Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Distanța de siguranță între autovehicule, marcată prin săgeți pe asfalt, pe autostrăzile din România. PROIECT pilot al CNAIR


Publicat

Pe autostrăzile din România s-ar putea introduce obligația șoferilor de a respecta o distanță de siguranță între mașini, care va fi marcată prin săgeți pe asfalt, potrivit unei inițiative a Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Porțiunile astfel marcate vor fi prezemnalizate cu indicatoare rutiere.

„Având în vedere că Romania se situează pe ultimele locuri din Europa privind siguranța rutieră, prin înregistrarea unui număr sporit de accidente grave soldate cu victime, CNAIR are numeroase inițiative și proiecte pilot preluate din experiența altor țări cu rezultate pozitive în siguranța circulației, pentru a putea reduce numărul de accidente rutiere.

Astfel, în Consilul Interministerial de Siguranță Rutieră a fost prezentată în luna februarie o idee privind implementarea unei soluții pentru asigurarea unei distanțe de siguranță între autovehicule, atunci când acestea se deplasează în coloană pe drumuri de mare viteză”, au transmis reprezentanții CNAIR. 

Soluția presupune trasarea unor săgeți executate din marcaje rutiere cu o distanță între ele de 75-100 metri, pe care participanții la trafic trebuie să o respecte pentru a micșora riscul de ciocnire între autovehicule atunci când vehiculul din față frânează. Aceste marcaje vor fi presemnalizate cu indicatoare rutiere care indică participanților la trafic distanța de siguranță necesară. Indicatoarele vor fi amplasate la o distanță aproximativă de 500 metri unul de celălalt.

Pentru implementarea acestei soluții, CNAIR a promovat la ASRO (Asociația de Standardizare România) machetele panourilor de semnalizare în vederea introducerii acestora în standardele românești de siguranța circulației. După aceea, vor fi demarate consultări tehnice și avizări cu Poliția Rutieră în vederea implementării pe teren a lucrărilor necesare.

Proiectul face parte dintr-un pachet de măsuri care răspund politicilor Uniunii Europene de creştere a siguranţei pe reţeaua de transport rutieră din statele membre.

„Este un proiect pilot care are rolul de a identifica măsurile care să determine desfășurarea transportului rutier în siguranță. Se are în vedere consultarea opiniei publice printr-o mediatizare și o informarea riguroasă a participanților la trafic. În final, în funcție de rezultatele obținute privind reducerea numărului de accidente, proiectul poate fi promovat pentru legiferare în cadrul OUG 195 (Legea circulației rutiere)”, au mai transmis reprezentanții CNAIR. 



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

1 Comentariu

1 Comment

  1. pilu

    luni, 04.05.2020 at 18:27

    Asta am vazut-o acum 15 ani pe autostrazile din Portugalia.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Cele mai folosite coduri PIN pentru telefoane. Un sfert dintre posesorii de smartphone folosesc cifre usor de intuit

Publicat

Peste un sfert dintre posesorii de telefoane inteligente (26%) utilizează cifre uşor de intuit drept cod PIN, cum ar fi anul naşterii, pentru a-şi debloca dispozitivele, lucru care oferă şanse mari infractorilor cibernetici să poată pătrunde în telefon după doar câteva încercări, susţin specialiştii Eset, într-un material publicat pe blogul din România al companiei.

De altfel, cercetările recente ale Institutului SANS, citate de blogul de specialitate, au dezvăluit că primele 20 de coduri PIN, cele mai comune utilizate pentru protejarea accesului la telefonul mobil sunt: 0000, 1004, 1010, 1111, 1122, 1212, 1234, 1313, 2000, 2001, 2222, 4444, 3333, 4321, 5555, 6666, 6969, 7777, 8888 şi 9999.

„Majoritatea oamenilor au acum un smartphone asociat cu o metodă de deblocare configurată si păstrată aproximativ de un deceniu şi trebuie spus că din 2007, de când a apărut primul iPhone Apple, ne-au interesat mai mult caracteristicile decât discutarea vectorilor posibili de atac. Cititorii de amprentă au devenit disponibili mult mai recent, astfel că utilizatorii erau anterior nevoiţi să introducă codul PIN de deblocare chiar şi de 50, sau poate chiar 100 de ori pe zi. Cu timpul, utilizatorii şi-au dorit să poată accesa telefoanele mai rapid şi uşor. Problema este că deşi au fost introduse opţiuni pentru coduri mai lungi, Face ID sau Touch ID, oamenii îşi schimbă rareori codurile PIN iniţial configurate, cel mai des refolosind acelaşi cod vechi pe fiecare dispozitiv – chiar dacă în prezent metoda principala de deblocare a telefoanelor se face rar, din prima, cu un cod PIN”, explică Jake Moore, expert în securitate cibernetică.

Acesta susţine că o metodă foarte des întâlnită pe care oamenii o folosesc pentru a-şi aminti codurile PIN este de a folosi numere care înseamnă ceva pentru ei. Astfe, un infractor cibernetic se bazează tocmai pe faptul că oamenii au în general o atitudine de tipul „mie nu mi se poate întâmplă”.

„Ce se poate întâmpla deci dacă persoana care doreşte să intre fraudulos în telefonul dvs ştie sau află câteva detalii generale care vă caracterizează? Când telefoanele au un cod format din 4 cifre, oamenii vor folosi deseori un an relevant şi important pentru ei; atunci când este recomandat un cod de 6 cifre, oamenii introduc deseori elemente dintr-o dată calendaristică memorabilă pentru a debloca telefonul. Acesta este un mod extrem de periculos de a vă asigura dispozitivul şi datele preţioase stocate în el, pentru că permite oricărui infractor cibernetic cu anumite abilităţi de cercetare open-source să încerce posibile coduri pentru a vă debloca telefonul”, afirmă Moore.

În viziunea experţilor, cea mai bună contra-măsură în faţa atacurilor informatice este utilizarea unui cod alfanumeric lung pentru a debloca telefonul, după care activarea Touch ID sau Face ID pentru a accelera intrarea în telefon.

sursa: agerpres.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

SONDAJ ALBA24: Cine doriți să fie viitorul primar al orașului ZLATNA? Lista candidaților la alegerile locale 2020

Publicat

drona

Lupta pentru locul de primar al orașului ZLATNA a început.

Candidații care și-au anunțat până acum intenția de a ocupa această funcție sunt: Florin Nicolae Nistor – PSD, Cristian Cîmpean – USR-PLUS, Silviu Ponoran – PNL, Gheorghe Florin Crișan – PRO România, Daniel Demenic – ALDE.

Pe care dintre următorii candidați l-ați vota pentru funcția de PRIMAR al orașului ZLATNA?

Loading ... Loading ...

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Atenționare COD GALBEN de furtuni în Alba. Ploi, descărcări electrice și grindină. Localitățile vizate

Publicat

Meteorologii au emis o avertizare Cod Galben de furtuni valabilă în județul Alba duminică, 9 august, până la ora 16:00.

Potrivit ANM, sunt vizate zona de munte de peste cota 1.800 m și localitățile Câmpeni, Abrud, Roșia Montană, Vidra, Albac, Sohodol, Horea, Avram Iancu, Scărișoara, Gârda de Sus, Arieșeni, Vadu Moților, Ciuruleasa și Poiana Vadului.

Se vor semnala averse ce vor cumula 25-30 l/mp, descărcri electrice, intensificări de scurtă durată ale vântului, grindină de dimensiuni mici.

sursa: meteoromania.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Model 3D: Paloșul de călău al orașului Sebeș, exponatul lunii august la Muzeul Municipal „Ioan Raica”

Publicat

Exponatul lunii august este paloșul de călău al orașului Sebeș, o piesă rară și valoroasă care face parte din colecția muzeului încă din anul 1958. Valoarea ei este dată de raritatea acestui tip de armă, precum și de inscripțiile și simbolurile existente pe lamă. Paloșul are lungimea totală de 104 cm, iar lama, măsurând 83,3 cm, este confecționată dintr-un oțel de bună calitate, având vârful rotunjit și două tăișuri. Secțiunea acesteia este ovală, având lățimea la bază, lângă gardă, de 4,5 cm, îngustîndu-se spre vârf, unde măsoară 4 cm.

Pe o față a lamei sunt reprezentate, prin gravare, o spânzurătoare cu doi stâlpi, iar pe cealaltă roata de execuție cu șase spițe fixată în vârful unui stâlp. Între cele două simboluri gravate pe lamă și gardă, pe ambele feţe, este reprezentat câte un craniu, fără maxilarul inferior, așezat pe două femure încrucișate, fiind încadrate de o inscripție în limba germană cu caractere gotice: „WILS DV /[e]NTFLIEN[en] /[d]EN GERVCH[t]”, textul continuând pe cealaltă faţă a lamei: „[h]VTTE DI[ch]/[t]HVE KEI[n]/[b]OSES NIC[ht]” („Dacă vrei să scapi de judecată / păzeşte-te să nu faci niciun rău”). O altă parte a inscripţiei, situată sub capul de mort, este ilizibilă, excepţie făcând primul rând al acesteia, care consemnează anul 1463.

În ceea ce priveşte datarea piesei, lama este specifică secolului al XV-lea, însă garda şi butonul cu care se termină mânerul, bogat decorate, indică faptul că paloşul a trecut printr-o reparaţie în secolul al XVII-lea, când garda şi mânerul au fost înlocuite, probabil din cauza uzurii, ocazie cu care au fost gravate inscripţiile şi craniile amintite mai sus.

Sebeşul, în calitatea sa de oraş liber regesc, statut pe care l-a deţinut în repetate rânduri în secolele XIV-XVIII, avea şi privilegiul ius gladii, adică dreptul de a pronunţa şi de a executa sentinţa capitală. Dobândirea acestui drept, anterior anului 1463, a fost o consecinţă firească a progreselor economice şi instituționale pe care localitatea le-a înregistrat începând cu secolul al XIV-lea.

Sentinţa capitală putea fi dusă la îndeplinire în trei moduri – spânzurare, zdrobire cu roata sau decapitare – în funcţie de statutul social al făptuitorului şi de gravitatea delictului. Astfel, infractorii cu o stare socială modestă erau executaţi prin spânzurare, iar pentru infracţiunile grave – care trebuiau pedepsite aspru, pentru a constitui exemple – se recurgea la  zdrobirea cu roata. În schimb, delictele grave comise de nobili sau de patricieni erau pedepsite prin decapitare. Un călău priceput, mânuind un paloş de bună calitate şi bine ascuţit, oferea condamnatului o moarte rapidă şi demnă, pe măsura statutului pe care-l deţinea.

Execuţiile prin decapitare erau publice şi se desfăşurau în Piaţa Mare a oraşului, sub privirile curioşilor, iar cele prin spânzurare erau duse la îndeplinire în afara oraşului, în partea de est a acestuia, pe un mic promontoriu, numit Gorgan, în zona gării de azi.

Sentinţele erau duse la îndeplinire de călăi plătiţi în acest sens, în Transilvania fiind recrutaţi frecvent din rândul unor persoane aflate la periferia societăţii. Nu cunoaştem nume de călăi care au activat în orașul nostru, cu excepția lui  Grancea Rakoczy, cel care i-a executat la Alba Iulia pe Horia, Cloşca şi Crişan și care, în acea perioadă, trebuia să pună în aplicare câteva sentințe capitale în Sebeș. Cu toate acestea, în tradiţia orală se păstrează denumirea de „Casa Călăului” dată imobilului din capătul Sachsgasse (str. I. L. Caragiale), fostul turn al porţii de nord.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate