Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

DGFP Alba: În 2012, executările silite au adus la bugetul consolidat al statului peste 128 de milioane de lei


Publicat

Executările silite ale persoanelor fizice și juridice din Alba au adus la bugetul consolidat al statului, în 2012, peste 128 de milioane de lei. Aceste informaţii sunt incluse în raportul prezentat marţi de DGFP Alba, la Instituţia Prefectului. Suma atrasă la buget din executări este mai mare decât în anul predecent cu aproape 2,5 milioane lei.

În lista persoanelor juridice executate silit în 2012, potrivit DGFP Alba, nu se regăseşte vreun mare contribuabil, suma totală de 128.300.079 lei fiind compusă din somații – 83.609.949 lei, popriri bănci – 43.252.009 lei, popriri terți – 1.368.454 lei și valorificare bunuri mobile – 69.667 lei, de la contribuabili mici și mijlocii, precum și de la persoane fizice.

Potrivi DGFP Alba, în urma analizei măsurilor întreprinse şi a rezultatelor acestor măsuri, rezultă o acută lipsă de lichidităţi în conturile bancare poprite şi o lipsă a cererii pe piaţa de bunuri mobile şi imobile; în cazul somaţiilor, procentul de încasări este de 65,17%, în cazul popririlor pe conturile bancare 33,71%, în cazul terţilor popriţi de 1,06% şi în cazul valorificărilor bunurilor mobile/imobile de 0,06%. În anul 2011 aceste procente au fost următoarele: 71,51% din somaţii, 27,60% din popriri bănci, 0,80% din popriri terţi şi 0,09% în cazul valorificărilor bunurilor mobile/imobile.

Începând cu luna octombrie 2012, adresele de înfiinţare a popririlor asupra disponibilităţilor băneşti precum şi deciziile de ridicare a popririlor se transmit doar prin intermediul Unităţii de Imprimare Rapidă Râmnicu Vâlcea.

Conform O.U.G. nr. 29/2011 privind reglementarea acordării eşalonărilor la plată,în 2012, au fost aprobate un număr de 25 cereri de eşalonare la plată la agenţi economici pentru suma de 5.570.209 lei, din care: 15 cereri se află în derulare pentru suma de 5.098.839 lei, 8 cereri pierdute pentru suma de 412.371 lei şi 2 cereri finalizate pentru suma de 58.999 lei.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

1 Comentariu

1 Comment

  1. angel

    marți, 29.01.2013 at 14:51

    …si cate sute de milioane cheltuiti cu salariilor celor care ocupa un scaun in fata calculatorului, plimba o hartie pe ici colea , sau isi petrect timpul fumand si beau cafea pe holuri, scari,….cati tin contabilitati la zeci de firme…o institutie ineficienta care nu isi justifica salariile mari pe care primesc , multi nici nu stiu de ce vin la servici…si de aceasta stare nu sunt de vina angajatii ,ci sefii numiti politici …

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Furtuna Leandros îngheață Grecia. Temperaturile au scăzut de la 20, la minus 20 de grade Celsius, în anumite zone ale țării

Publicat

ger, frig

Furtuna Leandros a generat o scădere bruscă a vremii în Grecia: de la 20 de grade Celsius, la minus 20 de grade. 

S-a întâmplat în oraşul Florina, situat în nordul Greciei, care a înregistrat minus 20 de grade vineri dimineaţă, potrivit Agerpres. Alte regiuni au înregistrat de asemenea temperaturi sub zero grade Celsius.

Frontul de vreme rece urmează să se deplaseze către sud pe perioada weekendului, aducând pentru prima dată după mult timp temperaturi care se apropie de zero în capitala Atena, potrivit meteorologilor.

Citește și: Totul despre vortexul polar care îngheață Europa: ce este și cum funcționează. Cum va arăta vremea după destrămarea lui

Cu toate acestea, sunt aşteptate temperaturi mai ridicate pe parcursul săptămânii viitoare.

Săptămâna trecută, un val de căldură cu maxime de 28 de grade Celsius i-a determinat pe greci duminică să treacă peste restricţii şi să iasă în număr mare la plajă sau în parcuri.

Potrivit Observatorului naţional de la Atena, temperatura la Chania, pe insula meridională Creta, a atins 28,3 grade C în jurul prânzului, una din temperaturile cele mai ridicate înregistrate în ianuarie în ultimii 50 de ani.

La momentul respectiv, furtuna Filomena provoca probleme mari în Spania, care se confrunta cu cele mai mari căderi de zăpadă din ultimele decenii.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

190.000 de oameni s-au programat în prima zi pe platforma online de înscriere la vaccinare, 50.000 dintre aceștia în prima oră

Publicat

În prima oră pe platforma pusă la dispoziție de Guvern pentru înscrierea la vaccinare s-au programat circa 50.000 de oameni, iar în total, în prima zi, aproximativ 190.000.

Coordonatorul campaniei de vaccinare în România, medicul Valeriu Gheorghiță, a declarat la Digi24 că etapa a doua de vaccinare a debutat cu un număr foarte mare de utilizatori .

În prima oră de funcționare a platformei au fost alocate peste 100.000 de sloturi, ceea ce înseamnă 50.000 de români programați, a afirmat Gheorghiță, la Digi24.

În total, vineri, în prima zi a etapei a doua de vaccinare s-au programat la nivel național 190.000 de oameni, între care 50.000 în Capitală, acolo unde locurile sunt ocupate pentru următoarele 20 de zile. 

„Pot să vă spun că acum o oră erau 18.000 de utilizatori pe minut. Este una dintre cele mai mari programări informatice. Este peste platforma marilor magazine din perioada de Black Friday. În prima oră erau alocate peste 100.000 de sloturi, adică 50.000 de persoane programate”, a declarat coordonatorul campaniei de vaccinare.

Pentru a realiza o programare online, o persoană poate să înscrie pe platformă maximum zece persoane din familie. „Au fost 35.000 de utilizatori unici care au putut înscrie maximum 10 persoane pe platformă”, a mai spus medicul Valeriu Gheorghiță. 

Din etapa a doua de vaccinare fac parte persoanele cu vârste de peste 65 de ani, cele cu boli cronice și cele care asigură activități esențiale.

Românii se pot înscrie în etapa a doua de vaccinare pe platforma vaccinare-covid.gov.ro, prin medicul de familie, prin call center-uri sau prin serviciile de asistență socială din primării.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO: Tânără de 15 ani răpită dintr-o stație de autobuz din centrul Clujului. Trasă de păr și băgată cu forţa într-o maşină

Publicat

O fată de 15 ani a fost răpită de trei indivizi de pe o stradă din centrul municipiului Cluj-Napoca şi urcată cu forța într-o maşină. Scena a fost surprinsă pe camerele video stradale și s-a petrecut într-o stație de autobuz din zona Piața Mihai Viteazu.

Nicio persoană aflată în zona respectivă nu a avut nicio reacție.

Potrivit Cluj24.ro scenele s-au petrecut în centrul Clujului, într-o staţie de autobuz sub ochii a zeci de martori, însă oamenii  care se aflau acolo nu au avut nicio reacţie.

Răpirea a avut loc pe 14 ianuarie. Pe imaginile surprinse de camerele de supraveghere din oraş se vede cum adolescenta de 15 ani este trasă de păr, târâtă pe jos şi băgată cu forța în maşină.

Ulterior, pe alte imagini surprinse de camerele de supraveghere dintr-o intersecţie se vede cum tânăra deschide uşa maşinii şi sare în mers din ea. Apoi intră disperată în prima maşină de pe stradă care aşteptă la semafor.

După cele întâmplate fata a mers direct la poliţie unde a depus plângere. Trei tineri cu vârste cuprinse între 24 şi 26 de ani au fost reţinuţi, pentru săvârşirea infracţiunii de lipsire de libertate în mod ilegal, faptă prevăzută şi pedepsită de Codul penal.

Potrivit IPJ Cluj ”La data de 15 ianuarie a.c., polițiștii din cadrul Poliției municipiului Cluj-Napoca – Biroul de Investigații Criminale și cei ai Secției 1 Poliție au reținut pentru o perioadă de 24 de ore trei bărbați cu vârste cuprinse între 25 și 34 de ani, într-un dosar penal întocmit pentru săvârșirea infracțiunii de lipsire de libertate în mod ilegal, faptă prevăzută și pedepsită de Codul penal.

În fapt, polițiștii au fost sesizați la data de 14 ianuarie, în jurul orei 18.40, cu privire la faptul că o tânără care se afla pe o stradă din municipiul Cluj-Napoca, ar fi fost constrânsă să urce într-un autoturism, care ulterior a fost pus în mișcare.

Din verificările efectuate, s-a stabilit faptul că un tânăr de 26 de ani, din municipiul Lugoj, județul Timiș, a coborât din autoturismul menționat și ar fi contrâns-o fizic pe tânără de 15 ani, din comuna Baciu, județul Cluj, să urce în interiorul acestuia.

După câteva momente, în timp ce autoturismul se deplasa în zona intersecției străzilor Cuza-Vodă – Frédéric Joliot-Curie, tânăra a deschis una dintre portiere și a ieșit afară din interiorul autovehiculului.

În baza sesizării s-au constituit echipe operative complexe pentru identificarea în cel mai scurt timp a autoturismului și a persoanelor implicate, iar în cursul nopții mașina indicată a fost depistată pe raza localității Ciucea, în județul Cluj.

Pentru stabilirea împrejurărilor în care a avut loc fapta, cei trei bărbați au fost conduși la sediul Poliției municipiului Cluj-Napoca, fiind ulterior reținuți pentru 24 de ore.”

surse: cluj24.ro, mediafax, IPJ Cluj

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Cum va funcţiona sistemul de returnare a ambalajelor de băuturi. Garanţie de 50 de bani pentru sticle, doze sau PET-uri

Publicat

Ministrul Mediului, Barna Tanczos a explicat cum va funcționa sistemul de garanție – returnare a ambalajelor din plastic, sticlă și aluminiu. Acest sistem în care costul produsului va fi suplimentat cu 50 de bani pe sticlă/ambalaj de până la 3 litri, sumă ce va putea fi recuperată la returnare, este menit să contribuie la ținta de reciclare a României, spune oficialul din Guvern.

„50 de bani pentru fiecare sticlă de până la 3 litri care va fi adusă înapoi într-un automat sau la un magazin unde se va face colectare.

Fiecare consumator de produse ambalate în sticle PET, de sticlă sau aluminiu va avea posibilitatea să-și recupereze garanția, dacă aduce înapoi ambalajul, care va fi dotat cu un cod de bare special, astfel încât acel produs să poată fi identificat că provine din acel sistem de garantare – returnare.

Aceste ambalaje devin materii prime care intră în economia circulară și nu mai risipim energie, materie primă și nu producem deșeu, ci reciclăm. Din deșeurile care vin din gospodării, 90% ar trebui să ajungă la reciclare și 10% la gropile de gunoi. În România, astăzi, este invers.

Sistemul de garanție pornește în momentul în care producătorul pune pe piață un produs ambalat. Acel producător va introduce la nivelul produsului această garanție. Mai departe, distribuitorul, pe lanțul de distribuție până ajunge la magazin, această garanție urmărește produsul până ajunge la raft.

Când vin, ca și cumpărător, și iau de pe raft acest produs, achit produsul în sine plus garanția, mă duc acasă, consum ce este înăuntru și la următoarea cumpărare vin înapoi cu ambalajele, le pun în acele automate care marea majoritate a lor vor fi la supermarketuri în puncte, centre comerciale etc.

În zona rurală, pentru că aproape 70% din comerțul național se desfășoară în zona rurală, în magazine mici, acolo în marea majoritate a magazinelor mici se va prelua manual, se va înmâna garanția, se va pune în saci special pregătiți pentru sticle, PET și aluminiu, ele vor fi colectate de un sistem național de logistică și vor ajunge la acel operator unic care le va sorta, pregăti pentru reciclare și le va da mai departe la unitățile de reciclare.

Ambalajele pot fi predate la orice magazin, la orice punct de colectare.

Sticlele trebuie să fie golite de conținut”, a declarat ministrul Mediului, la Digi24.

Produse acceptate în sistemul de garanție – returnare a ambalajelor

Ministrul Mediului spune că nu vor face parte din acest sistem acele ambalaje care sunt produse lactate.

„Ele reprezintă un risc ridicat din punct de vedere sanitar – veterinar, de siguranță alimentară”, a explicat Barna.

Ministrul a precizat că apa, sucurile, berea, băuturile alcoolice, chiar și uleiul sunt printre produsele din ambalajele acceptate în sistem.

„Sticla nu se spală, se golește. Nu este obligatoriu să aibă capac, însă trebuie să aibă acea etichetă specială și acel cod de bare”, a adăugat el.

Când va fi lansat sistemul de garanție – returnare

„Lansarea sistemului de garanție – returnare este 1 aprilie 2022. Până atunci, după apariția Hotărârii de Guvern, va trebui să se facă investițiile pentru cumpărarea acelor automate, pentru sistemul de logistică și cel informatic care va urmări fiecare lot de produs pe circuit și pentru a realiza cele cinci puncte de selectare și sortare la nivel național. În principiu, într-un an și două luni de zile acest sistem trebuie pus pe picioare.

În primul an ar trebui să atingem un obiectiv de 70%. Adică 70% din ambalajul pus pe piață să se întoarcă în sistemul de reciclare. Ținta este în 3 ani de zile 90%. Sunt ținte ambițioase”, a afirmat Tanczos.

Cât timp va fi valabil codul de bare pentru obținerea garanției

„Timp de 24 de luni, fiecare sticlă poate fi adusă înapoi în sistem. Dacă în doi ani de zile de la vânzare, acea sticlă n-a ajuns înapoi în sistem, va fi eliminat sistemul informatic și trebuie depus la un colector.

Producătorii autohtoni vor fi obligați prin lege, pentru că el este cel care pune pe piață ambalajul, un potențial deșeu. Obligația de recuperare a ambalajului este al producătorului.

Importatorii când aduc pe piață aceste ambalaje trebuie să aibă și eticheta. O aplică în producție în afară sau după ce importatorul aduce în România trebuie aplicate acele coduri de bare”, a explicat ministrul.

El a subliniat că este vorba doar de ambalajele de băuturi.

“Nu vorbim de amabalajele pentru mezeluri, pentru brânzeturi, lactate, pantofi, cămăși etc. Partea de colectare selectivă rămâne în vigoare”.

sursa: digi24.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate