Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Drum spectaculos între Sălciua și Râmeț, aproape de Transalpina de Apuseni, propus pentru modernizare. Valoarea investiției

Publicat

O porțiune de aproape doi kilometri dintr-un drum comunal ce leagă comuna Sălciua de comuna Râmeț și „Transalpina de Apuseni” va fi modernizată printr-o investiție de peste 2,1 milioane de lei.

Drumul comunal DC 104 străbate culmi şi trece prin zone de o frumuseţe rară, cu păduri, chei şi poieniţe.

Agenția pentru Protecția Mediului (APM) Alba a anunțat recent depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu pentru proiectul „Modernizare drum comunal DC 104 Dumești – Valea Poienii – Brădești”, propus în comuna Sălciua.

Potrivit memoriului de prezentare, drumul comunal are originea în drumul comunal DC 130 localitatea Sălciua, iar finalul în drumul judetean DJ 107 I, localitatea Brădești. Lungimea totală a drumului comunal DC 104 este de aproximativ 11 km din care 6,5 km pe teritoriul comunei Sălciua respectiv 4,5 km pe teritoriul comunei Râmeț.

Tronsonul de drum comunal DC 104 aflat pe teritoriul administrativ al comunei Râmeț, face obiectul unui proiect de modernizare aflându-se în faza de execuție lucrări cu termen de finalizare 2022. De asemenea, primii 4,5 km ai drumului comunal DC 104 au fost modernizați prin programul SAPARD, lucrările finalizându-se în anul 2006.

Porțiunea de drum nemodernizată, în lungime de 1,985 km, face obiectul studiului de fezabilitate.

În prezent, drumul studiat este drum de pământ, fără elemente caracteristice definite, fără zestre, fiind impracticabil pe o porțiune considerabilă în anotimpurile ploioase. Accesul la terenurile agricole din extravilan pe care le deservește, se face cu mare dificultate, doar cu autovehicule speciale de teren. Pe drumul studiat nu există amenajări pentru scurgerea apelor și nu sunt amenajate podețe de descărcare a apelor din zona drumului.

Necesitatea modernizării drumului comunal DC 104 este justificată de:

  • asigurarea continuității unui drum modernizat pe toată lungimea sa care va conduce la scurtarea distanței de parcurs dintre comuna Sălciua și municipiul Alba Iulia cu aproximativ 50 km.
  • facilitarea unor condiții de acces cu orice tip de mijloc de transport auto, la proprietăți și terenuri agricole, pentru riverani și proprietari de terenuri.

Lățimea părții carosabile este variabilă, fiind cuprinsă între 2 – 3 m. Profilul transversal al drumului este în cea mai mare parte necorespunzător, neavând asigurate pantele transversale pentru scurgerea apelor pluviale. Lungimea traseului studiat este de 1.985 m, intravilan și extravilan.

Caracteristici fizice:

  • lungime – 1.985 m
  • lățime carosabil – 3,5 m
  • lățime platforma – 5,0 m
  • acostamente – 0,75 x 2.215 m
  • stații de încrucișare – 8 buc.
  • rigole de acostament – 1.750 m
  • podețe tubulare – 5 buc.
  • parapet metalic – 150 m
  • zid sprijin – 55 m

Potrivit memoriului de prezentare, valoarea totală a obiectului de investiții este de 2.129.570.59 lei, cu TVA.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.


Publicitate

EVENIMENT

Bărbat din Vințu de Jos, condamnat pentru viol, depistat și reținut de polițiști în Ighiu. A fost încarcerat la Penitenciarul Aiud

Publicat

Potrivit IPJ Alba, miercuri a fost reținut de polițiști în Ighiu, un bărbat condamnat cu executare pentru viol. Bărbatul a fost trimis la Penintenciarul Aiud pentru îndeplinirea pedepsei cu închisoarea. 

Astfel, polițiștii din Galda de Jos au depistat și reținut, miercuri, pe raza comunei Ighiu, un bărbat de 47 de ani, din Vințu de Jos, care este posesorul unui mandat de executare a pedepsei închisorii, emis de Judecătoria Alba Iulia.

Bărbatul a fost condamnat la executarea unei pedepse privative de libertate de 6 ani închisoare, pentru viol.

Condamnatul a fost depus în Penitenciarul Aiud, pentru executarea pedepsei.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Simplificarea procesului de adopție: bază de date națională cu copiii aflați în situații de risc

Publicat

Ministrul Familiei, Gabriela Firea, a anunțat, joi, că a semnat contractul pentru realizarea sistemului informatic național în care vor fi incluși toți copiii aflați în situații de risc și care va simplifica și procesul de adopție.

Gabriela Firea a precizat, într-o postare pe Facebook, că sistemul informatic va fi gata până la jumătatea anului viitor.

Sistemul Informatic Național va înlocui actualele baze de date și arhive electronice folosite de Autoritatea Națională pentru Protecția Drepturilor Copilului și Adopție.

Acest sistem va fi bază pentru Legea prevenirii separării copilului de familie și a Observatorului Național al Copilului, potrivit ministrului.

„Am semnat contractul pentru realizarea Sistemului Informatic Național care evidențiază toți copiii cu probleme din țară: cu lipsuri materiale grave, fără acces la educație și sănătate, supuși violenței și abuzului, din familii cu risc de sărăcie extremă, cu nevoi speciale, inclusiv cei care sunt în grija statului și pot fi adoptați.

În plus, în premieră, vom ști în mod real câți copii sunt în situații de risc în România”, a scris Firea.

Sistemul va fi realizat de asocierea S&T România – Sysdom proiecte, câștigătorii licitației.

„Pentru prima dată, familiile, copiii și instituțiile din domeniul protecției copilului și adopției vor avea acces la o platformă digitală.

Facem o centralizare la nivel național privind copiii aflați în situații de risc și familiile vulnerabile.

Așa vom putea ști, de la sate până la marile orașe, care este situația acestor copii.

În același timp, simplificăm întreg procesul de adopție.

Va fi mult mai ușor pentru părinții adoptatori, cât și pentru autorități să aibă acces la servicii electronice.

Nu mai trebuie să se prezinte fizic la un ghișeu pentru a depune documente și toată comunicarea se face online”, a precizat Gabriela Firea.

Această baza de date va fi completată în timp real de lucrătorii sociali, din toate județele țării, cu ajutorul tabletelor care fac parte din noul Sistemul Informatic Național.

Astfel, va putea fi constituit „dosarul electronic al copilului în situație de risc: prevenire, protecție specială, adopție, dar și monitorizarea în urma adopției”.

„Sistemul Informatic Național va înlocui actualele baze de date și arhive electronice folosite de Autoritatea Națională pentru Protecția Drepturilor Copilului și Adopție.

Acest sistem va fi bază pentru Legea prevenirii separării copilului de familie și a Observatorului Național al Copilului.

Investim în acest proiect circa 9 milioane de euro, aproape 8 milioane de euro fiind fonduri europene nerambursabile.

Noul sistem informatic va fi gata până la jumătatea anului viitor”, a menționat Firea.

sursa foto: arhivă, rol ilustrativ

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Primăria Aiud: concurs pentru ocuparea unui post de inspector debutant la Direcția de Asistență Socială. Condiții și calendar

Publicat

primaria aiud

Primăria Aiud angajează inspector debutant la Direcția de Asistență Socială. Înscrierile se fac până în 26 mai, iar proba scrisă va fi în 6 iunie.

Primăria Municipiului Aiud organizează, la sediul instituției din str. Cuza Vodă, nr. 1, concurs de recrutare pentru ocuparea pe durată determinată a postului temporar vacant, funcție publică de execuție de inspector, clasa I, grad profesional debutant din cadrul Direcției de Asistență Socială a Municipiului Aiud, Compartiment Beneficii sociale și Autoritate tutelară din subordinea Consiliului Local al municipiului Aiud.

Durata timpului de muncă pentru funcția publică de execuție de inspector, clasa I, grad profesional debutant este de 8h/zi, respectiv 40h/săptămână, respectiv durată normală a timpului de muncă.

Condiţiile de desfăşurare ale concursului sunt:

  • proba scrisă: 06.06.2022, ora 10:00 – sediul Primăriei Municipiului Aiud, sala Ion I.C.Brătianu
  • interviul: se va susţine într-un termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data susţinerii probei scrise.

Dosarele de înscriere la concurs se depun în perioada 19.05.2022 – 26.05.2022 (ora 16:00), la sediul Primăriei Municipiului Aiud.

Condiţiile de participare la concurs sunt:

  • studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă.

Condiţiile de participare şi condiţiile de desfăşurare ale concursului, bibliografia, tematica, atribuțiile stabilite în fișa postului, precum şi alte date necesare desfăşurării concursului se afişează la sediul Primăriei Municipiului Aiud şi pe site-ul instituției: www.aiud.ro.

Relații suplimentare se pot obţine la sediul Primăriei Municipiului Aiud, situată în Aiud, str. Cuza Vodă, nr. 1, număr de telefon 0258 861 310, interior 1013/fax 0258 861280, e-mail: resurse@aiud.ro, persoana de contact: Dancea Stînea Anamaria, consilier, clasa I, grad profesional superior în cadrul Biroului Resurse Umane, Control Intern din cadrul Direcției Economice, precum și de pe site-ul instituției: www.aiud.ro.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

AIUD

LIVE VIDEO: Proteste în curtea Spitalului din Aiud. Zeci de angajați în perioada pandemiei de COVID urmează să fie concediați

Publicat

Câteva zeci de persoane, angajate la Spitalul Municipal Aiud în timpul pandemiei de Covid, protestează joi în curtea instituției medicale. Este vorba despre 67 de persoane a căror contracte de muncă expiră în data de 6 iunie și nu vor fi prelungite pentru că Guvernul nu a alocat bani pentru continuarea colaborării cu ei. 

Ministrul Sănătății, Alexandru Rafila, a anuțat în august anul trecut că ei vor fi păstrați în sistem și chiar a apărut o lege în acest sens, doar că această lege plasează finanțarea autorităților locale care nu au buget pentru aceasta.

”Legea permite participarea la examen și rămânerea pe posturi a celor care au lucrat în spital în perioada aceea grea a pandemiei. Este un mare deficit de personal, spre exemplu, dacă aceste persoane nu vor fi angajate, voi rămâne singură pe secție după ora 3, la 30 de bolnavi, dar situația este la fel și pe alte secții” a spus una dintre asistentele spitalului.

După ce numărul de cazuri COVID s-a diminuat, noii angajați au fost împărțiți pe toate secțiile spitalului (spitalul a funcționat în regim COVID și într-o a doua etapă în regim mixt), majoritatea medicilor fiind foarte mulțumiți de ei.

Este vorba despre oameni care s-au specializat în ultimii doi ani în condiții dure și care reprezintă o resursă umană importantă pentru orice spital.

Prin intermediul legislației neclare, autoritățile se dispersează de ei, asta deși ar putea fi nevoie din nou de ei.

De remarcat ar mai fi și că după ce va renunța la ei, spitalul va reveni la deficitul de personal de dinainte de pandemie, spun surse din cadrul instituției.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Statistici T5

Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax