Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

DOCUMENT OFICIAL: Lista RESTRICȚIILOR aprobate, care vor intra în vigoare de luni, 25 octombrie. CNSU, decizie de ultimă oră


Publicat

Comitetul Naţional pentru Situaţii de Urgenţă (CNSU) a aprobat, vineri, lista completă a  măsurilor și restricţiilor care se vor aplica începând de luni 25 octombrie.

DOCUMENTUL poate fi vizualizat AICI.

Ulterior, aceste măsuri vor fi aprobate de către Guvern, Executivul fiind convocat pentru ora 14.00.

După aprobare, măsurile vor fi publicate în Monitorul Oficial şi vor intra în vigoare începând de luni, aşa cum a anunţat preşedintele Klaus Iohannis.

Lista măsurilor și restricțiilor care vor intra în vigoare de luni, 25 octombrie și textul complet al hotărârii

H O T Ă R Â R E

nr. 91 din 22.10.2021

privind stabilirea unor măsuri suplimentare în scopul gestionării riscului de sănătatea publică cauzat de numărul mare de infectări cu virusul

SARS-CoV-2

Având în vedere analiza factorilor de risc privind managementul situației de urgență generată de virusul SARS-CoV-2, pe teritoriul României la data de 20.10.2021, realizată la nivelul Centrului Național de Coordonare și Conducere a Intervenției, precum și propunerile formulate în cadrul ședinței de lucru organizate în data de 20.10.2021 la nivelul Președinției României,

luând în considerare creșterea exponențială a numărului de persoane infectate cu virusul SARS-CoV-2 care a determinat supraaglomerarea unităților sanitare și în special a unităților de primiri urgențe și secțiilor de terapie intensivă cu pacienți ce au dezvoltat forme severe sau grave și care necesită suport respirator invaziv sau neinvaziv,

ținând cont de măsurile deja întreprinse la nivel național pentru relocarea stocurilor de echipamente din dotarea Companiei Naționale UNIFARM S.A. în cadrul stocurilor de urgență și distribuirea lor către unitățile sanitare, limitarea internărilor și intervențiilor medicale ce nu reprezintă urgențe de sănătate și transformarea unor unități sanitare în spitale dedicate tratamentului bolnavilor de COVID-19,

în considerarea demersurilor privind solicitarea de asistență internațională prin intermediul Mecanismului de Protecție Civilă al Uniunii Europene în vederea asigurării medicației și materialelor necesare pentru tratarea pacienților cu forme critice și severe de COVID-19, referitoare la transferul, pe baza acordului bilateral, a unor pacienți infectați în spitale din Ungaria, precum și la utilizarea de echipe medicale internaționale în cadrul unităților sanitare cu deficit de personal,

raportat la necesitatea menținerii condițiilor socio – economice necesare desfășurării activităților specifice economiei naționale concomitent cu realizarea unui nivel de alertă adecvat la nivelul componentelor Sistemului Național de Management al Situațiilor de Urgență,

în conformitate cu prevederile art. 4 alin. (1) lit. c) și art. 81 din O.U.G. nr. 21/2004 privind Sistemul Național de Management al Situațiilor de Urgență, cu modificările și completările ulterioare,

în temeiul prevederilor art. 5, art. 8, art. 9 alin. (1), art. 17, art. 38 alin. 1^5, art. 43 alin. (1), art. 44 și art. 71 din Legea nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19 cu modificările și completările ulterioare și ale art. 2 și art. 4 din Hotărârea Guvernului nr. 94/2014 privind organizarea, funcționarea și componența Comitetului Național pentru Situații Speciale de Urgență, cu modificările și completările ulterioare,

Comitetul Național pentru Situații de Urgență adoptă prezenta

HOTĂRÂRE:

  1. (1) Se propune interzicerea circulației persoanelor în afara locuinței/gospodăriei, în intervalul orar 22,00-05,00, indiferent de rata de incidență cumulată la 14 zile, pentru o perioadă de 30 zile, cu următoarele excepții:

  1. deplasarea persoanelor care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2;

  2. deplasarea persoanelor în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;

  3. deplasarea persoanelor pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;

  4. deplasări ale persoanelor în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane, și care pot fi dovedite prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;

  5. deplasarea persoanelor din motive justificate, precum vaccinarea, îngrijirea/însoțirea copilului, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori decesul unui membru de familie;

(2) Pentru verificarea motivului deplasării în interes personal, prevăzut la alin. (1) lit. a), persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităților abilitate, certificatul digital al Uniunii Europene privind COVID-19, pe suport hârtie sau în format electronic, iar în cazul cetățenilor străini și apatrizi definiți potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul străinilor în România, republicată, cu modificările și completările ulterioare, prin intermediul documentului de vaccinare emis de unitatea sanitară din afara României unde a fost administrat vaccinul sau, după caz, a documentului care atestă trecerea, prezentat în limba țării respective și în limba engleză sau prezentat în limba română.

(3) Pentru verificarea motivului deplasării în interes profesional, prevăzut la alin. (1) lit. b), persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităților abilitate, legitimația de serviciu sau adeverința eliberată de angajator ori o declarație pe propria răspundere, completată în prealabil.

(4) Pentru verificarea motivului deplasării în interes personal, prevăzut la alin. (1) lit. c)-e), persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităților abilitate, o declarație pe propria răspundere, completată în prealabil care trebuie să cuprindă numele și prenumele, data nașterii, adresa locuinței/gospodăriei, motivul deplasării, data completării și semnătura.

  1. (1) Se propune interzicerea desfășurării activității operatorilor economici care activează în domeniul comerțului/prestărilor de servicii în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private, indiferent de rata de incidență cumulată la 14 zile, pentru o perioadă de 30 zile, în intervalul orar 21,00-05,00. Între orele 21,00-05,00, operatorii economici pot activa doar în relația cu operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu.

(2) Măsura prevăzută la alin. (1) se aplică și activităților sau evenimentelor organizate și desfășurate de persoanele fizice, operatorii economici, instituțiile publice în următoarele domenii:

  1. instituții muzeale, biblioteci, librării, cinematografe, studiouri de producție de film și audiovizuală, instituții de spectacole și/sau concerte, școli populare de artă și meserii, organizate și desfășurate în spații închise sau deschise;

  2. săli de sport și/sau fitness;

  3. jocuri de noroc;

  4. piscine interioare;

  5. locuri de joacă pentru copii;

  6. săli de jocuri;

  7. târguri, bâlciuri, talciocuri.

(3) Activitatea cu publicul a operatorilor economici prevăzuți la alin. (1) care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor, cafenelelor, etc., în interiorul clădirilor, precum și la terase este permisă până la 50% din capacitatea maximă a spațiului, în intervalul orar 05,00-21,00.

(4) Activitatea cu publicul a operatorilor economici care activează în domeniul comerțului/prestărilor de servicii în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private, prevăzuți la alin. (1), cu excepția celor prevăzuți la alin. (3), se desfășoară până la capacitatea maximă a spațiului, în intervalul orar 05,00-21,00.

(5) Organizarea și desfășurarea activităților prevăzute la alin. (2) este permisă, în intervalul orar 05,00-21,00, până la 30% din capacitatea maximă a spațiului.

(6) Prin excepție de la prevederile alin. (1), (2), (3) și (4), unitățile farmaceutice, benzinăriile, operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu, precum și operatorii economici din domeniul transportului rutier de persoane și rutier de mărfuri își pot desfășura activitatea în regim normal de muncă, cu respectarea normelor de protecție sanitară.

  1. (1) Se propune interzicerea activității în baruri, cluburi și discoteci.

(2) Se propune interzicerea, pentru o perioadă de 30 zile, a organizării și desfășurării evenimentelor private (nunți, botezuri, mese festive etc.), cursurilor de instruire, workshop-urilor și conferințelor, precum și a concertelor și spectacolelor organizate în alte spații deschise sau închise cu excepția celor special destinate care aparțin instituțiilor de spectacole și/sau concerte.

(3) Se propune ca, pentru o perioadă de 30 zile, competițiile sportive să poată fi organizate și desfășurate pe teritoriul României fără participarea spectatorilor.

(4) Se propune ca, pentru o perioadă de 30 zile, mitingurile și demonstrațiile să poată fi organizate cu participarea a cel mult 100 de persoane și doar dacă toți participanții sunt persoane vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2.

(5) Se propune ca activitatea cultelor religioase, inclusiv a slujbelor și rugăciunilor colective, să se desfășoare în interiorul și/sau în afara lăcașurilor de cult cu asigurarea unei suprafețe de 2 mp pentru fiecare persoană și purtarea măștii de protecție.

(6) Se propune ca activitățile recreative și sportive să poată fi desfășurate în aer liber cu participarea a cel mult 10 persoane care nu locuiesc împreună și doar dacă toți participanții sunt persoane vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2.

  1. (1) Se propune ca accesul la toate activitățile și evenimentele organizate în perioada de 30 de zile pentru care se propun măsurile din prezenta hotărâre, precum și accesul în cadrul centrelor comerciale, unităților de cazare, restaurantelor, cafenelelor sau altor unități de alimentație publică în care se pot consuma produse alimentare sau băuturi alcoolice sau nealcoolice comercializate, să fie permis doar persoanelor vaccinate sau trecute prin boală și care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2.

(2) De la obligația prevăzută la alin. (1) referitoare la accesul controlat sunt exceptate activitățile religioase precum și cele din unitățile de alimentație publică în care doar se comercializează produsele alimentare și băuturile alcoolice sau nealcoolice dispuse în afara centrelor comerciale, târgurile, bâlciurile și talciocurile.

(3) Obligația de vaccinarea sau trecere prin boală impusă pentru participarea la activitățile și evenimentele prevăzute la art. 3 sau pentru acces în incinta centrelor comerciale, unităților de cazare, restaurantelor, cafenelelor sau altor unități de alimentație publică în care se pot consuma produse alimentare sau băuturi alcoolice sau nealcoolice comercializate, nu se aplică copiilor care au vârsta mai mică sau egală cu 12 ani dacă sunt însoțiți de un adult vaccinat sau trecut prin boală.

  1. (1) Se propune ca angajatorii din sistemul privat, autoritățile şi instituțiile publice centrale şi locale, indiferent de modul de finanțare şi subordonare, precum şi regiile autonome, societățile naționale, companiile naționale şi societățile la care capitalul social este deținut integral sau majoritar de stat ori de o unitate administrativ-teritorială să organizeze programul de lucru în regim de telemuncă sau muncă la domiciliu pentru cel puțin 50% din angajați, acolo unde specificul activității permite această modalitate de desfășurare a muncii.

(2) Prin excepție de la prevederile alin. (1), se propune ca în situația în care nu se poate desfășura activitatea în regim de telemuncă sau muncă la domiciliu, aceasta să se organizeze și desfășoare în schimburi, cu respectarea strică a măsurilor de protecție sanitară.

(3) În cazul în care angajatorii nu pot organiza activitatea în condițiile alin. (1) sau (2) se propune intensificarea verificărilor privind respectarea măsurilor de prevenire și combatere a virusului SARS-CoV-2.

  1. (1) Se propune ca accesul tuturor persoanelor, cu excepția angajaților, în incintele instituțiilor publice centrale și locale, regiilor autonome și operatoriilor economici cu capital public, să fie permis doar persoanelor care fac dovada vaccinării, trecerii prin boală în ultimele 180 de zile sau testării, cu obligația de a verifica la intrarea în locație, prin intermediul certificatului digital al UE privind COVID-19 care va fi scanat de personalul propriu, iar în cazul cetățenilor străini și apatrizi definiți potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul străinilor în România, republicată, cu modificările și completările ulterioare, prin intermediul documentului de vaccinare emis de unitatea sanitară din afara României unde a fost administrat vaccinul sau, după caz, a documentului care atestă trecerea prin boală sau rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, prezentat în limba țării respective și în limba engleză sau în limba română.

(2) Se propune ca prevederile alin. (1) să se aplice și pentru operatorii economici care funcționează în clădiri de birouri private în care își desfășoară activitatea cel puțin 50 de persoane simultan.

(3) Instituțiile publice și operatorii economici prevăzuți la alin. (1), vor întreprinde măsurile necesare pentru asigurarea accesului cetățenilor la serviciile publice oferite, în situații urgente (certificat de deces, certificat de naștere, etc.) și persoanelor care nu fac dovada vaccinării, trecerii prin boală sau testării, prin organizarea activității în mediul on-line, în spații deschise, la ghișee dispuse direct în exteriorul clădirilor sau în orice alte condiții care să asigure respectarea măsurilor de prevenire a răspândirii SARS-CoV-2.

(4) Se propune reglementarea accesului angajaților în toate sediile instituțiilor publice centrale și locale, regiilor autonome și operatorii economici cu capital public, precum și în clădiri de birouri private în care își desfășoară activitatea cel puțin 50 de persoane simultan, prin limitarea acestuia doar la persoanele care fac dovada vaccinării, trecerii prin boală în ultimele 180 de zile sau testării.

(5) Obligația de vaccinarea sau trecere prin boală impusă pentru permiterea accesului în incintele instituțiilor publice centrale și locale, regiilor autonome și operatoriilor economici cu capital public, sau în clădirile de birouri private în care își desfășoară activitatea cel puțin 50 de persoane simultan, nu se aplică copiilor care au vârsta mai mică sau egală cu 12 ani dacă sunt însoțiți de un adult vaccinat sau trecut prin boală.

  1. (1) Se abilitează Ministerul Educației în vederea emiterii ordinului de ministru pentru acordarea unei vacanțe suplimentare de două săptămâni pentru învățământ preșcolar, primar, gimnazial, liceal, profesional și postliceal în perioada 25.10.2021-05.11.2021, precum și pentru stabilirea ulterioară, dar nu mai târziu de data de 05.11.2021 a modificărilor privind structura anului școlar.

(2) Se propune emiterea de către Ministerul Educației a unei instrucțiuni prin care să se recomande instituțiilor de învățământ superior din sistemul național de învățământ trecerea în online a tuturor activităților în perioada 25.10.2021-05.11.2021.

  1. (1) Se suspendă activitățile care impun prezența fizică a antepreșcolarilor, preșcolarilor și elevilor în toate unitățile de învățământ privat, inclusiv în cele cuprinse în Registrul special al organizațiilor furnizoare de educație care organizează și desfășoară pe teritoriul României activități de învățământ corespunzătoare unui sistem educațional din altă țară, pentru perioada 25.10.2021-05.11.2021.

(2) Se propune suspendarea activităților cu prezența fizică la nivelul tuturor unităților sau operatorilor economici care desfășoară activități tip after-school, în perioada 25.10.2021-05.11.2021.

  1. (1) Se propune instituirea obligativității purtării măștii de protecție, astfel încât să acopere nasul și gura, în toate spațiile publice închise și deschise, precum și la locul de muncă și în mijloacele de transport în comun.

(2) Se exceptează de la măsura prevăzută la alin. (1), următoarele categorii de persoane:

  1. copiii cu vârsta mai mică de 5 ani;

  2. persoanele care sunt singure în birou;

  3. prezentatorii TV și invitații acestora, cu condiția respectării distanței de 3 metri între persoane;

  4. reprezentanții cultelor religioase, în timpul slujbelor, cu condiția respectării distanței de 3 metri între persoane;

  5. persoanele care desfășoară activități fizice intense și/sau în condiții de muncă solicitante (temperaturi ridicate, umiditate crescută etc.) sau activități sportive.

  1. Măsurile prevăzute în prezenta hotărâre produc efecte doar în situația aprobării lor prin acte normative ale Guvernului sau, după caz, ale conducătorilor ministerelor sau organelor administrației publice centrale.

  2. Prezenta hotărâre se comunică tuturor componentelor Sistemului Național de Management al Situațiilor de Urgență.

PREŞEDINTELE COMITETULUI NAŢIONAL PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ

PRIM-MINISTRU

FLORIN-VASILE CÎȚU



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

ALBA: Aproape 300 de cazuri COVID în 24 de ore. A murit o femeie de 40 de ani. Situația infectărilor în județ, 20 ianuarie

Publicat

Au fost înregistrate 299 de cazuri COVID în ultimele 24 de ore, în județul Alba, potrivit datelor transmise de Direcția de Sănătate Publică (DSP) joi, 20 ianuarie. Comparativ, miercuri erau raportate 289 cazuri noi în 24 de ore.

Numărul cazurilor active a crescut la 1.460 (anterior 1.350).

A fost raportat decesul unei persoane confirmate COVID: o femeie de 40 de ani din Sebeș (Petrești), nevaccinată, care avea și alte afecțiuni.

În județul Alba, de la începutul pandemiei, au fost 36.452 cazuri confirmate, 33.855 persoane vindecate, 1.137 decese. În același interval au fost prelucrate 381.085 teste (311.449 PCR și 69.636 rapide).

În ultimele 24 de ore au fost făcute 1.278 testări: 680 PCR (363 la DSP și 317 la spitalul județean) și 598 teste rapide.

Localitățile din județ în care au fost raportate cazuri noi (în ultimele 24 de ore):

Mediul urban: 209 cazuri noi, 38 cazuri reinfectare

Alba Iulia: 96 cazuri (+18 cazuri reinfectare)

Cugir: 33 cazuri (+2 cazuri reinfectare)

Aiud: 29 cazuri (+5 cazuri reinfectare)

Sebeș: 18 cazuri (+6 cazuri reinfectare)

Ocna Mureș: 11 cazuri (+4 cazuri reinfectare)

Blaj: 10 cazuri (+2 cazuri reinfectare)

Teiuș: 4 cazuri (+ 1 caz reinfectare)

Câmpeni: 4 cazuri

Abrud: 3 cazuri

Zlatna: 1 caz

Mediul rural: 47 cazuri noi, 5 cazuri reinfectare

Valea Lungă: 5 cazuri (+ 1 caz reinfectare)

Unirea: 4 cazuri

Săliștea: 3 cazuri

Sântimbru: 3 cazuri

Săsciori: 3 cazuri

Șona: 3 cazuri

Ciugud: 2 cazuri (+ 1 caz reinfectare)

Daia Română: 2 cazuri

Gârbova: 2 cazuri

Jidvei: 2 cazuri

Meteș: 2 cazuri

Albac: 1 caz (+2 cazuri reinfectare)

Bistra: 1 caz

Câlnic: 1 caz

Cergău: 1 caz

Galda de Jos: 1 caz

Lunca Mureșului: 1 caz

Lupșa: 1 caz

Mirăslău: 1 caz

Pianu: 1 caz

Sâncel: 1 caz

Șibot: 1 caz

Sohodol: 1 caz

Șpring: 1 caz

Șugag: 1 caz

Vidra: 1 caz

Vințu de Jos: 1 caz

Gârda de Sus: 1 caz reinfectare

Incidența cazurilor COVID la 14 zile în județul Alba este de 3,91 (anterior 3,62).

Numărul de cazuri active pe localități – Rata incidenței cazurilor noi COVID-19 la 14 zile

Localitate Incidență Cazuri
Urban    
MUNICIPIUL ALBA IULIA 6.98 532
MUNICIPIUL AIUD 6.2 156
ORAŞ CUGIR 5.03 128
MUNICIPIUL SEBEŞ 4.59 151
ORAŞ ABRUD 3.68 19
ORAŞ OCNA MUREŞ 3.54 49
ORAŞ TEIUŞ 2.51 18
MUNICIPIUL BLAJ 2.08 43
ORAŞ CÂMPENI 1.82 13
ORAŞ ZLATNA 1.28 10
ORAŞ BAIA DE ARIEŞ 1.06 4
Rural    
BLANDIANA 11.49 10
SÂNTIMBRU 8.36 25
METEŞ 7.22 20
RIMETEA 7.05 7
CIUGUD 6.45 21
DAIA ROMÂNĂ 5.75 18
LIVEZILE 5.15 6
ŞPRING 4.78 12
VIDRA 4.6 7
IGHIU 4.38 31
ALBAC 4.1 8
LUNCA MUREŞULUI 3.92 10
UNIREA 3.7 18
LUPŞA 3.14 9
SOHODOL 2.99 5
VINŢU DE JOS 2.91 16
GÂRBOVA 2.78 6
NOŞLAC 2.75 5
ALMAŞU MARE 2.5 3
VADU MOŢILOR 2.35 3
SĂSCIORI 2.31 15
GALDA DE JOS 2.24 10
SĂLIŞTEA 2.14 5
CÂLNIC 2.06 4
CRICĂU 2.04 4
ARIEŞENI 1.95 3
ÎNTREGALDE 1.82 1
BISTRA 1.77 8
CIURULEASA 1.77 2
ŞUGAG 1.76 5
OHABA 1.69 1
VALEA LUNGĂ 1.61 5
ŞIBOT 1.28 3
ROŞIA DE SECAŞ 1.25 2
STREMŢ 1.23 3
JIDVEI 1.13 6
BERGHIN 1.05 2
DOŞTAT 0.99 1
RĂDEŞTI 0.79 1
SÂNCEL 0.78 2
ROŞIA MONTANĂ 0.74 2
SĂLCIUA 0.72 1
BUCIUM 0.71 1
AVRAM IANCU 0.7 1
GÂRDA DE SUS 0.68 1
SCĂRIŞOARA 0.67 1
MIRĂSLĂU 0.51 1
CRĂCIUNELU DE JOS 0.47 1
ŞONA 0.46 2
CETATEA DE BALTĂ 0.33 1
MIHALŢ 0.31 1
PIANU 0.28 1
BUCERDEA GRÂNOASĂ 0 0
CENADE 0 0
CERGĂU 0 0
CERU-BĂCĂINŢI 0 0
CUT 0 0
FĂRĂU 0 0
HOPÂRTA 0 0
HOREA 0 0
LOPADEA NOUĂ 0 0
MOGOŞ 0 0
OCOLIŞ 0 0
POIANA VADULUI 0 0
PONOR 0 0
POŞAGA 0 0
RÂMEŢ 0 0

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

TOP 20: Țările cu cele mai puternice armate din lume în 2022. Pe ce loc se află, SUA, Rusia, Ucraina și România

Publicat

Recenta criză de la granița Ucrainei a readus în discuție raportul de forțe între marile puteri ale lumii. Tehnologia, organizarea, dotările și bugetele fac diferența între cele mai puternice armate.

Când este vorba despre numărul soldaților, nici o armată din lume nu se apropie de cea a Chinei.

Dacă sunt luate însă în calcul și alte elemente, cum ar fi numărul armelor, diversitatea lor, industriile care deservesc sistemul militar, stabilitatea financiară, organizarea și bugetul, Statele Unite ale Americii conduc detașat.

Între cele două forțe, se strecoară cu ușurință Rusia, considerată în prezent cea de-a doua putere militară a lumii, grație arsenalului ei nuclear.

Ucraina se află pe locul 22, în acest clasament.

Top 3: SUA, Rusia și China

Statele Unite, Rusia și China au cele mai puternice armate din lume în acest moment.

Aflată pe primul loc în topul mondial Statele Unite are cea mai puternică armată din lume potrivit clasamentului realizat de Global Firepower, în baza PowerIndex, care ține cont de 50 de factori individuali, cum ar fi aparatura militară sau numărul trupelor.

SUA sunt urmate în acest clasament de Rusia și China.

Potrivit estimărilor Global Firepower, Republica Populară Chineză are 2,19 milioane de militari activi. Statele Unite au semnificativ mai puțini: 1,4 milioane, iar Rusia puțin peste un milion.

Armele nucleare sunt probabil singura capacitate militară în care Rusia poate fi considerată la egalitate cu SUA. Pe parcursul ultimilor zece ani, patru din 11 submarine nucleare strategice au fost înlocuite cu altele noi și șapte din cele nouă divizii de rachete au fost rearmate cu rachete moderne.

  • „Printre alte măsuri, rachetele balistice sol-sol Iskander au fost plasate strategic de-a lungul întregii frontiere de vest. Acesta este un sistem de arme de neegalat de țările NATO din Europa, dar care teoretic ar putea distruge infrastructura sistemului de apărare antirachetă al SUA, pe lângă alte ținte importante.
  • Rachetele de croazieră Kalibr, cu o rază de acțiune de aproximativ 2.000 km, care au fost desfășurate în Flota Baltică din Rusia începând cu 2016, ar putea fi, de asemenea, adăugate pe listă.
  • Printre altele, aceste sisteme de arme trebuie să asigure un avantaj în timp pentru Rusia în desfășurarea operațiunilor militare în Europa, permițându-i să distrugă concentrațiile de trupe NATO și infrastructura logistică într-un stadiu incipient” – Mikk Marran, ICDS.

Unde se află România în clasament – ce forță militară avem

România se află abia pe locul 38 din 140 de state analizate, cu 132.000 de militari, dintre care 67.000 personal activ, 50.000 în rezervă și 15.000 de trupe paramilitare. Țara noastră alocă aproximativ 5,1 miliarde de dolari pentru armată.

Americanii au cele mai puternice forțe aeriene și navale, în timp ce rușii domină la capitolul forțelor mecanizate și blindate, în timp ce China are cei mai mulți militari activi.

Clasamentul celor mai puternice armate din lume în 2022:

1. Statele Unite ale Americii

  • 1.832.000 militari (1.390.000 militari activi, 442.000 rezervişti);
  •  13.247 de aeronave (1.957 de avioane de vânătoare, 982 de transportatoare, 774 aeronave speciale, 627 avioane-cisternă, 5.463 de elicoptere);
  •  6.612 de tancuri, 45.193 unităţi de artilerie autopropulsată, 1.366 sisteme de rachete cu lansare multiplă;
  •  484 nave de război(11 portavioane, 9 portelicoptere, 92 de distrugătoare, 22 corvete, 68 submarine, 10 vase de patrulă)
    un stoc de 3750 arme nucleare;
  • buget pentru apărare: 770.000.000.000 dolari.

2. Rusia

  • 1.350.000 militari (dintre care 850.000 sunt activi şi 250.000 sunt rezervişti, 250.000 paramilitari);
  •  4.173 de aeronave (772 de avioane de vânătoare, 739 avioane de atac la sol, 445 transportatoare, 1.543 elicoptere, 132 aeronave speciale, 20 de avioane-cisternă);
  •  12.420 de tancuri, 30.112 vehicule blindate, 6.574 unităţi de artilerie autopropulsată, 3.391 sisteme de rachete cu lansare multiplă;
  • 6.400 arme nucleare;
  • 605 nave de război (1 portavion, 15 distrugătoare, 11 fregate, 86 corvete, 70 submarine, 59 vase de patrulă);
  •  buget pentru apărare: 154.000.000.000 dolari.

3. Republica Populară Chineză

  • armată de 3.134.000 militari (2.000.000 de militari activi, 510.000 de rezervişti, 624.000 paramilitari);
  • 3.285 aeronave (1200 avioane de vânătoare, 371 avioane de atac la sol, 276 transportatoare, 114 aeronave speciale, 3 avioane-cisternă, 281 elicoptere);
  • 5.250 tancuri, 35.000 vehicule militare, 4.120 piese de artilerie autopropulsată;
  •  777 nave de război (2 portavioane, 1 portelicopter, 41 distrugătoare, 49 fregate, 70 corvete, 79 submarine, 152 vase de patrulă);
  •  un stoc de 350 arme nucleare;
  • buget pentru apărare: 250.240.000.000 dolari.

Ucraina – locul 22

Armata ucraineană are un personal de 200.000 de oameni, la care se adaugă 250.000 de rezerviști și 50.000 de trupe paramilitare.

De asemenea, are 318 avioane de luptă și 34 elicoptere de atac.

În ceea ce privește componenta terestră, Ucraina aare aproape 2600 de tancuri, peste 12.000 de blindate și aproape 500 de lansatoare de rachete. Bugetul total pentru apărare a crescut în ultimul an la 11,9 miliarde de dolari.

Clasament mondial: TOP 20 – cele mai puternice armate din lume în 2022

1. SUA
2. Rusia
3. China
4. India
5. Japonia
6. Coreea de Sud
7. Franța
8. Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord
9. Pakistan
10. Brazilia
11. Italia
12. Egipt
13. Turcia
14. Iran
15. Indonezia
16. Germania
17. Australia
18. Israel
19. Spania
20. Arabia Saudită

surse: globalfirepower.com, g4media.ro, stirileprotv.ro

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO VIDEO ACCIDENT GRAV în parcarea unui supermarket din Alba Iulia: Un bătrân a fost lovit de o mașină

Publicat

Un accident grav s-a petrecut joi, 20 ianuarie, în jurul orei 11.40, în parcarea unui supermaket din zona Bazinului Olimpic din Alba Iulia. 

Din primele informații un bărbat de 75 de ani a fost lovit de un autoturism, în parcarea supermarket-ului situat pe Bulevardul Republicii. Potrivit IPJ Alba, bărbatul ar fi rănit grav.

Știre în curs de actualizare.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Doi șoferi din Alba au pus în pericol siguranța traficului rutier. Unul era băut și altul nu avea permis de conducere

Publicat

politie

Reprezentanții IPJ Alba au anunțat că au descoperit în trafic doi șoferi care au pus în pericol circulația rutieră. 

La data de 19 ianuarie 2022, în jurul orei 08.30, polițiștii Secției 2 Poliție Rurală Vințu de Jos au depistat un bărbat, de 39 de ani, din comuna Berghin, în timp ce conducea un autoturism, pe raza comunei, fiind sub influența băuturilor alcoolice.

În urma testării conducătorului auto, cu aparatul etilotest, a rezultat valoarea de 0,51 mg/l alcool pur în aerul expirat, motiv pentru care a fost condus la spital unde i-au fost recoltate mostre de sânge, în vederea stabilirii alcoolemiei.

Față de conducătorul auto, cercetările sunt continuate sub aspectul săvârșirii infracțiunii de conducere sub influența alcoolului.

La data de 19 ianuarie 2022, în jurul orei 23.20, polițiștii Secției 7 Poliție Rurală Vințu de Jos au depistat un tânăr, de 20 ani, din comuna Șibot, în timp ce conducea un autoturism, pe raza comunei, fără să dețină permis de conducere pentru nici o categorie de autovehicule.

Față de conducătorul auto, cercetările sunt continuate pentru săvârșirea infracțiunii de conducere fără permis.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate