Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Dosarul de corupție al fostului șef al Poliției Teiuș, la Curtea de Apel Alba Iulia. Marius Pop își așteaptă sentința


Publicat

Dosarul de corupție al fostului șef al Poliției Teiuș, Marius Pop se află marţi pe rolul Curții de Apel Alba Iulia. Instanța a luat la cunoștință la termenele anterioare de conținutul materialului de acuzare și a procedat la audierea martorilor și a inculpatului, astfel că foarte curând cauza ar putea rămâne în pronunțare.

În 2 aprilie, la Curtea de Apel Alba Iulia a fost trimis în judecată, prin rechizitoriul DNA Alba, Marius Mircea Pop, şeful Poliţiei Oraşului Teiuş, acuzat de săvârşirea infracţiunilor de favorizarea infractorului, omisiunea sesizării organelor judiciare,  fals intelectual, uz de fals şi instigarea neurmată de executare la săvârşirea infracţiunii de mărturie mincinoasă.

Dosarul priveşte un angajat al Poliţiei Teiuş, agentul Ioan Eugen Popa, judecat în stare de libertate, după ce procurorii Parchetului de pe lângă Tribunalul Alba au descoperit că  ar fi distrus un proces verbal de contravenţie, respectiv o amendă pe care tot el o aplicase unui paznic. Ioan Eugen Popa are 41 de ani şi este agent de poliţie, iar în sarcina acestuia au fost reţinute infracţiunile de sustragere sau distrugere de înscrisuri şi abuz în serviciu contra intereselor publice.

Procurorii susţin că poliţistul ar fi distrus, în 18 octombrie 2011, o amendă în valoare de 500 de lei, pe care o aplicase unui paznic din oraş, pe care îl descoperise dormind în timpul orelor de program, la firma “Baumit” din Teiuș. Agentul de poliţie ar fi distrus ulterior acest document şi ar fi întocmit un alt proces verbal, prin care paznicul era sancţionat doar cu avertisment.

Atât Ioan Eugen Popa – agentul de poliție care ar fi rupt procesul verbal de contravenție, cât și șeful său, ofițerul Marcel Bic (care, din declarațiile aflate la dosar, l-ar fi instigat să distrugă documentul) sunt cercetați în stare de libertate.

Din Ordonanţa de punere în mişcare a acţiunii penale întocmită de procurori a rezultat următoarea stare de fapt:
În cursul lunii octombrie 2011, inculpatul Pop Marius-Mircea, în calitatea sa de şef al Poliţiei oraşului Teiuş, a luat la cunoştinţă cu privire la faptul că unul dintre subordonaţii săi, agent de ordine publică, a înlocuit un proces verbal de sancţionare a unei persoane cu amendă contravenţională în sumă de 500 de lei cu un altul prin care a dispus doar avertisment. Cu toate acestea, inculpatul nu a sesizat autorităţile judiciare competente pentru infracţiunea de abuz în serviciu şi a făcut demersuri pentru a împiedica tragerea la răspundere penală a subordonatului său.
În plus, după ce procurori din cadrul Parchetului de pe lângă Tribunalul Alba s-au sesizat din oficiu cu privire la aceleaşi fapte, inculpatul Pop Marius – Mircea, pentru a-şi ameliora situaţia juridică referitoare la faptul că nu a sesizat faptele de natură penală ale subordonatului său, a întocmit în fals un proces verbal de sesizare din oficiu pe care l-a antedatat şi l-a depus la compartimentul de control intern din cadrul I.P.J. Alba. De asemenea, pe parcursul efectuării cercetărilor în acest dosar penal, Pop Marius – Mircea i-a cerut unui alt subordonat să facă declaraţii nereale, în favoarea sa, cu ocazia audierii sale în calitate de martor.
Inculpatului i s-au adus la cunoştinţă acuzaţiile în conformitate cu prevederile art. 6 alin. 3 Cod de procedură penală. La data de 7 martie 2012, procurorii anticorupţie au dispus reţinerea acestuia pe o perioadă de 24 de ore. La data de 8 martie 2012, Curtea de Apel Alba Iulia a dispus arestarea preventivă a inculpatului Pop Marius – Mircea pe termen de 29 de zile. Pop este în prezent judecat în stare de libertate.
La instrumentarea acestui dosar, procurorii au colaborat cu ofiţeri din cadrul M.A.I. – Direcţia Generală Anticorupţie Alba şi Serviciul de Informaţii şi Protecţie Internă Alba.

Potrivit IPJ Alba, “începând cu data de 8.03.2012, la cererea comisarului şef de poliţie Pop Marius Mircea, formulată la aceeaşi dată, prin Ordin al Ministrului Administraţiei şi Internelor, acestuia i-au încetat raporturile de serviciu cu Inspectoratul de Poliţie Judeţean Alba.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

2 Comentarii

2 Comments

  1. doru

    marți, 09.10.2012 at 15:01

    nu mi-a placut acest ..militian ,dar nici chiar asa …..

  2. toader

    sâmbătă, 30.11.2013 at 15:54

    trebuiau sa al inchida …..sa nu mai fie el sef la ***** GRUP ………adik INGINER

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Un pacient infectat cu COVID-19 a murit în așteptarea unui loc liber la ATI în județul Sibiu. Poziția Prefecturii

Publicat

Un pacient cu COVID-19 internat în Spitalul Municipal din Mediaş, care nu are paturi de ATI pentru bolnavii cu noul coronavirus, a decedat vineri, în timp ce aştepta să fie transferat într-o secţie de Terapie Intensivă dintr-un alt spital, a declarat vineri directorul Direcţiei de Sănătate Publică (DSP) Sibiu, medicul Gabriel Budescu.

„A murit. S-a cerut să fie dus undeva la un ATI, nu a avut loc nicăieri, pentru că nu sunt locuri. Cei de la Turda, spre exemplu, cer şi ei paturi peste tot. Omul a fost pus pe oxigen, numai că a avut multe comorbidităţi (…), trebuia intubat”, a explicat Budescu.

Potrivit sursei citate, Spitalul Municipal din Mediaş are secţie ATI unde există şase paturi, dar acestea sunt pentru pacienţii care nu sunt infectaţi cu noul coronavirus şi nu sunt pregătite suficient pentru bolnavii cu COVID-19.

Directorul DSP Sibiu a anunţat că Spitalul Municipal din Mediaş face pregătiri pentru ca de luni să aloce trei paturi ATI pentru pacienţii COVID-19.

Întrebat ce şanse de supravieţuire avea acest pacient COVID-19 care nu a mai apucat să fie intubat într-un ATI, Gabriel Budescu a spus că şansele erau destul de mici.

„85% din pacienţii care sunt la ATI intubaţi se duc. Cam asta este şansa, care este foarte mică”, a afirmat el.

Potrivit directorului DSP Sibiu, vineri a decedat un pacient cu COVID-19 în Secţia ATI de la Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă, unde sunt în total 12 paturi pentru bolnavii infectaţi cu noul coronavirus şi toate sunt ocupate în acest moment.

Comunicatul Instituției Prefectului Sibiu, cu privire la incident

În data de 21 octombrie a.c un bărbat în vârstă de 65 ani, cunoscut cu multiple comorbidităţi, a ajuns la Unitatea de Primiri Urgenţe a Spitalului Municipal Mediaş, în stare gravă. Acesta prezenta simptome asemănătoare cu simptomatologia infecţiei cu virusul SARS-CoV-2, astfel că i s-au recoltat probe în vederea testării RT-PCR COVID-19.

Acesta a fost internat, starea lui agravându-se treptat. După primirea rezultatului pozitiv s-a luat legătura cu CNCCI în vederea solicitării unui loc pe secţia ATI. Spitalul din Mediaş având secţia de ATI destinată pacienţilor Covid în amenajare.

Între timp, ţinând cont că starea acestuia a prezentat o agravare progresivă s-a solicitat intervenţia medicilor de pe secţia ATI Mediaş, în urma căreia a fost ventilat mecanic şi monitorizat în permanenţă de medicul pneumolog, medicul ATI şi medicul de gardă.

În cursul zilei de astăzi (23 octombrie), din nefericire, a decedat.

Chiar dacă Spitalul Municipal Mediaş nu este complet pregătit pentru pacienţii confirmaţi pozitivi cu SARS CoV-2, acesta a beneficiat de tot suportul medical necesar, iar corpul medical a făcut toate eforturile pentru ca viaţa acestuia să fie salvată.

Foto: Arhivă, rol ilustrativ

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Incendiu la o gospodărie din Rădești. Pompierii au intervenit la fața locului

Publicat

pompieri-isu-incendiu-noaptea_7

Detașamentul de Pompieri Aiud a intervenit, vineri noapte, pentru localizarea și stingerea unui incendiu izbucnit la o anexă gospodărească în satul Leorinț – comuna Rădești.

Potrivit reprezentanților ISU Alba, la sosirea echipajelor de intervenție, incendiul se manifesta generalizat la o bucutarie de vară, pe o suprafață de aproximativ 40 de metri pătrați.

Nu s-au înregistrat victime. La fața locului au fost trimise 3 mașini de pompieri.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

VIDEO: Tesla a dat spre testare unui număr mic de șoferi noul update care permite mașinii să se conducă singură

Publicat

Tesla a dat spre testare unui număr de șoferi cel mai nou update „Full Self-Driving” care permite soft-ului mașinii să facă singur și mai multe lucruri, inclusiv să ia virajele fără intervenția șoferului. Câțiva dintre cei care au testat programul au pus filmulețe pe YouTube în care se arată încântați, uimiți și uneori speriați de ce poate face mașina. Multe voci din SUA spun însă că Tesla greșește punând un soft în variantă beta la dispoziția unor șoferi care îl testează și forțează apoi pe drumurile publice.

Cu acest update mașina poate lua singură viraje, se oprește singură la semafor sau traversează intersecția tot fără ca cel de la volan să facă ceva. Și display-ul este diferit, apar mai multe lucruri pe care soft-ul le vede, inclusiv mașinile parcate și oamenii de lângă carosabil, iar șoferul este informat despre ce va face mașina.

Cel mai nou update de soft a fost pus la dispoziția unui număr de șoferi dintr-un program de beta-testing al companiei, dar Elon Musk spune că update-ul va fi disponibil public până la final de an în SUA.

Tesla a lansat în toamna lui 2015 sistemul de ”Autopilot” pe mașini și de atunci i-a tot adus îmbunătățiri, mașinile putând să accelereze singure, spre exemplu. Șoferii trebuie să țină mereu cel puțin o mână pe volan și Tesla a explicat că sistemul trebuie mereu monitorizat, șoferul trebuie să se uite mereu la drum fiindcă soft-ul ”ar putea greși în cel mai rău moment”. Tesla a spus și că va activa noul soft pentru toți clienții care-l vor dori, însă numai după ce Tesla va primi toate aprobările necesare. În SUA, compania are nevoie de mai puține aprobări pentru astfel de sisteme, comparativ cu Europa.

Evident că cei care au primit update-ul s-au grăbit să-l testeze și au postat filmulețele pe internet, la fel cum s-a întâmplat și acum cinci ani când Tesla a lansat prima variantă Autopilot.

Opțiunea Full Seld Driving costă 10.000 de dolari, fiind acum câteva zile scumpită cu 2.000 de dolari.

Tesla a fost puternic criticată în SUA pentru că pune pe drumurlie publice un soft în variantă beta care poate fi extrem de periculos, mai ales dacă șoferii curioși îi testează limitele.

Critici au venit și de la un grup de companii care testează mașini autonome în condiții controlate și deci mai sigure, grup din care face parte și Waymo care este deținută de Google. Aceste companii spun că este periculos ca un software în varianta beta să fie testat de oameni obișnuiți pe drumurile publice. În plus, mai spun aceste companii, este important să fie clarificată diferența dintre sistem de asistență a șoferului și sistem autonom de condus. Dacă este un sistem de asistență nu ar trebui să se numească ”self driving”, așa cum se întâmplă în cazul Tesla.

Surse: Hotnews, The Verge, Washington Post

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Alte trei localități din Alba intră în scenariul roșu. MASCĂ pe stradă și școală online în BLAJ, ABRUD și Cergău. Hotărârea CJSU

Publicat

Prin decizie a Comitetului Județean pentru Situații de Urgență (CJSU) Alba, alte localități din județ intră în scenariul roșu, cu noi restricții, după ce incidența cazurilor COVID în ultimele 14 zile a depășit pragul de 3/mia de locuitori.

La Blaj, incidența este de 3.41, la Abrud de 3.02 și la Cergău 3.07. Toate trei aveau sub 3 la mia de locuitori, la raportarea anterioară. Acum au depășit pragul de scenariu roșu.

HOTĂRÂREA nr. 49 din 23.10.2020 privind stabilirea unor măsuri de limitare și prevenire a răspândirii virusului SARS-COV-2 pe raza localităților Blaj, Abrud, Cergău și Valea Lungă, precum și pentru aprobarea scenariilor de funcționare pentru unitățile de învățământ preuniversitar din județul Alba, pentru perioada 26-30.10.2020

Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Alba, convocat în ședință extraordinară în data de 23.10.2020,

HOTĂRĂŞTE:

Art. 1 Se aprobă scenariile de funcționare pentru unitățile de învățământ preuniversitar din județul Alba, pentru perioada 26-30.10.2020, conform Anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 2 (1) Pe fondul înregistrării unei incidențe cumulate, de peste 3 cazuri de îmbolnăvire cu SARS-COV-2 la 1000 de locuitori, în ultimele 14 zile, la nivelul unitățiilor administrativ-teritoriale Blaj, Abrud și Cergău, începând cu data de 26.10.2020, se suspendă temporar activitățile didactice care presupun prezența față în față în toate unitățile de învățământ, cursurile urmând a se desfășura exclusiv online, în scenariul 3 – roșu.

(2) Trecerea în alt scenariu se va face în funcție de analiza epidemiologică la nivelul localităților, după scăderea ratei de incidență sub limita de alertă (3 cazuri /1000 locuitori din ultimele 14 zile).

Art. 3 (1) La nivelul unitățile administrativ-teritoriale Blaj, Abrud și Cergău, unde rata de incidență cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS –COV-2 a depășit 3 cazuri la 1000 de locuitori, începând cu data de 24.10.2020, ora 00:00, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

– Se instituie obligația de purtare a măștii de protecție, astfel încât să acopere nasul şi gura, pentru toate persoanele care au împlinit vârsta de 5 ani, în toate spațiile publice deschise;

– Administratorii și proprietarii spațiilor publice deschise afișează la loc vizibil informații privind obligativitatea purtării măștii de protecție în spațiile respective;

– Activitățile instituțiilor muzeale, a bibliotecilor, librăriilor, cinematografelor, a instituțiilor de spectacole şi/sau concerte, școlilor populare, de artă şi de meserii, precum și evenimentele culturale în aer liber se desfășoară numai în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii și al ministrului sănătății. Organizarea și desfășurarea activității cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte în spații închise este interzisă;

– Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente etc);

– Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;

– Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor, în interiorul clădirilor este interzisă;

– Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare, este permisă doar pentru persoanele cazate în aceste unități;

– Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

– Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este închisă este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

– În interiorul centrelor comerciale în care își desfășoară activitatea mai mulți operatori economici nu se permite exploatarea locurilor de joacă, a sălilor de jocuri, precum și a activității barurilor, cluburilor și discotecilor;

– Nu este permisă activitatea în baruri, cluburi și discoteci;

– Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este interzisă.

(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există.

(3) Măsurile stabilite la aliniatul (1) se aplică pentru o perioadă de 14 zile, urmând a fi reevaluate la finalul acesteia.

Art. 4 (1) La nivelul unității administrativ-teritoriale Comuna Valea Lungă, unde rata de incidență cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS-COV-2 este între 1,5 și 3/1000 de locuitori, începând cu data de 24.10.2020, ora 00:00, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

– Se instituie obligația de purtare a măștii de protecție, astfel încât să acopere nasul şi gura, pentru toate persoanele care au împlinit vârsta de 5 ani, prezente în spațiile publice deschise, cum ar fi piețele, târgurile, zonele de așteptare (stații de autobuz, peroane şi altele asemenea), zonele în care se desfășoară serbări publice sau pelerinaje, exteriorul obiectivelor turistice, zonele pietonale comerciale și în proximitatea instituțiilor de învățământ până la o distanță de 50 m de intrarea în perimetrul școlii;

– Administratorii și proprietarii spațiilor publice deschise afișează la loc vizibil informații privind obligativitatea purtării măștii de protecție în spațiile respective;

– Activitățile instituțiilor muzeale, a bibliotecilor, librăriilor, cinematografelor, a instituțiilor de spectacole şi/sau concerte, școlilor populare, de artă şi de meserii, precum și evenimentele culturale în aer liber se desfășoară numai în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii și al ministrului sănătății. Organizarea și desfășurarea activității cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte în spații închise este permisă, cu participarea publicului până la 30% din capacitatea maximă a spațiului;

– Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente etc.);

– Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;

– Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor, în interiorul clădirilor, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului și în intervalul orar 06.00-23.00;

– Pentru perioada în care activitatea operatorilor economici este restricționată este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice, care nu se consumă în spațiile respective;

– Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare, se desfășoară fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului și în intervalul orar 06.00-23.00;

– Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

– Nu este permisă activitatea în baruri, cluburi și discoteci;

– În interiorul centrelor comerciale în care își desfășoară activitatea mai mulți operatori economici nu se permite exploatarea locurilor de joacă, a sălilor de jocuri, precum și a activității barurilor, cluburilor și discotecilor;

– Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este permisă, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului;

(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există.

(3)Măsurile stabilite la aliniatul (1) se aplică pentru o perioadă de 14 zile, urmând a fi reevaluate la finalul acesteia.

Art. 5 Hotărârile adoptate de CJSU Alba până la data adoptării prezentei hotărâri își mențin aplicabilitatea în măsura în care prevederile acestora nu contravin măsurilor stabilite în prezenta hotărâre.

Art. 6 Prezenta Hotărâre se transmite membrilor Comitetului județean pentru situații de urgență Alba, UAT-urilor Blaj, Abrud, Cergău și Valea Lungă, în vederea aducerii la cunoștința populației, operatorilor economici și instituțiilor publice, prin toate mijloacele de comunicare avute la dispoziție. De asemenea, prezenta Hotărâre se transmite la Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă și la Departamentul pentru Situații de Urgență de către Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „UNIREA” al judeţului Alba. Totodată, hotărârea se va afișa pe site-ul Instituției Prefectului – Județul Alba.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate