Connect with us
Publicitate

EDUCAȚIE

EVALUARE NAȚIONALĂ 2020: Marți încep înscrierile pentru examen. Calendarul probelor și detalii pentru elevii de clasa a VIII-a


Publicat

Marți, 2 iunie, încep înscrierile pentru Evaluare Națională 2020. Prima probă scrisă va fi în 15 iunie, la Limba și literatura română, iar în 17 iunie este proba la Matematică. Primele rezultate vor fi cunoscute în 22 iunie.

Până atunci, în perioada 2-12 iunie, elevii pot participa la activități de pregătire pentru examen, în școli, tot de marți, 2 iunie.

Vezi EVALUARE NAȚIONALĂ 2020: Toate testele de pregătire și baremele. Modele de subiecte pentru examenul elevilor de clasa a VIII-a

Înscrierile la Evaluare Națională se fac de către școli, fără a mai fi necesară depunerea vreunei cereri.

Reamintim că la examenul din acest an a fost eliminată materia din semestrul al doilea al anului școlar 2019-2020.

CALENDAR Evaluare Naţională 2020:

2-5 iunie: înscrierea elevilor

15 iunie: Limba şi literatura română – probă scrisă

17 iunie: Matematică – probă scrisă

18 iunie: Limba şi literatura maternă – probă scrisă

22 iunie: afişarea rezultatelor înaintea contestațiilor (până la ora 14:00)

22-23 iunie: depunerea contestațiilor (22 iunie: între orele 16:00 – 19:00; 23 iunie – între orele 8.00-12.00)

23-26 iunie: soluționarea contestațiilor

27 iunie: afișarea rezultatelor finale

Contestaţiile vor putea fi depuse/transmise şi prin mijloace electronice.

Candidaţii completează, semnează şi depun/transmit prin mijloace electronice şi o declaraţie-tip în care se menţionează faptul că au luat cunoştinţă că nota acordată ca urmare a soluţionării contestaţiei poate modifica, după caz, nota iniţială, prin creştere sau descreştere. Declaraţia-tip este semnată şi de către părinţii/reprezentanţii legali ai candidaților minori.

În acest an, va fi organizată o sesiune specială de Evaluare Națională 2020, pentru elevii cu probleme de sănătate sau care sunt aflați în carantină/izolare.

CALENDAR sesiune specială Evaluare Națională 2020:

29 iunie: Limba și literatura română – proba scrisă

30 iunie: Matematică – proba scrisă

1 iulie: Limba și literatura maternă – proba scrisă

Evaluarea Națională este examenul susținut de absolvenții gimnaziului la finalizarea clasei a VIII-a, iar nota obținută la aceste probe contează în proporție de 80 la intrarea în liceu.

REGULI la examen

Potrivit metodologiei de examen anterioară, valabilă și în 2020, probele scrise încep la ora 9.00, moment în care se deschid plicurile sigilate care conţin varianta de subiecte multiplicată, în fiecare sală în care se susţine examenul, și durează 2 ore. Candidații vor fi așezați câte unul în bancă, în ordine alfabetică, în acest an fiind și măsuri speciale de protecție sanitară.

Accesul elevilor în săli este permis, cel mai târziu cu 30 de minute înainte de începerea probei, respectiv până la ora 8.30, în fiecare zi în care se desfăşoară probele scrise.

Supravegherea este asigurată, pentru fiecare sală, de cel puțin un asistent, cadre didactice de altă specializare decât cea corespunzătoare disciplinei la care se susţine proba.

Înainte de aducerea subiectelor în săli, asistenţii vor explica elevilor modul de desfăşurare a Evaluării Naţionale şi modul de completare a datelor personale pe foaia tipizată. De asemenea, elevii sunt informaţi că se interzice pătrunderea în sală cu orice fel de lucrări: manuale, dicţionare, notiţe, însemnări etc., care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, precum şi cu orice mijloc electronic de calcul sau de comunicare şi li se aduc la cunoştinţă consecinţele nerespectării acestor prevederi.

Pentru elaborarea lucrării scrise, elevii folosesc numai cerneală sau pastă de culoare albastră, iar pentru executarea schemelor şi a desenelor folosesc numai creion negru. Pentru proba de la disciplina „Matematică”, elevii pot să utilizeze instrumente de desen. Se interzice folosirea, în timpul probelor, a mijloacelor de calcul. Se folosesc numai colile distribuite de către asistenţi.

Sălile de examen vor fi monitorizate audio și video. La fel și sălile unde se descarcă și multiplică subiectele și cele în care se evaluează/depozitează lucrările scrise ale candidaților. Înregistrările audio-video vor fi verificate prin sondaj de comisiile de examen, după încheierea probei scrise. Dacă se constată nereguli, fraude sau tentative de fraudă sau dacă sunt sesizări, verificarea se face pentru înregistrările din toate sălile din unitatea de învățământ respectivă.

Dacă aceste nereguli se confirmă, se pot lua măsuri până la acordarea notei 1 (unu) pentru fraudă sau tentativă de fraudă.

Se interzice candidaţilor la evaluarea naţională să introducă în sălile de examen ghiozdane, rucsacuri, sacoşe, poşete şi altele asemenea, candidaţii având obligaţia de a lăsa obiectele menţionate în sala de depozitare a obiectelor personale stabilită de comisia din unitatea de învăţământ/centrul de examen în acest scop.

Candidaţii care refuză depozitarea obiectelor menţionate în sala stabilită de comisie în acest scop nu sunt primiţi în examen.

Se interzice candidaţilor la evaluarea naţională să aibă, în sălile de examen, asupra lor, în obiectele de îmbrăcăminte sau încălţăminte, în penare şi altele asemenea ori în băncile în care sunt aşezaţi în sălile de examen orice fel de lucrări: manuale, cărţi, dicţionare, culegeri, formulare, memoratoare, notiţe, însemnări, rezumate, ciorne sau lucrări ale altor candidaţi etc., care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor.

Se interzice candidaţilor să aibă, în sălile de examen, asupra lor, în obiectele de îmbrăcăminte sau încălţăminte, în penare şi altele asemenea sau în băncile în care sunt aşezaţi în sălile de examen telefoane mobile, căşti audio, precum şi orice mijloc electronic de calcul sau de comunicare/care permite conectarea la internet/la reţele de socializare, care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, pentru efectuarea calculelor, pentru comunicare cu alţi candidaţi/asistenţi din unitatea/unităţile de învăţământ/centrul/centrele de examen sau cu exteriorul.

Se interzice candidaţilor să comunice între ei sau cu exteriorul, să copieze, să transmită materiale care permit copiatul sau să schimbe între ei foi din lucrare, ciorne, notiţe sau alte materiale care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, pentru comunicare între candidaţi sau cu exteriorul.

Încălcarea regulilor menţionate va fi considerată fraudă/tentativă de fraudă, iar candidaţii respectivi sunt eliminaţi de la proba respectivă, indiferent dacă materialele/obiectele interzise au fost folosite sau nu, indiferent dacă au fost introduse de aceştia ori de alţi candidaţi, de cadre didactice din comisie sau de alte persoane şi indiferent dacă ei au primit ori au transmis materiale interzise/ciorne/foi din lucrările scrise.

Candidaţii eliminaţi de la o probă pentru fraudă sau tentativă de fraudă primesc nota 1 (unu) pe lucrarea scrisă.

Înainte de începerea probelor, asistenţii prezintă candidaţilor prevederile metodologice legate de organizarea şi desfăşurarea corectă a evaluării naţionale şi prevederile şi le solicită să predea toate eventualele materiale şi obiecte care, potrivit reglementărilor în vigoare, sunt interzise în sala de examen.

După parcurgerea paşilor menţionaţi, candidaţii vor semna un proces-verbal în care se regăsesc prevederile menționate.

Candidații care doresc să predea lucrările înainte de timpul maxim prevăzut pentru rezolvarea subiectelor (2 ore), pot părăsi centrul de examen cel mai devreme după o oră de la distribuirea subiectelor în săli. La părăsirea sălii de examen, toți candidații predau, odată cu lucrările scrise, și foaia/foile cu subiectul de examen.

Corectarea lucrărilor

Potrivit Ordinului 4916/2019 privind organizarea Evaluării Naționale 2020, după validarea finalizării evaluării de către doi profesori evaluatori, în cazul în care diferența dintre notele acestora este mai mică sau egală cu 1 punct, notele se trec cu cerneală roșie pe fiecare lucrare în parte și se semnează. Președintele comisiei calculează nota finală, ca medie aritmetică cu două zecimale a notelor acordate de valuatori, fără rotungire. Dacă diferența este mai mare de 1 punct, lucrarea va fi recorectată de alți doi profesori evaluator numiți de președintele comisiei. Nota finală va fi calculată luând în considerare cele 4 note, după eliminarea celor două note/valori extreme, ca medie aritmetică cu două zecimale, fără rotunjire, a celor două note/valori centrale.

În etapa de soluționare a contestațiilor, după încheierea evaluării lucrărilor, notele acordate după reevaluare sunt comparate cu cele din evaluarea inițială. Dacă diferența este mai mare de 1 punct, în plus sau în minus, președintele comisiei de contestații numește a treia comisie format din alți doi profesori cu experiență, alții decât cei care au evaluat inițial lucrarea. Reevaluarea se face după o nouă secretizare a lucrărilor. Nota finală este cea dată de a treia comisie de contestații.

Elevii și părinții pot vedea lucrările abia după afișarea rezultatelor finale.

Măsuri de prevenire și protecție în sălile de clasă / examen:

– la intrarea în unitatea de învățământ a personalului didactic, didactic auxiliar, nedidactic și a elevilor va fi măsurată temperatura (care nu va trebui să depășească 37,3 grade Celsius) de cadrul medical care va asigura asistența medicală pe întreaga durată de desfășurare a activității;

– vor fi asigurate materiale și echipamente de protecție (covorașe dezinfectante, măști de protecție, substanțe dezinfectante pentru mâini etc);

– se realizează curățenia și dezinfectarea pardoselilor, a obiectivelor din sala de curs (pupitre, mese, scaune), clanța ușii, mânerul de la geamuri, pervazul ferestrei, prin ștergere cu apă și detergent, apoi cu substanțe biocide, înainte și după fiecare serie de elevi prezenți la activitățile de pregătire;

– în toate spațiile în care se vor desfășura activități cu elevii vor fi afișate mesaje de informare cu privire la normele igienico-sanitare și de prevenire a infectării cu SARS-Cov 2;

– intrările/ieșirile, precum și sensul de deplasare pe coridoare, către sălile de clasă și alte încăperi, sunt stabilite de unitatea de învățământ, semnalizate corespunzător și dezinfectate în mod regulat;

– există permanent săpun, prosoape de hârtie, dispensere cu dizinfectant pentru mâini, care vor fi reîncărcate ori de câte ori este necesar.

– în sălile de clasă activitățile/examenele se vor desfășura prin stabilirea locurilor astfel încât să existe o distanță între elevi/candidați, pe rânduri și între rânduri, de 2 m unul față de altul

– pupitrele/băncile vor fi individualizate/prestabilite și, de asemenea, se va asigura reprezentarea grafică a situării acestora la intrarea în sală (oglinda sălii), astfel încât să se asigure cunoașterea și intrarea/localizarea fără a parcurge toată suprafața sălii; personalul didactic/asistenții care asigură supravegherea vor dirija candidatul direct către locul destinat.

 



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Cercetătorii germani lucrează la un test pentru COVID-19 pe baza unei simple soluții de gargară. Rezultatul, în doar 15 minute

Publicat

Cercetătorii de la Universitatea Halle-Wittenberg din Germania lucrează la un test pentru coronavirus pentru care n-ar fi nevoie decât de o simplă soluție de garagară.

Ei au făcut un studiu pe pacienți infectați cu coronavirus folosind o astfel de metodă și au depistat mici cantități de coronavirus grație tehnicii spectrometriei de masă.

Instituția a anunțat miercuri că metoda mai are nevoie de cercetare înainte de a putea fi folosită ca instrument sigur de diagnosticare a infecțiilor cu coronavirus, alături de celelalte metode de testare. „Noi măsurăm direct peptidele (niște proteine – n.r.) specifice care există în noul coronavirus, nu tot materialul generic”, a explicat unul dintre cercetători, explicând care este diferența față de un test standard PCR.

Spectrometria de masă identifică moleculele ionizate pe baza raportului masă/sarcină.

Experimentele făcute până în prezent arată că este nevoie numai de 15 minute până la pozitivarea testului, chiar și cu mici cantități din soluția de gargară.

Dacă vor fi validate, aceste teste ar putea fi mult mai ușor de făcut, ar fi nedureroase și ar putea fi efectuate și de personal nespecializat, au arătat specialiștii în farmaceutică de la universitatea germană.

Testul pe bază de gargară ar putea fi pus la punct și utilizat în câteva luni.

sursa: pressemitteilungen.pr.uni-halle.de, digi24.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

SUA vrea să transforme Baza de la Câmpia Turzii într-un „nod” strategic al NATO. În ce investește peste 130 milioane de dolari

Publicat

a

Baza aeriană de la Câmpia Turzii ar putea deveni un nod strategic al NATO pentru operațiunile Forțelor Aeriene ale SUA din sud-estul Europei, în care Pentagonul va roti trupe și aeronave americane de luptă, pentru a descuraja operațiunile militare agresive. În acest sens, Forțele Aeriene SUA solicită Congresului 130,5 milioane de dolari pentru renovarea bazei aeriene, cea mai mare sumă cerută pentru investiții în infrastructura bazelor din Europa, în cadrul bugetului pentru anul fiscal 2021 (care începe în octombrie 2020).

Baza aeriană de lângă Turda, unde se află o parte din avioanele de luptă MiG-21 Lancer ale României, ar putea deveni un „nod” strategic al operațiunilor aeriene desfășurate de Armata SUA în Europa pe flancul de sud-est al NATO, în cadrul programului European Deterrence Initiative (EDI, Inițiativa Europeană de Descurajare), prin care trupe și aeronave americane sunt rotite permanent, cu scopul de a descuraja operațiuni militare agresive ale Rusiei.

Cele 130,5 milioane de dolari solicitate de Pentagon Congresului, în bugetul pentru anul viitor, sunt împărțite în patru mari obiective.

  • Cel mai costisitor este un depozit de tip DABS-FEV (Deployable Air Base Systems – Facilities, Equipment and Vehicles), care necesită 68 de milioane de dolari. Este vorba despre un depozit cu control al umidității aerului, ventilație și încălzire, pentru depozitarea de materiale pentru ridicarea unor baze aeriene mobile și de vehicule și echipamente. Forțele Aeriene americane arată, în proiectul de buget, că vor cere co-finanțare și de la NATO pentru acest depozit de la Câmpia Turzii.
  • O facilitate de depozitare și aprovizionare a aeronavelor cu combustibil care costă 32 de milioane de dolari. Aici, armata SUA descrie, pentru a justifica nevoia unei astfel de facilități, modul în care forțele aeriene românești desfășoară această operațiune, complet diferit de cum o fac americanii și de cum ar trebui să se întâmple în secolul nostru.
  • O platformă de parcare pentru aeronave, în valoare de 19,5 milioane de dolari. Baza are nevoie de capabilități de parcare adiționale, pentru două escadrile de avioane de luptă ale NATO, arată armata SUA.
  • Cel mai puțin costisitor obiectiv pentru 2021 la Câmpia Turzii este o platformă de încărcare/descărcare de transporturi periculoase (muniții, explozibili), în valoare de 11 milioane de dolari. Mai exact: „construcția unei platforme din beton, care să deservească avioane de mare tonaj, încărcate cu transporturi explozibile și materiale periculoase”, inclusiv asfaltarea căilor de acces pentru transportarea de muniții sau autovehicule.

Misiunile de recunoaștere și supraveghere par să devină un punct important al bazei aeriene din județul Cluj. În ianuarie 2020, din Polonia la Câmpia Turzii au fost aduse pentru a doua oară drone MQ-9 Reaper ale Forțelor Aeriene ale SUA în Europa, făcând presa din România să titreze că drona care l-a ucis pe generalul iranian Soleimani a venit în România.

România investește și ea la Câmpia Turzii

Guvernul României a aprobat în 2018 o investiție de 1,6 miliarde de lei (peste 330 de milioane de euro) pentru extinderea și modernizarea bazei aeriene de la Câmpia Turzii, în ideea că acolo vor veni următoarele cinci avioane F-16 pe care România le cumpără din Portugalia. Suma cuprindea și exproprierea a peste 370 de hectare de teren din comuna clujeană Luna, unde se află baza aeriană.

Până în martie 2020, din proiectul de investiții al României la Câmpia Turzii, etapizat pe 5 ani, se realizase doar împrejmuirea noului perimetru al cazarmei 1833 Câmpia Turzii.

sursa: romania.europalibera.org, stripes.com

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Andreea Fechete, adolescenta din Alba Iulia care scrie cărți în engleză. Pasiunea pentru pisici, transformată în literatură

Publicat

Andreea Fechete, o tânără de 13 ani din Alba Iulia, care adoră animalele, stă pe internet, citește cărți și își petrece timpul cu prietenii – profilul normal al unei adolescente. Numai că Andreea este un exemplu pentru cei de vârsta ei și nu numai.

Tânăra are până acum trei cărți scrise și lucrează la a patra, toate în limba engleză și toate inspirate dintr-o serie pe care Andreea a citit-o și recitit-o, în engleză, dar și în română. 

Alba24 a stat de vorbă cu tânăra din Alba Iulia, pentru a afla cum ajunge o elevă de gimnaziu să scrie cărți în limba engleză.

Andreea este elevă la Școala Gimnazială ”Avram Iancu” și în toamnă va trece în clasa a VIII-a. A învățat limba engleză de la școală, de pe internet, dar cel mai mult din cărțile pe care le citește, ”Pisicile Războinice” (Warrior Cats), o serie care urmăresc aventurile unui grup de pisici.

Cărțile sunt scrise de un grup de persoane sub pseudonimul colectiv Erin Hunter. Până acum, tânăra a citit cele 33 de volume în limba engleză și le-a recitit și pe primele 20 de volume traduse și în limba română.

Cum a început să scrie

Inspirată de ”Pisicile Războinice”, de la vârsta de 12 ani, Andreea s-a apucat de scris, în limba engleză, pe platforma de cărți digitale wattpad.com. Într-una dintre cele trei cărți, tânăra din Alba Iulia a luat personajele lui Erin Hunter și le-a reimaginat într-o altă acțiune.

Poți să citești ce scrie Andreea aici, sau aici.

Apoi tânăra și-a format propriul univers, propriile personaje și, cu o imaginație ieșită din comun, le-a creat ”pe foaia” digitală. Așa au rezultat două cărți scrise la 12 și 13 ani.

Mai mult, tânăra nu s-a oprit din scris și ne-a declarat că deja lucrează la a patra carte, tot despre pisici și aventurile lor în universul imaginat de ea.

Teorii, vlog și Youtube

Pe lângă cele trei cărți scrise, Andreea se ocupă și de un canal de Youtube, unde într-un an a publicat peste 100 de clipuri.

Pentru teorii despre pisici poți să accesezi canalul de Youtube al tinerei din Alba Iulia.

În video-urile postate, adolescenta dezbate teorii despre personajele din cărți, le răspunde altor tineri la întrebările pe care le au despre serie sau discută liber despre universul pisicilor războinice.

Cu trei cărți scrise într-o engleză cursivă, cu a patra în finalizare, Andreea reușește la doar 13 ani să depășească barierele imaginației și să dea dovadă de o inteligență peste medie pentru vârsta ei.

 

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Fiecare școală ar putea decide cum va începe cursurile, în toamnă. Soluții pentru întoarcerea elevilor la ore

Publicat

Unităţile de învăţământ din țară ar putea decide singure cum vor începe, la toamnă, anul şcolar, în funcție de evoluția numărului de îmbolnăviri cu noul coronavirus: tradiţional, cu toţi copiii prezenţi în clasă, online, sau hibrid.

Din toamnă, şcolile ar putea primi „mână liberă” că să decidă cum vor începe noul an. Potrivit ministrului Educației, Monica Anisie „se ia în calcul și o astfel de variantă, să descentralizăm decizia chiar mergând până la nivelul unităților de învățământ”.

Astfel, în funcție de situația epidemiologică din zona în care funcționează, fiecare școală va stabili cum va începe anul școlar.

Inspectorii şcolari, directorii, experţii în Educaţie şi asociaţiile de părinţi spun că o astfel de decizie ar fi binevenită şi că Ministerul Educaţiei nu poate aplica un singur scenariu pentru câteva mii de şcoli.

sursa: digi24.ro

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate