Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

DOCUMENT: Măsuri decise de CJSU Alba pentru Cugir, Horea, Ohaba, Cetatea de Baltă și Gârbova. Ce trebuie respectat

Publicat

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență (CJSU) Alba a decis marți noi măsuri de respectat la Cugir, Cetatea de Baltă, Gârbova, Horea și Ohaba.

Acestea intră în vigoare de miercuri, 20 ianuarie, ora 00.00.

Pentru Cugir, Horea și Ohaba sunt măsuri de scenariu galben, iar Cetatea de Baltă și Gârbova intră în scenariu verde.

HOTĂRÂREA nr. 13 din 19.01.2021 privind stabilirea unor măsuri de limitare și prevenire  a răspândirii virusului SARS-COV-2 pe raza unităților administrativ-teritoriale Cugir, Cetatea de Baltă, Gârbova, Horea și Ohaba

HOTĂRÂREA NR. 13 – CJSU ALBA

Art. 1 (1) La nivelul unităților administrativ-teritoriale Cugir, Horea și Ohaba, unde rata de incidență cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS-COV-2 este între 1,5 și 3 cazuri la 1.000 de locuitori, începând cu data de 20.01.2021, ora 0000, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

a) Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte este permisă, cu participarea publicului până la 30% din capacitatea maximă a spațiului;

b) Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;

c) Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);

d) Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;

e) Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;

f) Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 2300-0500, cu următoarele excepții:

  • deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
  • deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;
  • deplasarea în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
  • deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități, ori decesul unui membru de familie;

g) Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este permisă în intervalul orar 0600-2300, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului;

h) Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă în intervalul orar 0600-2300, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului;

i) Măsurile stabilite la lit. g) și lit. h) se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;

j) Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă, este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

k) Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepția celor prevăzute la lit. i), cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

l) Nu este permisă activitatea în baruri, cluburi și discoteci;

m) Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este permisă, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului, cu obligația respectării orarului de lucru cu publicul între orele 0600-2300;

Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există.

Măsurile stabilite la aliniatul (1) se aplică pentru o perioadă de 14 zile, urmând a fi reevaluate la finalul acesteia, sau în funcție de modificările intervenite la nivelul unităților administrativ–teritoriale în ceea ce privește rata de incidență.

Art. 2 La nivelul comunelor Cetatea de Baltă și Gârbova, unde s-a înregistrat un trend descrescător a ratei de incidență de sub 1,5 cazuri la 1000 de locuitori de îmbolnăvire cu noul coronavirus SARS-COV-2, începând cu data de 20.01.2021, ora 0000, încetează aplicarea măsurilor stabilite pentru diminuarea riscului, prin Hotărârea C.J.S.U. Alba nr. 8/12.01.2021, respectiv Hotărârea C.J.S.U. Alba nr. 10/14.01.2021.

Hotărârile adoptate de CJSU Alba până la data adoptării prezentei hotărâri își mențin aplicabilitatea în măsura în care prevederile acestora nu contravin măsurilor stabilite în prezenta hotărâre.

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.


Publicitate

ABRUD

Lucrări de modernizare la Centrul de Îngrijire și Asistență pentru persoanele cu dizabilități Abrud. Se cere finanțare PNRR

Publicat

Două clădiri ale Centrului de Îngrijire și Asistență pentru persoanele adulte cu dizabilități Abrud ar urma să intre în modernizare. Consiliul Județean pregătește depunerea documentației pentru finanțare prin PNRR.

Proiectul ”Reabilitare, amenajare, modernizare si reautorizare PSI la CIA Abrud”, pentru care se va solicita finanțare prin PNRR are o valoare totală eligibilă de 12.988.937,77 lei (fără TVA), din care:

  • lucrări conexe 6.909.009,45 lei (fără TVA)
  • lucrări de renovare moderată în cuantum de 6.079.928,32 lei (fără TVA).

Pot rezulta cheltuieli neeligibile, neacoperite prin Planul Național de Redresare și Reziliență, care vor fi suportate din bugetul Judeţului Alba.

Pentru implementarea proiectului se va încheia un Acord de parteneriat între CJ Alba (solicitant) și Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Alba (partener).

Ce clădiri vor fi modernizate

Corpurile de clădire propuse pentru reabilitarea energetică și lucrări conexe au făcut parte dintr-un ansamblu de imobile, în suprafață totală de 10.447 mp.

Acestea au fost separate în trei parcele, cu destinația ”curți-construcții” (de 1004 mp, 4213 mp, respective 5.230 mp), cu numere cadastrale distincte, toate aflate în proprietatea CJ Alba – domeniu public.

Obiectul de investiție îl reprezintă Lotul nr. 2 în suprafață totală de 4213 mp, compus din teren și clădirile:

  • C1: spălătorie + centrală termică (parter) –  335 mp
  • C2: depozit combustibil – P – 17 mp
  • C3: Cămin de abilitare și reabilitare persoane cu dizabilități / cămin școală (parter + 3)- ce face obiectul propunerii de finanțare prin PNRR, suprafață construită desfășurată 2472 mp

Corpurile de clădire C1 și C3 în suprafață construită desfășurată totală de 2807 mp, necesită intervenții prin lucrări conexe și de renovare moderată.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Trusa medicală, triunghiul reflectorizant și extinctorul nu vor mai fi obligatorii la motociclete. Amendamente aprobate în Senat

Publicat

foto: motociclism.ro

Senatul României a adoptat o propunere legislativă de completare a OUG 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, propunere prin care conducătorii de mopede şi motociclete nu mai sunt obligaţi să aibă asupra lor trusa de prim-ajutor, două triunghiuri reflectorizante şi un stingător de incendiu omologate.

Iniţiatorii propunerii legislative au aprecuat ca fiind „îngrijorător” faptul că legea română lasă loc la interpretare, obligând şi şoferii de mopede şi motociclete să se echipeze cu extinctor triunghiuri şi trusă de prim ajutor.

Iniţiatorii amintesc, în expunerea de motive, cazul unui echipaj de poliţie din judeţul Cluj, care folosea acest tip de amendă ca pedeapsă pentru motocicliştii asupra cărora nu se putea reţine o altă ilegalitate.

Modificările complete din lege pot fi consultate AICI

Conform proiectului de act normativ amendat de Senat, iniţiat de un grup de parlamentari preponderent USR, art 8 al OUG 195/2002 stipulează că „pentru a fi conduse pe drumurile publice autovehiculele, cu excepţia celor din categoria AM, A1, A2 şi A, tractoarele agricole sau forestiere şi tramvaiele trebuie să fie dotate cu trusă medicală de prim ajutor două triunghiuri reflectorizante şi un stingător de incendiu omologate”.

„Beneficiile pe care o obligarea şoferilor de motociclete şi mopede de a avea asupra lor triunghiul reflectorizante, trusă de prim ajutor şi extinctor este una lipsită de utilitate şi poate avea un impact negativ asupra cetăţenilor care se încadrează în această categorie”, se mai arată în expunerea de motive a propunerii legislative.

Vehicule exceptate de la deținerea trusei de prim ajutor, tiunghi reflectorizant și extinctor:

  • categoria AM – pentru vehicule cu două și cu trei roți, având o viteză maximă proiectată care nu depășește 45 km/h, precum și pentru cvadriciclurile ușoare;
  • categoria A1 – pentru motociclete ușoare cu capacitate cilindrică maximă de 125 de centimetri cubi și cu puterea nominală mai mică de 11 kW;
  • categoria A2 – pentru motociclete cu puterea nominală mai mică de 35 kW;
  • categoria A – pentru motociclete grele, fără restricții în ceea ce privește puterea.

În prezent, persoanele care conduc un autovehicul care nu este echipat cu trusa medicală, triunghiuri reflectorizante și stingător pentru incendii, pot primi amenzi între 580 și 725 de lei, conform Codului rutier actual. Dacă proiectul de lege va fi adoptat, cei care circulă cu mopede și motociclete vor scăpa de aceste amenzi.

Modificările se vor aplica doar după ce proiectul de lege va trece Camera Deputaților, va fi promulgat de către șeful statului și publicat în Monitorul Oficial.

Propunerea legislativă va fi dezbătută de Camera Deputaţilor, care este for decizional în acest caz de modificare a OUG 195/2002.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

UDMR vrea să schimbe legea pentru obținerea permisului auto: la proba practică, polițiștii sa fie înlocuiți cu examinatori civil

Publicat

scoala soferi

UDMR vrea sa modifice legislația care reglementează examinarea pentru obținerea permisului auto astfel încât examinatorii să nu mai fie din polițiști din cadrul MAI ci examinatori civili. Demersul UDMR ar putea crea chiar și o nouă profesie: cea de examinator auto.

Unul dintre inițiatorii proiectului de lege deputatul UDMR de Sibiu Benedek Zacharie  a explicat pentru turnulsfatului.ro noile modificări propuse.

Examinator civil pentru examenul auto

Astfel, viitorul examinator civil auto ar trebui să aibă peste 23 de ani, să nu fi avut permisul de conducere anulat, să fie apt medical și psihologic, să nu dețină o funcție la vreo școală de șoferi, să urmeze un curs de formare profesională și să treacă un examen. În plus, se mai solicită că aibă cel puțin 5 ani vechime de conducător auto la categoria unde urmează să fie examinator.

”Dezvăluirile periodice din presa românească despre corupția din sistem ridică semne de întrebare asupra statutului examinatorilor, așa cum această profesie este practicată în multe state membre.

Regula examinării candidaților de către cadre ale Ministerului Afacerilor Interne este specifică statelor din fostul bloc comunist și reprezintă o rămășiță a modului în care statul asigură controlul absolut în toate domeniile”, susține Benedek în expunerea de motive ce însoțește proiectul de lege.

”Obținerea unui permis de conducere în România continuă să fie un demers greoi, iar cazurile de corupție din ultimii ani au dezvăluit problemele unui sistem lipsit de echilibru și control reciproc”, mai spune deputatul. ”Soluțiile legislative propuse sunt menite să aducă un plus de transparență actualului sistem”

Proba teoretica rămâne la MAI

Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor ar continua să rămână, însă doar ca entitate de testare pentru proba teoretică de verificare a cunoștințelor, de emitere a permiselor de conducere și de evidență a acestora.

Același serviciu ar urma să acorde avizul pentru viitorii examinatori auto.

De asemenea, se propune în proiectul de lege ca instructorul auto să fie prezent în mașină, alături de examinator pe perioada de desfășurare a examenului practic.

”Măsura este menită să reducă gradul de intimidare resimțit de candidați și să demonstreze cu adevărat dacă și-au însușit cunoștințele și aptitudinile necesare pentru a conduce autovehicule în condiții de siguranță pe drumurile publice”, mai spune Benedek.

Totodată, noua lege ar permite libertatea candidaților de a alege centre de examinare diferite pentru cele două probe ale examenului, în funcție de domiciliul și sau reședința de facto a acestora.

”Soluțiile legislative propuse sunt menite să aducă un plus de transparență actualului sistem, să înlesenască procedurile administrative de obținere a permisului de conducere fără a face rabat de la calitatea sistemului de inițiere și pregătire a candidaților la obținerea unui permis de conducere”, mai precizează Benedek Zacharie.

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Agenții care fac masteratul la Academia de Poliție vor primi salariu pe durata cursurilor. În ce condiții vor da banii înapoi

Publicat

Agenții de poliție care vor urma programul de master din cadrul Academiei de Poliție „Alexandru Ioan Cuza”, vor primi salariu pe durata cursurilor, potrivit unui proiect de Ordonanță de Urgență.

Potrivit unui comunicat al Ministerului de Interne, în vederea reducerii deficitului de personal a fost operaționalizat la Academia de Poliţie „Alexandru Ioan Cuza“, începând cu acest an universitar, programul de master profesional, ca formă de pregătire inițială a ofițerilor de poliție.

În urma susținerii concursului de admitere, aproximativ 90% dintre participanți sunt agenți de poliție încadrați în unități ale MAI.

„Având în vedere această situație, la nivelul structurilor de specialitate a fost realizată o analiză în scopul identificării soluțiilor de reglementare pentru gestionarea corespunzătoare a raporturilor de serviciu ale acestora, ținând cont de faptul că participarea la programul de master profesional presupune prezența obligatorie în instituția de învățământ pe toată durata lui”, se arată în comunicat.

Conducerea MAI anunță că a fost elaborat un proiect de Ordonanță de Urgență care să modifice Statutul Polițistului, fiind reglementată astfel posibilitatea frecventării acestor cursuri cu scoatere de la locul de muncă, cu acordarea drepturilor bănești prevăzute de Legea salarizării pentru asemenea situații.

La final, absolvenții vor fi încadrați în funcție de nevoi, cu obligația să-și desfășoare activitatea pentru o perioadă de 5 ani în cadrul inspectoratelor județene de poliție, respectiv Direcției Generale de Poliție a Municipiului București, unde au fost repartizați după absolvire.

Nerespectarea angajamentului atrage obligația restituirii cheltuielilor efectuate în total pe timpul școlarizării, inclusiv a drepturilor financiare acordate pe perioada cursurilor cu scoatere de la locul de muncă, arată ministerul.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Statistici T5

Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax