Connect with us
Advertisement

Abrud

Din groapă-n groapă spre „munții ce aur poartă”. Șoseaua Turda-Arieșeni durerea mașinilor și moartea turismului

Publicat

”Ori îți rupi mașina ori îți iei tanc”, este descrierea perfectă pentru drumul național Turda-Arieșeni. În Munții Apuseni unde turismul este vital, investițiile în infrastructură apar doar în pliantele electorale și în promisiunile spuse zâmbind ale candidaților la un fotoliu de parlamentar. Realitatea este cu totul alta. 

Munții noștri aur poartă, păcat că drumurile până la ei sunt pline de gropi.

Până să fii întâmpinat de ospitalitatea localnicilor din Țara Moților, până să admiri peisajul de poveste de pe Valea Arieșului Mare, roțile mașinii cu care circuli sunt așteptate de craterele din șosea gata să îți facă praf jantele dar și cheful de vacanță.

Drumul național Turda-Arieșeni este într-o stare deplorabilă de atâta amar de vreme. Gropile din el, au ajuns să aibă și ele gropi. Patronii de pensiuni care au deschidere la DN 75 se plâng că plătesc sume mari pe an la impozitele către  stat, bani care după spusele CNAIR merg spre întreținerea și refacerea drumului cu potențial turistic.

Groparul turismului din Apuseni este Ministerul Transportului care nu are în plan prea curând să intervină asupra drumurilor din zonă.

Într-o scrisoare adresată ca replică în data de 24 aprilie 2018, la întrebarea deputatului Olar Corneliu referitoare la posibile lucrări de modenernizare a drumurilor DN75, DN74A și DNR, Ministerul Transportului, răspunde:

CNAIR SA, a inițiat procedura de elaborare a documentației tehnico-economice pentru proiectul de reparații capitale al DN74, Brad-Abrud-Zlatna-Alba Iulia km 29+000 km, 104+959 și DN75 Lunca-Câmpeni-Turda km29+000 km 135+000. 

Un calendar exact este greu de anticipat, nefiind asigurată finanțarea acestor obiective…În ceea ce privește drumul național DN74A Abrud Câmpeni menționam faptul că documentația pentru realizarea covorul asfaltic este în licitație, în conformitate pentru bugetul prevăzut pentru programul de întreținere, estimându-se luna iulie 2018 pentru semnarea contractului.

Dacă în lumea iulie am putea auzi de un contract de licitație încheiat pentru un covor asfaltic pe DN74A între Abrud și Câmpeni, pentru DN75, Turda-Arieșeni este greu de estimat când se va face ceva.

Ce nu poate fi greu de estimat este numărul de turiști care din cauza drumurilor pline de cratere evită zona preferă să meargă în vacanțe prin alte părți.

Alți gropari mai mici ai turismului din Apuseni sunt oamenii politici care în campaniile electorale au promis refacerea drumurilor și susținerea turismului în zonă, dar odată cu ocuparea fotoliului de parlamentar au uitat de promisiuni.

Iar edilul comunei Arieșeni, PSD-istul Jurj Marin în 2018 nu prea are timp de străzi și gropi fiind mai ocupat cu DNA-ul și cu acuzațiile de corupție ce i se aduc legate de afaceri cu fonduri europene, Tribunalul Alba dispunând începerea judecății sale în data de 9 mai 2018.

 

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement