Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Din 1 iulie, granițele din interiorul UE s-ar putea redeschide fără restricții. Care este acum situația din fiecare țară


Publicat

vama

Granițele din interiorul Uniunii Europene s-ar putea deschide începând din 1 iulie, iar decizia va fi luată în urma unei întâlniri a miniștrilor de interne din țările membre, la care comisarul Ylva Johansson a cerut ridicarea restricțiilor de circulație pe cuprinsul Uniunii.

Ylva Johansson a declarat, la euronews, că până la finele lunii iunie țările membre trebuie să-și deschidă granițele și să ridice toate controalele de la frontiere pentru cetățenii din statele membre, astfel încât să nu mai fie nevoie de carantină și nici de certificate de sănătate.

„Am ajuns foarte aproape de momentul în care trebuie să redeschidem total frontierele”, a spus Johansson.

Johansson a cerut revenirea la liberă circulație între statele membre ale Uniunii, iar ridicarea restricțiilor să se petreacă simultan și coordonat.

Fiecare țară ia propria decizie în privința restricțiilor pe care le păstrează și a momentului în care revine la normalitate, însă rezultatele definitive ar urma să apară în zilele următoare, după întâlnirea care are loc vineri între miniștrii de interne ai UE.

Italia și Spania sunt țările care au fost cele mai reticente la redeschiderea de la 15 iunie a granițelor pentru turiștii străini, în condițiile în care sunt și cele mai afectate de pandemia de coronavirus dintre țările Uniunii.

*Situația din fiecare țară, acum

Spania a anunțat, vineri, prin intermediul purtătorului de cuvânt al Guvernului, că la 1 iulie va permite cetățenilor europeni să intre în țară fără să mai petreacă 14 zile de carantină. Se pare că vor mai exista și după 1 iulie restricții de vizitare a unor regiuni – cum sunt Madrid și Barcelona – care încă nu au închis focarele de coronavirus. În acest moment, Spania nu permite accesul pe teritoriul său fără o carantină de 14 zile, cu excepția unui grup de 6.000 de turiști germani și scandinavi care vor merge în Insulele Baleare pe 22 iunie.

Italia și-a deschis granițele pe 3 iunie pentru cei din UE și Marea Britanie, după ce impusese pe 9 martie carantina totală a țării. De la 3 iunie, cei din UE nu sunt supuși carantinei, cu condiția să nu fi traversat și alte țări cu două săptămâni înainte să ajungă în Italia.

Franța va permite de la 15 iunie cetățenilor UE și britanicilor să călătorească fără carantină, potrivit anunțului premierului Edouard Philippe. Până atunci, călătoriile în Franța sunt permise doar pentru străinii aflați în situații majore.

Germania va permite cetățenilor din UE și din Marea Britanie să intre în țară din 15 iunie, iar până atunci trebuie să prezinte la graniță motive întemeiate pentru a putea trece frontierele statului federal. Până la 15 iunie rămân în vigoare controalele de la granița germană cu Austria, Elveția, Franța și Danemarca, ca și pe aeroporturi pentru cei care ajung din Spania și Italia.

Grecia are granițele deschise total la 1 iulie. Până atunci, există restricții. Până la 15 iunie sunt doar câteva zboruri permise pe aeroportul din Atena, iar la sosire se fac teste obligatorii – cei depistați pozitiv stau în carantină 14 zile, cei cu test negativ, parcurg carantină de 7 zile. După 15 iunie, se redeschide turismul, iar românii sunt supuși unor teste la întâmplare. Pe lângă Atena, se deschide și aeroportul din Salonic. De la 1 iulie, autoritățile au anunțat că se deschid granițele terestre, maritime și aeriene, cu teste selective și cu mențiunea că ar putea exista anumite țări ai căror cetățeni vor fi supuși unor controale suplimentare.

Bulgaria și-a redeschis granițele cu Serbia și Grecia de la 1 iunie. Se preconizează ca la 15 iunie să fie ridicate noi restricții de călătorie.

Marea Britanie le permite vizitatorilor din alte țări să intre în Regat din 8 iunie, cu condiția petrecerii unei carantine de 14 zile. Cei care vin în interes de serviciu, cum ar fi medicii și asistentele, fac excepție de la regulă.

Portugalia are deschise granițele terestre (cu Spania). Turiștii vor putea călători de la 15 iunie.

Malta redeschide sezonul turistic pentru străini la 1 iulie. A anulat zborurile din țările europene din luna martie.

Olanda are granițele deschise doar pentru țările din spațiul Schengen. România nu face parte din această comunitate, în care se circulă fără pașaport între statele membre UE.

România are granițe terestre deschise doar cu Ungaria, iar zborurile internaționale se fac doar în regim charter. Cu excepția unor categorii de persoane toți cei care vin în țară, inclusiv românii care se repatriază, stau în carantină 14 zile. După 15 iunie se așteaptă reluarea zborurilor internaționale.

Sursa: romania.europalibera.org



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

EXCLUSIV Alba24: Pensia ENORMĂ pe care o primește o persoană din Alba. Este de 63 de ori mai mare decât cea mai mică pensie

Publicat

Cea mai mare pensie obținută lunar de o persoană din județul Alba este de 63 de ori mai mare decât cea mai mică pensie. Nu este o greșeală, datele au fost obținute de Alba24 în mod oficial, de la Casa Județeană de Pensii. 

Instituția nu poate comunica și cui aparține pensia respectivă și nici ce funcție a deținut acea persoană, din motive care țin de protecția datelor cu caracter personal. Aflăm însă suma și faptul că este vorba despre un fost magistrat. 

Cea mai mare pensie din Alba ajunge la suma incredibilă de 50.359 de lei lunar, potrivit unui document solicitat de Alba24, Casei Județene de Pensii Alba. 

În același timp, cea mai mică pensie obținută de un locuitor al județului este de 800 de lei, potrivit reprezentanților instituției.

Un calcul simplu ne arată o diferență enormă, greu de justificat într-o țară normală. Cea mai mare pensie lunară este de 63 de ori mai mare decât cea mai mică pensie din județ.

Citește și: Vechime în muncă 2021. Cum poți cumpăra vechime pentru pensie și cât costă 6 ani pe cartea de muncă. Termenul a fost prelungi

Pensia medie din județul Alba este de 1.562 de lei. Un nou calcul ne arată că pensionarul cu cea mai mare pensie primește lunar peste 32 de pensii medii.

Dacă ne raportăm la un an întreg, diferențele de venituri dintre pensionarii din Alba sunt astronomice.

Potrivit datelor obținute de Alba24, în județ sunt 73 de pensionari cu pensii mai mari de 10.000 de lei pe lună.

Pensia obținută de pensionarul din Alba nu reprezintă totuși un record pentru România. La nivel național, cea mai mare pensie este de 78.634 de lei brut lunar și o primește un fost magistrat.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

FOTO ŠKODA ENYAQ iV: emoție, eficiență, electrificare. Cum arată mașina electrică și ce specificații tehnice are (P)

Publicat

Lansând noul său model ENYAQ iV, ŠKODA face următorul pas sistematic în implementarea strategiei sale în domeniul mobilității electrice. SUV-ul 100% electric este primul model de serie al producătorului auto ceh construit pe baza platformei auto modulare electrice MEB a Grupului Volkswagen.

ŠKODA ENYAQ iV oferă tracțiune spate sau integrală, precum și o autonomie optimă pentru condusul cotidian, de până la 510 km conform ciclului WLTP, plus spațiu generos specific mărcii.

ŠKODA continuă să își dezvolte limbajul de design emoțional, scop în care, noul SUV dispune de un concept absolut nou pentru interior, ce oferă un nou sistem, numit Design Selection, în schimbul liniilor de echipare clasice, precum și o structură nouă a dotărilor opționale disponibile. Modelul special exclusiv Founders Edition este o variantă deosebită a modelului ENYAQ iV, limitată la 1.895 de exemplare, cu scopul de a aniversa 125 de ani de succes de la înființarea companiei.

  • Primul model ŠKODA din producția de serie construit pe baza platformei MEB
  • Tracțiune spate sau integrală, trei variante de baterie de dimensiuni diferite și cinci variante de putere, ce se încadrează între 109 și 225 kW
  • Autonomii mari, de până la 510 km* conform ciclului WLTP și încărcare rapidă
  • Limbaj de design emoțional și dinamic, grila ŠKODA distinctivă cu iluminare opțională
  • Noul concept pentru interior Design Selection și, specific mărcii, spațiu extrem de generos pentru pasageri și bagaje
  • Ediția specială Founders Edition limitată la 1.895 de exemplare omagiază istoria de 125 de ani a companiei

Thomas Schäfer, președintele ŠKODA AUTO, a declarat: ”Lansarea modelului ENYAQ iV reprezintă începutul unei noi ere pentru ŠKODA. Este primul nostru model pur electric construit pe platforma MEB. Lansarea acestui model înseamnă că mobilitatea electrică devine Simply Clever, cu autonomii mari, încărcare rapidă, utilizare facilă și prețuri accesibile. ENYAQ iV este fabricat în inima universului ŠKODA, la Mladá Boleslav, ceea ce face ca unitatea noastră principală de producție să fie prima fabrică pentru autovehicule construite pe platforma MEB în afara Germaniei. Este o dovadă extraordinară de încredere în expertiza mărcii ŠKODA și aș dori să îi mulțumesc întregii echipe pentru că a reușit să pună ENYAQ iV ”pe roate.” Este un automobil excelent și sunt foarte mândru de echipă.”

Modelul special exclusiv Founders Edition, ce dispune de o dotare standard bogată este limitat la 1.895 de exemplare și aduce un omagiu istoriei de succes a companiei, dar și fondatorilor săi, Václav Laurin și Václav Klement, care au întemeiat marca în urmă cu 125 ani. Aplicată pe volanul multifuncțional îmbrăcat în piele, emblema Founders Edition, realizată de compania cehă Preciosa, ce fabrică obiecte artizanale din cristal, va include și numărul exemplarului, confirmând că automobilul face parte din ediția limitată. Modelul special exclusiv ENYAQ iV Founders Edition va fi livrat în primăvara anului 2021.

Modelul Founders Edition dispune de iluminare pentru grila radiatorului și jante din aliaj de 21 de inchi

Variantele Founders Edition și ENYAQ RS iV sunt echipate cu așa-numitul Crystal Face, ce include iluminarea spectaculoasă a grilei radiatorului în dotarea standard. Pentru ENYAQ 80 iV și ENYAQ 80x iV, această dotare este oferită opțional. Pentru a crea acest Crystal Face, partea frontală a modelului ENYAQ iV este iluminată de 130 de LED-uri. Dotare aceasta de design a fost deja prezentată pe studiul ŠKODA VISION iV. Founders Edition este disponibil în două variante de motor/baterie și în două culori și este echipat cu jante din aliaj de 21 de inchi. De asemenea, modelul special are un design deosebit de sportiv pentru secțiunea frontală și masca posterioară, iar interiorul ecoSuite Design Selection oferă piele ecologică tăbăcită cu substanțe sustenabile.

ŠKODA ENYAQ iV – Specificațiile tehnice

Dimensiuni: 4.649×1.879×1.616 mm, ampatament: 2.765 mm

Model

ENYAQ 50 iV

ENYAQ 60 iV

ENYAQ 80 iV

ENYAQ 80x iV

ENYAQ RS iV

Sisteme de tracțiune

4×2

4×2

4×2

4×4

4×4

Puterea max.

109 kW

132 kW

150 kW

195 kW

225 kW

Cuplu max.

220 Nm

310 Nm

310 Nm

425 Nm

460 Nm

Accelerație

(0–100 km/h)

11,4 s

8,7 s

8,5 s

6,9 s

6,2 s

Viteza maximă

160 km/h

160 km/h

160 km/h

160 km/h

180 km/h

Autonomie (WLTP)

340 km

390 km

510 km

460 km

460 km

Sistemul electric de propulsie: ENYAQ iV dispune de un concept de propulsie absolut nou, ce face uz din plin de potențialul platformei auto modulare electrice MEB a Grupului Volkswagen. MEB este o așa-numită platformă de tip skateboard, în care bateria este încorporată în podea, pentru a economisi spațiu. Cele trei capacități diferite pentru baterie, cinci variante de putere, între 109 și 225 kW și tracțiunea spate sau integrală satisfac cele mai diferite cerințe și permit cele mai variate moduri de utilizare. Cu autonomii de până la 510 km* conform ciclului WLTP, ENYAQ iV este companionul ideal în cotidian. De asemenea, automobilul poate tracta remorci cu masa de până la 1.400 kg (pe înclinații de 8%) sau 1.200 kg (pe înclinații de 12%).

Siguranța: Printre noile sisteme de asistență se numără Travel Assist, care dispune acum de și mai multe funcții, precum și de Trained Parking și Remote Parking.

Exteriorul: ENYAQ iV beneficiază de un limbaj de design emoțional și dinamic, marcat de forță atractivă. Noul SUV se caracterizează prin proporții perfecte și spațiu generos. Astfel, interiorul oferă aproximativ la fel de mult spațiu ca ŠKODA KODIAQ, deși are o lungime mai mică decât ŠKODA OCTAVIA. Opțional, secțiunea frontală spectaculoasă cu grila mare a radiatorului poate deveni și mai spectaculoasă cu luminile Crystal Face, inclusiv funcția animată Coming Home/Leaving Home și farurile matrix full-LED. Blocurile optice spate full-LED includ luminile de semnalizare dinamice și, de asemenea, funcția animată Coming Home/Leaving Home.

Interiorul: Opțiunile Design Selection înlocuiesc liniile de echipare clasice și redefinesc astfel standardele pentru interior. Fiecare Design Selection creat de designerii ŠKODA dă naștere unui interior de bun gust aparte, ce permite tuturor ocupanților să se simtă în largul lor, incluzând materiale naturale, procesate în manieră sustenabilă, precum și materiale reciclate. Noua structură mai clară de opțiuni disponibile (zece pachete pe diferite teme și o serie de opțiuni individuale) permite personalizarea mai rapidă și mai facilă a interiorului, astfel încât acesta să se potrivească pe deplin gusturilor proprietarului.

Conectivitatea: Având diagonala de 13 inchi, ecranul central al modelului ENYAQ iV este mai mare decât la orice altă ŠKODA. Mai mult, noul SUV este în permanență on-line și este conectat în manieră inteligentă. Încărcarea bateriei și sistemul de aer condiționat pot fi controlate confortabil de la distanță, prin intermediul aplicației ŠKODA Connect.

Simply Clever: ŠKODA a dezvoltat și soluții Soluțiile Simply Clever specifice automobilelor electrice, ca de pildă dispozitivul de curățare a cablului de încărcare, un capac de protecție pentru conectorul pentru încărcare și un compartiment special sub podeaua portbagajului, destinat cablurilor de încărcare. Noua consolă centrală este dispusă pe două niveluri și este foarte spațioasă. Iar inserția ingenioasă are grijă ca pe podeaua dublă a portbagajului să fie mereu ordine. La ENYAQ iV, deja clasica racletă ŠKODA pentru îndepărtarea gheții este integrată în automobil, mai precis în hayonul său.

Încărcarea: MyŠKODA Powerpass le permite proprietarilor automobilului să încarce simplu și avantajos bateria la cele mai multe dintre punctele de încărcare din Uniunea Europeană, ei având nevoie pentru aceasta doar de un singur card. De asemenea, ŠKODA este implicată și în dezvoltarea rețelei Ionity de încărcare rapidă în întreaga Europă. Totodată, marca oferă trei versiuni diferite ale wallbox-ului ŠKODA iV pentru încărcarea de acasă. Folosind cablul pentru încărcare rapidă, proprietarii pot încărca ŠKODA ENYAQ iV și de la stațiile de încărcare rapidă.

Sistemul electric de propulsie: Primul model ŠKODA din producția de serie construit pe baza platformei MEB

  • ENYAQ iV oferă trei variante de baterie de dimensiuni diferite și cinci variante de putere, ce se încadrează între 109 și 225 kW
  • Tracțiune spate sau integrală și autonomii mari, de până la 510 km* conform ciclului WLTP
  • SUV-ul electric permite încărcarea rapidă, plăcerea incitantă a condusului în condiții sustenabile și caracteristici aerodinamice extraordinare

ENYAQ iV este primul model ŠKODA din producția de serie bazat pe platforma modulară de electrificare (MEB) a Grupului Volkswagen. MEB este o așa-numită platformă de tip skateboard, în care bateria este încorporată în podea, pentru a economisi spațiu. SUV-ul 100% electric oferă o gamă de trei variante de baterie cu capacități diferite, cinci variante de putere și tracțiune spate sau integrală, putând astfel satisface variate nevoi și putând servi la diferite scopuri de utilizare. De asemenea, având nevoie doar de puțin timp pentru a se încărca și oferind autonomii de până la 510 km* conform ciclului WLTP, ENYAQ iV este automobilul ideal pentru utilizarea cotidiană, dar și pentru călătoriile la drum lung. Noua navă-amiral a mărcii ŠKODA este fabricată la unitatea de producție principală a companiei cehești, aflată în Mladá Boleslav și este singurul model din Europa bazat pe platforma MEB a Grupului Volkswagen ce este produs în afara Germaniei.

Christian Strube, membru al Consiliului de Administrație ŠKODA, responsabil pentru Dezvoltare Tehnică a explicat: ”Numeroasele combinații posibile, de exemplu datorate diferitelor dimensiuni pentru baterie și diferitelor variante de putere, fac ca platforma modulară electrică pentru automobile să fie baza tehnică perfectă pentru autoturismele noastre pur electrice. Platforma MEB ne permite să satisfacem nevoile diferite ale clienților noștri și să le punem la dispoziție un automobil adaptat la diferite utilizări, precum și să putem dezvolta mai multe ŠKODA iV inovatoare și în viitor.”

Versiunea ŠKODA ENYAQ iV de intrare în gamă este însoțitorul practic și sustenabil al familiilor în viața de zi cu zi, oferind spațiu generos și funcționalitate excelentă. Eset oferit și un ENYAQ iV perfect pentru cei care conduc mult și caută autonomie maximă și încărcare rapidă, precum și un ENYAQ iV perfect pentru clienții ce preferă un stil de condus dinamic și care se așteaptă la performanțe optime, chiar și din partea unui SUV electric.

Versiunile de intrare în gamă cu motorul montat în spate și tracțiune spate

ŠKODA a folosit pentru ENYAQ iV un concept de propulsie absolut nou, ce face însă anumite referiri la istoria companiei: noul SUV oferă tracțiunea spate, la fel ca mai multe modele din istoria sa de succes. De asemenea, ENYAQ iV este partenerul flexibil pentru drumul zilnic la serviciu, dar și pentru călătoriile mai lungi, autonomia sa maximă fiind de 510 km* conform ciclului WLTP și capacitatea sa de încărcare ultra-rapidă de până la 125 kW. Bateria de 82 kWh ce are o capacitate netă de 77 kWh poate fi încărcată de la 5 la 80% în doar 38 de minute* la punctele de încărcare corespunzătoare în curent continuu. Acasă, ENYAQ iV poate fi încărcat confortabil ”peste noapte”, folosind un

wallbox în curent alternativ de până la 11 kW. În funcție de dimensiunea bateriei, aceasta durează șase până la opt ore. De asemenea, ENYAQ iV este echipat cu un încărcător iV universal special, ce este compatibil cu cele mai uzuale prize de încărcare.

Cinci versiuni de putere, trei dimensiuni pentru baterie, două motoare și tracțiune integrală

Oferind trei variante de dimensiuni de baterie și cinci variante diferite de putere, ŠKODA ENYAQ iV pune la dispoziție un nou mod de a conduce: sustenabil și totodată incitant. Suplimentar față de motorul electric de pe puntea spate, cele mai puternice variante ale modelului sunt echipate și cu un al doilea motor electric pe puntea față. Astfel, SUV-ul transpune pe șosea 425 și respectiv 460 Nm, prin intermediul tuturor celor 4 roți ale sale. Modelul de intrare în gamă, ŠKODA ENYAQ 50 iV este dotat cu un motor instalat pe puntea din spate, având astfel și tracțiunea pe puntea spate. Cuplul maxim este în acest caz de 220 Nm. Bateria litiu-ion a acestui model are capacitatea brută de 55 kWh (52 kW net) și autonomie de până la 340 km*. Echipat cu o baterie de 62 kWh (58 kWh net), ENYAQ 60 iV de 132 kW poate parcurge până la 390 km*, iar cuplul său maxim este de 310 Nm.

Varianta cu cea mai mare autonomie este ENYAQ 80 iV, ce generează 150 kW, la un cuplu de până la 310 Nm și la o autonomie de 510 km* conform ciclului WLTP. Bateria de 82 kWh (77 kWh net) este, de asemenea, utilizată pentru cele două variante cu tracțiune integrală, în combinație cu al doilea motor electric montat pe puntea din față. Astfel ENYAQ 80x iV generează 195 kW, iar ENYAQ RS iV furnizează 225 kW. Ambele modele au o autonomie de 460 km*.

Plăcerea condusului atinge cotele cele mai ridicate la volanul modelului din vârful gamei: ŠKODA ENYAQ RS iV. Acesta accelerează de pe loc la 100 km/h în doar 6,2 secunde și atinge viteza maximă la 180 km/h, ceea ce reprezintă cu 20 km/h mai mult decât la celelalte versiuni de putere. Totodată, cel mai puternic ENYAQ iV poate tracta remorci cu masa de până la 1.400 kg. În acest sens, SUV-ul poate fi echipat opțional cu un cârlig de remorcare retractabil electric.

Caracteristici aerodinamice excelente, pentru eficiență și mai ridicată

Caracteristicile aerodinamice ale modelului ŠKODA ENYAQ iV se ridică la niveluri extraordinare pentru un SUV, asigurând o eficiență excelentă și, drept urmare, autonomii mari. Eficiența sa se reflectă în manieră evidentă în coeficientul aerodinamic (cd) începând de la doar 0,27, ce este atins și datorită anvelopelor cu rezistență foarte redusă la rulare. Pompa de căldură folosită pentru încălzire și sistemul de aer condiționat pentru interior este o dotare opțională. Cei care optează pentru această dotare vor beneficia de un sistem extrem de eficient, ce comprimă refrigerantul la înaltă presiune. Astfel se generează căldură folosită pentru a încălzi aerul rece ce intră în automobil. Drept urmare, este folosită cu circa 3 sau 4 kWh mai puțină energie din baterie per 100 km pentru a acționa sistemul de încălzire de înaltă tensiune. Aceasta se traduce printr-o autonomie cu până la 30% mai mare decât la autoturismele electrice fără pompă de căldură, la temperaturi foarte reduse, de până la -25°C.

Siguranța: noi sisteme de asistență și până la 9 airbag-uri

  • ŠKODA ENYAQ iV oferă niveluri extrem de ridicate de siguranță activă și pasivă și numeroase sisteme de asistență inovatoare
  • SUV-ul electric este prima ŠKODA ce oferă head-up display-ul cu realitate augmentată
  • Noi sisteme de asistență pentru manevrele de parcare

Dispunând de numeroase sisteme de asistență și de până la 9 airbag-uri, ENYAQ iV asigură cel mai ridicat nivel de siguranță activă și pasivă. De asemenea, noile sisteme pentru parcare simplifică în mod considerabil și manevrele de acest tip.

ŠKODA le oferă clienților care optează pentru ENYAQ iV întregul său portofoliu de sisteme inovatoare de siguranță și asistență. Astfel, SUV-ul poate avertiza automat când apare riscul de coliziune cu alte vehicule, cu pietoni sau bicicliști sau cu obstacole fixe, putând în mod ideal să prevină complet producerea accidentelor sau cel puțin să reducă la minimum urmările lor. Ocupanții sunt protejați de până la 9 airbag-uri în cazul unui accident. Sistemul de protecție proactivă a ocupanților automobilului Crew Protect Assist pretensionează automat centurile de siguranță la frânarea de urgență și închide geamurile și plafonul panoramic glisant în cazul în care este determinat riscul unei coliziuni iminente sau dacă autoturismul riscă să derapeze sau să se răstoarne.

ENYAQ iV este echipat în dotarea standard cu faruri LED și cu blocuri optice spate cu LED, iar farurile full-LED Matrix și blocurile optice spate full-LED cu lumini în forma literei C sunt oferite ca dotări opționale. Fiecare modul al farurilor LED Matrix conține câte 24 de LED-uri ce pot fi controlate separat și permit celui de la volan să conducă în permanență cu luminile de drum activate, fără a-i deranja însă pe ceilalți participanți la trafic. Tehnologia inteligentă folosește o cameră video pentru a detecta traficul din sens opus, dar și persoanele și obiectele care reflectă lumina. Este folosită și o unitate de comandă ce aprinde și stinge instantaneu segmentele fascicolului.

Head-up display cu două zone de proiecție

ENYAQ iV este prima ŠKODA ce poate fi echipată cu un head-up display cu funcție de realitate augmentată. Acesta proiectează informațiile în două zone diferite. Suplimentar față de viteza curentă și de indicatoarele de circulație detectate, pe parbriz pot fi astfel proiectate informații de la sistemele de asistență și instrucțiunile de navigație. Zona aceasta de proiecție este situată deasupra planșei de bord, în câmpul vizual imediat al șoferului. Zona de proiecție pentru realitatea augmentată este mai mare și este poziționată mai sus pe parbriz, de asemenea, într-o zonă bine vizibilă șoferului. Imaginea este direcționată spre carosabil, în fața automobilului, afișând simboluri mai mari, precum săgețile direcționale ce indică instrucțiunile de navigație, informațiile sistemului Adaptive Lane Assist sau ale tempomatului Adaptive Cruise Control, precum și indicatoarele de circulație sau avertizările. Șoferul poate ajusta în mod intuitiv din meniul sistemului de infotainment poziția zonei de afișare pe ecran, poate seta culorile și luminozitatea și poate selecta informațiile care să fie afișate.

Noile sisteme inovatoare de asistență cresc nivelul de siguranță

De pildă, în cazul riscului iminent de coliziune cu un pieton, un biciclist sau cu un alt vehicul, asistentul pentru evitarea coliziunilor Collision Avoidance Assist susține șoferul prin amplificarea automată a asistării direcției, pentru a putea preveni accidentul printr-o manevră amplă și controlată de evitare a obstacolului. La virarea spre stânga în intersecții, asistentul pentru virare Turn Assist detectează din timp autovehiculele care vin din sens opus și avertizează șoferul când e cazul, putând chiar opri automobilul dacă e nevoie. Asistentul de avertizare la ieșirea din mașină Exit Warning alertează ocupanții automobilului când se deschide o portieră și din spate se apropie alt autovehicul sau un biciclist. Avertizarea va fi sonoră și vizuală, sub forma unei lumini pe interiorul carcasei oglinzii exterioare.

Travel Assist cuprinde tempomatul Adaptive Cruise Control, funcția Adaptive Lane Assist inclusiv funcția de recunoaștere a șantierelor rutiere, asistentul pentru ambuteiaje Traffic Jam Assist și Emergency Assist. În varianta sa superioară, Travel Assist poate chiar prelua controlul lateral al direcției în spațiile înguste, folosind informații on-line actuale, inclusiv în orașe. Tempomatul Adaptive Cruise Control include în varianta sa predictivă și informații privind ruta din sistemul de navigație, precum și indicatoarele de circulație, și va putea, de asemenea, reacționa la obstacolele raportate prin intermediul sistemelor de informare on-line din trafic.

Funcții optimizate pentru Park Assist

Pentru a simplifica și mai mult manevrele de parcare, ENYAQ iV dispune de funcții extinse pentru sistemul Park Assist de parcare, care putea deja și până în prezent să preia controlul direcției pentru condusul pe și de pe locurile de parcare paralele și perpendiculare. Acum, fiind oferit într-o configurație și mai inteligentă, sistemul poate, de asemenea, frâna automat autoturismul și poate preveni coliziunile cu pietonii sau obiectele.

Funcția Remote Parking merge cu un pas chiar și mai departe și permite șoferului ca folosind smartphone-ul și aplicația ŠKODA Connect, să își direcționeze prin comenzi de la distanță automobilul ENYAQ iV pe locurile de parcare paralele și perpendiculare deosebit de înguste. Sistemul preia controlul direcției și frânează automat. Mai mult, Park Assist dispune acum și de o funcție de auto-învățare pentru parcare, funcția Trained Parking. Aceasta îi permite șoferului să își memoreze rutele până pe un loc de parcare frecvent utilizat, de exemplu într-o zonă de acces îngustă, dispusă într-un unghi strâns. Șoferul trebuie să îi ”arate” doar o singură dată automobilului cum trebuie să parcheze, pentru ca apoi sistemul să poată repeta din nou cu precizie această manevră, la simpla apăsare a unui buton. Și în acest caz, sistemul preia controlul direcției și al frânelor și previne coliziunile.

Exteriorul: Crystal Face iluminat, jante de mari dimensiuni și numeroase elemente inspirate din structura sticlei de cristal

  • Designul distinctiv al părții frontale cu grila ŠKODA specifică a fost dus cu un pas și mai departe; se face remarcată și capota cu forme sculpturale
  • Crystal Face iluminat și blocuri optice spate full-LED cu elemente ce imită structura cristalului
  • Jante mari, cu dimensiuni între 18 și 21 de inchi, plus spațiu generos pentru pasageri și bagaje

Design progresist și alură impunătoare: ŠKODA nu se sfiește să își exprime personalitatea și intențiile prin designul primului său SUV full-electric. ŠKODA ENYAQ iV emană din prima clipă putere și dinamism, grație liniilor sale sculpturale și a proporțiilor perfecte, ce se reflectă și în spațiul extrem de generos de la interior. Printre alte detalii specifice modelelor ŠKODA se numără și grila marcantă a radiatorului și numeroasele elemente ce amintesc de sticla de cristal, precum inovatorul Crystal Face iluminat, ce atrage în mod special privirile. Jantele mari cu dimensiuni între 18 și 21 de inchi accentuează caracterul robust al SUV-ului electric.

Oliver Stefani, directorul departamentului de Design al mărcii ŠKODA subliniază: ”La ENYAQ iV am dezvoltat și mai departe secțiunea frontală tipică a modelelor ŠKODA, cu o dotare ieșită din comun, pe care am numit-o Crystal Face. În combinație cu limbajul de design emoțional și designul robust de ansamblu, accentuat și de jantele mari, noul nostru ENYAQ iV atrage oriunde privirile și redefinește standardele.”

ENYAQ iV are o lungime de 4.649 mm, lățimea de 1.879 mm și înălțimea de 1.616 mm. Ampatamentul de 2.765 mm și absența tunelului transmisiei permit spațiul interior generos, inclusiv spațiul amplu la nivelul genunchilor pe locurile din spate. Portbagajul are capacitatea de 585 l.

Crystal Face este format din 130 de LED-uri

Cu propria sa interpretare a designului emoțional specific mărcii ŠKODA, cu grila ŠKODA distinctivă și jante ce accentuează alura sa robustă, având diametrele între 18 și 21 de inchi, ENYAQ iV este în aceeași mare măsură o adevărată ŠKODA, pe cât este și un SUV adevărat. Secțiunea sa frontală impunătoare, completată cu capota sculpturală și farurile Matrix full-LED transmite fără echivoc: acesta este un membru al familiei de SUV-uri ŠKODA. Dar primul SUV 100% electric al producătorului ceh de automobile are și caracteristici individuale unice, ca de pildă grila ŠKODA verticală, ce a fost adusă în acest caz mai în față. Iar aceasta este accentuată și mai pregnant de noul și inovatorul Crystal Face: începând cu varianta ENYAQ 80 iV, 130 de LED-uri iluminează lamelele verticale, iar un bandou orizontal iluminează grila ŠKODA.

Crystal Face dispune și de o funcția Coming Home/Leaving Home animată și, împreună cu modulele LED aferente luminilor de întâlnire și de drum ale farurilor Matrix full-LED și luminilor de zi, creează o imagine ce barcă spune ”bun-venit”. Blocurile optice spate full-LED opționale dispun de o zonă cristalină iluminată care, asemeni luminilor de semnalizare dinamice, face parte din funcția Coming Home/Leaving Home animată. Aceasta se activează atunci când automobilul este deschis sau încuiat în condiții de slabă vizibilitate.

Înscrisul ŠKODA format din litere de tipar este așezat pe mijlocul hayonului și este încadrat de eleronul negru mat și de bara din spate cu difuzor gri. Plafonul panoramic glisant este disponibil la cerere, iar barele de pe plafon și cadrul grilei ŠKODA desenează contraste ce pot fi opțional cromate, mate sau negre gloss. În gama culorilor pentru exterior sunt incluse două nuanțe standard și șapte nuanțe metalizate. ENYAQ 50 iV include jante de 18 inchi în dotarea standard, iar toate celelalte variante sunt echipate cu jante din aliaj ușor. Sunt disponibile în total 8 modele diferite de seturi de jante, cu dimensiuni între 18 și 21 de inchi.

Interiorul: noile Design Selections înlocuiesc liniile de echipare clasice

  • Conceptele inovatoare de design interior sunt inspirate din mediile moderne de locuit și simplifică alegerea configurației automobilului
  • Zece pachete pe diferite teme și o serie de opțiuni individuale
  • Piele prelucrată sustenabil și tapițerie cu 40% lână pură nouă în componență

Clar, inovator, sustenabil: ŠKODA prezintă o structură absolut nouă a opțiunilor disponibile pentru primul său SUV construit pe baza platformei auto modulare electrice MEB. Astfel, noile Design Selections înlocuiesc liniile de echipare clasice. Fiecare dintre aceste pachete pentru interior creează un design de bun gust, în care toți ocupanții se vor simți excelent. Inspirat de spațiile de locuit moderne, interiorul face uz de materiale naturale, prelucrate prin procese sustenabile, precum și de materiale reciclate. Acum este nevoie doar de câțiva pași pentru a personaliza automobilul conform gusturilor proprietarului. Suplimentar față de cele 10 pachete construite în jurul a diferite teme, sunt disponibile, de asemenea, o serie de opțiuni individuale.

Designerii ŠKODA au creat pachetele Design Selections în care au asortat diferite opțiuni individuale, pentru a da naștere unor interioare echilibrate, inspirate din mediile de locuit moderne. Aceste pachete au fiecare, de exemplu, tapițeria diferită, elemente de decor diferite și planșa de bord diferită, utilizând totodată și tipuri diferite de materiale. De asemenea, în funcție de pachetul Design Selection ales, și covorașele, consola centrală și iluminarea ambientală au detalii diferite. Linia de intrare în gamă ENYAQ 50 iV începe cu designul purist Studio. Opțiunea Loft, ce este inclusă în dotarea standard începând cu ENYAQ 60 iV, amintește de apartamentele moderne și plăcute ale tinerelor familii contemporane. Iar bordul cu diferitele sale niveluri se face remarcat prin finisajele în două nuanțe. Opțional sunt oferite și alte pachete Design Selection: varianta Lodge este orientată spre sustenabilitate și inovație, iar Lounge spre calitate și exclusivitate, pe când Suite și ecoSuite dispun de detalii luxoase clasice. La ENYAQ RS iV, interiorul RS Lounge accentuează caracterul sportiv al automobilului, iar RS Suite radiază o eleganță dinamică aparte. Per total, sunt oferite zece pachete pe diferite teme, cele mai multe fiind disponibile în două variante: Basic și Plus.

Utilizarea materialelor sustenabile

La pachetele Lodge și ecoSuite, ŠKODA s-a concentrat în mod deosebit pe sustenabilitate. Astfel, tapițeria scaunelor Lodge sunt realizate în proporție de 40% din lână nouă, ce a fost testată și certificată, conform criteriilor stricte Woolmark Company. Emblema Wool Blend Performance este rezervată produselor realizate în proporție de 30 până la 49,9% din lână nouă. Restul de 60% al tapițeriei este poliester reciclat din sticle PET. Tapițeria este, de asemenea, foarte plăcută la atingere și asigură o temperatură plăcută pentru ocupantul scaunului, fără să se încălzească sau răcească excesiv. Pielea în nuanță Cognac folosită pentru ecoSuite Design Selection este produsă în manieră deosebit de sustenabilă. În locul chimicalelor, pielea a fost tratată cu extracte din frunze de măslin.

Dotări standard bogate, chiar și pentru varianta de intrare în gamă

Până și dotarea de bază a modelului ŠKODA ENYAQ 50 iV este foarte generoasă, incluzând sistemul de climatizare Climatronic cu reglaje pe 2 zone, volanul multifuncțional îmbrăcat în piele, sistemul de pornire fără cheie KESSY GO, funcția radio digital DAB, tehnologia SmartLink, faruri cu LED și capacitate de încărcare rapidă la 50 kW. La echiparea cu o baterie mai mare, dotarea standard se va extinde la rândul său, incluzând senzori de parcare, camera video retrovizoare sau volanul încălzit, de pildă. În funcție de versiunea ENYAQ iV aleasă, dotarea standard include și padele pe volan. Volanul poate fi utilizat pentru a alege nivelul de recuperare a energiei.

Gamă nouă și simplificată de dotări și pachete opționale pe diferite teme

ŠKODA și-a reorganizat dotările opționale și a restructurat liniile standard disponibile, pentru a simplifica procedura de configurare a modelului ENYAQ iV cât mai mult posibil. Procesul de comandă a devenit, de asemenea, mai clar. Astfel, este nevoie de doar câteva click-uri pentru ca clientul să dispună de configurația propriului ENYAQ iV personalizat după propriile preferințe și necesități. De asemenea, sunt oferite și anumite opțiuni individuale ce sunt disponibile pentru toate modelele.

ŠKODA AUTO

  • aniversează anul acesta 125 de ani de la înființarea companiei, în vremea pionieratului automobilistic, în anul 1895 și este astfel unul dintre producătorii auto cu cea mai îndelungată istorie din lume.
  • în prezent, marca le oferă clienților următoarele game de autoturisme: FABIA, SCALA, OCTAVIA, SUPERB, KAMIQ, KAROQ și KODIAQ.
  • în 2019 a livrat clienților de pe întregul glob peste 1,24 milioane de automobile.
  • aparține din 1991 de Grupul Volkswagen. Grupul Volkswagen este unul dintre cele mai de succes concerne auto din lume. ŠKODA AUTO produce și dezvoltă, independent, dar în asociere cu Grupul, automobile, dar și componente precum motoare și transmisii.
  • are trei sedii în Republica Cehă; produce în China, Rusia, Slovacia și India, în principal prin intermediul unor parteneriate încheiate în cadrul Grupului; produce și în Ucraina și Kazahstan, cu parteneri locali.
  • are la nivel mondial circa 42.000 de angajați și activează în peste 100 de piețe.
  • în baza Strategiei ŠKODA 2025, se transformă dintr-un producător auto tradițional într-o „companie Simply Clever, oferind cele mai bune soluții de mobilitate”.

Autoturismul prezentat este disponibil în showroom-ul Škoda de la Exclusiv Auto din Alba Iulia.

Relatii si informatii suplimentare:

Exclusiv Auto – dealer Škoda

Alba Iulia, Str A.I.Cuza, nr 40

Tel: 0258.812.581

www.exclusivauto.ro 

Citeste mai mult
Publicitate

ABRUD

VIDEO: Mocănița a făcut praf două mașini, la Roșia Montană. Protest spontan al locuitorilor din Dăroaia

Publicat

Protest spontan în cartierul Dăroaia din Roșia Montană. Mocănița, micul trenuleț turistic al moților, a lovit două mașini. 

Circumstanțele accidentului nu sunt foarte clare.

Reprezentanții IPJ Alba au declarat că în urma incidentului nu au existat victime. Polițiștii au început un dosar penal in rem pentru distrugere din culpă. Cercetările continuă.

Oamenii au explicat că motivele pentru care îi deranjează trenulețul turistic care trece prin localitate.

Aceștia au spus că se simt invadați și că turiștii vin să vadă cum trăiește o comunitate cum este a lor fără canalizare și în condiții improprii.

În plus, oamenii reclamă că Mocănița nu prezintă siguranță, că nu are revizii și că linia de cale ferată nu este reabilitată.

Din aceste motive, aceștia consideră că trenul este un pericol pentru comunitate.

Mocăniţa Apusenilor şi-a reluat cursele turistice între oraşele Câmpeni şi Abrud sâmbătă 19 iunie.

În traseul său, trenul turistic trece prin Dăroaia, un cartier din Roşia Montană, unde locuinţele sunt foarte aproape de calea ferată.

De-a lungul anilor au avut loc numeroase incidente în care au fost implicaţi romi din comunitatea din zonă, nemulțumiți de disconfortul creat de trecerea trenului.


Miercuri, 23 iunie, locomotiva a lovit două autoturisme.

La faţa locului s-au adunat zeci de romi care au acuzat că trenul poate provoca chiar victime în rândul copiiilor.

Romii din Dăroaia sunt împotriva circulaţiei trenului turistic prin cartierul lor şi ameninţă cu proteste.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

COD ROȘU de vreme rea în Județul Alba. Se vor semnala ploi, vijelii și grindină. Localitățile vizate

Publicat

Autoritățile au emis un COD ROSU de vreme rea, valabil în centrul și estul județului Alba.

Perioada de valabilitate este 23.06.2021 15:45 – 16:30.

UPDATE ora 16.35: Valabilitatea codului roșu a fost prelungită până la ora 17.15.

Se vor semnala ploi însemnate cantiativ de 50-60 litri pe metrul pătrat, grindină de dimensiuni medii, vijelii, descărcări electrice.

Autoritățile sunt în stare de alertă.

Avertizarea este  valabilă pentru localitățile Ighiu, Vințu de Jos, Baia de Arieș, Galda de Jos, Lupșa, Meteș, Cricău, Sălciua, Mogoș, Întregalde, Râmeț, Ponor.

La nivelul ISU Alba au fost dispuse măsurile specifice de înștiințare a autoritatilor locale vizate de CODUL ROȘU și de pregătire a intervenției, au transmis reprezentanții ISU Alba.

Sursă: ISU Alba

Știre în actualizare

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate