Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Directorul ANPC: „Au început reducerile de vară, dar mare atenție la capcanele falselor promoții”. Sfaturi pentru consumatori

Publicat

Consumatorii trebuie să se informeze cât mai complet asupra produselor pe care intenţionează să le achiziţioneze, să fie extrem de vigilenţi şi să acorde maximă atenţie tuturor detaliilor, în special în perioada marilor reduceri de preţuri, avertizează directorul general al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, Paul Anghel.

Într-o postare pe pagina sa de Facebook, acesta informează că vânzările cu preţ redus, indiferent de tipul acestora (soldare, lichidare, vânzări promoţionale) trebuie să respecte o serie de reguli de fixare şi publicitate a preţurilor.

„Au început reducerile de vară, iar acum este momentul să cumpărăm produse la preţuri mai mici. Dar mare atenţie la capcanele falselor promoţii!

Reducerile mari de preţ, uneori chiar de până la 70% sau 90% într-o anumită perioadă, sunt binevenite pentru consumatori. Dar, pentru a beneficia de aceste reduceri, fără să le fie afectate interesele economice, consumatorii trebuie să se informeze cât mai complet asupra produselor pe care intenţionează să le achiziţioneze, să fie extrem de vigilenţi şi să acorde maximă atenţie tuturor detaliilor, în special în perioada marilor reduceri de preţuri. Vânzările cu preţ redus, indiferent de tipul acestora (soldare, lichidare, vânzări promoţionale) trebuie să respecte o serie de reguli de fixare şi publicitate a preţurilor”, precizează Paul Anghel.

El a explicat că orice comerciant care anunţă o reducere de preţ trebuie să o raporteze la preţul de referinţă practicat în acelaşi spaţiu de vânzare pentru produse identice. Preţul redus trebuie să fie inferior preţului de referinţă iar preţul de referinţă reprezintă cel mai scăzut preţ practicat în acelaşi spaţiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării preţului redus.

Orice anunţ de reducere de preţ exprimată în valoare absolută sau în procent trebuie efectuat vizibil, lizibil şi fără echivoc pentru fiecare produs sau grupă de produse identice: fie prin menţionarea noului preţ lângă preţul anterior, barat; fie prin menţiunile „preţ nou”, „preţ vechi” langă sumele corespunzătoare; fie prin menţionarea procentului de reducere şi a preţului nou care apare lângă preţul anterior, barat.

Anghel sfătuieşte consumatorii să citească cu atenţie caracteristicile produsului şi să verifice dacă acesta corespunde cu adevărat dorinţelor şi nevoilor.

„În cazul în care comandaţi online, verificaţi, înainte de a trimite comanda, dacă preţul fiecărui produs din coşul de cumpărături este acelaşi cu preţul redus indicat atunci când aţi ales produsul”, atrage atenţia reprezentantul ANPC.

Potrivit sursei citate, indiferent că este vorba de un magazin online sau de unul clasic, preţul trebuie întotdeauna afişat clar, lizibil, în lei şi cu toate taxele incluse (TVA şi alte taxe suplimentare, dacă este cazul).

„Orice vânzare cu preţ redus, indiferent de tip (de soldare, de lichidare, promoţională etc.), trebuie să fie însoţită sau precedată de publicitate şi anunţată sub denumirea ei („soldare/soldări/solduri”, „lichidare”, „promoţii” etc), însoţită de data de debut şi de durata acesteia. De asemenea, în cazul în care oferta este deja în derulare, consumatorii trebuie să fie informaţi cu privire la valabilitatea reducerii sau că oferta este valabilă numai „în limita stocului disponibil”. În momentul cumpărării, consumatorii trebuie să verifice dacă oferta mai este valabilă şi dacă reducerea de preţuri anunţată este identică cu cea reală (la cititoarele de cod de bare din cadrul marilor magazine sau direct la casă, dacă preţul afişat este cel facturat)”, mai arată Paul Anghel.

La achiziţionarea pachetelor promoţionale de tipul „3 la preţ de 2”, trebuie verificat preţul individual al produselor, care trebuie să existe în mod obligatoriu la vânzare, pentru a-l putea compara cu preţul pachetului promoţional.

Totodată, acesta sfătuieşte consumatorii să solicite informaţii suplimentare atunci când au nelămuriri privind orice campanie publicitară făcută prin orice mijloace (în cadrul magazinului, prin afişe sau pliante, prin anunţuri pe site etc).

Pe de altă parte, directorul general de la Protecţia Consumatorilor a subliniat că, în cazul returnării produsului, consumatorul îşi poate primi suma de la comerciant în termen de 14 zile de la primirea produsului. Rambursarea se face folosind aceleaşi modalităţi de plată ca şi cele folosite de consumator pentru tranzacţia iniţială, cu excepţia cazului în care consumatorul a fost de acord cu o altă modalitate de plată şi cu condiţia de a nu cădea în sarcina consumatorului plata de comisioane în urma rambursării.

„Consumatorul trebuie să citească termenii şi condiţiile de funcţionare a magazinului online deoarece termenul de 14 zile (în care poate opta pentru returnarea produsului) se prelungeşte cu încă 12 luni în cazul în care comerciantul nu a menţionat în format expres despre existenţa dreptului de returnare a produselor. În cazul în care consumatorii consideră că drepturile le-au fost încălcate le recomand să ne sesizeze orice abatere şi îi asigur că Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor le va acorda tot sprijinul”, a încheiat Paul Anghel.

sursa: agerpres.ro

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.


Publicitate

ECONOMIE

Topul producătorilor de înghețată din România. Compania Alpin 57 Lux din Sebeș, pe primul loc la toate capitolele

Publicat

Pe primul loc în topul producătorilor de înghețată din România, în 2022, se afla Alpin57 Lux, compania din Sebeș care face parte din grupul Food Union, din 2016. Topul a fost realizat de risco.ro.

Compania din județul Alba produce peste 100 de sortimente de înghețată sub diferite branduri, printre care cele mai populare sunt Transalpina, Malgra, Fulg de Nea, Delicia, Ice-Pop etc. și o gamă de 30 de produse de înghețată HoReCa.

Sursa: risco.ro

Cifra de afaceri în anul 2021 era de circa 107 milioane de lei, la un profit net de 1,5 milioane. ab24

Pe locul 2 se situează Top Gel, cu o cifră de afaceri de 72,7 milioane de lei. Compania are în portofoliu 50 de sortimente de înghețată și o gamă de napolitane, realizate la fabrica TOPGEL din Comuna Carcea, în apropiere de Craiova.

TopGel are o capacitate de producție a inghețatei de 100 tone/zi.

Urmează Ice Dyp Balas SRL, situată în localitatea Cărpiniș și bine cunoscută pentru rolul important pe care îl joacă în economia localității.

Portofoliul cuprinde peste 60 de sortimente de înghețată, inițial compania începând ca un laborator de înghețată.

În prezent, capacitatea de producție este de 170 tone/zi. Cifra de afaceri în 2021 era de 50,6 milioane de lei, iar profitul net de 4,2 milioane, la un număr de 378 salariați.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO: Modelul Dacia Logan MCV devine autoturism electric sub marca Lada. Cum arată e-Largus

Publicat

Dacia Logan MCV se va transforma în primul vehicul electric Lada, sub numele de e-Largus. Varianta 100% electrică a acestui model va fi produsă la fabrica Izhevsk.

Este deocamdată un prototip, dar va ajunge pe șoselele din Rusia anul viitor sau cel târziu în 2024. 

Din păcate, Lada nu dezvăluie specificațiile tehnice ale lui e-Largus, deși presa rusă raportează că acesta va fi oferit în versiuni pentru pasageri cu cinci și șapte locuri, precum și o furgonetă cu spațiu pentru marfă, scrie Motor1.com.

Independența ar putea ajunge până la 400 de kilometri, deși acest număr este neoficial și sună puțin prea optimist pentru toată lumea.

AvtoVAZ, compania care deține Lada, a avut probleme mari de la invazia Ucrainei, dar de curând a reușit să reia producția modelului Granta, deși fără ABS, airbaguri și alte dotări.

Pentru proiectul electric, Lada se aventurează într-o zonă unde nu are experiență, prezentând ceea ce se crede a fi un prototip electric funcțional, scriu și cei de la Promotor.ro.

E-Largus se bazează pe generația anterioară a Daciei Logan MCV. Acest vehicul are la bază platforma B0 a grupului Renault-Dacia, lansată în 2004 și care se află și pe prima generație Dacia Duster, Nissan Kicks, Mahindra Verito Vibe și Lada Xray.

Vânzările de mașini electrice sunt foarte modeste în Rusia și, în mare parte din țară, rețeaua de încărcare este inexistentă.

Lada, și mai precis AvtoVAZ, speră că această situație se va schimba rapid.

Foto: motor.es

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Ați văzut-o? Polițiștii din Alba caută o minoră care a plecat de acasă. Mama ei a anunțat Poliția

Publicat

Polițiștii din Alba caută o minoră care a plecat de la domiciliu și nu a mai revenit.

Persoanele care pot da informații care să conducă la identificarea ei sunt rugate să anunțe cea mai apropiată unitate de poliție sau să sune la 112.

La data de 14 august 2022, în jurul orei 16,30, polițiștii Secției 1 Poliție Rurală Galda de Jos au fost sesizați de către o femeie din comuna Sântimbru, cu privire la faptul că, în noaptea de 12/13 august, fiica sa, Mircea Mădălina Denisa, de 17 ani, a plecat de la domiciliu și nu a mai revenit.

Minora are următoarele semnalmente:

  • 160 cm înălțime;
  • 54 kg;
  • brunetă
  • Ochi căprui;
  • Față ovală;
  • La data plecării purta tricou alb, colanți negri, șlapi alb cu roșu;

Polițiștii desfășoară cercetări, în vederea identificării minorei, iar aceasta a fost dată în urmărire.

Persoanele care pot da informații care să conducă la identificarea ei, sunt rugate să anunțe cea mai apropiată unitate de poliție sau să sune la 112.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Microbuz cu nouă cetățeni români, implicați într-un accident în Germania. Precizările MAE

Publicat

Un microbuz în care se aflau nouă români, muncitori sezonieri, care se duceau la muncă în Olanda, a fost implicat sâmbătă seară într-un accident violent produs în Germania. MAE român a anunțat că s-a autosesizat și a cerut informații despre starea acestora. 

Accidentul a avut loc pe A4, între Düren și Langerwehe, în jurul orei 23:53.

Un șofer de taxi în vârstă de 26 de ani a lovit cu viteză microbuzul românilor, în timp ce acesta se afla în depășire.

În urma impactului, microbuzul a derapat și s-a răsturnat pe o parte, rulând așa încă aproape 10 metri.

Comunicatul MAE:

Ministerul Afacerilor Externe (MAE), prin Consulatul General al României la Bonn, s-a autosesizat în urma informațiilor din mass-media cu privire la un accident rutier produs la data de 14 august 2022, pe autostrada A4, între orașele Duren și Köln, în care au fost implicate două autovehicule, dintre care unul înmatriculat în România, și în urma căruia au fost răniți nouă cetățeni români.

În acest context, reprezentanții Consulatului General al României la Bonn au întreprins demersuri pe lângă autoritățile germane, în regim de urgență, pentru a obține informații referitoare la identitatea, starea de sănătate a persoanelor afectate, precum și la circumstanțele producerii accidentului.

În urma demersurilor oficiului consular, autoritățile germane au comunicat că, în acest moment, doar un cetățean român continuă să necesite îngrijiri medicale în cadrul unei unități medicale specializate, în timp ce restul au fost externați.

Ancheta autorităților germane cu privire la circumstanțele producerii accidentului este în desfășurare.

Consulatul General al României la Bonn continuă dialogul cu autoritățile locale și cu unitatea medicală în care este internat cetățeanul român rănit, fiind pregătit să acorde asistență consulară, conform competențelor legale.

Foto: Vincent Kempf

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Statistici T5

Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax