Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Echipamente noi pentru două locuri de joacă din Alba Iulia. Investiție de peste 360.000 de lei


Publicat

Două locuri de joacă din municipiul Alba Iulia, aflate în zona Liceului cu Program Sportiv și în cartierul Ampoi III, vor beneficia în curând de echipamente noi, printr-o investiție de peste 360.000 de lei. 

Primăria Alba Iulia a lansat miercuri, 5 august, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice, o licitație pentru achiziția de echipamente pentru două spații de joacă din municipiu.

Este vorba despre locul de joacă din proximitatea Liceului cu Program Sportiv (strada B.P. Hașdeu), care se desfășoară pe o suprafață de circa 695 mp și locul de joacă din cartierul Ampoi III – strada Arieșului (în spate la  SC Vinersar), care se desfășoară pe o suprafață de 1.390 mp.

Valoarea totală estimată este de 364.420 de lei, fără TVA. 

Tipuri de activități pe care trebuie să le ofere echipamentele pentru spații de joacă: urcare, coborâre, alunecare, traversare, orientare, trecere, creativitate, testare abilități, balansare, stimularea imaginației, coordonare. Fiecare modul va fi inscripționat vizibil și durabil cu datele furnizorului, categoria de vârstă, numărul de locuri, înălțimea maximă și greutatea maximă admisă.

Pentru a asigura o bună diversitate în alcătuirea acestor locuri de joacă se propune achiziționarea următoarelor echipamente:

Loc de joacă – zona Liceul cu Program Sportiv 

  • complex de joacă multifuncțional compus din 5 tobogane, 2 turnuri, 1 platformă, 1 pod fix legatură, scară de acces și jocuri interactive – 2 buc
  • complex de joacă multifuncțional compus din 2 tobogane, 2 turnuri, 1 pod fix legătură, scară de acces și cățărătoare – 1 buc,
  • complex de joacă multifuncțional compus din 2 tobogane, 2 turnuri, pod fix de legătură, scară de acces, cățărătoare și jocuri interactive – 1 buc
  • balansoar 2 persoane cu figurină – 1 buc
  • figurină pe arc – 4 buc,
  • hintă 2 scaune plate – 2 buc
  • hintă 2 scaune tip bebe – 1 buc
  • hintă 2 scaune cu protecție – 1 buc
  • carusel 4 persoane – 1 buc
  • cățărătoare metalică – 1 buc
  • gard lemn – 150 ml
  • pavele cauciuc – 112 ml
  • borduri cauciuc – 215 ml
  • bănci – 6 buc
  • panou informativ – 1 buc

Loc de joacă – zona cartier Ampoi III

  • complex de joacă multifuncțional compus din 5 tobogane, 2 turnuri, 1 platformă, 1 pod fix legătură, scară de acces și jocuri interactive – 1 buc
  • complex de joacă multifuncțional compus din 3 tobogane, 3 turnuri, 1 pod fix legătură, scară de acces, 4 scaune hintă și jocuri interactive – 1 buc
  • complex de joacă multifuncțional compus din 2 tobogane, 2 turnuri, 1 pod fix legătură, scară de acces și cățărătoare – 1 buc
  • complex de joacă multifuncțional compus din 2 tobogane, 2 turnuri, pod fix de legătură, scară de acces, cățărătoare și jocuri interactive – 1 buc
  • balansoar 2 persoane cu figurină– 2 buc
  • figurină pe arc – 4 buc
  • hintă 2 scaune plate – 1 buc
  • hintă 2 scaune tip bebe – 1 buc
  • hinta 2 scaune cu protecție – 1 buc
  • carusel 4 persoane – 1 buc
  • cățărătoare metalică – 1 buc
  • gard lemn – 132 ml
  • pavele cauciuc – 118 ml
  • borduri cauciuc – 222 ml
  • bănci – 8 buc
  • panou informativ – 1 buc

Caietul de sarcini prevede și dezafectarea modulelor de joacă existente pe amplasamentele studiate, montarea ansamblurilor noi, a pavelelor și a bordurilor, transporul echipamentelor la locații.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

1 Comentariu

1 Comment

  1. Ghita

    miercuri, 05.08.2020 at 18:30

    In cartierul Recea cand vor schimba mobilierul de la locul de joaca?
    Pacat, e foarte frumoasa zona, dar parcul e devastat de ani buni.
    Multe sesizari s-au facut catre Primarie, dar fara vreun raspuns.
    Platim impozite frumusele pt administratie, macar atat meritam, pardon copiii nostri.
    Sau ei nu voteaza?

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Atenționare COD GALBEN de inundații pe râuri din județul Alba și din alte zone din țară, până duminică

Publicat

Hidrologii au emis atenționare Cod Galben de inundații, valabilă până duminică dimineața, în mai multe zone din țară.

COD GALBEN: de sâmbătă, 26 septembrie, ora 6.00 până duminică, 27 septembrie ora 10.00

– pe râurile din bazinele hidrografice:

Arieş – bazin superior şi afluenţi bazin mijlociu şi inferior (judeţele: Alba şi Cluj)

Târnava Mare – afluenţii aferenţi sectorului aval S.H. Sighişoara (judeţele: Mureş, Sibiu şi Alba)

Mureş – afluenţii aferenţi sectorului aval confluenţă Târnave (judeţele: Alba, Sibiu, Hunedoara şi Arad)

Vişeu, Iza, Tur (judeţele: Maramureş şi Satu Mare)

Someşul Mare – bazin superior şi afluenţi bazin mijlociu şi inferior (judeţul Bistriţa Năsăud)

Someşul Mic – bazin superior şi afluenţi bazin mijlociu şi inferior (judeţele: Cluj şi Bihor)

Someş – afluenţii aferenţi sectorului aval S.H. Dej (judeţele: Cluj, Sălaj, Maramureş şi Satu Mare)

Crişul Negru – bazin superior şi afluenţi bazin mijlociu şi inferior (judeţele: Bihor şi Arad)

Crişul Alb – bazin superior şi afluenţi bazin mijlociu şi inferior (judeţele: Hunedoara şi Arad)

Timiş – bazin superior amonte S.H. Lugoj (judeţele: Caraş Severin şi Timiş)

Jiu – bazin superior amonte S.H. Sadu şi afluenţii aferenţi sectorului aval S.H. Sadu – amonte S.H. Răcari (judeţele: Hunedoara, Gorj, Mehedinţi şi Dolj)

Olt – afluenţii aferenţi sectorului aval S.H. Feldioara – amonte Ac. Ioneşti (judeţele: Braşov, Sibiu, Vâlcea şi Argeş)

Olteţ – bazin superior (judeţele: Gorj şi Vâlcea)

Argeş – bazin superior

Dâmboviţa – bazin superior (judeţele: Argeş şi Dâmboviţa)

Suceava – bazin superior şi afluenţi bazin mijlociu şi inferior (judeţul Suceava)

Moldova – bazin superior şi afluenţi bazin mijlociu şi inferior (judeţele: Suceava şi Neamţ)

Bistriţa – bazin superior şi afluenţi bazin mijlociu şi inferior (judeţele: Suceava, Neamţ, Harghita şi Bacău).

sursă: inhga.ro

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Măsuri prelungite până la sfârșitul anului, pentru tratarea COVID-19. Ce se aplică în sistemul de asigurări sociale de sănătate

Publicat

Guvernul a aprobat o ordonanţă de urgenţă care prevede prelungirea până la sfârşitul anului a unor măsuri care vizează sistemul de asigurări sociale de sănătate, cu impact „pozitiv” în limitarea răspândirii noului coronavirus, precum şi acordarea tuturor persoanelor aflate pe teritoriul României şi suportarea din bugetul FNUASS a serviciilor medicale şi medicamentelor pentru tratarea cazurilor COVID-19 şi a complicaţiilor acestora.

Potrivit unui comunicat de presă al Ministerului Sănătăţii, s-a aprobat prelungirea până la data de 31 decembrie 2020 a următoarelor măsuri:

* acordarea tuturor persoanelor aflate pe teritoriul României şi suportarea din bugetul FNUASS a serviciilor medicale şi medicamentelor pentru tratarea cazurilor COVID-19 şi complicaţiilor acestora;

* contractarea de către casele de asigurări de sănătate a întregii sume alocate de Casa Naţională de Asigurări de Sănătate cu destinaţie servicii medicale spitaliceşti;

* menţinerea modalităţii de decontare lunară pentru unităţile sanitare cu paturi care furnizează servicii medicale spitaliceşti, în regim de spitalizare continuă, fără a mai fi necesară o regularizare a trimestrelor II, III şi IV;

* decontarea serviciilor medicale acordate în unităţile sanitare din asistenţa medicală primară şi ambulatoriul de specialitate clinic la nivelul activităţii efectiv realizate, dar nu mai mult de 8 consultaţii/oră/medic;

* consultaţiile medicale acordate în asistenţa medicală primară şi ambulatoriul de specialitate, inclusiv pentru unele servicii conexe necesare actului medical, pot fi acordate şi la distanţă, utilizând orice mijloace de comunicare;

* posibilitatea ca medicii de familie să prescrie pentru pacienţii cronici medicamente restricţionate din Lista cuprinzând denumirile comune internaţionale corespunzătoare medicamentelor de care beneficiază asiguraţii, cu sau fără contribuţie personală, pe bază de prescripţie medicală în sistemul de asigurări sociale de sănătate, precum şi denumirile comune internaţionale corespunzătoare medicamentelor care se acordă în cadrul programelor naţionale de sănătate, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 720/2008, cu modificările şi completările ulterioare;

* decontarea la nivelul realizat a serviciilor acordate de unităţile specializate, care furnizează consultaţii de urgenţă la domiciliu şi transport sanitar neasistat, aflate în relaţie contractuală cu casele de asigurări de sănătate, în condiţiile în care acestea depăşesc nivelul contractat;

* posibilitatea suplimentării sumelor contractate cu casele de asigurări de sănătate cu furnizorii de servicii medicale paraclinice, pentru investigaţiile paraclinice efectuate în regim ambulatoriu, necesare monitorizării pacienţilor diagnosticaţi cu COVID-19 după externarea din spital;

* decontarea la nivelul realizat a serviciilor de îngrijiri medicale la domiciliu şi serviciile de îngrijiri paliative la domiciliu, în condiţiile în care acestea depăşesc nivelul contractat;

* decontarea serviciilor medicale acordate de sanatoriile/secţiile sanatoriale din spitale, care desfăşoară activitate, la nivelul indicatorilor realizaţi în limita valorii de contract, dacă se acoperă cheltuielile efectiv realizate sau, după caz, la nivelul cheltuielilor efectiv realizate, în limita valorii de contract, în situaţia în care valoarea indicatorilor realizaţi este mai mică sau egală cu nivelul cheltuielilor efectiv realizate, fără a mai fi necesară o regularizare a trimestrelor II, III şi IV;

* menţinerea valabilităţii biletelor de trimitere pentru specialităţi clinice, inclusiv cele pentru specialitatea medicină fizică şi de reabilitare, biletelor de trimitere pentru specialităţi paraclinice, recomandărilor medicale pentru dispozitive medicale, tehnologii şi dispozitive asistive, precum şi a deciziilor de aprobare pentru procurarea dispozitivelor medicale, tehnologiilor şi dispozitivelor asistive, al căror termen de valabilitate expiră până la data de 31 decembrie 2020

În ceea ce priveşte acordarea certificatelor şi indemnizaţiilor de concedii medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate, prin actul normativ s-a aprobat menţinerea alocării în bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate a sumelor suplimentare pentru decontarea cu prioritate a concediilor medicale acordate persoanelor pentru care s-a instituit măsura de carantină sau izolare, potrivit dispoziţiilor Legii nr. 136/2020 privind instituirea unor măsuri în domeniul sănătăţii publice în situaţii de risc epidemiologic şi biologic.

„Totodată, se impune şi menţinerea aplicabilităţii măsurilor instituite de către puterea legislativă prin Legea nr. 179/2020, respectiv: obligaţia caselor de asigurări de sănătate de a deconta serviciile medicale acordate de unităţile sanitare care derulează programe naţionale de sănătate curative la nivelul realizat, prin acte adiţionale de suplimentare a sumelor contractate, după încheierea lunii în care serviciile au fost acordate, inclusiv dacă a fost depăşit nivelul contractat; posibilitatea suplimentării sumelor contractate cu casele de asigurări de sănătate pentru investigaţiile paraclinice şi de imagistică medicală efectuate în regim ambulatoriu, necesare monitorizării pacienţilor diagnosticaţi cu COVID-19 după externarea din spital şi pentru care furnizorii de servicii medicale paraclinice au evidenţe distincte, precum şi a pacienţilor diagnosticaţi cu boli oncologice, diabet, afecţiuni rare, boli cardiovasculare, boli cerebrovasculare, boli neurologice, după încheierea lunii în care au fost acordate investigaţiile paraclinice, prin acte adiţionale”, se arată în comunicat.

Alte prevederi se referă la: alocarea de sume suplimentare în bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate pentru decontarea programelor de sănătate curative, precum şi a investigaţiilor paraclinice, inclusiv de imagistică medicală menţionate mai sus, la nivelul realizat; decontarea serviciilor de dializă precum şi regularizarea trimestrială a acestora, din sumele suplimentare alocate în bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate cu această destinaţie, se vor efectua ţinând cont de prevederile art. 6 alin. (1) din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare”, se mai arată în comunicat.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Farmaciștii independenți cer de la Guvern banii pentru medicamentele eliberate. Avertisment cu privire la un blocaj financiar

Publicat

Asociaţia Farmaciilor Independente ”Ethica” a trimis o adresă către Ministerul Finanțelor Publice şi către Casa Națională de Asigurări de Sănătate prin care cere respectarea termenelor de plată a medicamentelor eliberate de farmacii în sistemul asigurărilor sociale de sănătate, avertizând că întârzierea în plata acestor medicamente cu peste o lună şi jumătate ”aduce prejudicii grave farmaciilor independente care pot intra în blocaj financiar”.

Un blocaj care poate provoca suspendarea activității, potrivit farmaciștilor.

Blocajul financiar este cauzat de câțiva factori:

– Pentru protejarea personalului farmaceutic, cât și a populației, farmaciile comunitare au realizat investiții suplimentare pentru reamenajarea spațiului (precum paravane de protecție, modificarea structurii ușilor de acces, dotarea farmaciei cu geam de gardă, etc.), pentru achiziționarea materialelor de protecție a personalului (măști, mănuși, halate, bonete, etc.) și pentru dotarea farmaciei cu materiale de dezinfectare (soluții dezinfectante, lămpi UV, etc.)

– Furnizorii de medicamente și produse de protecție au scurtat termenele de plată pentru facturi sau chiar au impus plata pe loc sau plata în avans a produselor achiziționate;

– Mai puţini pacienţi trec pragul farmaciilor, fie din cauza restricțiilor de deplasare impuse de autorități, fie din cauza problemelor financiare cu care se confruntă populația;

– Întârzierile în plata medicamentelor eliberate de farmacii în sistemul asigurărilor sociale de sănătate pune o presiune mare (uneori imposibilă!) asupra farmaciilor.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Alba Iulia Smart City: A fost semnat contractul pentru elaborarea strategiei de digitalizare a municipiului

Publicat

Asociația Cluj IT Cluster a semnat cu Primăria Alba Iulia contractul pentru atribuirea serviciilor de elaborare a strategiei de digitalizare şi Smart City a municipiului, procedură derulată prin licitație publică în cadrul proiectului „Municipiul Alba Iulia – Administrație inteligentă”.

Potrivit reprezentanților administrației locale, procesul de elaborare a documentului strategic va urmări direcţiile pe 11 verticale prioritare ale Municipiului Alba Iulia pentru următoarea perioadă de dezvoltare a ecosistemului urban.

„ Prin acest proiect dorim să demonstrăm, încă o dată, că strategia referitoare la un oraş inteligent nu se rezumă la o sumă de proiecte de IT, ci la o abordare integrată şi interoperabilă, în care tehnologiile digitale sunt parte a proceselor necesare pentru transformarea structurală a unei comunităţi urbane pentru a fi mai aplicată pe creşterea calităţii vieţii cetăţenilor şi mai pregatită pentru provocările asociate unei creşteri economice sustenabile şi în armonie cu mediul natural”, a declarat Stelian Brad, Preşedinte Cluj IT Cluster.

În acest context, Alba Iulia se înscrie, la nivel național, în topul orașelor inteligente care au la bază o strategie ce urmărește o viziune cu ținte realiste din punct de vedere al dezvoltării urbane, spun reprezentanții primăriei.

Elaborarea Strategiei Smart City pentru Alba Iulia marchează a treia colaborare de acest tip între Clusterul Inovativ Cluj IT şi o autoritate publică, după ce a contribuit la realizarea strategiilor de digitalizare pentru Municipiul Oradea (2016) şi Consiliul Judeţean Cluj (2019).

Strategia Alba Iulia Smart City va fi predată municipalității în luna aprilie 2021.

„Pentru Alba Iulia, continuarea dezvoltării în direcția Smart City este un demers natural și normal, după ce, din 2017 până în 2019, am testat peste 100 de soluții inteligente în cadrul proiectului pilot Alba Iulia Smart City. Pentru că suntem oameni care știm ce facem și pentru că am acumulat o anumită experiență în cei 2 ani de testări, dorim să continuăm implementarea de proiecte smart conform unei strategii bine pusă la punct. Continuăm digitalizarea într-un mod organizat, pregătit, conform acestei strategii pe care ne-o vor livra partenerii noștri în cadrul unui proiect european câștigat de Municipiul Alba Iulia și care acum se află în faza de execuție” – Voicu Paul, Viceprimar cu atribuții de Primar.

Despre Cluj IT Cluster

Cluj IT Cluster este o asociaţie de tip cluster inovativ înfiinţată în octombrie 2012, care numără în prezent peste 75 de membri: peste 60 de companii IT cu mii de angajaţi şi o cifră de afaceri cumulată de peste 100 de milioane de euro, universităţi şi institute de cercetare şi organizaţii catalizator.

Iniţiativă a mediului de afaceri, clusterul urmăreşte creşterea competitivităţii sectorului IT şi a vizibilităţii industriei de IT româneşti, precum şi poziţionarea Clujului ca un hub digital inovator cu impact regional și internațional.

Despre proiectul „Municipiul Alba Iulia – Administrație inteligentă”

Proiectul „Municipiul Alba Iulia – Administrație inteligentă” este derulat prin Programul Operațional Capacitate Administrativă (POCA). În cadrul acestuia sunt elaborate două strategii de planificare urbană pe termen lung – Strategia Integrată de Dezvoltare Urbană și Strategia Smart City și două platforme digitale: bugetare participativă (deja în derulare, cu 16 proiecte depuse deja de albaiulieni) și barometru comunitar.

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate