Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Drum comunal asfaltat pe o porțiune de un kilometru, în comuna Poșaga din Munții Apuseni. Valoarea investiției

Publicat

Un drum comunal din localitatea Poșaga de Sus va fi modernizat și asfaltat pe o lungime de un kilometru, printr-o investiție de peste 520.000 de lei. 

Agenția pentru Protecția Mediului (APM) Alba a anunțat depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu pentru proiectul: „Modernizare drum comunal DC 43 (L=1 km), com Posaga”, propus a fi amplasat în comuna Poșaga, localitatea Poșaga de Sus.

Potrivit memoriului de prezentare, prin modernizarea drumului comunal DC 43 se va realiza „un mai bun acces în zonă pentru transportul forestier accesibilizând o suprafață mare de pădure. De asemenea, „se facilitează și accesul populației din satele aparținătoare comunei spre centrul comunei. Populația cu domiciliul permanent în satele aparținătoare comunei sunt deservite de drumul menționat.

Potrivit documentului citat, valoarea investiției este de 526.618,24 de lei.

Drumul va avea o bandă de circulație și stații de încrucisare pe toată lungimea. Infrastructura rutieră prevăzută pentru modernizare prin acest proiect este în lungime de 1 km și se găsește în domeniul public al comunei Poșaga ocupând o suprafață de 4.500 mp , din care 3.300 mp aflată în intravilan și 1.200 în extravilanul comunei.

Structura rutieră va fi formată din:

– Terasamente executate cu excavatorul, și transportul pământului în depozite

– Reprofilarea platformei drumului prin scarificare la adâncimea de 30 cm, urmată de nivelare și compactare

– Structura rutieră flexibilă din 4 cm BA 16 (beton asfaltic), 6 cm BAD 22,4(beton asfaltic deschis), 20 cm piatră spartă în amestec optimal (0-63mm), 10 cm balast, așezat pe o zestre proprie de piatră spartă si balast în grosime de 30 cm. Mixturile asfaltice se transportă de la Alba Iulia. Piatra și balastul se procură din cariera aflată în apropriere și balastiera de pe cursul mijlociu al Arieșului

– Șanțurile executate în teren categoria a treia pe toata lungimea, cu descărcarea în camere de cădere

– Podeţe tubulare cu diametre de 600 mm, utilizând tuburi tip PREMO, transportate pe şantier cu autovehicule specializate; Racordarea podețelor cu terasamentele se va face prin
timpane și camera de cădere cu fundații și elevații din zidărie de piatră cu mortar de ciment

– Apărări cosolidări – anrocamente de bolovani din piatra brută 0,5 – 1,5 t

– Ziduri de sprijin din gabioane cu înalțimea de 1,0 m

– Lucrări accesorii: indicatoare

foto: arhivă



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

1 Comentariu

1 Comentariu

  1. Unu

    miercuri, 26.08.2020 at 18:36

    Mamă…. 1km. Asta da realizare

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.


Publicitate

ADMINISTRATIE

FOTO: A început amenajarea unui skate park la Aiud. Spații de agrement cu dotări de ultimă oră și WIFI

Publicat

Municipiul Aiud va avea un skate park, grație unui proiect european obținut de primărie, în valoare de 6,8 milioane de lei. 

”Iubitorii de skate ne-au solicitat în repetate rânduri amenajarea unui Skate Park la Aiud, cu piste și rampe specifice, iar noi ne bucurăm să le comunicăm faptul că pe strada Avram Iancu (zona fostului cartodrom) se pregătește peretele de rezistență a pistei de skateboard, iar în paralel, au fost comandate elementele care țin de amenajarea skate parkului” au transmis reprezentanții primăriei.

Proiectul este finanțat din fonduri europene, iar în cadrul acestuia vor fi amenajate două zone de agrement în municipiul Aiud – pe str. Avram Iancu și pe str. Ecaterina Varga.

Suprafața zonelor verzi din municipiul Aiud va crește cu 1,3 hectare, mai spun reprezentanții primăriei.

Vor fi create spații publice de agrement și recreere dotate într-o manieră modernă, eco-eficientă și protectivă, accesibilă publicului larg și celui cu dizabilități diverse, cu următoarele categorii de mobilier urban: suporți pentru biciclete, cișmele de apă potabilă, ecran de proiecție, zona de labirint, pistă pentru role, patinoar, scenă, pistă skate, pistă bicicliști, loc de joacă pentru copii, sistem artezian, bănci, WIFI etc.

Proiectul este finanțat prin Programul Operațional Regional 2014 – 2020 și are o valoare totală de 6.870.194,26 lei.

Citeste mai mult
Publicitate

CÂMPENI

O porțiune de 2 kilometri dintr-o stradă din orașul Câmpeni va fi asfaltată printr-o investiție de peste 5,6 milioane de lei

Publicat

Un tronson de 2 kilometri dintr-o stradă din orașul Câmpeni, ce face legătura cu DN 75, spre Mihoiești, urmează să fie modernizat și asfaltat. Valoarea totală a lucrărilor este de peste 5,6 milioane de lei, fără TVA. 

Primăria Câmpeni a lansat marți, 5 iulie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru lucrări de modernizare a străzii Horea – drum Mihoiești, din cadrul proiectului „Îmbunătățirea calității vieții populației din orașul Câmpeni”.

Valoarea totală estimată a lucrărilor este de 5.695.941,58 de lei, fără TVA. 

Potrivit documentației, lucrarea vizează modernizarea unei porțiuni de 2 km din strada Horea, de la km 1+275 până la km 3+275. Strada are originea în intersecția străzii Calea Turzii cu strada Revoluția 1848 – DC 96 și a fost modernizată anterior de la km 0+000 până la km 1+275.

Tronsonul strada Horea – drum Mihoiești urmează să fie asfaltat, soluția tehnică proiectată fiind următoarea:

  • lățimea părții carosabile: între 4 și 5,5 metri
  • ampriza medie a străzii: 7,2 metri
  • accese auto: 531 mp
  • lățimea trotuarelor: între 0,3 – 2 metri
  • zid de sprijin din beton armat: 18 metri
  • parapet direcțional semigreu: 453 metri
  • parapet pietonal: 254 metri
  • fundație adâncită de parapet: 160 metri
  • podețe: 3 bucăți cu lungimea între 6,2 și 6,3 metri, cu diametrul de 600 mm
  • rigolă carosabilă: 13 metri

Pentru evitarea exproprierilor, traseul străzii existente se păstrează în plan. Acesta este alcătuit dintr-o succesiune de aliniamente și curbe, viteza de proiectare luată în calcul fiind de 25 km/h.

Structura rutieră propusă este următoarea:

  • 4 cm strat de uzură BA16
  • 6 cm strat de legătură BAD22,4
  • 16 cm strat de bază din piatră spartă
  • 30 cm strat de fundație din balast
  • 7 cm strat de nisip cu rol de separație și anticontaminant

Se propune realizarea de trotuare, pe ambele părți ale străzii, unde este posibil. Acestea urmează să fie separate de partea carosabilă prin borduri de beton.

Structura trotuarului este următoarea:

  • 6 cm strat de uzură din pavele autoblocante
  • 4 cm strat de egalizare din nisip
  • 10 cm strat din piatră spartă
  • 15 cm strat de balast

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

De astăzi: Noi norme pentru autovehicule, în Uniunea Europeană. Ce este obligatoriu

Publicat

Noul Regulament privind siguranța generală a vehiculelor se aplică de miercuri, a anunțat Comisia Europeană. Acesta introduce o serie de sisteme avansate obligatorii de asistență pentru șofer și stabilește cadrul juridic pentru omologarea vehiculelor automatizate și complet autonome în UE.

Potrivit unui comunicat al CE, noile măsuri de siguranță vor contribui la o mai bună protecție a pasagerilor, a pietonilor și a bicicliștilor din întreaga UE, salvând, potrivit estimărilor, peste 25 000 de vieți și evitând cel puțin 140 000 de vătămări grave până în 2038.

De asemenea, CE anunță că va prezenta în această vară norme tehnice pentru omologarea vehiculelor complet autonome, care vor contribui la creșterea încrederii cetățenilor, la stimularea inovării și la îmbunătățirea competitivității industriei europene a autovehiculelor.

Începând de miercuri, noile măsuri care introduc funcții de siguranță pentru asistarea conducătorului auto includ:

pentru toate vehiculele rutiere (și anume, autoturisme, camionete, camioane și autobuze): asistență inteligentă pentru controlul vitezei, avertizare la mersul înapoi cu cameră sau senzori, avertizare cu privire la somnolența și lipsa de atenție a conducătorului auto, dispozitive de înregistrare a datelor privind evenimentele, precum și semnal de oprire de urgență;

pentru autoturisme și camionete: funcții suplimentare, cum ar fi sistemele de menținere a benzii de circulație și frânarea automată;

pentru autobuze și camioane: tehnologii pentru o mai bună recunoaștere a posibilelor unghiuri moarte, avertizări pentru prevenirea coliziunilor cu pietoni sau bicicliști și sisteme de monitorizare a presiunii în pneuri.

Normele se vor aplica mai întâi noilor tipuri de vehicule, începând de miercuri, și ulterior tuturor vehiculelor noi, începând cu 7 iulie 2024. Unele dintre noile măsuri vor fi extinse pentru a fi aplicate mai multor tipuri de vehicule rutiere până în 2029.

„Tehnologia ne ajută să îmbunătățim nivelul de siguranță al autoturismelor noastre. Noile funcții avansate de siguranță obligatorii vor ajuta în continuare la reducerea numărului de victime ale accidentelor. Totodată, astăzi facem ceea ce este necesar pentru a ne asigura că normele noastre ne permit să introducem în condiții de siguranță vehiculele autonome în UE, într-un cadru care pune siguranța persoanelor pe primul loc”, a declarat Margrethe Vestager, vicepreședintă executivă și comisar responsabil cu o Europă pregătită pentru era digitală.

sursă: Mediafax

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Clădirea noului liceu tehnologic din Sebeș prinde formă: a fost turnat planșeul peste subsol. Cum va arăta la final

Publicat

Noul liceu tehnologic de la Sebeș prinde formă, anunță reprezentanții administrației locale. Miercuri a fost turnat planșeul peste subsol, estimându-se că până la finalul anului vor fi încheiate lucrările de zidărie, astfel încât, în sezonul rece să se poată interveni pentru amenajările interioare.   

Este unul dintre cele mai mari proiecte finanțate din fonduri europene derulate de : 27.308.048,99 lei (prin Programul POR 2014-2020).

Conform contractului adjudecat prin licitație publică de compania Lincoln Plus, termenul de finalizare este 30 noiembrie 2023.

Va rezulta o clădire nouă și modernă pentru Liceul Tehnologic Sebeș, care va cuprinde: 34 de săli de clasă, 3 laboratoare de informatică, un laborator de fizică, un laborator de mecanică, un laborator de chimie, o sală profesorală, o sală de festivități, o sală de sport, realizarea sistemului de încălzire centralizat, amenajarea curții și a terenului aferent liceului, amenajarea terenului de sport în curtea liceului, branșamentele la rețelele de utilități.

Așa va arăta noul liceu tehnologic din Sebeș

De noua clădire vor beneficia cei 777 de actuali elevi, urmând ca unitatea școlară să crească până la numărul de 900 de elevi.

„În mod simbolic, la temelia noii clădiri am zidit memoriile academicianului Dorin Pavel, «Arhitectura apelor», ca un omagiu adus părintelui hidroenergeticii românești, o mare personalitate a acestor locuri, urmând ca acesta să fie și mentorul generațiilor de tineri care vor studia la noul liceu tehnologic de la Sebeș”, a transmis primarul Dorin Nistor.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Statistici T5

Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax