Connect with us
Publicitate

Eveniment

Drumul DC 145 din Bistra va fi asfaltat și modernizat, printr-o investiție de peste 6,4 milioane de lei. Licitație, în SEAP

Publicat

Drumul DC 145 din Bistra va fi asfaltat și modernizat. Este vorba despre o porțiune de peste 4,2 km, care urmează să fie modernizată printr-o investiție de peste 6,4 milioane de lei. 

Primăria Bistra a lansat pe 22 februarie, în SEAP, o licitație pentru modernizarea și asfaltarea drumului comunal DC 145.

Valoarea totală estimată a lucrărilor este de 6.440.104,82 de lei, fără TVA.

Drumul DC 145 din Bistra va fi asfaltat și modernizat

Potrivit documentației, circulația pe DC 145 se desfășoară în prezent anevoios, datorită deteriorării părții carosabile ca urmare a creșterii circulației în zonă.

Prin realizarea lucrărilor cuprinse în proiect se urmărește îmbunătățirea condițiilor de circulație auto, creșterea gradului de siguranță a circulației publice, scăderea gradului de poluare, reducerea uzurii vehiculelor participante la trafic și nu în ultimul rând redarea unui ambient plăcut zonei.

DC 145 urmează să fie modernizat pe o lungime de 4.245 m, astfel:

  • DC 145 – tronson central – 2.840 m lungime – 2,5 m lățime medie
  • Troson I – 395 m lungime – 2,75 m lățime medie
  • Troson II – 595 m lungime – 2,50 m lățime medie
  • Troson III – 420 m lungime – 2,50 m lățime medie

Pe cele patru tronsoane sistemul rutier existent este unul precar alcătuit fie dintr-un strat de piatră spartă fie din pietriș compactat, depuse în timp.

Pe alocuri aceste pietruiri lipsesc, circulația realizându-se pe un strat din pământ nisipos-argilos cu incluziuni de pietriș.

Degradările apărute în timp, dar și cele apărute datorită unei întrețineri necorespunzătoare, s-au remediat cu superficialitate astfel formându-se gropi și făgașe care pun în pericol siguranța participantilor la trafic.

Drumul DC 145 din Bistra va fi asfaltat și modernizat: descrierea tronsoanelor

Potrivit documentației, tronsonul principal al drumului comunal DC 145 pornește de la ieșirea din localitatea Bistra înspre satul Crețești, la o distanță de 450 metri față de intersecția cu drumul național DN 75.

Din acesta se mai despart trei drumuri laterale, primul la km 0+208 spre stânga, imediat după trecerea podului peste Arieș, având o lungime de 395 m.

Cel de-al doilea tronson în lungime de 595 m se desprinde la km 0+393 pe partea stângă. Cel de-al treilea drum lateral pleacă din DC 145, de la km 0+563 pe partea dreaptă și se va amenaja pe o lungime de 420 metri.

Cea mai mare parte a traseului este situat pe malul drept al Arieşului având un sector foarte scurt şi pe malul stâng, înainte de traversarea pe podul existent.

Drumul începe de la nivelul luncii Arieşului şi se termină pe versant existând o diferenţă de nivel între punctele extreme de cca. 80 m.

Sistemul rutier propus

Potrivit proiectului, se propune modernizarea celor patru tronsoane prin realizarea unui sistem rutier alcătuit din:

  • 28 cm strat de fundație din balast sau piatră spartă,
  • 18 cm strat de bază din piatră spartă impănată
  • 6 cm strat din anrobat bituminos AB 22.4
  • 4 cm strat de uzură din beton asfaltic MAS 16
  • Clutaj cu criblură preanrobată 16-25 mm, 12-14 kg/m2.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate