Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

DSP Alba cumpără aparate pentru efectuarea testelor COVID-19 și monitorizarea surselor de apă potabilă. Investiție de 970000 lei


Publicat

Direcția de Sănătate Publică Alba cumpără două aparate de testare Real Time PCR împreună cu un extractor automat cu 96 de teste pentru efectuarea testelor COVID-19. De asemenea, DSP mai achiziționează un spectofotometru cu absorbție atomică cu flacără și cuptor pentru monitorizarea surselor publice de apă potabilă. Valoarea aparatelor de laborator se ridică la 970.000 de lei, fără TVA. 

Direcția de Sănătate Publică Alba a lansat luni, 21 septembrie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru achiziția de echipamente de laborator RT PCR, extractor si spectrofotometru. Valoarea totală estimată este de 970.000 de lei, fără TVA.

Potrivit caietului de sarcini, Laboratorul DSP Alba are în momentul de față o linie de testare COVID-19 care cuprinde un RT-PCR Roche Light Cycler 480II și un extractor automat de 32 locuri,, insuficiente în raport cu numărul mare de testări care se solicită. De asemenea, acesta nu deține în dotare spectofotometru cu absorbție atomică cu flacără și cuptor.

Obiectivul specific asociat furnizării aparatelor Real Time PCR și extractorului automat cu 96 de teste, care fac obiectul achiziției, este acoperirea necesităților de produse pentru efectuarea testelor COVID-19. Obiectivul specific asociat furnizării spectofotometrului cu absorbție atomică cu flacără și cuptor este în vederea realizării monitorizării de audit la toate sursele publice de apă potabilă unde conform Legii 458/2002, se impun și determinări de metale.

 



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Belgia intră în carantină totală pentru a salva sistemul sanitar. Noile măsuri din 2 noiembrie

Publicat

Belgia intră de duminică în carantină totală, timp de o lună, pe fondul crizei de personal medical şi a paturilor de la ATI. Spitalele şi laboratoarele de testare şi-au depăşit capacitatea, iar numărul internărilor zilnice se dublează la fiecare opt zile.

Belgia impune din nou măsuri stricte de blocare în fața infecțiilor cu coronavirus în creștere, a internărilor în spitale și a deceselor, a anunțat vineri premierul Alexander De Croo, în cadrul unei conferințe de presă, potrivit AFP. „Ne întoarcem într-un blocaj strict, care are un singur scop: să ne asigurăm că sistemul nostru de sănătate nu se prăbușește”, a spus De Croo. Măsurile vor intra în vigoare duminică seara și vor rămâne în vigoare până la 13 decembrie.

În ciuda faptului că este una dintre cele mai bogate ţări şi are unul dintre cele mai puternice sisteme de sănătate din Europa, națiunea de 11 milioane de locuitori, care găzduieşte principalele instituţii ale Uniunii Europene şi sediul NATO, are a treia cea mai mare rată a mortalităţii cauzate de coronavirus pe plan mondial (raportată la numărul populației), fiind depășită doar de San Marino şi Peru, potrivit datelor Universităţii John Hopkins.

Ţara riscă să rămână fără paturi de terapie intensivă disponibile până la sfârşitul săptămânii viitoare, după ce numărul pacienţilor cu Covid-19 trataţi în unităţile de terapie intensivă a crescut de la 525 pe 21 octombrie, la 1.057, joi.

Restricțiile care intră în vigoare

Belgia se regăseşte din nou în epicentrul dezastrului pandemic, iar pentru a stopa fluxul internărilor în spitale, autorităţile au anunţat, vineri, o serie de restricţii. Printre acestea se află închiderea tuturor magazinelor neesenţiale, precum şi interzicerea parţială a vizitelor la familie şi prieteni. Telemunca va fi obligatorie în cazul tuturor activităților unde se poate aplica.

Noile măsuri din 2 noiembrie:

– Este permis un singur contact apropiat per familie pe săptămână. „Regula celor 4 contacte sociale dispare. Veți putea invita o singură persoană la un moment dat acasă ”, a explicat premierul.

– Afacerile neesențiale trebuie să se închidă. Cu toate acestea, este posibil să primiți comenzi livrate sau să ridicați articole (Take-Away și Click and Collect), cum ar fi restaurantele.

– Numai magazinele alimentare și farmaciile pot rămâne deschise.

– Profesiile nemedicale care presupun un contact direct cu oamenii sunt stopate pentru moment.

– Școlile vor rămâne închise până pe 15 noiembrie. În învățământul superior, activitățile se vor desfășura de la distanță până la aceeași dată.

– Telelemunca este obligatorie. Dacă acest lucru nu este posibil, masca și ventilația devin obligatorii.

– Parcurile de distracții și grădinile zoologice trebuie să se închidă.

– Funeraliile sunt limitate la maximum 15 persoane, fără mese.

– Hotelurile pot rămâne deschise, dar serviciile de catering trebuie făcute în cameră.

sursa: digi24.ro, hotnews.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Ministrul Sănătății: România ar urma să-și facă stoc de Remdesivir, pentru şase luni, după o nouă rectificare bugetară

Publicat

România ar putea să îşi constituie, după o nouă rectificare bugetară, un stoc pentru şase luni de Remdesivir, medicamentul necesar în combaterea COVID-19, a declarat vineri seară, la Botoşani, ministrul Sănătăţii, Nelu Tătaru.

„În perioada iulie-octombrie, noi am avut gratuit de la Uniunea Europeană 12.000 de doze. Aceste doze s-au distribuit în funcţie de numărul de pacienţi aflaţi în terapie intensivă, câte şase doze pentru fiecare din spitalele fază 1, fază 2 sau spitale suport. Începând cu luna octombrie, statul român a început să achiziţioneze contra cost aceste doze. Pe luna octombrie suntem … Cred că luni vom avea şi ultima tranşă din cele 12.000 de doze, ca totalul care a fost în ultimele luni din donaţii, urmând ca în noiembrie să avem între 14.000 şi 18.000 de doze achiziţionate, urmând, odată cu rectificarea bugetară, să putem merge pe o rezervă de şase luni. Rămâne efectiv ca şi comisiile de boli infecţioase şi terapie intensivă să readapteze acest tratament atât pentru terapie intensivă, cât şi pentru stadiile medii, severe, în stadiile incipiente şi fiecare medic curant să adapteze acest protocol la pacientul pe care îl îngrijeşte”, a precizat Tătaru.

El s-a referit, de asemenea, la vaccinurile împotriva SARS-CoV-2 pe care ar urma să le achiziţioneze Uniunea Europeană, subliniind că România „are o strategie în lucru”.

„Noi avem o strategie în lucru în acest moment. Depinde foarte mult de tipul de vaccin care va veni. Sunt trei firme cu care Comunitatea Europeană este în discuţii în acest moment şi în achiziţii, rămânând speranţa ca la sfârşitul anului, începutul anului viitor, sfârşitul lunii ianuarie, să putem avea avea acest vaccin. Rămâne ca după tipul de vaccin, sunt vaccinuri care sunt ţinute la minus 70 de grade sau sunt vaccinuri care sunt ţinute între două şi opt grade, să pregătim două alternative pentru a putea exploata momentul în care aceste vaccinuri vin, atât ca structură, ca reţea, cât şi ca moment al efectuării vaccinului”, a adăugat ministrul.

Nelu Tătaru susţine că Uniunea Europeană va transporta vaccinul către ţările membre, iar fiecare stat îl va conserva şi îl va utiliza.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

InfoCons: Halloween în perioada pandemiei. La ce trebuie să fie atenți consumatorii

Publicat

Chiar dacă trecem printr-o perioadă dificilă nefiind permis să organizăm petreceri, suntem nevoiți să ne adaptăm și să organizăm petreceri online sau în familie. Pentru organizarea petrecerilor cu siguranță vom achiziționa produse specifice acestei sărbători, însă trebuie să fim atenți ce, cum și de unde cumpărăm.

Asociația pentru protectia consumatorilor InfoCons a prezentat câteva sfaturi pentru consumatori, referitoare la achiziționarea articolelor de îmbrăcăminte pentru cei mici, la utilizarea produselor cosmetice și la achiziționarea online a produselor necesare organizării petrecerii de Halloween. 

Sfaturi la achiziționarea articolelor de îmbrăcăminte destinate celor mici:

– hainele pentru copii de până la 7 ani (înălţime 1.34 m), nu ar trebui să aibă cordoane sau şnururi în zona gâtului.

– hainele pentru 7 – 14 ani nu ar trebui să aibă în zona capului sau a gâtului cordon, şnur mai lat de 75  mm (7,5 cm) cu capetele libere.

– hainele pentru copii nu ar trebui să aibă cordoane sau şnururi cu capetele libere mai lungi de 140 mm (14 cm), în zona  taliei.

– hainele pentru copii nu ar trebui să aibă, ca şi sistem de prindere în jurul gâtului, şnur, cordon.

– hainele pentru copii care sunt croite să se lege în partea din faţă, nu ar trebui să aibă partea de şnur care se leagă mai lungă de 360 mm (36 cm).

– șiretul de la pantofi, după ce a fost legat trebuie să fie în totalitate în interiorul pantalonului. Cordonul de la haina copilului, după ce a fost legat nu trebuie să atârne.

– dacă aveţi deja cumpărate articole de îmbrăcăminte pentru copii care nu îndeplinesc cerinţele de mai sus puteţi să le faceţi dumneavoastră sigure prin eliminarea cordonului sau a şnurului sau prin scurtarea acestora, după caz.

– dacă aţi cumpărat o haină care nu respectă aceste reguli de bază, aveţi posibilitatea să sesizaţi la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor.

– articolele de îmbrăcăminte confecţionate acasă, de asemenea, trebui să îndeplinească cerinţele de mai sus.

Dacă vă mascați utilizând produse cosmetice, trebuie să aveți grijă la următoarele detalii:

– să achiziționeze cosmetice numai din magazine şi/sau raioane specializate, unde se eliberează documente de cumpărare (factură, bon fiscal, chitanţa fiscală), de care vor avea neapărat nevoie în caz de reclamație; în plus, produsele originale nu se vând în afara lanţurilor de distribuţie cum ar fi tarabele sau persoane fizice “cu sacoşa”;

– să fie atenţi la preţuri, deoarece preţurile mici propuse sunt dubioase, ele provin cu siguranţă din filiere paralele;

– să verifice dacă ambalajul are calitatea corespunzătoare valorii produsului; există posibilități frecvente ca un produs zis “de lux”, ambalat în pungă de plastic sau într-o cutie banală, să fie de fapt o contrafacere;

– să examineze cu atenţie eticheta, o calitate proastă a tipăririi poate ascunde o contrafacere;

– să ştie că unii producători şi importatori “de marcă” au adoptat voluntar personalizarea unor produse cu etichetă – hologramă, pentru securizarea lor şi pentru protejarea mărcii;

– să ştie că pe orice produs cosmetic trebuie să fie inscripţionat numele sau denumirea producătorului ori a persoanei responsabile cu introducerea pe piaţă, ori al importatorului de produse din afara UE;

– să ştie că majoritatea produselor trebuie să aibă inscripţionată data de minimă durabilitate precedată de expresia ”A se folosi preferabil înainte de”, urmată de dată sau de detalii asupra locului de pe ambalaj unde se afla inscripţionată aceasta dată, exprimată fie prin lună şi an, fie prin zi, lună şi an, şi cu cifre arabe;

– să ştie că anumite produse precum cremele, nu au dată de minimă durabilitate, ci au inscripţionat un simbol (PAO) constând într-o cutie întredeschisă, pe sau lângă care este menţionată perioada după deschidere în care produsul poate fi folosit în siguranţă, în luni de zile (ex: 6, 12, 24 luni);

– să ştie că sunt produse la care data de minimă durabilitate este mai mare de 30 de luni şi atunci aceasta nu se mai menţionează (cazul recipientelor sub presiune cum sunt deodorantele);

– să citească cu atenţie eticheta şi să ţină cont de orice avertisment pentru evitarea unor probleme ulterioare de sănătate.

La achiziția online a produselor necesare organizării petrecerii de Halloween aveți următoarele drepturi și obligații:

În UE aveți dreptul de a returna produsele achiziționate on-line sau prin alte mijloace de vânzare la distanță (prin telefon, prin poștă, de la un comis voiajor) în termen de 14 zile, pentru a beneficia de rambursarea integrală a sumei plătite. Nu aveți nevoie de un motiv special pentru a face acest lucru, e suficient să vă răzgândiți.

Perioada de reflecție de 14 zile nu este valabilă în cazul tuturor produselor. Iată câteva excepții:

– bilete de avion și de tren, bilete la concerte, rezervări la hotel, închirieri de mașini și servicii de catering rezervate pe perioade sau la date determinate

– produse alimentare și băuturi livrate la domiciliu, în mod regulat (ex. de către un lăptar)

– produse fabricate la comandă sau personalizate în mod clar (ex. un costum făcut la comandă)

– înregistrări audio-video sau programe informatice sigilate, precum DVD-urile, pe care le-ați desigilat după primire

– conținutul digital on-line, dacă ați început deja descărcarea sau vizionarea on-line și dacă ați acceptat faptul că vă pierdeți dreptul de a vă retrage din contractul de achiziție odată începută descărcarea sau vizualizarea

– bunuri cumpărate de la persoane fizice, mai degrabă decât de la companii/comercianți

– contractele urgente de reparații și întreținere – dacă sunați un instalator pentru a-l ruga să vă repare un duș, nu puteți anula lucrarea, odată ce ați convenit asupra prețului serviciului.

Potrivit reprezentanților InfoCons, această listă nu este exhaustivă.

Perioada de reflecție expiră după 14 zile de la data primirii produselor. Pentru contractele de servicii, perioada de reflecție expiră la 14 zile de la data încheierii contractului. Dacă perioada de reflecție expiră într-o zi nelucrătoare, termenul este prelungit până la următoarea zi lucrătoare.

Poți cumpăra produsele dorite din magazinele clasice sau magazinele online, dar trebuie să fii atent la ofertele prezentate și, mai ales, trebuie să-ți cunoști drepturile! Examinează cu atenție ofertele comerciantilor, analizează „chilipirurile” oferite pe site-uri.

„Chiar dacă trecem printr-o perioadă dificilă nu înseamnă că nu trebuie să fim atenți la ce anume cumpărăm, să citim informațiile etichetei și să știm că ingredientele sunt afișate în ordine descrescătoare, primul fiind în cantitatea cea mai mare, să fim atenți la articolele de îmbrăcăminte destinate copiilor pentru a nu le pune în pericol sănătatea și nu în ultimul rând să luăm atitudine atunci când drepturile ne sunt încălcate! Fii un consumator activ și adoptă o atitudine! Puteți descărca aplicația gratuită InfoCons pentru scanarea codurilor de bare ale produselor! Și nu uitați 021.9615 pentru consiliere și consultanță în domeniul protecției consumatorilor!” , a transmis președintele InfoCons, Sorin Mierlea.

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

HALLOWEEN: Fascinanta poveste a celei mai înspăimântătoare sărbători, din ultima noapte a lunii octombrie

Publicat

halloween foto

Deși este o sărbătoare importată de la americani, Halloween-ul a fost îmbrățișat repede și de români. În fiecare an, pe data de 31 octombrie, oamenii se costumează în diferite creaturi mai mult sau mai puţin de poveste, însă nu toţi cunosc originea și fascinanta istorie a acestei sărbători. Noaptea de la sfârşitul lunii octombrie este considerată a reprezenta momentul în care spiritele morţilor vin spre lumea celor vii.

halloween

Pentru a se proteja, cei vii apelau la diverse ritualuri – purtau măşti, făceau zgomot, aprindeau focuri -, cu scopul de a alunga spiritele celor trecuţi la cele veşnice. Și în ziua de astăzi, aceste obiceiuri s-au păstrat în diferite forme. Unii se costumează în cele mai înspăimântătoare creaturi, alții creează din dovleci diferite fețe pe care le luminează, au loc petreceri cu tematică sau diferite ritualuri.

Citește și FOTO VIDEO: Cum să îi faci copilului un dovleac de Halloween, pas cu pas. Ghid pentru artiști începători

Scurt Istoric

Sărbătoarea pe care o cunoaștem sub numele de Halloween a fost influențată, de-a lungul secolelor, de numeroase culturi. În Imperiul Roman era Ziua Pomona, la celtici era festivalul Samhain, iar la creștini Sărbătoarea Tuturor Sfinților.

Istoricul Nicholas Rogers, care a cercetat originile Halloween-ului, a observat că, în timp ce „unii folcloriști i-au detectat originile în sărbătoarea romană a Pomonei, zeița fructelor și semințelor sau în festivalul morților denumit Parentalia, sărbătoarea este cel mai frecvent legată de festivalul celtic Samhaia, scris inițial Samuin”. Numele provine din irlandeza veche și înseamnă „sfârșitul verii”.

Festivalul Samhaia sărbătorește sfârșitul „jumătății luminoase” a anului și începutul „jumătății întunecate” și este uneori considerat a fi „Anul Nou Celtic”.

Vechii celți credeau că granița dintre lumea aceasta și cea de dincolo se slăbește în ziua de Samhaia, permițând spiritelor, bune sau rele, să o traverseze. Strămoșii familiei erau cinstiți și invitați acasă, în timp ce spiritele rele erau gonite. Se crede că nevoia de a îndepărta spiritele rele a dus la purtatul de costume și măști. Ei îndepărtau spiritele rele, deghizându-se ei înșiși în spirit rău, pentru a le evita. În Scoția, rolul spiritelor era jucat de tineri îmbrăcați în alb cu fețele mascate sau înnegrite. Samhaia era o vreme când se făceau provizii de iarnă și se tăiau animalele pentru a păstra carnea peste iarnă. Focurile de tabără jucau și ele un rol în festivități. Toate celelalte focuri erau aprinse de la focul cel mare. Oasele animalelor tăiate erau și ele aruncate în foc. Uneori se aprindeau două focuri unul lângă altul, iar oamenii și animalele treceau printre ele, ca ritual de purificare.

Următoarea influență a apărut odată cu răspândirea noii religii creștine în Europa. În anul 835, Biserica Romano-Catolică a transformat ziua de 1 noiembrie într-o sărbătoare creștină, pe care o celebrează toți sfinții. Aceasta era Sărbătoarea Tuturor Sfinților sau Hallowmas sau All Hallows.

halloween

Rădăcinile Halloween-ului

Nu mulți sunt cei care știu că Halloween-ul este o sărbătoare de origine celtică. Aceasta s-a răspândit în secolul XIX, prin intermediul imigranților irlandezi din Statele Unite ale Americii și a fost preluată astăzi de multe popoare.

Deși majoritatea țărilor sărbătoresc reînvierea spiritelor, în data de 31 octombrie, există anumite țări, cum ar fi Suedia, în care acestă sărbătoare este celebrată în prima săptămână a lunii noiembrie.

Pentru americani, Halloween-ul este probabil ce mai importantă sărbătoare din an. Copiii se îmbracă în costume și merg “la colindat”, din casă în casă. Importanța pe care americanii o acordă sărbătorii se reflectă în suma de 2,5 miliarde de dolari pe care aceștia o cheltuiesc anual pentru a sărbători Halloween-ul.

Proveniența numelui

Numele de „Halloween” și multe dintre tradițiile actuale provin din perioada veche engleză fiind atestat pentru prima oară în secolul al XVI-lea și reprezintă o variantă scoțiană a denumirii All-Hallows-Even („evening”), adică noaptea dinainte de „All Hallows”.

Până în secolul al XX-lea, ea era scrisă și „Hallowe’en”, eliminând „v”-ul și scurtând cuvântul. În anumite țări Halloween-ul este asociat cu ziua de 1 noiembrie, când se sărbătorește Luminația sau Ziua morților, cum este cunoscută în popor.

Simboluri

Imaginile de Halloween provin din multiple surse, inclusiv din obiceiurile naționale, operele literare de ficțiune gotică și horror (cum ar fi romanele Frankenstein și Dracula) și din filmele horror clasice (ca Frankenstein și Mumia). Elemente ale toamnei, cum ar fi dovlecii, cocenii de porumb și sperietorile de ciori sunt și ele omniprezente, iar casele sunt și ele decorate cu aceste simboluri.

 

Printre alte imagini de Halloween se numără temele morții, răului și ocultului sau monștrii legendari. Culorile tradiționale ale sărbătorii sunt negru și portocaliu.

Simbolurile și obiectele artizanale asociate Halloween-ului s-a dezvoltat în timp. Deşi cei mai mulţi dintre noi cunoaştem majoritatea simbolurilor ce însoţesc Halloween-ul, puţini dintre noi conştientizăm semnificaţiile lor ascunse şi originea lor păgână.

De exemplu, cel mai cunoscut simbol al acestei sărbători, dovleacul, era transformat în lanternă pentru a lumina sufletele din purgatoriu. La început erau folosiți napii, dar pentru că erau mai greu de modelat, au fost preferaţi dovlecii.

Un alt simbol important este costumul. Costumele de Halloween sunt tradițional modelate după figurile supranaturale, monștri, schelete, fantome, vrăjitoare și diavoli. De-a lungul timpului, printre costumele folosite apăreau și cele ale unor personaje fictive, celebrități la ordinea zilei și arhetipuri generice, cum ar fi prințesele sau luptătorii ninja.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate