Economie
Discrepanțe URIAȘE între București și restul țării, la puterea de cumpărare. Județul Alba, cel mai aproape de medie
Discrepanțele dintre locuitorii Bucureștiului și cei din restul țării sunt uriașe, în ceea ce privește puterea de cumpărare, arată un studiu recent, realizat pentru anul 2019 de către Gfk. Astfel, acest indicator este cu 78% mai mare în Capitală decât media celorlalte județe.
Puterea de cumpărare a europenilor este de 14.739 de euro de persoană în 2019, a românilor de 5.881 euro. România se află pe locul treizeci și doi în clasamentul european, cu o putere de cumpărare medie pe cap de locuitor de 5.881 euro. Românii se situează cu aproximativ 60% sub media europeană.
București conduce în clasament, cu o putere de cumpărare medie pe cap de locuitor de 10.452 de euro. Această sumă echivalează cu 78% mai mulți bani decât în restul țării. Județul Alba este cel mai aproape de media națională, cu aproximativ 5.894 de euro.
La celălalt capăt al clasamentului se află județul Vaslui, cu o putere de cumpărare medie pe cap de locuitor de 3.706 de euro. Aceasta plasează Vasluiul cu aproximativ 37% sub media națională și cu aproximativ 75% sub media europeană.
Unde se câștigă cel mai bine din Europa
Ceea ce este București pentru România, este Liechtenstein pentru Europa. Mica țară ocupă primul loc cu o putere de cumpărare pe cap de locuitor de 67.550 de euro. Aceasta depășește cu mult valorile celorlalte țări și este de peste 4,5 ori mai mare decât media europeană.
Cu 42.067 de euro de persoană, Elveția ocupă locul al doilea, la fel ca și anul trecut. Toate celelalte țări dintre primele zece clasate au, de asemenea, o putere de cumpărare semnificativ peste media europeană.
Luxemburg a intrat în top trei în acest an cu o putere de cumpărare pe cap de locuitor de 35.096 de euro, eliminând Islanda de pe locul trei, care acum ocupă locul al patrulea. Suedia face schimb de poziție cu Finlanda, coborând de pe locul al nouălea pe al zecelea.
Despre GfK
GfK conectează datele şi ştiinţa. Soluţiile inovatoare de cercetare oferă răspunsuri la întrebări esențiale de business din jurul consumatorilor, pieţelor, brandurilor şi media, acum şi în viitor. Ca un partener de cercetare şi analiză, GfK promite clienților săi din toată lumea „creştere prin cunoaștere”.
Sursă: www.gfk.com
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News