierul?

Iohannis: Premierul era plecat atunci, nu știu dacă intenționat sau nu. Am luat legătura cu structurile de securitate. Va fi nevoie de mult timp pentru a găsi explicații și soluții pentru a nu mai ajunge în situații similare.

Clarice Dinu: Ați luat în calcul să mergeți în piașă?

Iohannis: Am luat în calcul, dar nu ar fi rezolvat lucrurile, poate le-ar fi tensionat suplimentar. Aș fi dat apă la moară PSD-istă, ar fi spus că e lovitură de stat regizată de președinte

——————

Cristian Pârvulescu: Minoritatea romă e cel mai des atcată. V-a fost adresat de un ONG un memorandum prin care vi se cere să vă implicați activ în combaterea discriminării

Iohanis: Documentul nu s-a rătăcit, a ajuns la noi. Mă voi apleca asupra ei. Cred că a fost vizibilă implicarea ei în combaterea discriminării de orice fel, a ajuns PSD să mă compare cu personaje abominabile ale secoului XX. E un semn cert că PSD are nevoie de câțiva ani de opoziție ca să revină în zona valorilor europene, să abandoneze acest discurs al urii xenofobe. Sunt etnic german, dar sunt cetățean român 100%, un tip convins de democrația de tip european, nici mpcar nu mă supără dacă cineva mă aseamănă cu diverși dictatori, dar e imoral, inacceptabil

Cristian Pârvulescu: Ce vreți să faceți pentru a preîntâmpina inechitățile sociale?:

Iohannis: Avem nevoie de politice coerente pentru a crea șanse egale. Am promovat la ONU un proiect numit He for She pentru a promova egalitatea de gen

——————

Ramona Avramescu: Avem o situația fără precedent, interimari la șefia tuturor parchetelor. Cât de repede vreți să numiți și pe ce criterii?

Iohannis: De prin mijlocul lui decembrie expiră și aceste interimate. Chestiunea e una care treubie rezolvată, dar nu fără a găsi soluția bună. În MCV ni s-a spus să găsim o metodologie robustă și transparentă. L-am rugat deja pe dl ministru Predoiu să trateze prioritar chestiunea și lucrează la o metodologie și imediat după alegeri voi continua discuția pentru a finaliza metodologia în câteva săptămâni, până în februarie, să fie ocupate. E vorba de procedura în sine, pentru că legislația e seacă și nu satisface cererile societății și ale MCV. Trebuie prevederi mai clare.

Ramona Avramescu: Licu e suspectat de plagiat. Contează integritatea?

Iohannis: Eu nu voi face rabat de la cerințele de integritate.

Ramona Avramescu: Ce definiție de președinte dați la finalul acestui mandat?

Iohannis: Vă las pe dvs să decideți ce fel de președinte am fost în primul mandat. De la PSD mi se spune că am fost inactiv, după care peste jumătate de oră mi se spune că sunt dictator, să se hotărască și ei. Eu nu mă joc, nici nu dictez, eu prezidez.

——————

Moise Guran: L-ați mai numi premier?

Iohanis: Atunci soluția mi s-a părut Cioloș și l-am numit. Acum soluția mi s-a părut Orban și l-am desemnat.

Moise Guran: Președintele este sau nu responsabil de ce face guvernul?

Iohannis: Constituțional nu este responsabil.

Moise Guran: Un efect al OUG 114 a fost retragerea ExxonMobil din Marea Neagră. Nu v-ați implicat deloc în această dezbatere. Nu ar fi trebuit să vă implicați mai mult în dezbaterea din societate despre gaze?

Iohannis: M-am implicat în această discuție. Dar, fiind vorba de o lege, s-a discutat în Parlament și s-a ajuns la o formă care nu a satisfăcut nici o parte, nici investitorii, nici finanțele publice, și chestiunea nu e tranșată. Trebuie reluată discuția sub două aspecte. Primul: România first, trebuie să știm ce vrem noi cu aceste resurse. Al doilea – să găsim o legislație corectă care creează un cadru corect pentru investitori. Despre Exxon – eu am întrebat direct și mi s-a spus că politica mare a Exxon s-a schimbat și se va retrage din câteva proiecte din Europa și își va muta accentul spre altă zonă.

Moise Guran: Deci nu mai e de actualitate proiectul? Că OMV nu are capacitate de a exploata gazele?

Iohannis: Posibil ca, în definitiv, Exxon să nu se retragă. Lucrurile sunt în desfășurare. E posibil să se schimbe decizia la Exxon. Dar e important să avem un cadru legislativ care să atragă investitorii.

Moise Guran: A fost OUG 114/2018 un act premeditat de atentat la siguranța națională?

Iohannis: Cu siguranță se poate interpreta și așa. Dar eu am văzut în OUG 114 o șmecherie PSD-istă de a face rost de bani rapid. Li s-au terminat banii, PSD-iștii s-au uitat în jur, au improvizat o șmecherie. Soluția de anulare a OUG 114 nu e fezabilă, sunt chestiuni care nu mai pot fi întoarse așa simplu, e nevoie de o analiză foatre profundă, noul guvern s-a apucat deja, și noi la Cotroceni analizăm

——————

Cristina Șincai: Ce le transmiteți românilor, e greu sau ușor să fii președinte?

Iohannis: Nu cred că e relevant, dar pot să spun tuturor că pentru mine e o mare onoare și este o muncă care îmi place și căreia mă dedic 100%

Șincai: Care e cel mai mare regret al mandatului dvs, că nu ați ținut mai mulți români în țată, vizele pentru SUA?

Iohannis: Cred că aș comunica mai mult. Voi căuta cele mai bune abordări. Sunt decis să comunic mai mult, mai intens

– Președintele Iohannis a revenit și anunță  a doua rundă de dialog.

– Iohannis anunță o mică pauză, apoi o nouă rundă de discuții. În paralel, continuă conferința de presă a lui Dăncilă. Potrivit PNL, e vorba despre o pauză cerută de unele televiziuni pentru publicitate.

——————

Invitat 9: Ion M. Ioniță (Adevărul și Historia): Tudorel Toader spune că modificarea legilor justiției au fost elaborate în centre de reflecție. Ce informații aveți despre aceste centre de reflecție?

Iohannis: Nu am auzit despre astfel de centre, nu știu despre ce a vorbit fostul ministru. Însă legile au fost elaborate în Parlament într-o formă extrem de discutabilă, a fost comisia care a funcționat în hiperviteză. Partea președintelui e de a verifica legea când ajunge la promulgare. Dar despre aceste centre nu am auzit, drept să zic. Dacă ar fi fost, aș fi știut.

Ioniță: Guvernul Dăncilă a promovat mutarea Ambasadei la Ierusalim și a insistat un an. Dar în guvern a fost adoptat un memorandum secret Știți cine l-a inițiat?

Iohannis: Este gândirea obscură tipic PSD-istă. S-au trezit Dragnea și Dăncilă în încercarea de a se promova în politica externă, deși nu au atribuții, nu au ce căuta. Pot să clasific aceste demersuri drept un diletantism care ne-a dăunat foarte mult. Acel memorandum a fost folosit pentru a da imaginea unei anumite legitimități. La MAE a fost elaborat un studiu, trimis într-un târziu și la Cotroceni, care propunea să se facă conform legii.

——————

Invitat 8: Silviu Mănăstire (B1 TV). Interesele economice al Chinei în economie. În 2015 a trecut prin CSAT un memorandum pentru construirea reactoarelor 3 și 4 la Cernavodă cu o companie chineză acuzată de spionaj. Se pare că există un posibil contract. Mai avem chestiunea legată de licitația 5G, altă companie chineză, Huawei, face presiuni pentru acest contract. Ce părere aveți de aceste chestiuni?

Iohannis: Am o părere foarte clară. Locul nostru e în spațiul euroatlantic, acolo aparținem noi. Punct. Trebuie să observăm că există evident și alte state cu care putem avea interese comerciale. Cu China putem să avem schimburi economice, dar nu ne considerăm parte din spațiul de valori promovat de ei. Nu am avem obligații provenite din istorie față de ei. Nu cred că putem ignora anumite semnale, nu credă că putem merge prea departe în colaborare cu state din Asia, valorile de care ținem sunt cele europene.

Silviu Mănăstire: Deci cum rîmâne cu reactoarele și 5G?

Iohannis: Le vom analiza cu foarte mare atenție împreună cu noul guvern.

Silviu Mănăstire: Ați avut discuții cu președntele Trump despre interesele Chinei în România?

Iohannis: Da, am avut discuții, și exact ce v-am spus acum i-am spus și lui. Nu am intrat în aceste detalii, ele se discută la nivel de guvern, dar s-au semnat memorandumuri cu guvernul SUA

——————

Invitat 7: Radu Tudor (Antena 3): În primul dvs mandat, Înalta Curte, CCR, CSM, IJ au scris negru pe alb despre încălcări ale legii și abuzuri ale anumitor magistrați. Ați avut un discurs primit cu mulăt căldură în ianuarie 2015 la CSM. De ce atât de puține sancționări ale abuzurilor din partea dvs, de ce nu ieșiți mai des săa apărați drepturile fundamentale?

Iohannis: Ați atins o chestiune sensibilă: independența justiției. Aș fi putut să încerc să impun un punct de vedere în CSM. Dar eu chiar cred în independența justiției și m-am abținut de la toate aceste lucruri. Dacă în interiorul sistemului au existat abateri, ele trebuie lămurite în CSM, fără președinte, cum spune Constituția. Cred că dacă reclam de la toți politicienii să nu se amestece în justiție, acest lucru trebuie să fie cu atât mai valabil pentru președinte. Sunt de-a dreptul un fan al independenței justiției și las entitățile îndreptățite să se ocupe

Radu Tudor: În Constituție se arată că vegheați la respectarea ei. Mă gândesc la exemplul public pe care îl puteți da pentru protejarea drepturilor fundamentale

Iohannis: Să fim foarte corecți: nu putem pune în balanță drepturile omului cu independența justiției. Ambele trebuie apărate

——————

Știrea completă pe: G4Media.ro



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Nicușor Stanciu, curtat de campioana CFR Cluj. Neluțu Varga: ”În două săptămâni vom face două transferuri foarte importante”

Publicat

n

După ce „feroviarii” au cucerit cel de al treilea titlu consecutiv de campioni ai României, patronul Neluțu Varga a anunțat efectuarea unor transferuri bombă, astfel încât echipa din Gruia să se califice în grupele Champions League.

„Putem să mergem în Liga Campionilor. Am încercat mereu să oferim tot ce e mai bun, să se bată cu orice echipă, chiar şi cu Barcelona. Vom face două transferuri foarte importante, pe care le vom anunţa în aproximativ două săptămâni.

Unul dintre ele îl vizează pe un mare golgheter al Italiei, celălalt e cel care ne-a răpus în Liga Campionilor. Se poate să fie Stanciu”, a declarat Neluțu Varga, unul dintre cei mai discreți patroni din fotbalul românesc, potrivit Look Plus.

Nicolae Stanciu a fost desemnat cel mai bun străin, mijlocaș și pasator de gol în Cehia, după ce a avut un sezon foarte bun în componența echipei Slavia Praga, care a eliminat CFR-ul din play-off-ul Champions League.

În luna aprilie, Nicolae Stanciu a recunoscut că ar fi dispus să joace pentru CFR Cluj, anunță Digisport: ,,Sincer, da(nr. – ar alege și el CFR Cluj). Am vorbit și cu Alex, dar nu cred că l-am influențat cu ceva. Atunci când mi-a cerut părerea, și eu i-am zis că aș alege CFR-ul. Sper să fie bine și să câștige din nou campionatul!”

Stanciu este campion cu echipa sa în Cehia.

Sursă: Cluj24.ro

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

PSD Alba mai pierde un reprezentant. Horațiu Clepan, fost vicepreședinte al organizației județene, a plecat la PRO România

Publicat

Unul dintre cei mai cunoscuți și vechi social-democrați din Alba, Horațiu Clepan a părăsit PSD și s-a alăturat echipei PRO România.

„După o viață, dacă pot spune așa, în care am fost în și lângă PSD, a venit timpul să spun STOP. Plecarea mea a fost generată de faptul că nu m-am mai simțit reprezentat de conducerea de la București iar conducerea locală mi-a lăsat impresia că nu aș mai fi folositor. Nu am mai fost căutat, să spun așa, iar dacă nu ești dorit, pleci”, a transmis Horațiu Clepan.

Acesta a fost membru PSD din anul 2008 dar anterior a fost un apropiat al partidului. A ocupat funcții importante, precum cea de vicepreședinte al organizației municipale Alba Iulia și a celei județene Alba.

„Singura opțiune politică pe care am luat-o în calcul a fost PRO România. E singurul partid cu adevărat de stânga iar echipa de aici este una în care mă regăsesc total”, a adăugat Horațiu Clepan.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

TITULARIZARE 2020: Cum se depun contestații. Model de cerere și procedura la ședințele de repartizare pe posturi

Publicat

sediul ISJ Alba

Profesorii nemulțumiți de notele primite la proba scrisă de la concursul de Titularizare 2020 pot depune sau transmite contestații, astăzi până la ora 21.00 și mâine până la ora 12.00. Rezultatele finale se afișează în 11 august.

În Alba, au fost 2 note de 10, 235 între 7 și 9,99, 120 între 6,99 și 5 și alte 80 sub 5. Pentru angajarea pe perioadă determinată (suplinire), candidaţii trebuie să obțină minimum nota 5 (cinci) atât la proba scrisă, cât şi la proba practică/inspecţia specială în profilul postului.

Vezi și TITULARIZARE 2020: REZULTATELE la examen au fost publicate. NOTELE profesorilor la proba scrisă

Contestațiile pot fi depuse la sediile inspectoratelor școlare județene sau transmise prin mijloace electronice.

Vezi Model CERERE_CONTESTATIE_TITULARIZARE_2020

IȘJ Alba a transmis modalitatea de înregistrare a contestațiilor.

În contestaţie, candidatul precizează următoarele informaţii: judeţul, nr. şi denumirea centrului de concurs, numele, iniţiala tatălui, prenumele; codul numeric personal; denumirea exactă a disciplinei la care a susţinut proba scrisă în cadrul concursului; nota contestată; nr. fişă de înscriere la concurs; adresa de e-mail; numărul de telefon; denumirea uneia dintre instituțiile/unitățile de învățământ absolvite.

Vezi TITULARIZARE 2020: 80 de profesori din Alba au luat note sub 5. Rată de promovare de 54% a concursului, în județ

Contestația la proba scrisă se depune personal de către candidat sau prin împuternicit, acesta din urmă prezentând procură notarială în original.

Contestațiile pot fi transmise și prin poșta electronică (ab_cn_2020@isjalba.ro) până la ora 12:00, în data de 5 august 2020, situație în care candidatul anexează la contestația transmisă și copie după cartea/buletinul/adeverința de identitate.

Numărul de înregistrare se comunică candidatului prin poștă electronică și prin afișare pe site-ul inspectoratului școlar.

Nu pot fi contestate lucrările scrise ale altor candidați.

Vezi TOP REZULTATE la Titularizare 2020 în ALBA: Profesorii cu cele mai bune note. Doi candidați cu 10 la proba scrisă

CALENDAR TITULARIZARE 2020 – după publicarea primelor rezultate și perioada de depunere a contestațiilor:

5-10 august 2020 – soluţionarea contestațiilor în centrele naţionale.

6-7 august 2020 – înregistrarea cererilor candidaților care solicită repartizarea pe posturi didactice/catedre vacante în alt județ sau în municipiul București, diferit de cel în care au susținut proba scrisă: candidaţii depun/transmit cererile la inspectoratul școlar din județul/ municipiul București în care aceştia doresc repartizarea; candidaţii transmit informări, în scris, la inspectoratul  școlar din județul/ municipiul București în care au susţinut proba scrisă, cu privire la faptul că solicită repartizarea în alt judeţ;

11 august 2020 – comunicarea rezultatelor finale ale concursului național.

În Alba, sunt 115 posturi titularizabile și 728 neocupate în total.

Vezi AICI lista posturilor în Alba.

ŞEDINŢE DE REPARTIZARE

12 august 2020 – Şedinţa pentru repartizarea cadrelor didactice angajate cu contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului care au obținut minimum nota 7 (șapte) la proba scrisă în cadrul concursului național, sesiunea 2020, în condiţiile art. 62 alin. (13) din Metodologie;

13 august 2020 – Şedinţa de repartizare a candidaților care au obținut minimum nota 7 (șapte) la proba scrisă în cadrul concursului național, sesiunea 2020, indiferent de statutul acestora, pe posturi didactice/catedre vacante publicate pentru angajare cu contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată, ierarhizați pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a notelor;

14 august 2020 – Şedinţă de repartizare cu următoarea ordine de prioritate:

completarea normei cadrelor didactice titulare, a cadrelor didactice debutante prevăzute la art. 21 alin. (4) lit. a) și alin. (6), respectiv a cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului, rămase cu norma didactică incompletă din etapele anterioare;

soluţionarea restrângerilor de activitate: cadrele didactice titulare, a căror restrângere de activitate a apărut în perioada aprilie-iulie 2020 și cadrele didactice titulare rămase cu restrângerea de activitate nesoluționată din etapele anterioare, în vederea soluționării restrângerii de activitate prin transfer sau detașare în interesul învățământului pentru restrângere de activitate nesoluționată;

candidații cu statut de cadre didactice titulare în învățământul preuniversitar anterior înscrierii la concursul naţional, sesiunea 2020, cu păstrarea statutului de cadru didactic titular care au obținut minimum nota 7 (șapte) la proba scrisă în cadrul concursului național, sesiunea 2020;

cadrele didactice debutante, prevăzute la art. 21 alin. (4) lit. a) și alin. (6) din Metodologie, care au promovat examenul național pentru obținerea definitivării în învățământ, sesiunea 2020, și au obținut minimum nota 7 (șapte) la proba scrisă în cadrul concursului național, sesiunea 2020;

(Pct. 3 şi pct.4 – ierarhizați pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a notelor)

ocuparea posturilor didactice, rămase vacante, de către cadrele didactice care beneficiază de prelungirea contractului individual de muncă pe perioadă determinată, conform prevederilor art. 61 din Metodologie.

17 august 2020 – Detaşarea în interesul învăţământului pentru funcţiile de conducere, îndrumare şi control.

18 august 2020:

Ocuparea posturilor didactice pentru detaşare în interesul învăţământului – dosare ale titularilor, înregistrate pentru detaşare în interesul învăţământului în perioada: 10-12 iunie 2020.

Ocuparea posturilor didactice, rămase neocupate, de către cadrele didactice care beneficiază de prelungirea contractului individual de muncă pe perioadă determinată, conform prevederilor art. 61 din Metodologie.

19 august 2020 – Şedinţă de repartizare cu următoarea ordine de prioritate:

cererile de completare a normei didactice pe perioadă nedeterminată/determinată a cadrelor didactice titulare;

cererile de completare a normei didactice pe perioadă determinată a cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei;

cererile cadrelor didactice titulare aflate în restrângere de activitate prin transfer sau detașare în interesul învățământului pentru restrângere nesoluționată;

cererile cadrelor didactice care beneficiază de prelungirea contractului individual de muncă pe perioadă determinată, conform prevederilor art. 61 din Metodologie.

Începând cu data de 19 august 2020 şi după începerea cursurilor, prioritate la ocuparea posturilor didactice/catedrelor, în toate etapele și ședințele de repartizare au, în ordine, cadrele didactice titulare cu reducerea de activitate nesoluționată, cadrele didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei care solicită completarea normei didactice și cadrele didactice care beneficiază de prelungirea contractului individual de muncă pe perioadă determinată, conform prevederilor art. 61 din Metodologie.

20 august 2020 – Şedinţă de repartizare cu următoarea ordine de prioritate:

cererile de completare a normei didactice pe perioadă nedeterminată/determinată a cadrelor didactice titulare;

cererile de completare a normei didactice pe perioadă determinată a cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei;

cererile cadrelor didactice titulare aflate în restrângere de activitate prin transfer sau detașare în interesul învățământului pentru restrângere nesoluționată;

cererile cadrelor didactice care beneficiază de prelungirea contractului individual de muncă pe perioadă determinată, conform prevederilor art. 61 din Metodologie;

solicitărilor pentru detașare la cerere prin continuitate;

solicitările pentru detașare la cerere în ordinea descrescătoare a notelor obţinute la proba scrisă a concursului naţional – sesiunea 2020.

20-21 august 2020 – Şedinţă de repartizare cu următoarea ordine de prioritate:

cadrele didactice titulare pentru completarea normei didactice pe perioadă nedeterminată/ determinată;

cadrele didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei pentru completarea normei didactice pe perioadă determinată;

cadrele didactice titulare aflate în restrângere de activitate prin transfer sau detașare în interesul învățământului pentru restrângere nesoluționată;

cadrele didactice care beneficiază de prelungirea contractului individual de muncă pe perioadă determinată conform prevederilor art. 61 din Metodologie;

candidații care au obținut cel puțin nota 7 (șapte) la proba scrisă în cadrul concursului național, sesiunea 2020, în ordinea descrescătoare a notelor

[au prioritate candidații care beneficiază și de prelungirea duratei contractelor individuale de muncă în anul școlar 2020-2021 în baza mediei de repartizare minimum 7 (șapte), în condițiile prevăzute la art. 61 și 85 din Metodologie]

24 august 2020 – Şedinţă de repartizare pentru detașare la cerere prin concurs specific în ordinea descrescătoare a punctajelor.

25-26 august 2020 – Şedinţă de repartizare a cadrelor didactice care îndeplinesc condițiile privind prelungirea duratei contractelor individuale de muncă, în anul școlar 2020-2021, conform prevederilor art. 85 din Metodologie.

26-28 august 2020 – Şedinţă de repartizare la nivelul inspectoratului școlar, a posturilor didactice rămase neocupate, conform prevederilor art. 90 din Metodologie, în următoarea ordine de prioritate:

a) cadre didactice titulare, cadre didactice debutante prevăzute la art. 21 alin. (4) lit. a) şi alin. (6) şi cadre didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei rămase cu norma didactică incompletă pentru completarea normei didactice, conform prezentei Metodologii;

b) cadre didactice titulare rămase în restrângere de activitate prin transfer sau detaşare în interesul învăţământului pentru restrângere de activitate nesoluţionată;

c) cadre didactice titulare rămase nerepartizate care solicită continuitate prin detaşare la cerere sau detaşare la cerere prin concurs;

d) candidaţi care au obţinut minimum nota 7 (şapte) la proba scrisă în cadrul concursului naţional din sesiunea 2020, în vederea încheierii unui contract individual de muncă pe perioadă determinată, cu respectarea prevederilor prezentei metodologii, având prioritate candidaţii care au obţinut cel puţin nota 7 (şapte) la proba scrisă în cadrul concursului naţional, sesiunea 2020, şi care beneficiază de prelungirea duratei contractelor individuale de muncă în anul şcolar 2020-2021 în baza mediei de repartizare de minimum 7 (şapte) obţinute la concursurile naţionale, sesiunile 2019 şi/sau 2018, respectiv 2019, 2018, 2017 şi/sau 2016 pentru învăţători/institutori/profesori pentru învăţământ primar, în condiţiile prezentei metodologii;

e) cadre didactice titulare, cadre didactice debutante prevăzute la art. 21 alin. (4) lit. a) şi alin. (6) şi cadre didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei rămase cu norma didactică incompletă, pentru completarea normei didactice, conform prevederilor art. 8 alin. (3);

f) cadre didactice care solicită detaşare la cerere prin concurs specific;

g) candidaţi care beneficiază de prelungirea duratei contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul şcolar 2020-2021;

h) candidaţi care au obţinut minimum nota 5 (cinci) la proba scrisă în cadrul concursului naţional din sesiunea 2020, în vederea încheierii unui contract individual de muncă pe perioadă determinată, în ordinea descrescătoare a notelor, cu respectarea prevederilor prezentei metodologii;

i) abrogat;

j) candidaţi care au participat la concursuri naţionale din 2019, 2018 şi/sau 2017 şi au obţinut cel puţin media 5 (cinci), în profilul postului solicitat (minimum 5 atât la proba scrisă, cât şi la proba practică sau inspecţia la clasă), care nu au mai participat ulterior la alte concursuri naţionale sau care nu au obţinut note sub 5 (cinci) la proba scrisă în cadrul următoarelor concursuri naţionale în specialitatea postului didactic/catedrei solicitat(e), ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare;

k) candidaţi rămaşi nerepartizaţi după concursul naţional din sesiunea 2020, care au susţinut proba scrisă în profilul postului şi proba practică/orală în profilul postului conform , în ordinea art. 89 alin. (4) descrescătoare a mediilor;

l) candidaţi care au participat la concursuri naţionale din 2019, 2018 şi/sau 2017 şi au obţinut cel puţin nota 5,00 (cinci) la proba scrisă în profilul postului din iulie 2019, iulie 2018 şi/sau iulie 2017 şi proba practică/orală în profilul postului conform art. 89 alin. (4), care nu au mai participat ulterior la alte concursuri naţionale sau care nu au obţinut note sub 5 (cinci) la proba scrisă în cadrul următoarelor concursuri naţionale în specialitatea postului didactic/catedrei solicitat(e), ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a

mediilor de repartizare;

m) candidaţi cu a doua specializare, alta decât aceea la care au participat la concursul naţional din sesiunea 2020, şi care au obţinut cel puţin nota 5 (cinci) la proba scrisă, în ordinea descrescătoare a notelor;

n) candidaţi cu a doua specializare, alta decât aceea la care au participat la concursurile naţionale din 2019, 2018 şi/sau 2017, şi care au obţinut cel puţin media 5 (cinci) (minimum 5 atât la proba scrisă, cât şi la proba practică sau inspecţia la clasă), care nu au mai participat ulterior la alte concursuri naţionale sau care nu au obţinut note sub 5 (cinci) la proba scrisă în cadrul următoarelor concursuri naţionale în specialitatea postului didactic/catedrei solicitat(e), ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare;

o) absolvenţi ai colegiilor universitare de institutori cu a doua specializare, care au participat la concursul naţional din sesiunea 2020 şi au obţinut cel puţin nota 5 (cinci) la proba scrisă, ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a notelor, care solicită postul didactic/catedra vacant(ă) în a doua specializare: limbă modernă/maternă, educaţie plastică, educaţie muzicală, educaţie fizică, religie, posturi în specialitate din palatele şi cluburile copiilor şi elevilor;

p) absolvenţi ai colegiilor universitare de institutori cu a doua specializare, care au participat la concursuri naţionale din 2019, 2018 şi/sau 2017 şi au obţinut cel puţin media 5 (cinci), ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare, care solicită postul didactic/catedra vacant(ă) în a doua specializare: limbă modernă/maternă, educaţie plastică, educaţie muzicală, educaţie fizică, religie, posturi în specialitate din palatele şi cluburile copiilor şi elevilor;

q) candidaţi care au obţinut cel puţin media 7 (şapte) la concursurile naţionale, sesiunile 2016, 2015 sau 2014 care nu au mai participat ulterior la alte concursuri naţionale sau care nu au obţinut note sub 5 (cinci) la proba scrisă în cadrul următoarelor concursuri naţionale în specialitatea postului didactic/catedrei solicitat(e), ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a notelor/mediilor de repartizare.

r) candidaţi cu a doua specializare care au obţinut cel puţin media 7 (şapte) la concursurile naţionale, sesiunile 2016, 2015 sau 2014, care nu au mai participat ulterior la alte concursuri naţionale sau care nu au obţinut note sub 5 (cinci) la proba scrisă în cadrul următoarelor concursuri naţionale în specialitatea postului didactic/catedrei solicitat(e), ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a notelor/mediilor;

s) absolvenţi ai colegiilor universitare de institutori cu a doua specializare care au obţinut cel puţin media 7 (şapte) la concursurile naţionale, sesiunile 2016, 2015 sau 2014 care nu au mai participat ulterior la alte concursuri naţionale sau care nu au obţinut note sub 5 (cinci) la proba scrisă în cadrul următoarelor concursuri naţionale, ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare, care solicită postul didactic/catedra vacant(ă) în a doua specializare: limbă modernă/maternă, educaţie plastică, educaţie muzicală, educaţie fizică, religie, posturi în specialitate din palatele şi cluburile copiilor şi elevilor;

t) candidaţi care au renunţat la posturile didactice/catedrele pe care au fost repartizaţi în etapele anterioare, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare.

Pentru angajarea pe perioada nedeterminată, candidații trebuie să obţină minimum nota 7 (șapte) la proba scrisă.

Pentru angajarea pe perioada determinată, candidații trebuie să obţină minimum nota 5 (cinci) la proba scrisă.

Pot fi repartizați în baza mediilor de repartizare obținute la concursurile naționale din perioada 2014-2019 candidații care nu au mai participat ulterior la alte concursuri naționale sau care nu au obținut note sub 5 (cinci) la proba scrisă în cadrul următoarelor concursuri naționale în specialitatea postului didactic/catedrei solicitat(e).

Candidaţii eliminaţi din concurs pentru fraudă sau tentativă de fraudă nu sunt repartizaţi pe posturi didactice /catedre în anul şcolar 2020-2021.

conform art. 62 alin. (8) şi (9) din Metodologie, în limita numărului de posturi didactice/catedre vacante/rezervate din lista afişată pentru concurs, cu respectarea condiţiilor Metodologiei.

În cazul mediilor de repartizare egale obţinute la concurs se aplică, pentru departajare, prevederile art. 63 alin.(1) şi (2) din Metodologie.

În situaţia în care candidaţii care nu sunt titulari, repartizaţi pe posturi didactice/catedre vacante/rezervate, renunţă la opţiunea făcută sau nu se prezintă la posturile didactice/catedrele pe care au fost repartizaţi, se mai pot prezenta la o altă repartizare înainte de atribuirea orelor în regim de plata cu ora, conform Calendarului. Situaţiile excepţionale se soluţionează cu avizul Ministerului Educației și Cercetării.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Părinții din Alba Iulia care nu au cu cine să-și lase copiii pot primi până la 710 lei pentru plata unei bone. CONDIȚII

Publicat

Primăria municipiului Alba Iulia va susține familiile cu venituri nete mai mici de 3.500 de lei pe membru de familie, cu sume de maxim 710 lei/lună. Ajutorul financiar se acordă pentru fiecare copil de vârstă preșcolară, în funcție de nivelul veniturilor nete lunare pe membru de familie.

Astfel, în cazul veniturilor până la 2.100 de lei se acordă lunar un ajutor de 710 lei, în cazul veniturilor cuprinse între 2.101 și 2.500 de lei se acordă un ajutor de 550 de lei, familiile care au venituri lunare pe membru de familie cuprinse între 2.501 și 3.000 de lei primesc 390 de lei, iar cele cu venituri cuprinse între 3.001 și 3.500 de lei primesc un ajutor lunar de 250 de lei.

Există și o serie de condiții pentru acordarea acestui ajutor: de exemplu, el nu se acordă pentru copilul care este înscris la creșă/grădiniță sau pentru care părintele a refuzat un loc la creșă/grădiniță, ori l-a retras de la creșă/grădiniță. De asemenea părinții trebuie să facă dovada plății la zi a taxelor și impozitelor către primărie, iar bonele trebuie să dețină diplomă, certificat sau un alt titlu de bonă, recunoscute ori echivalate în conformitate cu prevederile legii.

„Era doar o noțiune de timp. Acum e o stare de fapt. De astăzi, orice tânără familie din Alba Iulia își poate depune la Direcția de Asistență Socială dosarul pentru a primi bani “de bonă”. Am grăbit acest proiect pentru a ajuta cât mai mulți tineri albaiulieni să își poată angaja bone de încredere, pentru a-și crește micuții în siguranță și fără gândul “unde îl duc/ cu cine îmi las azi copilul”. Pe de altă parte, continuăm să dezvoltam infrastructura educațională pentru preșcolari, construim o creșă de 90 de locuri în zona Orhideelor și căutăm permanent alte și alte noi locuri și soluții pentru alte grădinițe și creșe. Alba Iulia crește, la propriu, și prin juniorii ei”, a transmis Voicu Paul, viceprimar cu atribuții de primar al municipiului Alba Iulia.

Solicitările se pot depune la Direcția de Asistență Socială Alba Iulia, bd. Revoluției 1989, nr. 26. Telefon de contact: 0258 810 325.

Întreaga metodologie de acordare a sprijinului pentru plata bonelor poate fi consultată AICI.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate