Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

DREPTURILE pasagerilor care călătoresc cu AVIONUL. Compensaţii, reclamaţii şi facilităţi în România şi UE


Publicat

avion pasageriDacă zborul cu avionul a fost amânat sau anulat, pasagerii au dreptul la mese şi băuturi răcoritoare gratuite, proporţional cu timpul de aşteptare, dar şi la două apeluri telefonice. În situaţia în care zborul ajunge la destinație cu peste tre ore întârziere ori este anulat, aceştia au dreptul la o compensaţie. Sunt câteva dintre situaţiile pe care cei care călătoresc cu avionul ar trebui să le cunoască.

Pentru a evita neplăcerile sau a fi bine informaţi în cazul călătoriilor cu avionul, vă prezentăm câteva situaţii şi drepturile de care beneficiaţi.

Dacă avionul întârzie să decoleze, aveţi dreptul la asistență din partea operatorilor de transport aerian.

Pentru întârzierile de două ore în cazul zborurilor de peste 1.500 de kilometri sau mai puțin, respectiv de trei ore sau mai mult în cazul tuturor zborurilor intracomunitare de peste 1.500 de km și al oricăror alte zboruri cuprinse între 1.500 și 3.500 de km, timp de patru ore sau mai mult în cazul tuturor celorlalte zboruri, aveți dreptul la mese și băuturi răcoritoare gratuite. De asemenea, aveți dreptul la două apeluri telefonice, telefon sau fax.

Pentru întârzierile de cel puţin trei ore, puteţi solicita o compensație, proporțional cu distanța de călătorie: 250 euro pentru toate zborurile de 1.500 km sau mai puțin; 400 euro pentru toate zborurile intracomunitare de peste 1.500 km și pentru toate zborurile cuprinse între 1.500 și 3.500 km; 600 euro pentru toate celelalte zboruri.

Compensația se plătește în numerar, prin transfer bancar electronic, ordin de plată bancar sau cec bancar. Dacă pasagerul își exprimă acordul în scris, compensația se poate oferi în bonuri de călătorie și/sau alte servicii. Totuși, nu este prevăzut un termen maxim până la care trebuie plătită compensația.

Pentru întârzierile de cel puțin cinci ore, aveţi dreptul de a cere şi primi rambursarea, în termen de șapte zile, a întregului cost al biletului, la prețul de achiziție pentru partea sau părțile de călătorie neefectuate și pentru partea sau părțile deja efectuate, în cazul în care zborul devine inutil în raport cu planul de călătorie inițial al pasagerului, împreună cu, dacă este cazul, un zbor de retur la punctul de plecare inițial, cât mai repede posibil.

Dacă zborul a fost anulat, compania aeriană trebuie să ofere opţiuneaa alegerii între rambursarea costului biletului în termen de șapte zile sau redirecționarea, în condiții de transport comparabile, spre destinația finală. În plus, trebuie să asigure băuturi răcoritoare, mâncare, cazare și transport până la locul unde în care fi cazați. La fel ca în cazul întârzierilor, pasagerii au dreptul la apeluri telefonice gratuite, dar și de a trimite mesaje prin fax sau e-mail.

În plus, aveți dreptul la o compensație cuprinsă între 250 și 600 euro, în funcție de distanță: 250 euro pentru toate zborurile de 1.500 km sau mai puțin; 400 euro pentru toate zborurile intracomunitare de peste 1.500 km și pentru toate zborurile cuprinse între 1.500 și 3.500 km; 600 euro pentru toate celelalte zboruri. Se plătește în numerar, prin transfer bancar electronic, ordin de plată bancar sau cec bancar, dar nu există un termen-limită până la care poate fi plătită această sumă. Totodată, în locul compensației, puteți opta pentru bonuri de călătorie și/sau alte servicii, dacă vă exprimați acordul în scris în acest sens.

Excepţii de la acordarea compensaţiei

Compania aeriană nu datorează compensații pasagerilor dacă informează pasagerii, cu cel puțin două săptămâni înainte de plecare, că zborul a fost anulat.

De asemenea, nu puteţi solicita despăgubiri dacă sunteți in­for­mați despre anulare într-un termen cuprins între două săptămâni și șapte zile înainte de ora de plecare prevăzută și vi se oferă o redirecționare care să vă permită plecarea cu cel mult două ore înainte de ora de plecare inițial stabilită, astfel încât să ajungeți la destinația finală în mai puțin de patru ore după ora de sosire prevăzută inițial.

În cazul în care sunteți informați despre anulare cu mai puțin de șapte zile înainte de ora de plecare prevăzută și vi se oferă o redirecționare care să vă permită să plecați cel târziu cu o oră înainte de ora de plecare prevăzută și să ajungeți la destinația finală în mai puțin de două ore după ora de sosire prevăzută, de asemenea, nu puteţi cere compensații.

În anumite situații, pasagerii au dreptul la compensație chiar dacă beneficiază de rambursare sau redirecționare. Operatorul de transport aerian vă poate reduce cu 50% compensația dacă vă oferă redirecționarea spre destinația finală cu un zbor alternativ, a cărui oră de sosire nu depășește ora de sosire a zborului rezervat inițial cu două ore în cazul zborurilor de 1.500 kilometri sau mai puțin, cu trei ore în cazul zborurilor intracomunitare de peste 1.500 km și pentru toate celelalte zboruri cuprinse între 1.500 și 3.500 km, sau cu patru ore pentru celelalte zboruri.

Unde se pot formula relamaţii

Dacă credeți că v-au fost încălcate drepturile în materie de drepturi ale pasagerilor aerieni, ar trebui, înainte de toate, să contactați compania
aeriană. Dacă nu sunteți mulțumiți de răspunsul acestora, puteți depune o reclamație la Centrul european al Consumatorilor – ECC România – www.eccromania.ro.

În ultimii 10 ani, Centrele europene ale Consumatorilor – ECC-Net, care funcționează în toate cele 28 state membre ale Uniunii Europene, plus Norvegia și Islanda au primit pestee 650.000 solicitări de informare de la consumatori despre drepturile lor. Mai mult de două treimi din reclamațiile înregistrate au fost rezolvate amiabil.

sursa: romanialiberă.ro



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Avertizare COD PORTOCALIU de FURTUNI în Alba și alte județe până duminică. Averse, descărcări electrice, grindină, vânt puternic

Publicat

Meteorologii au actualizat, sâmbătă dimineața, atenționările de vreme rea pentru acest weekend, în județul Alba și alte zone din țară. Este Cod Portocaliu de furtuni, până duminică dimineața, în Alba și alte 10 județe.

De sâmbătă, 15 august, ora 12.00 până duminică, 16 august, ora 6.00, în sudul Banatului, sud-vestul Transilvaniei, nordul Olteniei, precum și în Carpații Occidentali și vestul Carpaților Meridionali, vor fi averse ce vor avea caracter torențial, descărcări electrice și intensificări de scurtă durată ale vântului.

În actualizare.

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Starea de alertă, prelungită până după începutul școlii, în septembrie. Structura anului școlar 2020-2021

Publicat

Starea de alertă este prelungită în România cu încă 30 de zile, începând cu 16 august până în 15 septembrie, adică după începutul noului an școlar.

Anul școlar începe pe 1 septembrie, dar cursurile pentru elevi încep pe 14 septembrie. Ambele momente vor fi în interiorul stării de alertă. În perioada 31 august-13 septembrie se analizează decizia privind scenariile aplicate pentru deschiderea școlilor, scrie edupedu.ro.

Vezi și Din 16 august se prelungește STAREA DE ALERTĂ. Reguli privind purtarea măștii sanitare, lăcașuri de cult, carantina și izolarea

Structura anului școlar 2020-2021:

Noul an școlar începe în 14 septembrie 2020 şi se încheie pe 18 iunie 2021, are 34 de săptămâni şi 167 de zile. Este împărţit în două semestre şi patru vacanţe pentru toţi elevii, plus o vacanţă pentru elevii din ciclul primar şi copiii de la grădiniţă, Este dintre cei mai scurți ani școlari din ultima perioadă.

Semestrul I: 14 septembrie 2020 – 29 ianuarie 2021 (17 săptămâni)

Cursuri: luni, 14 septembrie 2020 – marți, 22 decembrie 2020

Vacanță pentru grădinițe și clasele pregătitoare – a IV-a: 26 octombrie – 1 noiembrie 2020

Vacanța de iarnă:  miercuri, 23 decembrie 2020 – duminică, 10 ianuarie 2020

Cursuri: luni, 11 ianuarie 2021 – vineri, 29 ianuarie 2021

Vacanţa intersemestrială: sâmbătă, 30 ianuarie 2021 – duminică, 7 februarie 2021

Semestrul al II-lea: 8 februarie 2021 – 18 iunie 2021 (17 săptămâni)

Cursuri: luni, 8 februarie 2021 – joi, 1 aprilie 2021

Vacanţa de primăvară 1: vineri, 2 aprilie 2021 – duminică, 11 aprilie 2021

Paștele Catolic va fi în 2021 pe data 4 aprilie

Cursuri: luni, 12 aprilie 2021 – Joi, 29 aprilie 2021

Vacanță de primăvară 2: vineri, 30 aprilie 2021 – duminică, 9 mai 2021

Paștele Ortodox va fi în 2021 pe data 2 mai

Cursuri: luni, 10 mai 2021 – vineri, 18 iunie 2021

Vacanţa de vară:  sâmbătă, 19 iunie 2021 – data din septembrie 2021 la care încep cursurile anului şcolar 2021 – 2022.

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Taxele pentru eliberarea și schimbarea pașaportului și a permisului auto vor putea fi plătite online. Care este procedura

Publicat

pasaport

Guvernul a aprobat, vineri seara, un proiect de hotărâre conform căruia cetăţenii români pot plăti online taxele pentru serviciile privind eliberarea şi schimbarea pașapoartelor sau a permiselor auto.

Plata taxelor pentru pașapoarte și permise auto va putea fi efectuată în Sistemul Național Electronic de Plată Online, respectiv pe platforma ghiseul.ro. Guvernul a stabilit, vineri seară, prin hotărâre plata acestor unor servicii de utilitate publică pe ghiseul.ro.

„Plata unor servicii de utilitate publică va putea fi făcută prin sistemul naţional electronic de plată online, practic vorbim de informatizarea unor plăţi datorate pentru anumite servicii de utilitate publică în sistem online, respectiv pentru plata taxelor pentru paşapoarte şi permise auto.

Astfel, după adoptarea acestui proiect de hotărâre de Guvern iniţiat de Autoritatea pentru Digitalizarea României cetăţenii români care vor accesa aceste servicii pentru eliberarea, schimbarea paşapoartelor sau a permiselor auto vor putea plăti taxele aferente în sistem online prin sistemul naţional electronic de plată”, a explicat şeful Cancelariei prim-ministrului, Ionel Dancă, citat de Agerpres.

Acest proiect de hotărâre s-a aflat pe ordinea de zi suplimentară a şedinţei Executivului.

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a anunțat și alte noi facilități ale serviciului Spațiul Privat Virtual, astfel că persoanele înregistrate în Spațiul Privat Virtual pot face plata obligațiilor fiscale la buget direct cu cardul bancar prin interconectarea cu ghișeul.ro, soluție care permite achitarea a peste 30 de impozite și contribuții.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

De astăzi: Românii care vor să intre în Serbia trebuie să prezinte test PCR negativ

Publicat

Cetăţenii străini care sosesc în Serbia din mai multe ţări vecine, respectiv România, Bulgaria, Croaţia şi Macedonia de Nord, vor trebui să prezinte un test negativ pentru coronavirus, au anunţat autorităţile de la Belgrad, transmite agenţia DPA.

Măsura a intrat în vigoare sâmbătă. Testul, care va trebui să fie un test PCR, trebuie să fie efectuat cu mai puţin de 48 de ore înainte, a declarat epidemiologul şef sârb Darija Kisic Tepavcevic.

Vezi și Noi reguli și restricții pentru români la intrarea în Belgia: teste PCR pe cheltuială proprie și autoizolare

Intrările în Serbia dinspre Ungaria, Bosnia şi Kosovo rămân nerestricţionate.

Citește și Noi măsuri anunțate și în Grecia, de luni

Serbia are în mod persistent un număr ridicat al noilor infecţii cu coronavirus, media zilnică a săptămânii trecute fiind de circa 250 de noi cazuri de COVID-19, dar autorităţile sanitare insistă că situaţia este stabilă şi se ameliorează uşor.

sursă: agerpres.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate