Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Efectul eliminării timbrului de mediu: Mașinile second-hand înmatriculate în țară au atins un nou record luna trecută


Publicat

coloana masiniComerțul cu mașini second hand din import a primit un impuls deosebit odată cu eliminarea timbrului de mediu. Astfel, luna trecută a adus un nou record de peste 67.000 de unități, de trei ori peste valoarea din februarie 2016. Datele remise de Direcția Înmatriculări (DRPCIV) către HotNews.ro arată că un nivel record a fost atins și de tranzacțiile cu mașini second-hand pe plan intern, peste 56.000.

Dispariția timbrului de mediu i-a făcut pe mulți dintre cei care au vândut în trecut mașina fără să facă acte să intre în legalitate. În plus, erau multe mașini la care timbrul de mediu făcea cât peste jumătate din valoarea vehiculului, iar acum și aceste mașini și-au găsit cumpărător.

Luna trecută s-au înmatriculat peste 67.400 de mașini second-hand din import, ceea ce înseamnă de trei ori mai mult decât în luna a doua din 2016 și de patru ori mai mult decât în februarie 2015.

Datele lunare din ultimii zece ani privind înmatriculările de mașini second-hand din import arată că numai în două luni s-a depășit pragul de 50.000 unități: decembrie 2008 și martie 2009. În 2011 media lunară a fost de sub 8.000 de mașini, iar anul trecut august a fost luna de maxim, cu 31.000 unități.

O parte însemnată a mașinilor second hand înscrise în circulație după 1 februarie au mai mult de 15 ani vechime. De exemplu pe 1 februarie au fost înscrise peste 2.000 de astfel de mașini, iar între 1 și 7 februarie totalul a fost de peste 7.000 unități.

sursa: hotnews.ro



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Studiu realizat la Cluj: Startup-urile au șanse de succes de 9 ori mai mari dacă beneficiază de publicitate în loc de capital

Publicat

bani

În timp ce, la nivel mondial, cererea de publicitate pentru media tradiționale este pe un trend descendent, un nou model financiar ia naștere, cu multiple beneficii pentru investitori și antreprenori: media pentru capitaluri proprii.

Aceasta este concluzia celui mai recent studiu, „Ascensiunea Media pentru capitaluri proprii ca model investițional alternativ”, realizat la nivel european de către Grai Ventures, o companie din Cluj-Napoca cu experiență în dezvoltarea și scalarea startup-urilor la nivel internațional.

Cercetarea, unică la nivel european, evidențiază investiția de tip „media pentru capitaluri proprii” ca o soluție eficientă pentru finanțarea startup-urilor „direct către consumator” (en. business to consumer / B2C) și o alternativă promițătoare de generare de profit pentru posturile de televiziune ce se confruntă cu perturbări digitale.

Studiul Grai Ventures arată că startup-urile au șanse de succes de 9 ori mai mari (87%) dacă beneficiază de publicitate în loc de capital.

Astfel, primind publicitate în schimbul cotei de participație, companiile își tranzacționează capitalurile proprii conglomeratelor media care își diversifică portofoliul.

În prezent, la nivel european, Channel 4, German Media Pool, ProSieben și Mediaset sunt printre cele mai active posturi de televiziune în folosirea acestui model alternativ de investiții.

Pentru studiul „Ascensiunea Media pentru capitaluri proprii ca model investițional alternativ”, Grai Ventures a analizat peste 414 runde de finanțare pentru 149 de companii cu seturi de date compilate din Dealroom, Crunchbase, Europe Venture Capital Review și Statista pentru a identifica și profila numărul total de startup-uri europene care au beneficiat de media pentru capitaluri proprii, începând cu anul 2000.

Datele extrase arată că succesul unui startup sau eșecul lui țin de câțiva factori importanți, printre care cunoașterea pieței pe care va activa produsul și înțelegerea modului în care funcționează media.

De ce eșuează startap-urile

În prezent, un procent important al startup-urilor eșuează tocmai pentru că acești factori nu sunt îndepliniți: 34% din startup-uri, din cauza neconcordanței dintre produs și piață, și 22%, din cauza înțelegerii insuficiente a strategiilor de marketing și a modului în care funcționează media*.

”La momentul actual, pentru a face publicitate propriilor afaceri, membrii fondatori se bazează frecvent pe marketing digital, ca mijloc de publicitate ieftin și accesibil.

Cu toate acestea, majoritatea startup-urilor de tipul B2C trebuie să aibă o acoperire mai mare pentru a-și crește baza de clienți, iar publicitatea convențională, precum cea TV, este prea costisitoare pentru o companie la început de drum.

După luni de multă muncă, ne bucurăm să lansăm această cercetare care sperăm să fie nu doar un instrument de real ajutor pentru startup-uri și pentru mass-media, ci și o conștientizare a pașilor pe care-i au de urmat, astfel încât să realizeze parteneriate strategice, cu câștiguri de ambele părți”, a declarat Diana Florescu, CMO și Managing Partner al Grai Ventures.

Studiul realizat de Grai Ventures relevă că, din 2010, 149 de startup-uri au adoptat Media for Equity (M4E) ca o modalitate rentabilă de a-și crește vizibilitatea și de a accede la piețe de masă prin intermediul publicității TV, Out-of-Home (OOH), tipărite și radio.

Sunt concludente exemple precum Zalando, un startup German ce comercializează articole vestimentare, care a încheiat o tranzacție de tipul M4E cu fondul de investiții SevenVentures. SevenVentures a investit în companie sub formă de publicitate în 2009.

Vânzările companiei Zalando au explodat de la 6 milioane USD la 1,8 miliarde USD până în 2013, ceea ce înseamnă o creștere a veniturilor de 29.900% în doar câțiva ani.

Zalando și About You, doi comercianți cu amănuntul germani, au beneficiat de publicitate în Germania, Republica Cehă, Elveția, Franța și Austria.

Media pentru capitaluri proprii – o oportunitate neexploatată în Europa de Est

Studiul Grai Ventures arată că modelul investițional media pentru capitaluri proprii rămâne un potențial neexploatat în Europa de Est. Conform aceleiași cercetări, doar Rusia și Polonia au adoptat modelul până în prezent, iar în cea din urmă, acesta nu mai este activ.

„Grupurile de televiziune est-europene ratează oportunitatea de a demonstra că sunt parteneri esențiali în construirea brandurilor digitale și diversificarea veniturilor.

Televiziunea încă atrage o audiență masivă în toată Europa. Startup-urile ce se adresează direct consumatorilor iau în calcul televiziunea mult mai serios decât acum un deceniu.

Nu este prea târziu pentru televiziunile din România să înceapă să ofere nou-veniților în sfera digitală contracte de publicitate, încă de la începuturi”, subliniază Ștefan Koritar, CEO & Managing Partner al Grai Ventures.

Ce fel de startup-uri sunt potrivite pentru acest model de investiții?

Printre sectoarele cele mai populare pentru acest model alternativ de finanțare se numără companiile de software și comerț electronic care dezvoltă produse direct orientate spre consumator.

Toate acestea au trecut prin cel puțin o infuzie de capital inițial, de tipul „seed round”, înainte de a beneficia de publicitate convențională, și 90% dintre ele erau în etapa de generare vânzări, când au crescut prin media pentru capitaluri proprii.

Concluziile cercetării, dar și informații despre metodologia din spatele „Ascensiunea Media pentru capitaluri proprii ca model investițional alternativ”, se regăsesc aici.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Comunicat senatorul PSD, Călin Matieș: Guvernul României a îndeplinit doar 3,5% din tot ce a promis mediului privat

Publicat

Conform analizelor extrem de obiective realizate de Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România situația actuală este DEPLORABILĂ! În timp ce absolut toate țările europene au întreprins măsuri concrete, încă de anul trecut, prin care și-au sprijinit mediul privat, România a rămas singura țară care a rămas doar cu promisiunile și același discurs sec: “vom face”!

Dincolo de orice politizare, ca unul care am activat de când mă știu în mediul privat, o spun cu cea mai mare responsabilitate: Guvernul României este mai ucigaș decât COVID 19!!!

Redau doar o parte dintre concluziile la care s-a ajuns în urma analizării celor 57 de măsuri propuse de Ministerul Economiei, antreprenoriatului şi Turismului, preluate din raportul Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România:

I. 55 dintre măsurile analizate au stadiu de implementare 0%, ministerul neinițiind niciun demers pentru punerea lor în aplicare, cum ar fi:

  • granturi pentru investiții pentru microîntreprinderi;
  • granturi pentru sporirea competitivității IMM-urilor;
    acordarea de ajutoare de minimis în conformitate cu prevederile Legii nr. 346/2004 privind stimularea înființării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii;
  • realizarea de programe de sprijinire a Start-Up-urilor;
  • definitivarea legislației pentru sprijinirea activităților închise din centrele comerciale;
  • diversificarea instrumentelor financiare prin folosirea fondurilor europene pentru garanții sau co-investiții (matching funds) pentru sprijinirea creării/ dezvoltării inițiativelor/ fondurilor private care să dezvolte ecosistemul de finanțare, incluzând fonduri de equity / capital de risc, crowdfunding, business angels, sprijin pentru listarea inițială pe bursă a IMM etc;
  • elaborarea unei strategii de comerţ exterior;
  • prelungirea programului de acordare a tichetelor de vacanță pentru angajații din sectorul public și cel privat;

II. 2 dintre măsurile analizate au fost realizate parțial, procentul de implementare fiind de 15%, respectiv:

a) Măsura acordării de sprijin financiar în contextul crizei provocate de Covid-19, cunoscută sub denumirea de măsura 1, 2 și 3 adresată IMM-urilor, este realizată în proporție de 25%, astfel:

Măsura 1: 59%

  • 29.250 solicitări procesate, 19.600 solicitări admise, 17.271 solicitări plătite.

Măsura 2: 17%

  • 19.527 solicitări procesate din total 22.226, 16.749 solicitări admise, 3.764 solicitări plătite.

Măsura 3: 0%

  • 27.736 de solicitări, niciuna procesată. PROGRAM BLOCAT.

b) Măsura acordării unui ajutor de stat operatorilor din turism și Horeca în 2021 pentru compensarea pierderilor înregistrate în 2020 a fost realizată în proporție de 5%, până la această dată având doar actul normativ care o reglementează (OUG nr. 10/2021).

III. Măsura care viza acordarea de vouchere de vacanță pentru personalul din sectorul public și care urma să susțină turismul intern a fost ELIMINATĂ de către Guvern prin OUG nr.8/2021.

CONCLUZIA? Simplă și dramatică: ne paște FALIMENTUL de țară cu acest mod de a guverna, în timp ce datoria publică crește zilnic!

Călin Gheorghe Matieș

Senator PSD Alba

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Premieră la Universitatea Politehnică Timișoara. Locuri speciale la admitere pentru sportivii de performanță

Publicat

Universitatea Politehnica Timișoara oferă locuri la admitere tinerilor absolvenți de liceu cu aptitudini sportive, pasionaților de IT, inginerie, arhitectură, management sau comunicare.

„Astfel, UPT le oferă viitorilor studenți, cei care acum se pregătesc de înscriere la concursul de admitere la ciclul de studii universitare de licență, pe lângă o meserie căutată pe piața muncii, și șansa unei cariere sportive.

Mai mult chiar, în acest an, în premieră națională, pentru candidații sportivi de performanță, în baza tradiției Universității Politehnica Timișoara de promovare a sportului universitar, la nivel de universitate sunt alocate 5 locuri, taxa de școlarizare fiind suportată de UPT din venituri proprii.

Candidații sportivi de performanță vor participa la probele de concurs aferente domeniilor pentru care au aplicat.

Pentru a intra în procesul de ierarhizare și să beneficieze de statutul de sportiv de performanță trebuie să obțină nota minimă de promovare a probelor (bacalaureatul promovat și media minim 5 în cazul concursurilor cu probe de verificare a cunoștințelor).

Pot fi admiși la Universitatea Politehnica Timișoara, pe locurile speciale alocate sportivilor de performanță, candidații care au fost medaliați în concursuri de atletism, canotaj, scrimă, pentatlon modern, natație, box, escaladă, volei, handbal, baschet, fiecare tip de competiție (națională/ internațională, juniori/seniori) având alocat un anumit punctaj.

Detaliile legate de condițiile de admitere, precum și actele necesare pentru înscriere se găsesc în Metodologia de admitere în anul universitar 2021-2022, disponibilă pe site-ul, în secțiunea dedicată admiterii.

De-a lungul celor 100 de ani existență, sportul a jucat permanent un rol important la UPT.

Atât sportul de performanță, cât și cel de masă.

Educația fizică a fost mereu materie obligatorie la Politehnică.

Universitatea Politehnica Timișoara are, probabil, cea mai importantă infrastructură sportivă dintre toate universitățile din România.

Pe toate bazele sportive ale UPT se desfășoară atât activități de performanță, cât și universitare și de masă.

Stadionul Știința, cu nocturnă și pistă de atletism, și Baza sportivă nr. 2, cu terenuri de fotbal (cu gazon natural și artificial) și tenis de câmp, balon cu terenuri de minifotbal, handbal și baschet, sală de sport, bazin de înot (interior, cu saună și aparate de fitness, și exterior), oferă o mulțime de posibilități de petrecere a timpului liber în plan sportiv.

Iar toate acestea sunt puse gratuit la dispoziția studenților.

Studenții care doresc pot face atât mișcare fizică, dar și sport de amatori, în concursuri studențești, sau chiar legitimați, în competiții naționale.

Astfel, băieții pot deveni membri ai echipelor de fotbal (în campionatul Municipal sau în Campionatului Național Universitar) și handbal (în eșalonul secund), iar fetele, în echipele de fotbal și volei (în ambele cazuri, în liga secundă).

Practicanții de sporturi individuale au la dispoziție secțiile de la CSU Politehnica Timișoara, ce includ alpinism și escaladă, atletism, canotaj, pentatlon modern și scrimă!

Gamerii pot deveni membri ai echipei de eSports a Politehnicii și pot participa în competițiile de fotbal virtual.

Iar fotbaliștii și handbaliștii de performanță pot evolua în Liga a II-a, respectiv în Liga Zimbrilor, în cele două echipe-fanion ale sportului politehnist timișorean!”, a transmis conducerea universității.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Vacanțe în 2021: Țările în care poți merge în concediu dacă ești vaccinat. Condițiile care trebuie respectate

Publicat

În ce țări vom putea merge în această vară, dacă am fost vaccinați? Care sunt țările care primesc turiști imunizați, fără să impună alte restricții? Sunt doar două dintre întrebările pe care ni le punem după un an fără concediu din cauza restricțiilor de călătorie.

În prezent, multe state relaxează restricțiile și permite călătoriile celor vaccinați anti-covid.

Principalele vaccinuri anti-COVID sunt eficiente în proporție de aproximativ 95%.  

Persoanele vaccinate se pot infecta și pot răspândi virusul altora, însă e de la sine înțeles că vaccinarea este un pas important în direcția cea bună.

Drept urmare, mai multe state aleg fie să renunțe la restricțiile pentru călătorii externi care au fost vaccinați cu ambele doze, fie să le relaxeze semnificativ.

S-a luat decizia de a se implementa un certificat verde digital care să faciliteze deplasarea între țări și regiuni

Uniunea Europeană dă garanții că acest certificat nu înseamnă obligativitatea vaccinării, dar oferă ceva mai multă flexibilitate.

Cei ce nu-l vor avea, vor putea călători în baza altor condiții impuse de autorități.

De exemplu, unele țări vor cere teste PCR sau antigen pentru cei ce nu au un certificat de vaccinare.

Totodată, cei ce au trecut prin boală și s-au imunizat natural, vor avea aceleași beneficii ca cei testați sau vaccinați.

Conform informațiilor existente în prezent, sunt câteva țări care permit intrarea celor testați / vaccinați sau imunizați fără alte restricții și fără carantină.

Ca cei vaccinați să fie eligibili pentru călătorii fără restricții, trebuie să aibă ambele doze administrate sau o doză conform vaccinului administrat și să treacă minim 10 zile de la rapel.

Lista statelor care își deschid granițele pentru călătorii

  • Antigua și Barbuda – Carantina nu este obligatorie decât dacă este solicitată în mod special de către autorități;
  • Bangladesh – Nu este nevoie de carantină dacă se face dovada celei de-a doua doze de vaccin Pfizer sau AstraZeneca;
  • Belize – Nu este necesară carantina sau test dacă se face dovada vaccinului;
  • Bermuda – Testul este încă necesar, dar se face carantină în baza dovezii vaccinului;
  • Insulele Cayman – Carantina poate fi redusă de la 14 zile la 10 zile cu dovada vaccinului;
  • Croația – Pentru acest stat există variantele:

Prezentarea unui test PCR cu rezultat negativ sau un test antigen cu rezultat negativ.

Prezentarea certificatului de vaccinare împotriva COVID-19, dacă au trecut cel puțin 14 zile de la cea de-a doua doză de vaccin sau de la doza unică (în cazul vaccinului care se administrează într-o singură doză);

  • Cipru – Condiții generale pentru călători, indiferent de cetățenie, care sosesc dintr-un stat inclus în categoria roșie sau au locuit în ultimele două săptămâni într-un stat din categoria roșie:

– prezentarea unui test PCR negativ;

– efectuarea celui de-al doilea test PCR, pe cheltuială proprie, la sosirea pe aeroport, iar acesta să fie negativ;

  • Ecuador – Fără test, cu dovada vaccinului;
  • Estonia – Nu este nevoie de carantină sau test, cu dovada vaccinului;
  • Georgia – Vizitatorii care au primit două doze din orice vaccin anti-Covid-19 vor putea intra în țară fără un test PCR negativ;
  • Ghana – Testul este încă necesar, dar nu este nevoie de carantină, cu dovada vaccinului;
  • Grecia – Prezentarea unui test PCR cu rezultat negativ sau prezentarea unei dovezi care atestă efectuarea unui vaccin și faptul că au trecut 14 zile de la efectuarea rapelului;
  • Guatemala – Nu este nevoie de carantină sau test, cu dovada vaccinului;
  • Honduras – Testul este încă necesar, dar nu este necesar carantină, cu dovada vaccinului;
  • Islanda – Test PCR negativ și autoizolare, însă din 1 mai 2021 se preconizează că cei care au dovada vaccinului pot trece granițele.

Autoritățile îi scutesc pe cei cu anticorpi de carantină și test PCR.

  • Israel – Călătorii au nevoie de dovada unui test PCR. Pasagerii vaccinați sau cu dovadă că au avut COVID, scutiți de carantină;
  • Italia – Prezentarea unui test PCR negativ sau de captură antigen pentru depistarea infecției cu virusul SARS-CoV-2, efectuat cu maxim 48 de ore anterior intrării pe teritoriul italian.

Măsura de supraveghere sanitară și autoizolarea pentru o perioadă de 5 zile.

După efectuarea celor 5 zile de autoizolare, test molecular sau antigen, de tip tampon, pentru depistarea infecției cu virusul SARS-CoV-2.

  • Laos – Nu este necesar test sau carantină cu dovada vaccinului;
  • Liban – Testul este încă necesar, dar nu se face carantină cu dovada vaccinului;
  • Lituania – Nu este necesar test sau carantină cu dovada vaccinului;
  • Libia – Testul este încă necesar, dar nu se face carantină cu dovada vaccinului;
  • Moldova – Nu este necesar test sau carantină cu dovada vaccinului;
  • Muntenegru – Test PCR cu rezultat negativ/ rezultatul pozitiv al unui test serologic-anticorpi clasa IgG sau dovada vaccinării cu o a 2-a doză împotriva COVID-19 (cu 7 zile anterior intrării în Muntenegru);
  • Panama – Scutit de testarea cu dovada vaccinului;
  • Polonia – Nu este nevoie de carantina de 10 zile pentru cei care sunt complet vaccinați.

Dovada unui test PCR negativ sau a unui test antigen negativ.

  • Portugalia – Scutit de testare și carantină, cu dovada vaccinului;
  • România – Nu este necesar test la sosire sau carantină, cu dovada vaccinului;
  • Seychelles – Fără carantină cu dovada vaccinării și test negativ.
  • Slovenia – Dovada unui test PCR cu rezultat negativ sau certificat de vaccinare anti-COVID-19, cu menționarea unui termen de cel puțin 7 zile de la vaccinarea cu a doua doză de vaccin Pfizer/Biontech, cel puțin 14 zile de la a doua doză de vaccin Moderna sau cel puțin 21 de zile de la prima doză de vaccin AstraZeneca.
  • Suedia – Prezentarea unui test cu rezultat negativ.
  • Yemen – Scutit de carantină cu dovada vaccinului.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate