Connect with us
Publicitate

Eveniment

Drumul TransRegio care leagă Blaj de Teiuș și Autostrada A10: Proiectul de modernizare a DN 14B a primit undă verde de la APM Alba

Publicat

Drumul TransRegio ce leagă Blaj de Teiuș și Autostrada A10. Proiectul privind modernizarea drumului național DN 14B, între Blaj și Teiuș, a primit recent undă verde de la APM Alba. 

Agenția pentru Protecția Mediului (APM) Alba a anunțat pe 27 august luarea deciziei etapei de încadrare – fără evaluarea impactului asupra mediului – pentru proiectul  „Modernizare DN 14B și poduri peste CF M 200 la Teius și CF M300 la Crăciunel (Drum TransRegio Blaj – Teiuș – A10)”.

Potrivit documentației, drumul TransRegio Blaj – Teiuș – A10 se desfășoară pe raza județului Alba, traversând teritoriul a șase unități administrativ teritoriale: Galda de Jos, Teiuș, Sântimbru, Mihalț, Crăciunelu de Jos și Blaj, în intravilanul și extravilanul acestora.

Noul drum TransRegio Blaj – Teiuș – A10 conține sectoare de drum existent ale DN 14 B care sunt propuse spre modernizare și patru sectoare de drum nou și are o lungime de 20.921 m. Sectoarele de drum existent ce vor fi modernizate includ corecția unor curbe cu translatarea axului stânga dreapta față de existent, pentru asigurarea unei geometrii corespunzătoare normelor tehnice și lărgirea platformei drumului la 10 m.

Noul drum va asigura acces direct la rețeaua TEN-T prin nodul rutier de la Teiuș al autostrăzii A10 Sebeș-Turda.

Drumul TransRegio ce leagă Blaj de Teiuș și Autostrada A10

DN 14B este un drum național secundar care asigură conectivitatea între drumuri aparținând rețelei rutiere primare și anume: conectează DN1/E81 – drum național principal european în orașul Teiuș, autostrada A10 Sebeș – Turda, Lot2 prin nodul rutier Teiuș și DN14 drumul național principal la Copșa Mică.

Traseul DN 14 B propus spre modernizare, ce face obiectul proiectului de investitii are o lungime de 20,921 m.

Rețeaua de drumuri cu care se intersectează traseul drumului TransRegio Blaj – Teiuș – A10 sunt: DN1/E81, A10, DJ 107H, DJ 107B (de două ori), DJ 142L (de două ori), DC 11A și sectoarele de traseu ale DN 14B care rămân pe zona de traversare a localităților, care vor fi preluate în administrare de Primăriile Teiuș, Crăciunelu de Jos și Blaj datorită degrevării de trafic de către sectoarele de drum nou.

Rețeaua de cale ferată cu care se intersectează traseul drumului Transregio Blaj – Teiuș – A10 este reprezentată de:

  • Magistrala M200 -1 intersecție la km 2+520 (Teiuș),
  • Magistrala M300 – 3 intersecții :
    • Km 2+810 al DN 14B modernizat (Mihalț),
    • Km 3+840 al DN 14B modernizat (Mihalț – Coșlariu) – pasaj existent,
    • Km 14+850 al DN 14B modernizat (Crăciunelu de Jos)

Drumul TransRegio Blaj – Teiuș – Autostrada A10: Ce prevede proiectul

Traseul se desprinde din DN 1/E81, km 396+500 situat la limita dintre Teiuș și Galda de Jos. Traseul se dezvoltă pe un sector de drum nou, pornind de la km 0+000, traversând o zonă de teren agricol plat, traversează parcul industrial Teiuș și se conectează cu traseul existent al DN 14 B în zona km 1+320, la marginea zonei urbane construite a orașului Teiuș.

Traseul drumului TransRegio se pliază pe axul existent al DN 14B, întâlnind la km 1+400 sensul giratoriu din cadrul nodului rutier Teiuș al autostrăzii Sebeș – Turda, Lot 2. De aici traseul se menține pe axul existent al DN 14B, iar începând cu poziția km 2+240 drumul TransRegio se dezvoltă pe un pasaj superior proiectat cu 21 deschideri și o lungime de 668.40 m care traversează denivelat linia CF M200 Teiuș, linia CF M 300 Crăciunelul și DJ 107H.

De la km 3+090 – km 4+000 drumul se suprapune pe teritoriul administrativ al comunei Sântimbru și urmărește traseul existent. La km 3+820 traversează denivelat linia CF M 300 printr-un pasaj superior existent, realizat în cadrul proiectului de modernizare cale ferată.

De la km 3+920 traseul DN 14B părăsește axul drumului existent pe un traseu de drum nou, și traverseză râul Mureș prin intermediul unui pod nou la km 4+848 amplasat în aval de podul existent pe actualul DN 14B.

Drumul DN 14B continuă pe un sector de drum nou și se reîntâlnește cu drumul existent la km 6+420.

Începand cu pozitia km 6+420 și până la km 14+020 drumul proiectat se pliază din nou pe axul existent al DN 14B. După ieșirea din loc Cistei, DN 14B traversează la km 10+748 pârâul Dunărița.

Noul drum ocolește intravilanul localității Crăciunelu de Jos

Începând cu poziția km 14+020 începe al treilea sector de drum nou, care ocolește intravilanul localității Crăciunelu de Jos.

La km 14+566 traversează denivelat linia CF M300 prin intermediul unui pasaj traversând o serie de terenuri agricole. La km 15+870 DN 14B se intersectează cu DJ 142L (drumul spre Bucerdea) unde se va amenaja un sens giratoriu.

La km 17+840 drumul revine la axul existent al drumului. La km 17+620 se amenajează un sens giratoriu care conectează vechiul ax al DN 14B, traseul de drum nou DN 14B și drumul comunal/de interes local care duce spre Bucerdea. Pe sectorul cuprins între km 17+840 – 19+140 drumul proiectat păstrează axul drumului existent.

La km 19+140 începe al patrulea sector de drum nou, care se încheie la km 20+921 sfârșit de drum proiectat, cu lungime de 1.781 m.

Sectorul de drum nou coboară catre lunca râului Tarnava Mare, având un punct de apropiere de 12 m față de râul Târnava Mică, revenind către axul drumului existent, în proximitatea Heliportului Blaj.

La km 20+860 se intersectează cu axul drumului existent al DN 14B unde se amenajează o intersecție, iar la km 20+921 avem punctul de final traseu, care se amenajează în cadrul girației proiectate.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate