Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

DSP Alba: În județul Alba nu există focare de coronavirus, ci doar cazuri izolate de infectare


Publicat

dsp alba directia de sanatate publica

În județul Alba nu există momentan focare de coronavirus, ci doar cazuri izolate. Mai mult, la ora actuală nu există cazuri de infectare intraspitalicești, a declarat directorul DSP Alba, Alexandru Sinea.

” În toate cazurile confirmate pozitiv COVID-19 identificate în judet, medicii epidemiologi ai DSP Alba au demarat anchete epidemiologice privind stabilirea contactilor.

Conform procedurii, contactii direcți ai unei persoane depistate pozitiv se izolează, contactii direcți care prezintă simptomatologie specifica COVID-19 se testează și după caz se transporta la unități sanitare. Cadrele medicale care au întrat în contact cu bolnavi COVID-19 și prezintă simptome vor fi testate cu prioritate, folosirea materialelor de protecție fiind obligatorie.

Spitalele din județ dețin materiale de protecție pe care sunt obligate sa le pună la dispoziția cadrelor medicale.

Acestea sunt protocolale naționale, iar DSP Alba nu face altceva decât sa le respecte și sa le pună în aplicare. Nu se fac teste la cerere, respectam regulamentul întocmai și ne facem datoria”, a declarat Alexandru Sinea.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

1 Comentariu

1 Comment

  1. ab2000

    duminică, 05.04.2020 at 08:22

    Serios, jumatate din cazurile declarate din judet le ai intr-un sat si tu declari ca nu ai focar?

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Cartea de identitate electronică nu e obligatorie, dar nu se poate călători în străinătate fără ea. Ce spune șeful ADR

Publicat

Cartea de identitate electronică vine la pachet cu o serie de beneficii şi nu este obligatorie, însă fără acest document cetăţenii nu mai pot călători în afara graniţelor ţării, a afirmat, joi, preşedintele Autorităţii pentru Digitalizarea României (ADR), Octavian Oprea.

„Când vorbim despre identitatea electronică, în ultima perioadă s-au speculat foarte multe informaţii mai mult sau mai puţin adevărate în zona publică.

Ce e important e că această carte electronică de identitate va putea oferi cetăţeanului român posibilitatea de a interacţiona în format digital cu instituţiile publice şi asta alături de alte două proiecte pe care Autoritatea pentru Digitalizarea României le implementează.

E vorba despre nodul eIDAS care va permite comunicarea datelor dintre instituţiile guvernamentale din România împreună cu toate celelalte instituţii de la nivel european. Practic, identitatea noastră va putea circula în toată Uniunea Europeană şi identitatea celorlalţi cetăţeni europeni va putea fi recunoscută de instituţiile publice din România”, a subliniat Oprea.

Acesta a adăugat că procesul de identificare electronică va fi completat de platforma software centralizată PSCID, prin care, cu o logare unică, fiecare cetăţean din România poate naviga în orice platformă electronică.

„(…) ca şi completare a acestui proces de identificare electronică a cetăţeanului român, Autoritatea pentru Digitalizarea României are, în acest moment, în implementare proiectul PSCID, platforma software centralizată de identitate digitală care va acţiona ca poartă unică de intrare în toate platformele de e-Guvernare din România.

Mai simplu: aşa cum în momentul de faţă ne logăm cu Facebook şi Gmail într-o platformă privată, ne vom putea loga cu această identitate electronică o singură dată şi vom putea naviga nestingheriţi în orice platformă electronică.

Cartea de identitate electronică vine la pachet cu multe alte beneficii. Ea nu va fi obligatorie, pentru că există, din păcate, şi cetăţeni care pun la îndoială modul în care datele sunt stocate, faptul că această carte de identitate electronică le va încălca anumite drepturi, ceea ce nu e adevărat.

Lor le vom putea oferi posibilitatea de a fi beneficiarii în continuare a unei simple bucăţi de plastic cu care se vor putea identifica în faţa instituţiilor publice din România, dar nu vor mai putea călători în afara graniţelor ţării”, a explicat şeful ADR.

În viziunea oficialului, România se află în topul mondial în ceea ce priveşte viteza la Internet.

„Ziua de astăzi este despre companiile private din zona telecom care au reuşit să performeze şi să ducă România într-un punct cu care noi ne mândrim în lume. România e în top la nivel mondial atunci când vorbim de viteza internetului.

Ziua de astăzi este despre Serviciul de Telecomunicaţii Speciale care, încă din 1992, veghează asupra respectării principiului democratic în România şi asupra siguranţei noastre.

E vorba despre componenta de comunicaţii care a plecat spre Ministerul Cercetării şi care, de-a lungul timpului, a reuşit să ducă informaţia de la instituţiile de presă, de la Societatea Română de Radiodifuziune, de la Televiziunea Română direct către cetăţean şi să-l menţină foarte bine informat”, a menţionat Octavian Oprea.

Conform datelor ADR, proiectul privind crearea Platformei Software Centralizată pentru Identificare Digitală – PSCID este cofinanţat din Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR), prin Programul Operaţional Competitivitate (POC) 2014-2020, Axa Prioritară 2 – Tehnologia Informaţiei şi Comunicaţiei (TIC) pentru o economie digitală competitivă.

Valoarea proiectului se ridică la aproximativ 99,94 milioane de lei, din care circa 84,3 milioane de lei reprezintă finanţare nerambursabilă din FEDR, prin POC, valoare eligibilă nerambursabilă din bugetul naţional de 13,649 milioane de lei şi cofinanţare eligibilă din partea ADR de aproape două milioane de lei.

Perioada de implementare este 1 septembrie 2020 – 31 august 2023.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO: Imagine rară din 1987 cu Stadionul ”Cetate” din Alba Iulia, pregătit pentru o sărbătoare comunistă

Publicat

O fotografie rară, realizată la Alba Iulia în 1987, a fost postată pe contul său de Facebook de autorul ei Ioan Urca. 

În fotografie se poate observa stadionul Cetate din oraș, pregătit pentru o sărbătoare comunistă. În parcarea din față se poate observa ”parcul auto” al vremii: autoturisme Dacia și Aro, mașinile pe care le aveau românii în timpul comunismului.

”În spatele blocului era coadă la carne”

„Poză făcută de pe blocul MV8, în 1987. Era o vreme când „pe Cetate” nu se mergea doar la meciul Unirii.

În spatele blocului, la alimentara Dacia, era coadă la carne.

Nu am îndrăznit să o pozez, știam că existau apartamente conspirative, iar la asemenea evenimente, cu siguranță erau active.”, a scris pe contul său de Facebook, Ioan Urca.

Citește și: FOTO: De câte ori a vizitat județul ALBA „cel mai iubit fiu al poporului”

Sursă foto: Ioan Urca – Facebook

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Taloane de pensie în format electronic. Legea prin care ”documentul mov” se digitalizează a fost depusă la Parlament

Publicat

Pensionarii care primesc pensiile în cont sau pe card vor putea să primească, la cerere, documentele de informare (taloanele de pensie mov) în format electronic, prin e-mail sau direct în contul deschis pe platforma Casei Naționale de Pensii Publice (CNPP). 

Mai mulți deputați de la PNL au inițiat în acest sens o propunere legislativă pentru completarea Legii nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice. Proiectul a fost înregistrat la Senat pentru dezbatere miercuri, 14 aprilie.

Vezi și Pensie ANTICIPATĂ 2021: Ce trebuie să faci ca să ieși mai repede la pensie. Prevederile legii se schimbă complet din 2021

Taloanele de pensie vor putea fi transmise în format electronic, de către Casa Naţională de Pensii Publice, la cererea pensionarilor care primesc pensia în cont curent sau cont de card, prevede un proiect depus miercuri la Parlament de 22 de deputați liberali potrivit DCNews.

Documentul va avea aceeaşi valoare juridică ca cel livrat în format hârtie şi va fi acceptat de către instituţiile care solicită prezentarea acestuia, arată proiectul care modifică în acest sens legea sistemului unic de pensii publice.

Potrivit inițiatorilor, din numărul total de 4,55 milioane de pensionari aflați în plată în luna februarie 2021, aproximativ 40% primesc pensia prin virament bancar. Pentru aceștia, CNPP transmite odată cu virarea sumelor în cont și documentele de informare (talonul mov) cu privire la sumele plătite, în format fizic (hârtie), prin Poșta Română, pentru a fi înmânate lunar la domiciliul/reședința lor.

Pentru persoanele care încasează pensia în cont curent sau cont de card, în situația în care nu au fost găsite la domiciliu, documentele de informare cu privire la sumele plătite (taloanele mov) se păstrează la sediul oficiului poștal pe o perioadă de 24 de luni, fără a mai fi restituite caselor teritoriale de pensii.

Talonul de pensie, disponibil și în format electronic

„Din semnalele primite de la pensionari, majoritatea nemulțumiți de faptul că aceste taloane sunt de multe ori rătăcite sau întârzie să fie livrate, a reieșit nevoia de a le oferi în format electronic. Majoritatea acestor persoane au optat pentru a primi pensia în cont bancar, tocmai pentru a evita ca pensia să le fie livrată în numerar la domiciliu și doresc ca și documentele (taloanele de pensie) doveditoare să le fie livrate în format electronic. Pensionarii îl pot accesa oricând, îl pot tipări în mai multe exemplare, în funcție de nevoie și nu mai trebuie să aștepte poștașul în ziua și ora fixă”, au explicat inițiatorii proiectului, în expunerea de motive.

Astfel, propunerea legislativă are în vedere modificarea Legii nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, prin introducerea posibilității transmiterii, de către Casa Națională de Pensii Publice (CNPP), la cerere, în format electronic (prin e-mail sau în contul online deschis în portalul CNPP) a documentului care face dovada plății (talonul mov) pentru pensionarii care au optat pentru plata în cont curent sau cont de card.

Transmiterea se va face în luna următoare înregistrării cererii. Transmiterea documentului în format electronic devine o opțiune, nu o obligație.

Prin proiectul propus, documentul de plată în format electronic va avea aceeași valoare juridică ca și cel livrat în format hârtie și va fi acceptat de către instituțiile care solicită prezentarea acestuia ca dovadă a calității de persoană aflată în pensie.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Cum a lovit COVID-ul piața muncii din Alba: Sute de oameni și-au pierdut locul de muncă. Cei mai afectați au fost bărbații

Publicat

locuri de munca 1

Pandemia de COVID-19 a zguduit serios toate domeniile de activitate. La mai bine de un an de când virusul a început să își facă simțită prezența în țară, au început să apară și primele statistici despre modul în care pandemia a afectat societatea. 

O statistică de luat în seamă este numărul persoanelor care figurează sau au figurat ca șomeri, în anul 2020, la nivelul județului Alba și până în luna februarie a anului 2021.

Citește și MODIFICĂRI majore la salarizarea bugetarilor: Plafonarea sporurilor, grilă pentru administrația locală, spor de performanță

Potrivit datelor furnizate de Institutul Național de Statistică, în anul 2020, în luna ianuarie erau înregistrați ca șomeri 5356 de persoane, dintre care 2926 de bărbați și 2430 de femei.

În luna februarie, în evidențele autorităților din Alba sunt înregistrați 5482 de șomeri, 3041 de bărbați și 2441 de femei.

Luna martie, luna în care a fost decretată și starea de urgență pe teritoriul României, vine cu o scădere a numărului de șomeri în Alba.ab24

La fel se întâmplă și în luna aprilie, dar, din luna mai, numărul celor care rămân fără un loc de muncă a fost în continuă creștere la nivelul județului.

Mai exact, în martie figurau 5190 de persoane fără un loc de muncă, dintre care 2830 bărbați și 2360 femei.

Aprilie aduce o scădere în rândul celor fără un loc de muncă, în Alba: 4968 de șomeri înregistrați, 2612 de bărbați și 2356 ab24 de femei.

În schimb, în luna mai 2020, starea de urgență, a început să își facă simțită prezența în rândul celor care au rămas fără un loc de muncă: 5277 de șomeri înregistrați în Alba, din care 2809 de bărbați și 2468 de femei.

Din luna iunie, numărul celor care au rămas fără un loc de muncă a fost în continuă creștere în județ: 5432 de șomeri, 2883 bărbați și 2549 de femei.

5672 de șomeri au fost înregistrați în luna iulie, dintre care 2936 bărbați și 2736 de femei.

În august 5590 de persoane figurau ca fiind fără un loc de muncă, din care 2852 de bărbați și 2738 de femei.

În luna septembrie a fost cea mai mare creștere a numărului de șomeri înregistrată în județul Alba în 2020: 6453 figurau ca fiind fără un loc de muncă, 3320 de bărbați și 3133 de femei.

Octombrie a venit cu 6391 de șomeri în județul Alba, din care, 3273 bărbați și 3118 femei.ab24

6429 de șomeri figurau în Alba în noiembrie –  3290 de bărbați și 3139 femei.

La sfârșitul de an 2020,  în luna decembrie, în județul Alba, figurau 6350 de persoane fără un loc de muncă – 3297 de bărbați și 3053 de femei.

Comparativ, în 2019, la sfârșit de an erau doar 5218 de șomeri în județul Alba.

În primele două luni ale anului 2021, trendul celor care își pierd locul de muncă se menține crescător:

6736 de șomeri înregistrați în județul Alba, în luna ianuarie, din care 3554 de bărbați și 3182 de femei.

În luna martie, 6881 de șomeri erau în registrele autorităților, în Alba: 3592 de bărbați și 3289 de femei.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate