Connect with us
Advertisement

Actualitate

Documentele pentru VOTUL prin corespondenţă, prezentate de AEP. Modele pentru certificat de alegător, plicuri şi servicii poştale

Publicat

vot corespondenta Autoritatea Electorală Permanentă a prezentat un proiect de hotărâre pentru aprobarea modelelor, dimensiunilor şi condiţiilor de confecţionare și transmitere ale documentelor necesare exercitării dreptului de vot prin corespondență. Serviciile de expediere vor fi asigurate de Poșta Română.

Documentele necesare exercitării dreptului de vot prin corespondență care sunt transmise alegătorului sunt: un plic exterior prevăzut cu elemente de siguranță care să asigure sigilarea acestuia, în care vor fi introduse plicul interior și certificatul de alegător, un plic interior prevăzut cu elemente de siguranță care să asigure sigilarea acestuia, în care vor fi introduse opțiunea sau opțiunile de vot, după caz, certificatul de alegător, instrucțiuni privind exercitarea dreptului de vot și buletinul de vot prin corespondență.

Plicul interior va conține un autocolant cu mențiunea „VOTAT”, prevăzut cu elemente de siguranță stabilite prin hotărâre a Guvernului.

Tot prin hotărâre, Guvernul stabilește ordonatorul de credite cu care Compania Națională „Poșta Română” — SA va încheia contractul privind confecționarea documentelor necesare exercitării dreptului de vot prin corespondență și a serviciilor poștale aferente procesului electoral, tipurile de servicii și produse poștale utilizate pentru exercitarea dreptului de vot prin corespondență, tipurile de cheltuieli aferente votului prin corespondență, modalitatea de plată a serviciilor.

Potrivit proiectului, instrucţiunile privind exercitarea dreptului de vot prin corespondenţă la alegerile pentru Senat și Camera Deputaților se tipăresc pe hârtie ofset, format A4 tipar policromie față, o culoare verso.

Certificatul de alegător va avea format A5, tipar policromie față. Certificatul de alegător este securizat, fiind imprimat cu cerneală specială pe hârtie cu filigran Stema României și va conține elemente de securitate grafică. Declaraţia se semnează și se datează olograf de către alegător. Certificatul de alegător poate fi utilizat o singură dată la exercitarea dreptului de vot prin corespondență la alegerile pentru Senat și Camera Deputaților

Tipurile de servicii şi produse poştale utilizate pentru exercitarea dreptului de vot prin corespondenţă la alegerile pentru Senat și Camera Deputaților

Fluxul – plecări trimiteri poștale din România: corespondență internațională prioritară cu confirmare de primire (AR), Express Mail Services (EMS), serviciul abonament lunar preluare trimiteri poştale de la sediul tipografiei (servicii de tipar, servicii de tipar date variabile cu personalizare, servicii prelucrare baze de date, servicii de inserţie a materialelor în plicuri, servicii de ambalare, servicii pregătire expediții poștale).

Fluxul – Sosiri trimiteri poștale în România: serviciul Corespondență Răspuns prevăzut de regulamentele Uniunii Poştale Universale (corespondență comercială – răspuns internațională (IBRS/CCRI), serviciul abonament lunar livrare trimiteri la sediile Birourilor electorale, servicii conexe (prelucrări suplimentare trimiteri, monitorizare zilnică).

Plicul aferent produsului Corespondență internațională prioritară cu confirmare de primire: modelul plicului este TE4, se tipărește pe hârtie kraft într-o singură culoare, care trebuie să asigure lipirea siliconică; este securizat din punct de vedere al deschiderii cu o etichetă prevăzută cu elemente de securitate grafică și ștanțare împotriva dezlipirii; va conţine o etichetă securizată cu număr TP – COLECTOR; este personalizat cu etichete conţinând numele, prenumele şi adresa alegătorului, precum şi un cod de bare de trimitere poştală.

Plicul aferent produsului Express Mail Services: modelul plicului este C3; este plastifiat, având cinci culori față (portocaliu, albastru, gri deschis, roșu, galben) și trei culori verso (portocaliu, albastru, gri deschis). asigură deschiderea autoadezivă pe latura mică; este confecționat din folie de polietilenă rezistentă la transportul de documente, trimiteri; este închis pe latura mică prin lipire cu banda autoadezivă, siliconică; este personalizat cu etichete conţinând numele, prenumele şi adresa alegatorului, precum şi un cod de bare de trimitere poştală.

Plicul exterior: modelul plicului este TB4; se tipărește pe hârtie kraft într-o singură culoare care trebuie să asigure lipirea siliconică; este securizat din punct de vedere al deschiderii cu o etichetă prevăzută cu elemente de securitate grafică și ștanțare împotriva dezlipirii; este personalizat cu numele şi prenumele alegătorului, precum și cu adresa de corespondență a acestuia; este personalizat cu adresa biroului electoral pentru votul prin corespondență, precum și un cod de bare care asigură identificarea unică a alegătorului

Plicul interior: modelul plicului este TC4, acesta fiind identic pentru toţi alegătorii prin corespondenţă; se tipărește pe hârtie ofset care trebuie să asigure lipirea siliconică; este securizat din punct de vedere al deschiderii cu o etichetă prevăzută cu elemente de securitate grafică și ștanțare împotriva dezlipirii.

certificat alegator vot corespondenta Modelul, dimensiunile şi condiţiile de confecţionare ale autocolantului cu menţiunea „VOTAT”: pătratul în care este încadrat cercul cu înscrisul „VOTAT” şi cu menţiunea privind anul scrutinului are latura de 20 mm; autocolantul este imprimat pe hârtie autocolantă, tipar 1+0 culori și este securizat cu elemente de securitate grafică

Preşedintele biroului electoral pentru votul prin corespondenţă și locţiitorul acestuia primesc câte o indemnizaţie de 85 de lei pentru fiecare zi de activitate.

Membrii birourilor electorale pentru votul prin corespondenţă primesc câte o indemnizaţie de 65 de lei pentru fiecare zi de activitate.

Personalul tehnic auxiliar al birourilor electorale pentru votul prin corespondenţă primeşte o indemnizaţie de 65 de lei pentru fiecare zi de activitate.

Prin zi de activitate se înţelege munca desfăşurată pe parcursul unei zile calendaristice, indiferent de numărul de ore prestate, dar nu mai puţin de 6 ore pe zi

Compania Naţională „Poşta Română” – S.A. emite factura aferentă serviciilor și/sau produselor până cel mai târziu la data de 9 decembrie a anului în care au loc alegerile parlamentare. Ministerul Comunicațiilor și pentru Societatea Informațională are obligația de a efectua plata către Compania Naţională „Poşta Română” – S.A. până la data de 31 decembrie a anului în care au loc alegerile parlamentare.

Pentru trimiterile poștale, sosite ulterior datei de 31 decembrie a anului în care au loc alegerile parlamentare, Compania Naţională „Poşta Română” – S.A. va emite factura până cel târziu la data de 10 martie a anului ulterior celui în care au loc alegerile parlamentare. Plata se face până la data de 31 martie a anului ulterior celui în care au loc alegerile parlamentare.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement