Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Elevii și studenții pot lucra pe perioada vacanței de vară. Statul acordă un bonus firmelor care-i angajează în această perioadă


Publicat

job

Pe perioada vacanței de vară, elevii și studenții pot să se angajeze și să aibă propriul salariu. Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă anunţă că pune la dispoziţia angajatorilor un stimulent financiar lunarpentru fiecare elev şi student încadrat în muncă.

Elevii şi studenţii îşi vor petrece vacanţa la locul de muncă. Se angajează pentru a căpăta experienţă, dar şi pentru a avea propriul salariu. Cele mai căutate joburi sunt cele de ospătar, barman sau ajutor de bucătar.

Este adevărat că mulţi se angajează şi pe litoral, în regim hotelier, sau la terasele de pe malul mării.

Au un avantaj în momentul în care se prezintă la interviu şi asta pentru că firmele sunt plătite de către statul român cu suma de 250 de lei pentru fiecare elev sau student angajat.

Pentru a beneficia de această indemnizaţie, firmele trebuie să semneze un acord cu agenţia judeţeană de ocupare a forţei de muncă în termen de 30 de zile de la angajarea elevului sau studentului.

Mai trebuie menţionat şi că un tânăr cu vârsta până în 18 ani poate lucra 6 ore pe zi, adică 30 de ore pe săptămână, iar un student poate lucra 8 ore pe zi.

Cum se pot angaja elevii și studenții pe perioada vacanței

Printr-un comunicat remis presei, Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă anunţă că pune la dispoziţia angajatorilor un stimulent financiar lunar, în valoare de 250 lei, pentru fiecare elev şi student încadrat în muncă.

Angajarea elevilor şi studenţilor se poate realiza doar pe perioada vacanţelor, iar bonusul se poate acorda pentru o perioadă de maximum 60 de zile lucrătoare într-un an calendaristic, pentru fiecare elev şi student cu care s-a încheiat contract individual de muncă.

Diferenţa dintre stimulentul lunar acordat şi salariul realizat se suportă de către angajator din fonduri proprii.

Beneficiază de stimulentul financiar lunar prevăzut mai sus angajatorii care încadrează în muncă elevi şi studenţi în baza unui contract individual de muncă pe durată determinată, egală sau mai mică decât durata vacanţei, încheiat în condiţiile legii, cu normă întreagă sau, după caz, cu timp parţial sau în baza unui contract de muncă temporară, numai dacă durata misiunii de muncă temporară este egală sau mai mică decât durata vacanţei.

În cazul tinerilor în vârstă de până la 18 ani, contractul individual de muncă încheiat cu durata timpului de muncă de 6 ore pe zi şi de 30 de ore pe săptămână se consideră încheiat cu normă întreagă.

Pentru a beneficia de acordarea stimulentului financiar, angajatorii trebuie să încheie o convenţie cu agenţia pentru ocuparea forţei de muncă judeţeană, în termen de 30 de zile de la data angajării elevilor şi studenţilor.

Atenție! Nu beneficiază de stimulentul financiar angajatorii care încadrează în muncă elevi şi studenţi anterior datei de începere a vacanţei stabilite potrivit legii, pentru elevii şi studenţii respectivi,  angajatorii care au beneficiat, pentru elevii şi studenţii respectivi, de stimulentul financiar prevăzut în lege pentru o perioada de 60 de zile lucrătoare în cursul anului calendaristic.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

FOTO: Proiect ambițios pentru revitalizarea Parcului Arini din Sebeș. Documentațiile tehnice sunt în lucru

Publicat

Spațiu îndrăgit de promenadă și de petrecere a timpului liber, Parcul Arini din municipiul Sebeș va fi reabilitat și revitalizat prin intermediul unui amplu proiect pe care îl susține Primăria Municipiului Sebeș.

Acest proiect presupune amenajarea mai multor spații cu destinații utile: alee ecologică în suprafață de peste 4200 mp, amfiteatru, pistă de biciclete de 2.000 mp, locuri de joacă, skate park, o suprafaţă generoasă dedicată animalelor de companie, pavilioane de şah, foișor pentru fanfară.

Potrivit reprezentanților Primăriei Sebeș, vegetația și cursurile de apă se vor împleti armonios. Pe o suprafață de 900 mp se vor amenaja parcări cu dale înierbate, iar parcul va fi dotat cu mobilier urban adecvat.

Vor fi create spații funcționale destinate tuturor categoriilor de vârstă și diferitelor preocupări ale vizitatorilor, prin realizarea unor sectoare pentru odihnă, sectoare pentru mișcare, sectoare pentru copii. O atenție specială va fi acordată accesului persoanelor cu dizabilități.

 

Obiectivul de investiții ”Reabilitare și revitalizare Parc Arini” se află momentan în faza de proiectare (etapele PAC și PT+DE), încheindu-se contractul de servicii de proiectare pentru aceste faze cu asigurarea asistenţei tehnice din partea proiectantului pe perioada de execuţie a lucrărilor.

Valoarea contractului este de 272.510 lei.

Termenul de proiectare pentru prima etapă care include proiectul pentru autorizarea lucrărilor de construire este de 120 zile (data limită fiind 10.09.2021). După obținerea autorizaţiei de construire, se va emite ordinul de începere a serviciilor pentru etapa a doua (faza proiectului tehnic şi a detaliilor de execuţie). Termenul de proiectare pentru această a doua etapă este de 30 zile.

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Comisie de Acord Unic pentru eliberarea autorizațiilor de construcții în Alba. Înființare și procedură, la aprobat în ședința CJ

Publicat

Consilierii județeni din Alba au de aprobat, în ședința de joi, 29 iulie, înființarea Comisiei de Acord Unic în vederea emiterii avizelor şi acordurilor necesare autorizării executării lucrărilor de construcţii.

Aceasta va funcționa în structura Direcției amenajarea teritoriului și urbanism din cadrul aparatului de specialitate a Consiliului Județean Alba.

La cererea solicitantului, comisia va furniza contracost avizele și acordurile necesare autorizării executării lucrărilor de construcții prin emiterea acordului unic, în baza documentației pentru autorizarea executării lucrărilor de construire/desființare, însoțită de documentațiile tehnice de avizare, depuse în format electronic.

Potrivit proiectului, Comisia de Acord Unic, în vederea emiterii avizelor şi acordurilor necesare autorizării executării lucrărilor de construcţii are caracter permanent și își desfășoară activitatea, de regulă, prin procedură scrisă electronică, prin intermediul punctului unic de contact http://www.edirect.e-guvernare.ro, iar în situațiile în care se impune, prin reuniuni de lucru la sediul Consiliului Județean Alba. Se întrunește ori de câte ori este nevoie pentru emiterea acordurilor unice, cu respectarea termenelor legale.

În prezent, obținerea avizelor și acordurilor necesare emiterii autorizației de construire se face prin obligația investitorului în conformitate cu prevederile Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții republicată, cu modificările şi completările ulterioare, situație care prezintă desfășurarea dificilă a procedurii și unele necorelări între măsurile și condițiile impuse de avizatori, potrivit documentației prezentate consilierilor.

Comisia de Acord Unic va fi formată din:

– specialiști provenind din structura proprie a aparatului de specialitate al Consiliului Județean Alba, care asigură și secretariatul comisiei;

– reprezentanții delegați ai tuturor administratorilor/furnizorilor de utilități publice urbane – avizatori;

– reprezentanți împuterniciți ai serviciilor descentralizate ale administrației publice centrale în domeniile prevenirii și stingerii incendiilor, apărării civile și sănătății populației, prevăzute de lege;

– reprezentanți ai altor instituții emitente de avize și acorduri relevante, după caz.

Atribuții ale Comisiei de Acord Unic:

– primește prin intermediul secretariatului comisiei, documentațiile tehnice de avizare specifice, depuse în format electronic;

– analizează documentațiile în conformitate cu legislația specifică în vederea emiterii avizelor / acordurilor;

– în situațiile în care emitenții de avize/acorduri consideră necesare completări sau modificări ale documentației, Comisia de Acord Unic în vederea emiterii avizelor şi acordurilor necesare autorizării executării lucrărilor de construcţii analizează solicitările în cauză și modul în care acestea infuențează condițiile tehnice impuse prin alte avize/acorduri și conduc la modificarea soluției, comunicând aceste aspecte atât solicitantului, cât și avizatorilor afectați;

– transmite secretariatului atât avizele obținute prin Comisia de Acord Unic în vederea emiterii avizelor şi acordurilor necesare autorizării executării lucrărilor de construcţii, cât şi propunerea de acord unic, în vederea informării solicitantului și continuării procedurii de autorizare a executării lucrărilor de construire.

Secretariatul Comisiei de Acord – atribuții principale:

– preia documentațiile și verifică respectarea condițiilor impuse în certificatul de urbanism depus de solicitanți. În situația în care documentația depusă nu respectă cerințele urbanistice care să permită continuarea procedurii de avizare-autorizare, returnează solicitantului documentația neconformă. În situația respectării condițiilor urbanistice, transmite documentațiile de avizare, prin intermediul punctului unic de contact http://www.edirect.e-guvernare.ro, către fiecare reprezentant al avizatorilor menționat în certificatul de urbanism;

– urmărește emiterea avizelor în termenul prevăzut de lege, iar în cazul depășirii acestora sesizează Inspectoratul de Stat în Construcții în vederea aplicării sancțiunilor, conform legislaţiei în vigoare;

– transmite solicitantului avizele obținute prin intermediul Comisiei de Acord Unic în vederea emiterii avizelor şi acordurilor necesare autorizării executării lucrărilor de construcţii, în vederea continuării procedurii.

Comisia de Acord Unic va funcționa în baza unui Regulament de organizare și funcționare aprobat prin Dispoziție a președintelui Consiliului Județean Alba, după aprobarea Hotărârii privind înființarea acesteia. Regulamentul de organizare și funcționare al C.A.U. va include și Protocolul de colaborare cadru încheiat cu autoritățiile, instituțiile și alte entități avizatoare

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Ministrul Sănătății: 87% din noile cazuri de COVID-19 şi 91% din decesele provocate de boală sunt la persoane nevaccinate

Publicat

Ministrul Sănătăţii, Ioana Mihăilă, a declarat că 87% din noile cazuri de infectare cu SARS-CoV-2 apărute în România în ultimele patru săptămâni și 91% din decese au fost înregistrate în rândul persoanelor nevaccinate.

„Când spunem că valul 4 e al nevaccinaţilor, ne referim la cine va fi mai afectat de acest val 4, iar persoanele nevaccinate au risc mult, mult mai mare de a dezvolta forme de boală care să necesite internare sau există riscul de deces mult mai mare la acele persoane care sunt nevaccinate. Uitându-ne pe ce s-a întâmplat în ultimele patru săptămâni în România, observăm că 87% din noile cazuri, chiar dacă nu au fost atât de multe, sunt ale nevaccinaţilor.

87% din cazurile de noi infectări au fost la persoane nevaccinate şi 91% din decese au apărut la persoane nevaccinate, deci cred că nu mai trebuie să existe urmă de îndoială că vaccinaţii vor fi protejaţi, nevaccinaţii sunt încă expuşi riscului”, a spus ministrul la B1 TV, relatează Agerpres.

Mihăilă a explicat că lucrurile nu vor merge la fel ca în timpul valului 3, în sensul că, deşi ar putea exista un număr mare de infectări, dacă persoanele care se infectează sunt vaccinate, ele vor face forme uşoare sau foarte uşoare de boală.

În context, ministrul a dat exemplul Marii Britanii, arătând că, acum, numărul de cazuri de infectare înregistrat aici este asociat cu un număr foarte redus de spitalizări şi de decese.

„În acest moment, lucrurile încă arată bine, dar numărul cazurilor de infecţie cu COVID-19 este în creştere. Săptămâna aceasta am primit un raport de la INSP unde au fost prezentate 4 scenarii în funcţie de rapiditatea cu care creşterea aceasta a cazurilor se poate instala, iar în scenariul pesimist (…) ne putem aştepta la o creşte rapidă a cazurilor, ajungând până în 15 septembrie să avem peste 1.500 de noi cazuri pe zi.

Raportul INSP calculează şi nevoile de resurse în ceea ce priveşte numărul paturilor. Se estimează că în plin val 4 pandemic s-ar putea să fie nevoie de 500, 500 şi ceva de paturi de terapie intensivă. (…)

Cred că fiecare bolnav contează, cred că fiecare nou infectat care putea să nu se infecteze, cred că fiecare persoană care moare şi putea să nu moară în contextul în care acum avem vaccin contează, pentru că din acei 1.500 s-ar putea să fie cineva apropiat nouă”, a mai spus Ioana Mihăilă.

sursa: agerpres.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

ACCIDENT rutier grav pe DN 1, în comuna Unirea. O mașină s-a răsturnat în șanțul de pe marginea drumului. Șoferul, inconștient

Publicat

masina rasturnata

Un accident rutier grav s-a produs sâmbătă după-amiaza, în jurul orei 18:20, pe drumul național DN 1, pe raza comunei Unirea. Potrivit primelor informații, o mașină s-a răsturnat în afara carosabilului. Șoferul este inconștient.

Potrivit IPJ Alba, accidentul rutier s-a produs pe DN 1, km 432 +850, pe raza comunei Unirea.

Un autoturism care se deplasa în direcția Aiud – Turda a părăsit partea carosabilă și s-a răsturnat în șanțul de pe marginea drumului.

Șoferul este inconștient.

Revenim cu detalii.

Foto: arhivă

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate