Actualitate
Drumul de acces dinspre DN1 Aiud spre Gârbova de Sus, propus pentru modernizare cu 8,6 milioane lei. CJ Alba cere bani europeni
Drumul judeţean 103E, ce asigură acces dinspre DN1 spre Gârbova de Jos şi Gârbova de Sus va fi modernizat prin accesarea unei finanţări în cadrul Programului Operațional Regional 2014-2020. Consiliul Judeţean Alba a aprobat joi documentaţia investiţiei de peste 8 milioane lei pentru segmentul de 7,6 km.
Cererea de finanţare se face pe Axa Prioritară 6: Îmbunătățirea infrastructurii rutiere de importanță regională, Prioritatea de investiții 6.1. Stimularea mobilității regionale prin conectarea nodurilor secundare și terțiare la infrastructura TEN-T, apeluri de proiect nefinalizate.
Valoarea totală a Proiectului „Modernizare drum județean DJ 103E: DN1-Gîrbova de Jos-Gîrbovița-Gîrbova de Sus, Județul Alba” este de 7.074.440,03 lei (inclusiv TVA).
CJ Alba va suporta cheltuielile neeligibile ale proiectului și contribuția de 2% din valoarea eligibilă a proiectului, în cuantum de 139.232,25 lei.
Drumul județean DJ 103E: DN 1 – Gîrbova de Jos – Gîrbovița – Gîrbova de Sus se află pe teritorilul administrativ al municipiului Aiud și asigură legătura localităților Gîrbova de Jos, Gîrbovița și Gîrbova de Sus cu DN1, una dintre principalele artere de circulație care străbate teritoriul județului Alba. Are lungimea totală de 9,39 km, din punct de vedere al structurii rutiere drumul este pietruit între km 0+000 – 7+540, iar restul de 1,850 km este de pământ, se arată în documentaţia de proiect.
Potrivit CJ Alba, în prezent, pe drumul respectiv se poate dezvolta o viteză de deplasare redusă din cauza gropilor prezente în sistemul rutier, lipsei unor sisteme de scurgere a apelor pluviale atât de pe partea carosabilă (panta tranversală) cât și din zona drumului (șanțuri și podețe colmatate sau subdimensionate) și în special lipsei unei suprafețe de rulare rezistentă la acțiunea factorilor climatici.
Corectarea elementelor geometrice ale drumului, atât în plan cât și în profil longitudinal și transversal, urmate de lucrări de executare a unui sistem rutier modern ar elimina aceste neajunsuri. Amenajarea acestuia va contribui la realizarea unor activități productive, ducând la ridicarea standardului de viață al locuitorilor, așa încât acest lucru să conducă la stabilizarea populației în aceasta zonă, cu toate consecințele benefice ale acesteia, motivează CJ Alba.
Se propune modernizarea tronsonului de drum pietruit poziționat între km 0+000 – km 7+675, respectiv de la intersecția cu drumul național DN1 până în localitatea Gârbova de Sus.
Prin soluția de proiectare adoptată în Studiul de fezabilitate s-a propus modernizarea sectorului de drum cuprins între km 0+000 până la km 7+675, realizarea unei structuri rutiere elastice din mixturi asfaltice, colectarea și dirijarea apelor de suprafață prin realizarea de rigole, șanțuri și podețe precum și semnalizarea corespunzătoare.
Conform devizului general elaborat, valoarea totală a investiției este de 8.628.505,27 lei (inclusiv TVA), din care C+M 7.580.389,50 (inclusiv TVA).
Indicatori economici:
– valoarea totală a investiției 7.262.541,08 lei, la care se adaugă TVA în valoare de 1.365.964,19 lei, cu un total de 8.628.505,27 lei (inclusiv TVA) din care C+M 6.370.075,21 lei, la care se adaugă TVA în valoare de 1.210.314,29 lei, cu un total de 7.580.389,50 lei (inclusiv TVA)
– durata de execuție estimată: 12 luni
Indicatori tehnici:
– Categoria funcțională a drumului: Drum județean;
– Clasa tehnică: IV;
– Viteza de proiectare: 20-30 km/h;
– Lungimea totală a traseului amenajat: 7675 m;
– Lățimea părții carosabile: 4,00 – 5,50 m;
– Lățimea acostamentelor: 2 x 0,50 m;
– Lățimea platformei: 5,00 – 6,50 m;
– Panta transversală este 2,5% în aliniament la carosabil (pantă unică și profil acoperiș) și
4% la acostamente.
Pentru scurgerea şi evacuarea apelor pluviale s-a prevăzut executarea următoarelor
amenajări:
– șanțuri pereate – 474 m;
– șanțuri reprofilate de pământ;
– rigole carosabile ranforsate – 655 m.
Descărcarea apelor din dispozitivele de colectare a apelor se va face la podeţele proiectate:
– podețe traversare 33 buc. , din care:
– podețe reparate – 16;
– podețe noi – 16;
– podeț refăcut tip C2 – 1
– podețe laterale 10 buc.
Lucrări de consolidare: fundație adâncită de parapet în lungime de L=25,00 m și înălțime H=2,50 m, poziție km 3+269,00 – 3+294,00 st.; protejarea taluzelor – lucrări de anrocamente cu înălțimea H=2,00 m:
Amenajare intersecții cu drumuri laterale pe 25 m lungime și lățime variabilă în funcție de ampriza drumului lateral – 35 buc.
Parapet rutier tip N1 – 1670 m;
Indicatoare rutiere – 130 buc.;
Accese la proprietăți – 116 buc.;
Borne kilometrice – 7 buc.;
Borne hectometrice – 69 buc.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News