Connect with us
Publicitate

Actualitate

EDITORIAL: Partidele au promoții de Black Friday: Discounturi la taxe și preț redus la o viață mai bună

Publicat

Românul s-a învățat demult cu reducerile de Black Friday. Iar politicienii știu asta. Așa că la fiecare patru ani, partidele se întrec în promoții. Black Friday-ul politicienilor ține 30 zile și coincide cu perioada campaniei electorale.  Partidele au adus vinerea neagră în țara noastră imediat după 1989, odată cu înmulțirea „magazinelor politice”, de dreapta sau de stânga, care au început să vândă, la promoție, de toate. Gogoși electorale cu discount (reduceri de taxe, măriri de salarii), promoții 1+1  (o găleată pentru un vot) sau  3+1 (trei mici + o bere contra un vot).

Super promoții tentante la care nu poți să reziști. „Magazinele politice” care se diferențiază prin culoare și ideologie nu ne vând electrocasnice, papuci sau telefoane la jumătate de preț, ele vin cu o ofertă mult mai complexă, gândită să atragă o masă mai mare de cumpărători.

Timp de o lună, promovează o Românie cu 50% mai bună. An de an, această „Lună Neagră on Sale” vine cu cele mai bune oferte promoționale. Avem 20% reducere la impozit, 40% creșteri salariale, cu 50% mai multe autostrăzi, școli la jumătate de preț și bonus un an gratis, ce mai, tot ce ai nevoie ca să te simți într-un alt stat al Uniunii Europene fără a fi nevoit să-ți trădezi originile și să pleci la căpșuni în Spania, pentru a-ți permite să-ți schimbi, de Black Friday, televizorul cu tub primit cadou de nuntă acum 30 de ani.

Magazinele PNL, PSD, PMP, … PLM (asta nu există încă, dar cred că ar trebui inventat), scot la raft tot ce au observat că s-a vândut mai bine în campaniile anterioare. Dacă anul trecut „competiția” a promis 30% reducere la taxe, anul acesta vin și ei cu 40% reducere, iar dacă ceilalți au promis salarii cu 50% mai mari, anul acesta se promit creșteri de 60% pentru toată lumea. Fac orice pentru un client fericit: „Clientul nostru, stăpânul nostru”. Dar, doar pentru fix 30 zile. Nici mai mult nici mai puțin. După perioada de campanie, oamenii sunt puși la plată, o plată pentru care nu au nevoie de un card de credit, ci doar de o ștampilă. Un vot pentru un discount, un vot pentru care vor avea ulterior de plătit rate grele timp de 4 ani.

Finalul promoției este unul în care doar magazinele politice câștigă. Scăderile de taxe, infrastructura, salariile sunt date uitării. „Managerii magazinelor ” își dau seama că înainte de campanie nu au crescut suficient de mult „prețurile”, ca să aibă de unde să scadă și să-și onoreze comenzile.

Oamenii rămân cu așteptarea și cu speranța că un „curier” le va bate le ușă și le va aduce pachetul cu impozitul mai ieftin cu 30%, cu un salariu mai mare și tot ce au „comandat” atunci când și-au încredințat votul după „Luna Neagră a Reducerilor”. Așteaptă patru ani până când va începe o nouă campanie de reducere și „magazinele politice” vor relua exact aceleași oferte.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate